Celkové náklady?

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Celkové náklady?

Příspěvekod janaz » 22 dub 2014, 07:38

Ahojte,

na dojíždění do práce (Šternberk-Olomouc, cca 20km) bych si chtěla pořídit skůtr 125 cm, protože dojíždění vlakem a pak přesedání na MHD mě přes léto nebaví a autem to po městě není nic moc (kolony ve Chválkovicích...).

Jelikož jsem nikdy žádné motorové vozidlo nevlastnila, zajímaly by mě celkové náklady - tak nějak tuším, že pořizovací cena je jen zlomek.

Asi je jasný základ:
- skůtr samotný
- nějaké to oblečení
- projetý benzín

Kde ale tápu je:
- povinné ručení ? Kolik to tak dělá pro "prvořidiče"? (autem sice jezdím > 5 let, ale jen si ho půjčuju)
- servisní prohlídky po x kilometrech ? Udělají v každém servisu automaticky tu stejnou předepsanou práci výrobcem, nebo je třeba jezdit k "předepsaným" partnerům? Co to tak stojí?
- nějaké další kapaliny, nebo je to součástí servisních prohlídek ?
- ještě něco, na co jsem zapomněla?

Díky.
janaz

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 22 dub 2014, 07:09
Skútr / moto: -
Tuning / úpravy: -

Re: Celkové náklady?

Příspěvekod petr311 » 22 dub 2014, 07:57

Ahoj. Zkus si prostudovat tento odkaz: http://www.spotreby.cz/kymco-agility-city-125-mot-7-kw-a46152/

je to evidence veškerých nákladů, které jsem mel v souvislosti s nákupem a provozem skútru Kymco Agility City 125 za rok používání :-)
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1119
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 400 ABS 2018 / YAMAHA X-Max 300 ABS
Tuning / úpravy: X-Max 400: zadní nosič kufru Yamaha + zadní kufr Yamaha 50 l s opěrkou pro spolujezdce, držák telefonu (GPS) - na střed řídítek, velké plexi Puig kouřové, brašna pod přístrojový panel Yamaha

Re: Celkové náklady?

Příspěvekod Trabuk » 22 dub 2014, 08:57

Největší investice je samotnej skutr, zbytek můžeš pořídit časem. Kolik můžeš utratit za moto? Chceš novej nebo starší? Kolik můžeš utratit měsíčně za provoz? Každopádně je to levnější než auto, zaparkuješ skoro všude. Povinné ručení já platím na 250 cca 500kč/rok. Ručení můžeš sjednat třeba na tátu, kterej má bonusy. Ale bacha na skútr...je to těžce návykové :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Celkové náklady?

Příspěvekod janaz » 22 dub 2014, 09:09

To je super odkaz!
Díky tomu jsem zjistila, že jsem nevěděla o registraci za 500 :-(
Ještě mě napadá - u aut se jezdí na STK, a podle internetu je to u skůtrů stejný. To se musí jet na nějaké speciální místo, nebo to můžou udělat v servisu při pravidelné kontrole? (Např. podle návodu k PCX 125 je tam člověk každé 4 tisíce kilometrů nebo 6 měsícíců, podle toho, co přijde dřív.)
janaz

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 22 dub 2014, 07:09
Skútr / moto: -
Tuning / úpravy: -

Re: Celkové náklady?

Příspěvekod Trabuk » 22 dub 2014, 09:22

STK se dělá na jakékoli stanici STK tuším za cca 200kč jednou za dva roky, emise se u motorek nedělají. Servisní pravidelné prohlídky je nejlepší dělat tam, kde skutr koupíš, určitě ti to na prodejně při nákupu upřesní...a PCX je super volba..

Tak už zdražili na 280kč :shock:
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Celkové náklady?

Příspěvekod Lubik » 22 dub 2014, 10:19

Neplet si STK a servisní prohlídku. STK je jednou za 4 roky.Imho, PCX prodávam. Je to Honda, tudíž lze předpokládat nulové náklady, jen olej.
Lubik
 

Re: Celkové náklady?

Příspěvekod Strmal » 22 dub 2014, 10:49

STK u stroje do 50ccm je jednou za 4roky, nad 50ccm je jednou za 2roky.
U nového stroje je to asi po 4letech.
Cena STK je všude jiná pohybuje se do 500Kč.
Malaguti Madison 200 Blak Rider

Dříve bylo - Malaguti F15 Firefox
___________________________________
http://skutrkyjov.webnode.cz/
Uživatelský avatar
Strmal

250+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 319
Registrován: 12 kvě 2008, 13:07
Bydliště: Kyjov / Brno
Skútr / moto: Malaguti Madison S200 Black Rider
Tuning / úpravy: Multivárek, LeoVince GranTurismo

Re: Celkové náklady?

Příspěvekod Jekub » 22 dub 2014, 15:43

Zkusim se sem přicpat - mám piaggio Zip 50, je veden na malý SPZ jako moped. Předchozí majitel mi tvrdil že díky tomu to nemusí na STK.....vesele jsem jezdil, ale hlodá mi to v hlavě a čuju někde podvod. Nemá někdo tušení jak to reálně je, abych pak nemusel někomu vysvětlovat nevysvětlitelný.

Díky moc.
Jekub

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 15 led 2013, 18:18
Skútr / moto: Piaggio ZIP

Re: Celkové náklady?

Příspěvekod Winterwolf » 22 dub 2014, 15:46

Máš samolepku na SPZ :?: Nemáš :!:
Máš v TP někde napsáno kdy končí technická :?: Nemáš :!:

Takže nemáš problém 8)
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 197
Příspěvky: 2901
Registrován: 11 dub 2010, 20:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...

Re: Celkové náklady?

Příspěvekod satanachist » 22 dub 2014, 15:53

Pokud se týká povinnosti podrobovat se pravidelným technickým prohlídkám mají motocykly se šlapadly výjimku, kterou blíže specifikuje ust. § 40, odst.1 písm. c) zákona č. 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Tím ovšem nejsou jejich řidiči, dle ust. §5 odst. 1 písm.a) zákona č. 361/2000 Sb. o silničním provozu, zbaveni obecné povinnosti užívat k jízdě moped, který splňuje stanovené technické podmínky.
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Celkové náklady?

Příspěvekod Rnx » 22 dub 2014, 16:06

Jekub píše:Zkusim se sem přicpat - mám piaggio Zip 50, je veden na malý SPZ jako moped. Předchozí majitel mi tvrdil že díky tomu to nemusí na STK.....vesele jsem jezdil, ale hlodá mi to v hlavě a čuju někde podvod. Nemá někdo tušení jak to reálně je, abych pak nemusel někomu vysvětlovat nevysvětlitelný.

Díky moc.

Mal som to isté na Gilere 50, ktorú tu registrovali ešte v 2002. Je to presne tak ako vraví Winterwolf, nemusíš na STK, dokonca to má aj pár výhod, môže s tým napr. do pešej zóny, páč mopedy na to aspoň kedysi mali právo alebo nejak tak. Pointa je, že na to máš oficiálny papier, oficiálnu značku, netreba ti STK a ani nič, že by to malo byť inak nie je tvoj problém ale toho, kto ti to takto vydal. Policajti rozhodne nemajú právo pokutovať ťa, prípadne vysvetľovať nemusíš absolútne vôbec nič nikomu.

U mňa problém nastal pri prepise na inú osobu, dámy na (pražskom!) magistráte totiž povedali, že to nejde, pretože je to skúter a nie moped, tj. iná kategória a bez STK a reálnej značky to neprepíšu. Na STK mi zase povedali, že nie je možné vykonať kontrolu bez značky a príslušneho zápisu do veľkého techničáku. Takto si ma podali na oboch prepážkach ešte 3x, kým to jedného pána z STK nevytočilo natoľko, že šiel na prepážky namiesto mňa a dôrazne im vysvetlil aké sú kosoštvorce a navrhol riešenie. Týmto ho do Vysočan pozdravujem a ďakujem za skúsenosť, že kde je vôľa, tam je i cesta. Dámy, vložili poznámku do techničáku o oprave chyby, zmenili záznam v registri a odtvtedy musím na technickú každé 4 roky :(, na druhej strane je skúter oficálne môj. Kebyže náhodou, do súkr. správy pošlem ďalšie info.
Uživatelský avatar
Rnx

100+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 217
Registrován: 29 črc 2013, 10:32
Skútr / moto: Runner 50 (sold), Burgman 650 (sold), C 650 GT

Re: Celkové náklady?

Příspěvekod Jekub » 22 dub 2014, 16:14

Tady je problém že je to sice jako moped vedený, ale žádný šlapky to nemá, je to prostě 50ka skůtr. Ale v době koupě byla nějaká krátká vyjímka kdy se to dalo takhle registrovat.....
Jekub

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 15 led 2013, 18:18
Skútr / moto: Piaggio ZIP

Re: Celkové náklady?

Příspěvekod samtony » 22 dub 2014, 16:19

Jekub - doma máme Kymco Agility 50 ccm. Při přihlašování v roce 2007 mi dala paní na dopravce vybrat. Velkou značku s nutností jezdit na STK nebo malou bez chození na STK. Padesátka omezená do 45 km/h se mohla zapsat jako moped, tudiž ta malá značka. Zda to dávají ještě dnes je otázkou. :D
Uživatelský avatar
samtony

50+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 91
Registrován: 16 říj 2012, 19:40
Bydliště: Červený Kostelec
Skútr / moto: x max 125 r.v. 2013

Re: Celkové náklady?

Příspěvekod KYBLOS » 22 dub 2014, 16:26

Já měl tu malou na Derbi Atlantis a na technickou jsem tedy nechodil. Jejich chyba, že mi dali RZ na motocykl se šlapadly. Nikdy jsem ty šlapadla na skútru nenašel. :mrgreen: Třeba jsem špatně hledal, nevím :mrgreen: No, když ode mě koupil Atlantis Jarafari, tak v Praze mu při přehlašování dali už tu velkou RZ, takže on už na STK musel. 8)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Celkové náklady?

Příspěvekod Jekub » 23 dub 2014, 07:40

Tak díky, jsem klidnej :) já jsem skutr kupoval z druhý ruky loni a nějak se podařilo to nechat přepsat i s malou spz, takže vesele dál jezdim na mopedu. Zdálo se mi to až podezřele jednoduchý...

A abych nebyl úplně mimo téma, tak muj Piaggio Zip 50 po výměně výfuku za lepší jezdí cca 80km/h, spotřeba je kolem 3.5l/100 (je to holt slaboučkej stroj, tak hodně jezdí na plnej plyn), olej nemá smysl počítat je to tak 750ml na 1000km. Jezdim s nim z Prahy za Prahu (cca 30km tam, 30 zpět) a vyjde mě to podobně jako bych jezdil vlakem.
Jekub

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 15 led 2013, 18:18
Skútr / moto: Piaggio ZIP


Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků