Piaggio X9 250 - nemohu naměřit napětí k sytiči

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Piaggio X9 250 - nemohu naměřit napětí k sytiči

Příspěvekod motomike » 09 dub 2014, 10:39

Ahoj, řeším problém s automatickým sytičem který je nejspíš K.O. ale když už jsem to měl vyndané tak jsem zkoušel měřit multimetrem napětí v kabelu ke kterému se sytič připojuje a nenaměřil sem nic. Měřil jsem tak že jsem připojil multimetr nastavil na střídavé napětí (multimetr nabízí 750 a 200) a zmáčkl startér a startoval ale žádná hodnota . Neví nikdo kde by mohla být chyba v elektrice na co se zaměřit? Případně nějaké relé apod...

Díky :roll:
Naposledy upravil motomike dne 13 dub 2014, 11:58, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
motomike

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 31
Registrován: 28 úno 2014, 12:54
Skútr / moto: PIAGGIO X9 250

Re: Piaggio X9 250 - nemohu naměřit napětí k sytiči

Příspěvekod icecheat » 09 dub 2014, 10:53

Ahoj, jak ti blbne? Já když nastartuji, tak asi za 3-4 sek. se rozmotá kolo a točí to zbytečně moc, za par vteřin to spadne a je to normální, zkoušel jsem ho odpojit, ale dělalo to pořád, vyndat se mi nepodařil.
icecheat

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 150
Registrován: 27 srp 2011, 17:38
Bydliště: Čáslav
Skútr / moto: Piaggio X8 200

Re: Piaggio X9 250 - nemohu naměřit napětí k sytiči

Příspěvekod motomike » 09 dub 2014, 13:19

Blbne tak že skútr těžce startuje za studena což asi tvůj problém nebude právě kvůli tomu sytiči. Jinak pokud ti to startuje za studena tak buď rád ale může to znamenat počínající problém. Jinak zadní kolo by se při startu i na neutrál nemělo vůbec točit! A vyndání sytiče není pro průměrně zručného člověka problém spíš je problém v nedostatku místa. Je tam místa jak v hodinkách.
Uživatelský avatar
motomike

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 31
Registrován: 28 úno 2014, 12:54
Skútr / moto: PIAGGIO X9 250

Re: Piaggio X9 250 - nemohu naměřit napětí k sytiči

Příspěvekod icecheat » 09 dub 2014, 13:54

startuje super jak teplý, tak studený, mám stržený šroubek na tý objímce co ho drží...
icecheat

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 150
Registrován: 27 srp 2011, 17:38
Bydliště: Čáslav
Skútr / moto: Piaggio X8 200

Re: Piaggio X9 250 - nemohu naměřit napětí k sytiči

Příspěvekod Mr.Voza » 09 dub 2014, 15:36

A neměl bys tam měřit stejnosměrný napěti? Nevím jestli je to u všech motorů stejný, ale někde se tady řešilo, jak funguje automatickej sytic. Mělo by to bejt tak, že v kapsli sytiče je nějaká hmota, která se teplem rozpíná a průchodem proudu přes sytič se ta hmota ohřeje, roztáhne a zavře sytič. Kdysi jsem to řešil na Kentoye 50ccm, ale tam jsem myslím měřil stejnosměrný napětí a ne střídavý. Taky nevím, jestli by tam mělo bejt napětí hned po zaplnutí klíčku, nebo až po nastartování. Ale po nastartování by to bylo logičtější, jinak by se ti sytič začal pomalu zavírat už jenom zapnutím klíčku a kdybys nechal chvíli zaplej klíček a startoval bys až za chvíli, tak už bys startoval studenej motor nez sytiče.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Piaggio X9 250 - nemohu naměřit napětí k sytiči

Příspěvekod motomike » 09 dub 2014, 16:21

Problém je že u obou variant jsem nepochodil :cry:
Uživatelský avatar
motomike

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 31
Registrován: 28 úno 2014, 12:54
Skútr / moto: PIAGGIO X9 250

Re: Piaggio X9 250 - nemohu naměřit napětí k sytiči

Příspěvekod Mr.Voza » 09 dub 2014, 18:03

A zkoušel jsi to měřit na nastartovaným motoru?
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Piaggio X9 250 - nemohu naměřit napětí k sytiči

Příspěvekod motomike » 09 dub 2014, 20:05

Tak to jsem nezkoušel ani mě to nenapadlo popravdě jsem z toho už na prášky. Vše ostatní funguje super jen to nešťastné studené startování ale samozřejmě budu řešit dál. A navíc vážně přemýšlím o předělání na manuální sytič což také není úplně lehká věc protože ty sady co prodávájí jsou většinou na jiné karburátory a já mám keihin. Takže nezbývá než hledat ,měřit a vymýšlet. Ale nejvíc by mi pomohla informace lidí kteří toto řešili na tomto modelu :roll:
Uživatelský avatar
motomike

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 31
Registrován: 28 úno 2014, 12:54
Skútr / moto: PIAGGIO X9 250

Re: Piaggio X9 250 - nemohu naměřit napětí k sytiči

Příspěvekod Wolfram » 11 dub 2014, 21:10

Ahoj, už se to řešilo několikrát, máš v háji termokapsli a tím pádem se jehla sytiče dostatečně nezvedne ze sedla. Stačí podložit těleso sytiče gumovou nebo fibrovou podložkou cca 0,7 mm silnou. Nutno správnou tlouštku vyzkoušet a je to spravený.

Ahoj

W.
Wolfram

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 27
Registrován: 22 bře 2012, 22:07
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Yamaha cygnus, Honda Jazz 250

Re: Piaggio X9 250 - nemohu naměřit napětí k sytiči

Příspěvekod Mr.Voza » 11 dub 2014, 23:29

Kdyz to podlozi, nebude mu pak sytic spatne dovirat? Aby pak sice nemel super studeny starty, ale nezalo mu to jako tank, protoze bude jezdit furt s pootevrenym syticem. :?
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Piaggio X9 250 - nemohu naměřit napětí k sytiči

Příspěvekod motomike » 13 dub 2014, 12:09

Tak po dlouhém trápení snad konečně úspěch tak můžu vysadit antidepresiva :lol:
Po zakoupení snad jediného použitého sytiče z celé ČR pro můj karburátor byl výsledek takový že startovalo jako předtím.
Tak mě napadlo drátkem prošťouchnot sytící trysku zandal jsem sytič a ejhle otáčky při studeném startu jsou těsně pod dva tisíce. Tak jsem čekal do druhého dne až skút pořádně vychladne a zde je výsledek:

http://www.youtube.com/watch?v=HbfWLhU9JyA

Samozřejmě budem ještě vyndavat karburátor na řádné pročištění a seřízení bohatosti pokud bude třeba ale na to teď nebyl čas. Jinak opravdu podle podnětů jde do sytiče stejnosměrný proud a né střídavý proto jsem nemohl nic naměřit když jsem to měl blbě nastavené(multimetr).
Tak doufám že mé trápení skončilo ale zatím budu testovat a až po úplném vyčištění karburátoru mohu na 100% říci že je závada odstraněna :D
Uživatelský avatar
motomike

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 31
Registrován: 28 úno 2014, 12:54
Skútr / moto: PIAGGIO X9 250

Re: Piaggio X9 250 - nemohu naměřit napětí k sytiči

Příspěvekod Dusan14 » 13 dub 2014, 19:25

ZAlezi od skutra , na mojom ide striedavy a len pri nastartovanom motore, a teliesku v sytici je to aj tak jedno.
A pokial viem v studenom stave je ihla hore a ohrievanim klesa dole a zatvara privod benzinu cez trysku. Tak že podkladat asi nebude to prave.
Dusan14

1000+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 1129
Registrován: 09 bře 2014, 22:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Re: Piaggio X9 250 - nemohu naměřit napětí k sytiči

Příspěvekod Wolfram » 15 dub 2014, 21:08

Mr.Voza píše:Kdyz to podlozi, nebude mu pak sytic spatne dovirat? Aby pak sice nemel super studeny starty, ale nezalo mu to jako tank, protoze bude jezdit furt s pootevrenym syticem. :?

Nebude, jehla je na pružině která má mnohem delší chod než je síla podložky. Sytiče mají spíše problémy s otevřením v automatickém režimu než se zavíráním.

W.
Wolfram

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 27
Registrován: 22 bře 2012, 22:07
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Yamaha cygnus, Honda Jazz 250


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků