Nestabilní

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Nestabilní

Příspěvekod Vodar78 » 09 zář 2021, 06:00

Zdravím koupil jsem si skútr Suzuki Burgman 150.mam problém,když prejizdim podélné nerovnosti (vyjeté koleje) hned se začne vlnit . Nechal jsem přetěsnit přední vidlici. Je to o něco lepší. Můžou mít nato vliv i zadní tlumiče. Děkuji za rady
Vodar78

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 09 zář 2021, 05:51
Skútr / moto: Suzuki Burgman 150

Re: Nestabilní

Příspěvekod Britt » 09 zář 2021, 06:09

Já bych se podíval na ložiska v krku řízení. Měl jsem stejný problém a po výměně za kuželíková ložiska mohu pustit řidítka a ani se to nehne.
Britt

250+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 344
Registrován: 28 čer 2021, 09:50
Bydliště: Poděbrady
Skútr / moto: SW T400 ABS

Re: Nestabilní

Příspěvekod treson » 09 zář 2021, 06:28

Zavěšení motoru má také velký vliv. A tlumič má i tenhle Burgman dolní ne?

Odesláno z mého SM-F700F pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
treson

10+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 14
Registrován: 07 led 2021, 09:27
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Yamaha X Max 250

Re: Nestabilní

Příspěvekod keto » 09 zář 2021, 08:04

Vodar78 píše:Zdravím koupil jsem si skútr Suzuki Burgman 150.mam problém,když prejizdim podélné nerovnosti (vyjeté koleje) hned se začne vlnit . Nechal jsem přetěsnit přední vidlici. Je to o něco lepší. Můžou mít nato vliv i zadní tlumiče. Děkuji za rady

Nevím co mají ty tlumiče za sebou, ale obecně má tlumič svou životnost a minimálně by měl procházet pravidelnou údržbou nebo se měnit za nový.
Odpružení motorky by mělo projít údržbou každých přibližně 20 000 kilometrů, u svátečních jezdců pak jednou za dva až tři roky. Většinou se to moc nedodržuje a pak si po opožděné repasi člověk myslí, že má novou motorku :mrgreen:
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1141
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: Nestabilní

Příspěvekod JardaB » 09 zář 2021, 19:23

Při křížení podélných nerovností se skútr "musí vlnit", protože kola se v tu chvíli nedotýkají země v místě nerovnosti jako při jízdě po rovině ve svislé ose, ale lehce mimo osu "ze strany". Nevim jak to lépe popsat. Tím se stroj trochu rozhodí.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1673
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Nestabilní

Příspěvekod goes » 10 zář 2021, 14:11

Na podelnych se vlni vse. A cim sirsi pneu tim vetsi vliv kor u aut. Na mych 305 mm se vlni na kazde vlnce.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1022
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)


Zpět na Technické problémy se skútry

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků