Variátor - údržba, zkušenosti, rady

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod _Tom_ » 19 říj 2010, 21:37

variátor má pro proudění vzduchu vstup i výstup o rozměrech několika cm, takže těsnění není zase nutné honit v detailech. jinak podle mě jednou v pravidelných intervalech servisu vyfoukat vzduchem a neřešit....
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod vlastak » 27 říj 2010, 18:48

Teď budu osazovat X MAXe novým variátorem Multivar 250 Malosi. Původní variátor měl namazaný pouze vodítka dráhy valečků byly suché, ale to je po 34000 km.takže nepoznám, jestli byly z výroby mazané. U nového variátoru ja tuba s mazadlem a teď na základě fora nevím , jestli namazat jen vodítka nebo i mírně válečky koš variátoru je ze slitiny hliníku což by mělo být samomazné, hmota na válečcích vypadá na dobrý skluz a teď váhám jestli válečky mazat nebo nemazat.
Uživatelský avatar
vlastak

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 239
Registrován: 07 bře 2010, 21:44
Bydliště: Košťálov
Skútr / moto: X MAX 400

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod eddie29 » 11 lis 2010, 19:21

jenom hoši taková vedlejší otázka, proč se teda k válečkům stage 6 přidáva vazelína do balení???
Bylo F15 TUNED,Teď už jenom DERBI GP1 a F12
Uživatelský avatar
eddie29

250+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 291
Registrován: 01 lis 2010, 15:39
Skútr / moto: Bylo F15,F12/derbi gp1 125/teď Ymah fz8 a Xmax250

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod krizik1 » 11 lis 2010, 19:38

Aby jsi namazal hřídel na kterou ho nasouváš :?:
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 825
Příspěvky: 2300
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod eddie29 » 12 lis 2010, 20:25

a k čemu by ti to jako pomohlo namazat tu hřídel?
Bylo F15 TUNED,Teď už jenom DERBI GP1 a F12
Uživatelský avatar
eddie29

250+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 291
Registrován: 01 lis 2010, 15:39
Skútr / moto: Bylo F15,F12/derbi gp1 125/teď Ymah fz8 a Xmax250

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod krizik1 » 13 lis 2010, 11:11

No třeba by se ty polořemenice na tom tisícihranu mohly po té hřídely lépe klouzat a mít tím pádem hladší chod :?:
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 825
Příspěvky: 2300
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod side » 13 lis 2010, 12:12

Ja som včera rozobral varec na Majeste 250. Po prvý krát. Tiež je uzavretý mosadzným deklom. Najväčší problém bol odšróbovať tie 4 skrutky čo na tom delke boli. Neviem či vôbec niekedy boli povolované (skúter mám len rok), alebo sa zapiekly tou teplotou. Trvalo mi to asi hodinu kedže som nechcel strhnúť hrany šróbovákom. No keď som ho otvoril, to bol pohlad. Tolko bordelu som ešte nevidel. Minul som na vyčistenie asi 1liter riedidla. Bolo to ako blato. Ani riedidlo to nechcelo rozpustiť. Myslim, že to bolo tiež nejaké mazivo, lebo toľko prachu by sa tam ani nemohlo dostať. Valčeky mali len slabé plôšky, ale aj tak som objednal nové. Mazať to nebudem. Pekne to nechám suché a čisté a budem to častejšie kontrolovať.
side

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 67
Registrován: 01 lis 2010, 14:10
Bydliště: ZM
Skútr / moto: yamaha majesty 250 YP

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod vlastak » 13 lis 2010, 15:49

Nedávno jsem měnil u X MAXe 250 variátor za Multivar Malossi a v nové sadě bylo mazadlo.Pro jistotu jsem ještě zavolal do servisu Yamaha jestli mazat nebo ne.Řekli jak válečky tak vodítka namazat,tak jsem namazal. Na foto je původní variátor po demontáži.
variátor 002.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
vlastak

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 239
Registrován: 07 bře 2010, 21:44
Bydliště: Košťálov
Skútr / moto: X MAX 400

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod _Tom_ » 13 lis 2010, 17:01

jak je to s životností válečků, v jakém byly stavu a po kolika kilometrech. případně už jsi někdy výlečky měnil?
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod vlastak » 14 lis 2010, 19:04

Válečky jsem v průběhu 34000 km neměnil taky podle toho vypadají.Projevovaly se trhavým rozjezdem a pozvolným nárůstem rychlosti,protože už se neodvalovaly, ale klouzaly po ploškách. Asi bych to viděl na výměnu válečků zároveň s řemenem a to je jak píšou v manuálu po 20000 km
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
vlastak

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 239
Registrován: 07 bře 2010, 21:44
Bydliště: Košťálov
Skútr / moto: X MAX 400

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod j3nda » 14 lis 2010, 23:10

tak to je obdivuhodne co ty valecky vydrzeli, asi taky zacnu mazat :D
myslel jsem, ze u padesatky se valecky meni tak po 5000 a u maxika tak po 10000
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod side » 15 lis 2010, 19:26

Môj vyzeral asi takto ale po vyčistení, ktoré trvalo asi hodinu. Bola to fuška, asi nikdy to pred tým nikdo nerobil. Najazdené cca 40000km.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
side

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 67
Registrován: 01 lis 2010, 14:10
Bydliště: ZM
Skútr / moto: yamaha majesty 250 YP

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod jardajbc » 21 lis 2010, 13:21

_Tom_ píše:variátor má pro proudění vzduchu vstup i výstup o rozměrech několika cm, takže těsnění není zase nutné honit v detailech. jinak podle mě jednou v pravidelných intervalech servisu vyfoukat vzduchem a neřešit....


Je nás dost co máme čínské skutry a Číňani to neřeší. Prostě variátor je zavřený bez jediného větracího otvoru a jak zvedneš výkon je to nutné dodatečně řešit.
jardajbc

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 77
Registrován: 07 srp 2010, 18:30

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod jakattara » 21 lis 2010, 13:57

vlastak píše:Válečky jsem v průběhu 34000 km neměnil taky podle toho vypadají.....


Tak ještě hůře vypadaly na moji pádině válečky po ujetí necelých 3.5tis :? . Nevím jaké značky, ale byly to ještě ty původní - origo, co Kymco do Agilit montuje ... Po nich jsem varec osadil malosi, najezdil jsem na nich 4tis. a teď se chystám na jejich kontrolu ... Ale taky jsem někde četl, že je někdo při první výměně nemazal, vydržely cca 5tis. a ty třetí "něčím???" namazal a po 5tis. vypadaly, jako by se na nich nejezdilo. Tak nevím. Já se spíše obávám toho svinčíku, které se na tu vazelínu může nalepit a začít ten varec dřít :roll: .
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod mirsil » 21 lis 2010, 15:33

To vlastak : Já mám na Madisonu také Malossi Multivar a nevyplatilo se mi ani jen velmi opatrné namazání drah a válečků protože se mi ta mastnota při provozu dostala do volnoběžky, která je hned za variátorem, ta se zablokovala a nenestartoval jsem. Ono je to prostě u každého skútru trochu jinak :wink:
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1828
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

PředchozíDalší

Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků