Startování nového skútru - chcípne

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Startování nového skútru - chcípne

Příspěvekod skútmik » 15 říj 2015, 23:02

Čau,
mám nový skútr Kymco (najeto 150km), při startování chytne na první brnknutí, po přidání plynu se zadusí a schcípne. Udrží se, až se úplně zahřeje, což vtomhle podzimním počasí může trvat až 5min... Při zahřátým motoru je vše úplně ok. Někde jsem zaslechl, že toto nové skútry dělají, že si prostě do 1.GO (500km) se musí karbec i sytič rozhejbat, ale v návodech nic nepíšou, že by se mělo čekat na prohřátí, ani můj první skútr (pažout vivacity) tohle fakt nedělal. Díky za radu, doufám, že je to jen otázka zajíždění skútru nebo poštelování...
skútmik

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 15 říj 2015, 22:25
Skútr / moto: Peugeot new vivacity 125/Kymco agility city+ 125
Tuning / úpravy: -

Re: startování nového skútru - chcípne

Příspěvekod medved.m » 16 říj 2015, 00:46

Ahoj,
no já Ti nevím... asi jsou tady lepší experti přes motory, ale já bych teda karbec nerozhejbával :roll:
Dobře seřízený karburátor je statická záležitost (koneckonců i sytič), a pokud to má jakýkoli stupeň volnosti, je to spíš průser.
Takže doufej, že to bude stačit poštelovat.

P.S. moment, nový Kymco a karbec? Já myslel, že si hrajou na lepší značku ("jsme Čína a nejsme čína") a už objevili vstřikování!?

EDIT: aha, už vidím, Agility 125 - je to funglovka? Jasně, viz níže, karbec je jednodušší a levnější, ale... No nic, já kymca neznám, tak už mlčím.
Naposledy upravil medved.m dne 16 říj 2015, 07:25, celkově upraveno 1
 Shemík spase  Obrázek
Uživatelský avatar
medved.m

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1030
Registrován: 19 bře 2013, 23:13
Bydliště: Brno
Skútr / moto: SHemík125i ABS 2013
Tuning / úpravy: snížené origo plexi, pár odrazek a LED obrysovky

Re: startování nového skútru - chcípne

Příspěvekod crhy » 16 říj 2015, 05:56

Pokud to má nový, tak karbec-nekarbec - šup s tím do servisu!
To, že si dnes ještě někdo koupí karburátorovej kepl, je jiná otázka...
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: startování nového skútru - chcípne

Příspěvekod voj » 16 říj 2015, 06:36

Pricin muze byt vice a rozhodne nemusi byt vinou pouze doprava paliva do válce. Pokud se motor udrzi ve volnobehu a problém nastava pouze při pokusu pridat plyn, muze byt problém klidne jen s kvalitou paliva, popr. spravnou zapalovaci svickou (coz by mělo byt vylouceno tim, ze je skutr novy). Souhasim s Crhym pokud je to nove, resil bychto co nejdrive navstevou servisu. Doufam, ze se problém rychle vyresi a budes si užívat skutru bez problemu.
to Crhy: Proc ten vysmech karburatoru - ja bych na tom nevidel vůbec nic spatneho a je jasne ze z hlediska jednoduchosti a ceny je u levnějších stroju porad nabizen a to se netyka rozhodne jen KYMCA.
voj

50+
 
Reputace: 23
Příspěvky: 65
Registrován: 05 zář 2014, 08:50
Bydliště: Mělník
Skútr / moto: SYM GTS Sport

Re: startování nového skútru - chcípne

Příspěvekod Mr.Voza » 16 říj 2015, 07:40

Sorry za OT, ale na karbecu není vůbec nic špatnýho. Šéf si nedávno koupil nový Piaggio Typhoon 125 taky v karbecu a třeba Aprilie SR125 Motard má to samý - ostatní značky nevím, nekoumal jsem - to jenom co mě teď z hlavy napadá. Klidně bych si karbec koupil i v novým skůtru. Naopak se stále bojím stříkačky - když jsem měl chvíli Scarabeo 500GT, tak jsem se pořád bál, že na tom něco odejde a budou lítat desetitisíce za servis.

Co se týče toho chcípání Kymca za studena, dovez to do servisu, když je to nový. Třeba jenom nepatrně zvýšej volnoběh a bude to OK.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: startování nového skútru - chcípne

Příspěvekod crhy » 16 říj 2015, 08:05

Nejedná se o výsměch, nýbrž o spolehlivost.
Nechápu strach ze vstřikování paliva u Japonského, či jiného kvalitního skůtru.
Brzy se bude psát rok 2016, doba karburátorová je dle mého pryč. Chápu to u padiny, zemědělských strojů apod..., do kvalitního motocyklu už mě bohužel karburátor jako výhra nepřipadá. 8)
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: startování nového skútru - chcípne

Příspěvekod voj » 16 říj 2015, 08:44

Pokud mohu doplnit o strachu ze vstrikovani tady nikdo nemluvil...pouze pokud pouzijes slovo kepl - predpokladam ze to tzn. výrobek, který je nespolehlivy sunt tak mi to prijde neadekvatni. Zavady se mohou vyskytnout u obou systemu a obecne plati cim vice je systém slozitejsi tim komplikovanejsi zavada se muze objevit.
P.S. Nejsem karburatofil :) ... ale rozhodne bych ho nehazel do starého zeleza :)
voj

50+
 
Reputace: 23
Příspěvky: 65
Registrován: 05 zář 2014, 08:50
Bydliště: Mělník
Skútr / moto: SYM GTS Sport

Re: startování nového skútru - chcípne

Příspěvekod crhy » 16 říj 2015, 08:56

:mrgreen: Kepl píšu, jelikož se dnes obecně karburátor dává do čínských a jinak nekvalitních skůtrů. A nebuďte hned tak chytlavý, nebo tady bude brzy občanská válka jak v Sýrii :twisted:
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: startování nového skútru - chcípne

Příspěvekod KRAES » 16 říj 2015, 09:11

Tak když jsem kupoval svůj první a zatím i poslední skútr KEEWAY SilverBlade,byl jsem jednoznačně rozhodnutý do mašiny se vstřikováním, a zatím nelituji, mám tam elektronické vstřikování DELPHI MT05 tedy osvědčený systém žádnou čínskou napodobeninu. Horší už bude, jak začne něco haprovat, to už budu bez diagnostiky mimo a věřím, že budu nadávat, proč jsem si raději nekoupil skútra s karbecem.
KEEWAY SilverBlade 125EFI - od 4/2014 = 21 750km; spotřeba od 2,53l do 3,3l/100km; svíčka Denso Iridium Power; variátor Polini Maxi Hi-Speed 6ROL; GSM ALARM; BLUE LED Backlight
Uživatelský avatar
KRAES

25+
 
Reputace: 6
Příspěvky: 44
Registrován: 22 srp 2014, 21:32
Bydliště: Rožňava/Zlín
Skútr / moto: KEEWAY SilverBlade 125EFI
Tuning / úpravy: Svíčka Denso Iridium Power; zásuvka 12V, variátor Polini Maxi Hi-Speed 6ROL; GSM ALARM; BLUE LED Backlight

Re: startování nového skútru - chcípne

Příspěvekod crhy » 16 říj 2015, 09:45

Než odejde kvalitní vstřikování u benzínu, tak už se ti dávno skůtr nevyplatí servisovat, kvůli km proběhu a nutnosti velkých investic do tlumičů, rozsypaných silentbloků apod... Samozřejmě je dobré čerpat kvalitní paliva.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: startování nového skútru - chcípne

Příspěvekod skútmik » 16 říj 2015, 21:42

Díky za názory (s tím karbecem se teda trochu odkláníte od tématu:)),je fakt, že nádrž byla při koupi plná, kupoval jsem od chlapíka, co to měl 4 měsíce v garáži pro syna, se kterým se nakonec víc než nepohodl (znělo to fakt věrohodně), takže zkusím nejdřív natankovat. Mluvil jsem s prodejcem, tvrdí, že si to musí do 1.GO sednout, a když to nepůjde poštelovat, tak se to přestryskuje(???), což bude ale znamenat větší spotřebu. Je fakt, že spotřeba se zdá zatím víc než luxusní (<3L/100km), tak doufám, že půjde spíš všechno na 1.GO vyladit. Jak je chlapi možný, že vivacity mi žere 4L/100km (s velkým plexi 4,5L/100km) a tohle Kymco do 3L (bez plexi)? Může spotřeba záležet, jak to v servisu vyladí?
skútmik

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 15 říj 2015, 22:25
Skútr / moto: Peugeot new vivacity 125/Kymco agility city+ 125
Tuning / úpravy: -

Re: startování nového skútru - chcípne

Příspěvekod Dalas » 16 říj 2015, 22:22

Co jsem se s Agilitkou C.50 a jejim karbecem natrapil...ojojoj. Ale kdyz uz nastartovala, coz v teple bylo bez problemu, tak to byl drzak jako hrom;-)
Dalas

250+
 
Reputace: 36
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2012, 22:05
Bydliště: Uherskobrodsko

Re: Startování nového skútru - chcípne

Příspěvekod TUNER » 19 říj 2015, 07:02

Co to je proboha za skútra že se musí dělat po 500 km GO.... ? :shock: :lol:
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Startování nového skútru - chcípne

Příspěvekod koftun » 19 říj 2015, 08:10

tak každýmu asi došlo, že myslí garanční servis, ne?

novej motor může mít trochu tužší chod, ale obvykle není problém to doladit - chcípat to fakt nemusí. zkusil bych jako první trochu zvýšit otáčky volnoběhu a mrknul bych se na barvu svíce, abys měl představu, co ti do válce jde.
osobně karburátory nezatracuju, ale u levnejch skútrů bych okamžitě po koupi předělal automatickej sytič na manuálně ovládanej - přijde mi, že se kazí snad každej druhej... přestavbový sady jsou k dispozici, stojí to pár korun a montáž je jednoduchá.

jak tu šla řeč o vstřikování, tak je jasný,že je to pokrok a malý motůrky díky menšímu odporu v sání i líp jedou, ale občas se taky něco nepovede - spousta majitelů Yamah YBR a WR řeší nefunkční vstřikování potom, co motorku nechají v létě na slunci. To by se stávat nemělo a renomovaný značce už vůbec ne.
Uživatelský avatar
koftun

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 100
Registrován: 21 úno 2011, 18:42
Skútr / moto: Yama Vity - prodáno, Yukáč City - totální stavba
Tuning / úpravy: City - komplet tunning...

Re: startování nového skútru - chcípne

Příspěvekod janon » 19 říj 2015, 10:44

KRAES píše:...Horší už bude, jak začne něco haprovat,...


KRAES az ti zacne haprovat vstrikovani, tak uz budes mit davno jineho skutra. :wink:
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků