Olej v sání

Technické problémy s čínskými skútry

Olej v sání

Příspěvekod jeronym » 17 říj 2022, 16:33

U skůtru Keeway logik jsem objevil olej v sání , motor je karburátorový. Je po výměně řemene a válečků , ale po opravě má ještě horší výkon než před opravou, oprava byla provedena v servise.Dík za rady.
jeronym

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 11 srp 2014, 10:03
Skútr / moto: keyway logik

Re: Olej v sání

Příspěvekod bouska.t » 17 říj 2022, 18:47

normální.... u každé motorky.
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Olej v sání

Příspěvekod JardaB » 18 říj 2022, 09:54

Olej v sání znamená, že pod píst se dostává více oleje a odvětrání klikovky toho má víc na práci. Množství je odvislé i od toho jak se tahá za plyn, když to držíš pod krkem objeví se olej ve většině motorek.

Ke změně došlo změnou parametrů variátoru. Jinak je pravidlem že nový širší řemen, způsobí trochu nižší provozní otáčky a vyšší maximálku. S řemenem těsně před výměnou to ve stejné rychlosti víc točí a má tedy i v reálu větší výkon na zadním kole a lehce nižší maximálku.
Pokud má stroj po opravě "výrazně" jiné jízdní vlastnosti musíš to projednat se servisem.


Krom toho pro nějakou analýzu je třeba lepší podklady od tebe ... popsat přesně chování motoru, zda jsou stejné provozní otáčky motoru jako přes výměnou variátoru. Jak se stroj chová při jízdě po rovině a do kopce.

Zda dali přesně stejnou hmotnost válečků, zda měnili, kontrastku, zda trefili rozměr řemene ...
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1673
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Olej v sání

Příspěvekod jeronym » 18 říj 2022, 16:27

Do opravy jsem ho dal , protože v kopci motor neměl výkon jako dřív , ale po rovině jel normálně, po opravě nechce jít do otáček a netáhne ani po rovině a v kopci je to bída.V servisu mi řekli, ať skůtr přivezu , že se zkusí podívat ještě na spojku, tak nevím.Skůtr má natočíno 10000km.
jeronym

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 11 srp 2014, 10:03
Skútr / moto: keyway logik

Re: Olej v sání

Příspěvekod JardaB » 18 říj 2022, 19:53

Chybějící výkon v kopci ... je zesláblá kontrastní pružina, která už nemá sílu vrátit variátor zpět, aby "podřadil".

Obecně nižší výkon trvale ... nemá ze spojkou proboha NIC společného ... to by spojka byla spálená a spojkový zvon zmodralý !!! Problémem by byl nejspíše rozjezd a rozjezdové otáčky ...

Pokud točí otáčky mimo dřívější zvyklost (zejména níže) tak to jsou válečky jiné hmotnosti --- příliš těžké, ale chtělo by to detailnější popis chování. Měl bys to sám vycítit ...

Začal bych si údržbu dělat sám, nebo zvolil jiný servis.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1673
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Olej v sání

Příspěvekod jeronym » 19 říj 2022, 11:10

Děkuji za dobrý tip.

-- 20 říj 2022, 08:31 --

Rozebral jsem variator jsou tam válečky 18x14 13 gr.Jaké bych mohl použít lehčí aby motor točil vyšší otáčky ?
jeronym

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 11 srp 2014, 10:03
Skútr / moto: keyway logik

Re: Olej v sání

Příspěvekod JardaB » 21 říj 2022, 20:23

Jaké, jaké ?? Obecně se doporučuje originální hmotnost, pokud chceš laborovat, tak lehčí ... tím variátor bude "řadit ve vyšších otáčkách". Bylo by dobré před nějakými pokusy, zjistit hmotnost originálu, vyloučit možný jiný problém a nedělat změny na slepo a zbytečně.

U 125 ccm 18g celkem odpovídá ... stejné je to u Downtown 125, příčina bude někde jinde ... mělo by se to odvodit z chování motoru a variátoru v různých režimech jízdy. Něco způsobila i výměna řemene.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1673
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56


Zpět na Technické problémy s čínskými skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron