Karburátor Gurtner PY12 - nastaveni

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Karburátor Gurtner PY12 - nastaveni

Příspěvekod j3nda » 20 zář 2010, 10:57

zdravim, byl jsem okolnostmi prinucen k nastavovani tohoto karburatoru a bohuzel nikde jsem nenasel dostatek informaci, vychazel jsem hlavne z tohoto clanku http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... za-krokem/ , jenze jsem si trochu nabehl, tak bych chtel zde prodiskutovat zdali to delam spravne a pripadne jak se to teda ma spravne delat...

takze moje postrehy, kdyztak me prosim opravte: potreboval jsem postelovat volnobeh, jenze dorazem plynu to neslo, takze jsem se zabyval hlavne bodem 3 clanku a asi jsem uplne nepochopil jak se ma spravne nastavit "kulaty chod" pomoci vzdusniku pac jsem to pak mel priliz chude - rozjezdy byly super, ale maximalka nebyla nic moc a jen co jsem po par km pocitil, ze se to lehce pridira, musel jsem nastaveni opravit

takze jak jsem se nakonec dopracoval k rozumnemu vysledku: nutno ladit pri ohratem motoru! vzdusnik (sroubek na boku co neni videt) jsem uplne zasrouboval a pote otevrel o 1otacku, doraz plynu (viditelny sroubek na boku s pruzinkou) jsem zasrouboval tak aby to nechcipalo a dalo se s tim jezdit. Najel jsem par km a podival se na svicku. Byla uhelne cerna, takze priliz bohata smes, vzdusnik jsem tedy pootevrel cca o 1/16ot a zase projel a pak zas kouknul na svicku. Kdyz je spravne tak ma byt hnedorezava, pokud je svetlejsi seda ci dokonce bila, tak je to uz priliz chude a vzdusnik je potreba privrit...

po dosazeni spravne barvy na svicce, jsem se zabyval dorazem plynu (viditelny sroubek s pruzinkou), otacky jsem snizil co nejvic aby to jeste nechcipalo (snizovani otacek se dela vysroubovavanim sroubku, zvysovani naopak), pak jsem vypnul motor (neslo to za tepla bez pridani plynu nastartovat) takze jsem postupne po kousku zasroubovaval, aby to nastartovat slo...

tim jsem dosahl nastaveni se kterym jsem spokojen, pokud jsem udelal neco spatne tak me prosim opravte a budu rad pokud sem napisete i neco k vymene trysky, jak na to a jak zvolit spravnou, nebot jsem upravoval vyfuk a zda se, ze by to vetsi trysku sneslo, jenze vse evidentne souvisi se vsim a tak mi neni treba jasne, podle toho clanku na scootlandu jak mit pri vybirani trysky otevreny vzdusnik - asi bych ho dal po svych zkusenostech doprostred doporucovaneho rozsahu, tedy cca na 1.5ot, ale to jsou ciste jen me spekulace...
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Karburátor Gurtner PY12 - nastaveni

Příspěvekod Bahnak » 20 zář 2010, 12:54

No postup na mrtvici :mrgreen: . Šroubem volnoběhu těžko nastavíš poměr tak aby se motor zadíral. Má vliv pouze na volnoběh a přechod na hlavní okruh. Ono se to dost blbě popisuje a nejlepší je zajet za někým kdo má měřák, nebo zkušenost a dobrý uši. Nejsi z Prahy nebo okolí?
cesta je cíl
Uživatelský avatar
Bahnak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 598
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Re: Karburátor Gurtner PY12 - nastaveni

Příspěvekod j3nda » 20 zář 2010, 15:42

Z Prahy jsem, taky jsem si puvodne myslel, ze je to jen sroub volnobehu, jenze pak jsem mel pocit, ze to ma skutecne vliv na maximalni rychlost a vypozoroval jsem v tom skutecne i souvislost. Takze je to cele blbost a muzu si to poladit jak mi to pripada v nizkych otackach nejlepsi? Nejlip mi to jde za plynem pri nastaveni vzdusniku otevrenem na 1.75ot jenze mi prijde, ze se to pak v maximu jede hur. Podle sveho postupu mam cca otacku a pry by to tak melo byt i podle servisu.
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Karburátor Gurtner PY12 - nastaveni

Příspěvekod Bahnak » 20 zář 2010, 15:57

To, že píší "povolit o jednu otáčku" je jen základní nastavení aby to šlo natočit. Já se Ti tedy pokusím popsat jak na to.
Podotýkám ale, že tenhle skůtr ani karbec neznám. Nicméně by to mělo fungovat u všech stejně.
Takže: měly by tam být dva ovládací prvky který bys neměl zaměnit.
Jedním je šroub dorazu šoupátka a druhej je právě šroub bohatosti směsi.
Při ohřatém motoru nastavíš šroubem dorazu šoupátka nějaké přijatelné volnoběžné otáčky a začneš zašroubovávat šroub bohatosti až to začne jít blbě.Potom začneš pomalu povolovat až dosáhneš nejvyšších otáček. V ten moment opět upravíš doraz šoupátka do požadovaných otáček a celou operaci se šroubem bohatosti budeš opakovat.Účelem je dosáhnout co nejvyšší otáčky s co nejvíc zašroubovaným šroubem (chudou směsí). Až si takhle pohraješ párkrát dokola tak Ti motor půjde pěkně na volnoběh v požadovaných otáčkách. V ten moment povolíš šroub bohatosti ještě o čtvrt až půl otáčky (nesmí se změnit volnoběh ani projev motoru a chce to trochu cit a praxi).Tím docílíš lepšího přechodu z volnoběhu na hlavní okruh.
Samozřejmě je potřeba mít čistý vzduchový filtr. Jinak je to škoda času a práce. Jsem z Prahy 4 a jestli si s tím neporadíš tak to můžeš přijet seřídit ke mě. Tel. do SZ.
cesta je cíl
Uživatelský avatar
Bahnak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 598
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Re: Karburátor Gurtner PY12 - nastaveni

Příspěvekod j3nda » 20 zář 2010, 20:54

Diky za postup, pokud tim sroubem bohatosti nemohu motoru ublizit, tak presne vim, kde mi to chodilo nejlip, zkusim to znovu a uvidim...
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Karburátor Gurtner PY12 - nastaveni

Příspěvekod Bahnak » 20 zář 2010, 21:15

hlavně ho nedotáhni nadoraz ať nezkurvíš sedlo.
cesta je cíl
Uživatelský avatar
Bahnak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 598
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Re: Karburátor Gurtner PY12 - nastaveni

Příspěvekod j3nda » 21 zář 2010, 11:53

mam naladeno diky za rady
muzu se jeste zeptat kdybych chtel dat vetsi hlavni trysku, jak na to a na co dat pozor?
chtel bych dat ladak a bude to chtit jinou trysku
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků