Aprilia Leonardo 250 - vibrace, variátor

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Aprilia Leonardo 250 - vibrace, variátor

Příspěvekod vencabrk » 17 črc 2010, 23:15

zdravim!! mam problem s tim že se mi skutr hodne klepe (celej) a když na něm sedim a zmačknu brzdu - jakoukoli tak se rozklepe ještě víc vubec netušim co to muže bejt taky se mi stává že když brzdim motorem tak v nižší rychlosti to taky tak nějak divně vrní.. pak když je skutr v tahu tak tak se z variatoru ozejva něco jako duněni nebo klepaní prostě takový rachotění (ale neni to kovovej zvuk) a ještě bych se chtěl zeptat je normální že když uberu a brzdim motorem tak cca ve 30km/h to přestane brzdit a jede to na volno??jo a ještě rozjezd neni nic moc a nejede to plynule.. ve skutrech se moc nevyznam tak se raději ptam!! díky za rady!! jo a jinak válečky jsem vyměnil a řemen se zdá bejt dobrej.(Leonardo 250)
Uživatelský avatar
vencabrk

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 17 črc 2010, 22:45
Skútr / moto: LEO 250, GSX-R 6

Re: Aprilia Leonardo 250 - vibrace, variátor

Příspěvekod foky » 17 črc 2010, 23:19

Koukni na spojku, tak bude i problém s "vyhazováním" rychlosti.
Na tý spojce můžou bejt v zásadě dvě závady - KO obložení spojky, nebo KO pružinky.

Kolik na tom máš najeto km?
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Aprilia Leonardo 250 - vibrace, variátor

Příspěvekod vencabrk » 17 črc 2010, 23:48

obložení je dobrý.. no údajně to má 16 tis..
Uživatelský avatar
vencabrk

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 17 črc 2010, 22:45
Skútr / moto: LEO 250, GSX-R 6

Re: Aprilia Leonardo 250 - vibrace, variátor

Příspěvekod KYBLOS » 18 črc 2010, 06:02

vencabrk: K tý rychlosti a jízdě na volno, mě to vyřadí jakmile klesnu pod 2000 ot.min., kolik tam v tu chvíli mám km/hod nevím, ale je to normální. 8) K vibracím ti bohužel neporadím. :?
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Aprilia Leonardo 250 - vibrace, variátor

Příspěvekod MisaKacenka » 18 črc 2010, 09:43

Ahoj, jakej mas rocnik a model? Btw, musime se domluvit a nekde se sejit, ptz uz bych konecne rad poznal nekoho, kdo ma taky 250 Lea :)

Jinak, ja uz Leonardo drtim jednu a pul sezony, takze neco malo uz sem vypozoroval :)
Motor je silny, ale hlucny, s tim se poji i cela skala zvuku a vibraci. Ze leonardo vibruje, je normos, to s brzdou je klasika...proste ten motor na volnobeh je silny a kdyz zmackes brzdu, tak to umocnis, udelas tam uzel (ma to co delat s fyzikou postupneho vlneni :) ) s tim se nijak netrap.
To "duneni" je, kdyz motoru nalozis a je tam "nevhodny prevod", hodne to rve, taky neni zavadou :)
Vyhazovani spojky...me to dela, ale cca v 15km/h...to je si myslim, tak optimalni...tam bych mozna videl neco spatne, asi ty pruzinky - rozdelat, zkontrolovat...

Valecky a vario celkove je dost odlisne od ostatnich - ja pouzivam 20x12 12g Malossi - jinak vario je sroubovane, coz ostatni nemaji. Pritlacny talirek je porad v zaberu, je tam ozubeni, z toho duvodu se omackava a odchazeji taky voditka, moje byly uplne na srajdu...na to pozor. Kdyz odejdou voditka, tak to "cinka"...
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Aprilia Leonardo 250 - vibrace, variátor

Příspěvekod vencabrk » 18 črc 2010, 12:23

je to rok 2001 zatim ho mam jen 3 dny :wink: jasný!! jak poznam že jsou ty pružinky špatný? jestli jsou unavený tak si myslim že to nepoznam když nevim jak maj táhnout nový.. řekněme že když bych je měnil myslíš že by mělo cenu měnit i konstatní pružinu popřípadě jakout tvrdost pružin zvolit nechat origo nebo tvrdší? (často budu jezdit ve dvou) a ještě bych měl dotaz je normální že když zrychluju tak kolem 50Km/h to udělá něco jako když si řadil jako na motorce? neni to plynulej rozjezd. jo a ještě jak ti to startuje? já musim starter chvilku podržet aby naskkočil.. a kolik ti to tak žere já zatim najel 80km a rafička spadla docela dost..
Uživatelský avatar
vencabrk

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 17 črc 2010, 22:45
Skútr / moto: LEO 250, GSX-R 6

Re: Aprilia Leonardo 250 - vibrace, variátor

Příspěvekod MisaKacenka » 18 črc 2010, 14:13

Podle fotky to vypada na starsi model...pred faceliftem...hod sem kdyztak vetsi foto... :)

No, ja je zatim nemenil, ale co jsem rozdelaval vario a spojku, tak mam novy oblozeni, takze pruzinky budou ok...ale daval bych origos, pokud nebudes menit vario a valecky za jinou gramaz. Origo je kompromis mezi rychlym startem, jizdou a pak i jizdou ve 2...origo valecky jsou 14g, ja mam 12g, ptz jezdim dost mesto a chci mit odpal :) a vyhovuje mi to :)
Ty pruzinky ti poradi nekdo jinej :)

ten prechod muze byt zpusobenej sjetejma valeckama, nebo vyjetym variatorem, nebo i tezkyma valeckama...zkontrolovat a postupne vyrazovat priciny...
Starty jsou uplne vpohode. Holt to neni strikacka a tak rychle to nechytne. Takze starter plus pomuzu lehkym otocenim plynu.

No, na cestach po rakousku (cca 1400km) jsem mel spotrebu 3,7l/100km, ale ve meste jezdim klidne i za 4,5l :) takze Leo je krapet zrout, ale odmeni te super jizdou :)

Jo, k tomu stavu km...16tis mozna ma, ale spis to bude 116tis :)

Ja vim, steve, ta moje spotreba :) asi fakt jezdim jako prase :)
Naposledy upravil KYBLOS dne 24 pro 2013, 09:48, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Aprilia Leonardo 250 - vibrace, variátor

Příspěvekod vencabrk » 18 črc 2010, 21:33

tak válečky vyřazuju hned ty jsou tam nový a originál gramáž a varec nevypadal špatně a řemen byl taky cajk nemohla by to dělat ta konstantní pružina?
Fotografie0485.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
vencabrk

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 17 črc 2010, 22:45
Skútr / moto: LEO 250, GSX-R 6

Re: Aprilia Leonardo 250 - vibrace, variátor

Příspěvekod MisaKacenka » 19 črc 2010, 08:34

Covece, peknej kousek...nevypada vubec spatne, az na ten tunel, ale ten je dycky pocmaranej od bot...jinak vypada fakt pekne...hod sem kdyztak, jestli muzes, par dalsich foto, nejaky detaily... ;)
Jinak je to ten prni model, STcko nebo SPcko ( mam ja ) ma jinak delany plasty...ale jen krapitek :) vypada fakt pekne...to ten muj uz je krapitek olitanej :)

No kontrastni pruzina...nevim, jak rikam, spojku sem nedelal, takze netusim...zkus pockat, az se vrati kluci z chaty ( valini ) ty delaji moje a Risa ma Majesty 250, stejny motor jako Leo, tak ten ti treba poradi :)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Aprilia Leonardo 250 - vibrace, variátor

Příspěvekod vencabrk » 19 črc 2010, 09:08

něco nafotim a hodim to sem.. OK tak díky za rady!! :wink:
Uživatelský avatar
vencabrk

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 17 črc 2010, 22:45
Skútr / moto: LEO 250, GSX-R 6

Re: Aprilia Leonardo 250 - vibrace, variátor

Příspěvekod Vlastah » 19 črc 2010, 11:11

Nazdar hosi.
Dlouho jsem tu nebyl, a co nevidim: dvojce myho Lea. :)
Tak at slouzi!
Image0039.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Vlastah

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Re: Aprilia Leonardo 250 - vibrace, variátor

Příspěvekod vencabrk » 19 črc 2010, 14:20

díky tobě taky ať slouží!!! a jak ti to jezdí? nějaký závady?? a kolik ti to jede?? kolik ti to tak papá?
Uživatelský avatar
vencabrk

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 17 črc 2010, 22:45
Skútr / moto: LEO 250, GSX-R 6

Re: Aprilia Leonardo 250 - vibrace, variátor

Příspěvekod Dopi » 20 črc 2010, 00:50

Ahoj, taky přidám trošku do mlýna. Na leo si nemůžu stěžovat, jediná údržba za 3 roky co ho mám, spočívá ve výměně oleje. Variátor, natož pak motor, jsem zevnitř ještě neviděl. Sice to při jízdě vydává kromě normáního zvuku motoru i všelijaké divné zvuky - skřípání, vrzání, klepání, cinkání, drnčení atd., ale jede stále výborně. Spotřeba cca 3,7 l, a to jezdím skoro stále ve dvou lidech. Když natankuju plnou po hrdlo, tak do rozsvícení kontrolky najedu cca 250km. Pak dotankuju rovných 9 litrů. Kolik se dá najet na kontrolku přesně nevím, po 30 km to stále jelo a pak už byla pumpa :-) Zatím mi odešel pouze tachometr, tak jsem ho nahradil cyklistickým, a přepínač tlumených světel, takže jezdím stále na dálkové. Startování na brnknutí, ale jen v případě, že leo nestojí déle jak 2 - 3 dny. Pak už klidně točím i půl minuty, než naskočí. Asi padá benzín. Když stojí hodně dlouho, tak raději předem nabiju baterku do plna než začnu startovat.
Moje vozítka: Skútr & Mazda 626 kombi 2.0i r.v.1992
Když je hnusně nebo zima, tak jezdím mazdou.
Uživatelský avatar
Dopi

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 318
Registrován: 27 říj 2007, 20:33
Bydliště: Mor.Třebová
Skútr / moto: Suzuki AN 400 Burgman, rv 2001

Re: Aprilia Leonardo 250 - vibrace, variátor

Příspěvekod Vlastah » 20 črc 2010, 08:27

Jezdi pekelne. :-) Podle tacho max. 135 na rovine, ted mam asi uz vytahanej remen nebo horsi spojku, takze tak 125. Pres zimu bude udrzba.
Tachometr hodne promeruje, takze realne neco pres 110.

Spotreba tady:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/279683.html

Zavady? Sjety gumy se pocitaj? :-)
Nee, kecam, jednou jsem nemohl nastartovat, pomohlo prostrikani zapalovani (hlavne konektory) kontaktolem.

Co se tyce startovani po delsi dobe (tyden a vic), je to opravdu problem vsech 250 a to - spadavani benzinu. Na Leo foru v Nemecku se to resilo nejakou upravou, ale detaily nevim a ani nevim, jestli to pomohlo.

Zaklad je mit baterku OK, a naucit se postup, jak po delsi dobe nastartovat. Me se osvedcilo:
1. zapnout klicek
2. nekolikrat dat plnej plyn
3. nastartovat bez plynu (vetsinou chytne a cca 2 sekundy bezi, pak chcipne)
4. opakovat krok 2-3 dokud nebezi

vetsinou otazka 3x opakovani kroku 2 a 3 a jedeeem :-)
jinak po zime (krok 2 a 3 se opakuje mimimalne 5x) je dobry delat chvili pauzu mezi startovanim, aby se nevymlatila baterka

startovani po 2 nebo 3 dnech je u me OK - na jedno otoceni starteru
Naposledy upravil KYBLOS dne 24 pro 2013, 09:53, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Vlastah

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Re: Aprilia Leonardo 250 - vibrace, variátor

Příspěvekod vencabrk » 20 črc 2010, 13:47

super díky za info!!! :wink:
Uživatelský avatar
vencabrk

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 17 črc 2010, 22:45
Skútr / moto: LEO 250, GSX-R 6

Další

Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků