VESPA ET4 125 - poradíte?

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

VESPA ET4 125 - poradíte?

Příspěvekod richiis » 21 pro 2010, 14:21

Zdravím

Již delší dobu koukám po skůtrech, sou to supr vozítka do města a kratší trasy a tak mě napadlo
si také jednoho pořídit na jaře k narozeninám, :-)
Skůtra bych chtěl jen na ježdění na kratší trasy maximálně občas v létě do práce cca. 27km jedna cesta a po práci zpět...
Jinak to chci jen tak pro prču a na cesty za kámošema po okolí abych nemusel furt tahat auto ;-)
DO oka mi padl konkrétně tento skůtr, viz. nadpis
A tak bych Vás tímto chtěl požádat o pár rad a odpovědní na mé otázky ohledně tohoto stroje:
Nechci za něj dát víc jak 25.000 a r.v. by mi stačil okolo 2000
Je vhodný pro mou postavu ( 185 cm / 85KG ) ?? Popř. když za mě sedne přítule uveze nás to??
Pak by mě zajmalo jak stim cvičí těch udávaných 8KW??
Kolik je maximálka atd.?? Snad ne 50km/h jako udávají u 50cmm? :-D
Líbí se mi jeho RETRO vzhled a celkem dlouhá tradice, tuším že Vespa je naživu od 1945, tak by nějaká kvalita mohla být.. :-)
Pokud jsem ustřelil , budu moc rád, když mi doporučíte jiný konkrétní model..., vůbec se totiž ve skůtrech nevyznám... :oops:
Předem moc děkuji za odpovědi ;-)
richiis

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 21 pro 2010, 14:12
Skútr / moto: Na jaře snad VESPA ET4 :-)

Re: VESPA ET4 125 - poradíte?

Příspěvekod wochomurka » 21 pro 2010, 15:03

Měl jsem ET4 125 4 roky. Do 25000kč ji seženeš ve slušným stavu. Podvozek je super, dá se na tom jezdit na pohodu, i docela pilu. Motor doporučuju novější typ LEADER montovaný od roku 2000, poznáš ho podle plastovýho deklíku na variátoru, který má kupu dílů shodných s dalšíma koncernovkama Piaggia jako Runner VX 125, Atlantic 125, Debri Boulevard 125, Skipper 125 a podobně. Je to vzducháč dvouventil. Dva to uveze bezproblémů, jen spolujezdec nemá moc místa na stupačkách, ale dají se širší stupačky dokoupit. Maximálka je po rovince 100km/h, z kopce sem jel 110 a ve dvou se dá držet 90. Spotřeba při jizdním stylu brzda plyn po městě do 4 litrů, na delší štreky 3,5l s origo variem. Cvičí to docela slušně, na akceleraci to dá Kymco Yager 200 s prstem v nose a auta musej hodně spojčit. S Malossi variátorem to zvedá při rozjezdu přední kolo a le zase jde spotřeba přez 4,5L. Na ETčka se dělá mraky příslušenství a různejch udělátek a cinkrlátek takže se dá dovybavit k obrazu majitele. Já doporučuji určitě koupi vyššího plexiskla, pak je jízda královská. Ovladatelnost ovlivňují dost tlumiče, doporučuju výměnu za Bituba, nebo Malossi a pneumatiky, osvědčily se mi Metzelery ME 7. Na ETčku ač je malý se dá slušně cestovat (rekord 650km za den) a je tam i dost místa pro nohy. Rám je plechový výlisek a je tam horší mechanická přistupnost, ale zase se rám nekroutí. Výhoda je i v tom, že když to položíš, tak ho nazpátek vrátíš kladivem a jede se dál.
Za mě koupi doporučuju, pokud se o to člověk stará, je to spolehlivý, nenáročný skůtr, který nestárne a dá se na něm dát koleno :) (vyzkoušeno v Písku)
Tady jsou fotky z renovace aby si měl představu, jak vypadá rozebraná. http://modernvespa.com/forum/topic32718 ... ht=et4+125
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: VESPA ET4 125 - poradíte?

Příspěvekod richiis » 21 pro 2010, 15:56

Děkuji za bleskovou odpověď...
Právě že se mi tento skůtřík po desingové stránce velice líbí a odpovídá mému opravnění A1
akorát sem netušil jak je natom po technické stránce viz. spolehlivost, mrštnost atd.
Takže při mojí postavě by tedy neměl být problém si natom občas zajet do práce?? CCA.: 60km dohromady, nebo bych ho tím už trápil...,
a naco si dát pozor při koupi, co zkouknout, překontrolovat???
Našel sem jeden s barvou bílá perleť a vypadá opravdu luxusně... :-)
richiis

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 21 pro 2010, 14:12
Skútr / moto: Na jaře snad VESPA ET4 :-)

Re: VESPA ET4 125 - poradíte?

Příspěvekod mickey » 21 pro 2010, 16:50

pokud jsi si vyhlidl konkretni inzerat, hod sem link, ostatni by mohli mit zajimavy postrehy

8 kW si vyzkousej, at vis, do ceho jdes, mne staci mene kW (6 kW) na pohyb ve meste, mimo mesto uz to nejak neni ono, ale kazdy ma svuj styl jizdy a vyhovuje mu neco jineho
----
lead (tucanourbano deka a navleky na riditka, vyhrivany hefty a sedlo) najeto 10 tis. km / hornet (bez uprav) najeto 25 tis. km / burgman (vyhrivany hefty a sedlo, maxia 55 s DO a nosicem) najeto 64 tis. km
Uživatelský avatar
mickey

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 344
Registrován: 05 dub 2008, 11:35
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Lead/AN650exeK5/h600/ex-Runner50

Re: VESPA ET4 125 - poradíte?

Příspěvekod wochomurka » 21 pro 2010, 17:24

Hlavně mrkni na rez. Neb je to celý plechový, tak to rádo rezne, když v tom někdo jezdil na českých nasolených silnicích. Hlavně pod baterkou, kde cáká elektrolyt a pak taky vepředu, kde je spojenej vrchní a spodní plech ve škvíře to rádo rezne. Díky malým kolečkám bejvá včudu krk řízení a vybouchaný přední ložisko kola. Bejvá oloupaná parabola předního světla a nový stojí cca. 1600kč a to už se neloupe. Je potřeba po koupi vyndat motor, oddeklovat válec a vyčistit žebra, aby se to chladilo a tohle preventivně dělat každou zimu. Člověk by nevěřil, kolik marastu se tam za sezonu dovede nachytat. Bacha na gumy aby tam bylo 100/80 10 a 120/70 10, (rádi tam cpou paskvily typu 90/90 nebo 130/70) protože jinej rozměr totálně podělá celou ovladatelnost. Hodiny se mi při vlhku rády nulovaly a v pěkném počasí zase naběhly :lol: . Mají knoflíkovou baterku a vyměnit ji znamená vymontovat tachometr a to je docela dost práce. Rád praská náhon k tachometru, nestojí svět, ale je s tím práce ho vyměnit. Pokud je tam sem tam nějaká promáčklina, tak je to vpohodě jak sem ríkal, stačí to vrátit kladivem a stříknou to barvou. 60 km za den je vpohodě, motor dovede vrnět na plnej plyn klidně celej den. Pohyblivost je dána hlavně předním letmáčem shodnám s Piaggio ZIP SP, kterej má obrovskej rejd a není problém se o 180°otočit na jednom parkovacím místě u teska. Přední brzda brzdí suprově a není problém tam nacpat závodní náčiní, kdyby ti to nestačilo. Nakonec bejvá včudu přední tlumič, ale náhrada RMS nestojí svět (cca kolem litru). Celá Vespa má 95kg a těch 12 poníků s tím i díky 10" kolečků dovede pěkně zacvičit.
Jak říká mickey, pokud máš něco vybranýho, hoď sem link.
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: VESPA ET4 125 - poradíte?

Příspěvekod richiis » 22 pro 2010, 09:05

Tak do oka mi padlt tento skůtr
http://www.tipmoto.com/motorky/vespa/16 ... 4-125.html
Hodlám ho pořizovat v únoru, nebo březnu abych na jaře už mohl lítat... :-)
richiis

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 21 pro 2010, 14:12
Skútr / moto: Na jaře snad VESPA ET4 :-)

Re: VESPA ET4 125 - poradíte?

Příspěvekod mickey » 22 pro 2010, 09:51

ve vespach se nevyznam, ale jestli je to dobra koupe, tak do unora nevydrzi...
----
lead (tucanourbano deka a navleky na riditka, vyhrivany hefty a sedlo) najeto 10 tis. km / hornet (bez uprav) najeto 25 tis. km / burgman (vyhrivany hefty a sedlo, maxia 55 s DO a nosicem) najeto 64 tis. km
Uživatelský avatar
mickey

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 344
Registrován: 05 dub 2008, 11:35
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Lead/AN650exeK5/h600/ex-Runner50

Re: VESPA ET4 125 - poradíte?

Příspěvekod richiis » 22 pro 2010, 09:57

No maji jich tam víc a když sem se koukal na netu tak nabídka je celkem slušná...
Bohužel teď mě Vánoce celkem vycucli, jinak bych si udělal radost pod stromeček.. :-)
richiis

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 21 pro 2010, 14:12
Skútr / moto: Na jaře snad VESPA ET4 :-)

Re: VESPA ET4 125 - poradíte?

Příspěvekod joko » 22 pro 2010, 10:07

CO ZKUSIT VESPA BAZAR JSOU NEJVETŠI NA VESPY :D :D :D :D
Uživatelský avatar
joko

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 356
Registrován: 08 úno 2010, 20:17
Bydliště: praha
Skútr / moto: burgman an 650 2007,uvažuji 2012

Re: VESPA ET4 125 - poradíte?

Příspěvekod richiis » 22 pro 2010, 10:13

Sem koukal na nejich strány a žádnej stroj mě tam neoslovil... :-)
Pokud nic neseženu v únoru k narozkám, tak si holt udělám radost později :-) až narazim na nějakej hezkej kousek...
richiis

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 21 pro 2010, 14:12
Skútr / moto: Na jaře snad VESPA ET4 :-)

Re: VESPA ET4 125 - poradíte?

Příspěvekod wochomurka » 22 pro 2010, 11:10

Zrovna to co si sem hodil vypadá z týhle strany docela dobře. Žádná extra promáčlina tam není, na druho stranu bohužel není vidět. Jinak je včudu přední světlo,budeš ho muset celý vyměnit. Ty Michelity VM 100 jsou taky posmrti, takže přední a zadní guma, přední kotouč bude po smrti, deklík variátoru (stojí stovku). Jinak je stardartne italsky okopaná. Má novej typ motoru. Otázka je, jestli je a českejch dokladech, jinak si přičti k ceně cca 3-5000kč. Trochu práce na ní bude, dát ji do provozuschopnýho stavu, ale nebude to stát svět.
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: VESPA ET4 125 - poradíte?

Příspěvekod richiis » 22 pro 2010, 11:18

No je to právě firma z ČB a mám to kousek a nabízí i renovaci, ale ty věci co jsi tu vyjmenoval
bych nejspíš zvládl sám vyměnit, tedy až na případnou plechařinu...,
Jinak prý Vespa je jejich srdcová záležitost.. :-)
richiis

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 21 pro 2010, 14:12
Skútr / moto: Na jaře snad VESPA ET4 :-)

Re: VESPA ET4 125 - poradíte?

Příspěvekod wochomurka » 23 pro 2010, 23:51

Je to kultovka. Pro někoho srdcovka, pro někoho módní záležitost. Každopádně je to nepřehlédnutelný skútřík. Někomu se líbí někomu ne, ale ty tvary se dělají desítky let a mají po světě kupu příznivců a svoje srazy. Tady funguje Vespa Club Czech republic, http://www.vespaclub.cz/ a tam se domlouvají akce a podobně. K jakémukoli typu Vespy se dělá mraky příslušenství, různejch vylepšení a cinkrlátek co ti peníze stačí :D Je to prostě trošku o něčem jiném, o lidech co na tom jezdí. Můžu ale říct, že to většině lidí vleze pod kůži. Já když jsem ETčko prodával, tak to byla jediná motorka, kterou jsem po prodeji s manželkou obrečel a v budoucnu se k Vespě zase vrátím.
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: VESPA ET4 125 - poradíte?

Příspěvekod Scarabeo » 24 pro 2010, 00:10

Wochomůrko klobouk dolů co jsi s tou Vespou provedl. :wink:
Uživatelský avatar
Scarabeo

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 327
Registrován: 22 zář 2009, 23:44
Bydliště: Poděbrady
Skútr / moto: AS 500

Re: VESPA ET4 125 - poradíte?

Příspěvekod wochomurka » 24 pro 2010, 11:45

Díky, nediv se mi pak, že se mi dostala tahle Vespa tak pod kůži a že jsem její prodej obrečel. Stejně si pak časem zase koupím nějakej takovej obouchanec a budu si v garáži hrát, ale asi to bude Vespa PK 50 nebo 80. Tahle ET4ka byla super, snad se o ní ta hločina, co si ji odemě koupila, bude starat taky tak dobře jako já a udělá ji ještě hodně parády.
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Další

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 6 návštevníků