Yuki 125 - akumulátor GTX7A-BS

Technické problémy s čínskými skútry s objemem nad 50ccm.

Yuki 125 - akumulátor GTX7A-BS

Příspěvekod StandaT » 20 úno 2010, 13:19

Mám skutr YUKI 125, kde je aku označený na nálepce GTX7A-BS. Na horní desce je však odlito označení GS. Při koupi skutra mně bylo řečeno, že se jedná o gelový aku.Teď po čtyřech letech jsem jej chtěl dobít a zjistil jsem, že se jedná o klasický kyselinou plněný akumulátor a protože jsem jej čtyři roky neotevřel, byly dva články na suchu. Ve speializované prodejně akumulátorů tomu nechtěli věřit, dokud jsem jej u nich neotevřel. Gelové aku, které prodávají mají přes horní desku přelepenou pásku (asi něco jako pečeť), což ten můj nemá a dále u nich prodávané gelové aku nikdy nezačínají prvním písmenem G.
Naposledy upravil KYBLOS dne 29 kvě 2013, 00:52, celkově upraveno 1
Důvod: Téma bylo přesunuto do správné sekce
StandaT

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 20 úno 2010, 12:53

Re: Yuki 125 - akumulátor GTX7A-BS

Příspěvekod Karel23 » 07 bře 2010, 14:28

GS není označení typu, ale firmy GS Japan Storage Battery Co. Ltd., která poskytla na výrobu těch baterií licenci.
Ale jinak, tahle baterka se skutečně neotvírá ani nedolévá. Je to sice olověná baterka s kyselinou, ale je to takzvaná AGM baterie, kde je elektrolyt (kyselina) nasáklý v rounu ze skelné vaty. Je to taková levnější náhražka gelových baterií. Více si počtete na http://www.varta-automotive.cz/index.php?id=291&L=3
Pokud se baterka dostala do stavu, který popisujete, pak je to buďto vadou baterie, nebo nesprávným nabíjením. Každopádně, pokud byla delší dobu "na suchu", je po ní, údajně se odrovná i pouhým otevřením, prý se to během života dělat nesmí.
Každopádně nabíjení AGM baterií je stejné jako u gelových - napětí s připojeným nabíječem by nemělo dosáhnout hranice plynování, t.j.14,4V.
Naposledy upravil Karel23 dne 08 bře 2010, 23:44, celkově upraveno 2
Karel23

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 205
Registrován: 23 srp 2008, 22:05
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: JM Star Eagle 50

Re: Yuki 125 - akumulátor GTX7A-BS

Příspěvekod B-eckham » 07 bře 2010, 14:35

Já bych se chtěl zeptat... baterku mám úplně dead...
s tím jsem počítal, ale potřeboval bych dojet pro novou...
Když nechám zapojenou starou baterku tak pomocí nakopávačky nastartuju??? neměl být žádný problém, nebo se pletu?

Díky
Uživatelský avatar
B-eckham

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2007, 23:16
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Honda PCX

Re: Yuki 125 - akumulátor GTX7A-BS

Příspěvekod Karel23 » 07 bře 2010, 14:37

Určitě ne, ale neprovozoval bych to tak moc dlouho. Může v ní být vnitřní zkrat.
Karel23

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 205
Registrován: 23 srp 2008, 22:05
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: JM Star Eagle 50

Re: Yuki 125 - akumulátor GTX7A-BS

Příspěvekod B-eckham » 07 bře 2010, 14:50

nn není to na dlouho... spíše jen na koupení nové baterky...
jen potřebuju po zimě opět poprvé nastartovat...
to bude boj :-(
Uživatelský avatar
B-eckham

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2007, 23:16
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Honda PCX

Re: Yuki 125 - akumulátor GTX7A-BS

Příspěvekod tomiktom » 07 bře 2010, 20:01

Mužeš jezdit i bez baterky ale musíš dobře zaizolovat kontakty pač by mohl vzníknout problém stejný jak ze skratovanou baterkou normální označení banerky gelové by mělo být YTX7A-BS
http://www.scooterclubolomouc.cz srazy a vyjížďky v Olomouckém kraji

http://www.skutry-levne.cz
Servis a Tuning skútrů a čtyřkolek
Prodej tuningových dílů na všechny skútry
Uživatelský avatar
tomiktom

Prodejce/servis
 
Reputace: 0
Příspěvky: 50
Registrován: 23 led 2010, 20:48
Bydliště: Velký Týnec , Bystřická 449 , 78372
Skútr / moto: Malaguti F12R
Tuning / úpravy: Lehce naleštěnej a nějaký ten výfuk a vario

Re: Yuki 125 - akumulátor GTX7A-BS

Příspěvekod _Tom_ » 08 bře 2010, 08:17

to znamená že se o gelovou baterii nejedná?
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Yuki 125 - akumulátor GTX7A-BS

Příspěvekod B-eckham » 08 bře 2010, 18:26

ZDravím, měl bych ještě dotaz... dneska jsem byl zkusit po zimě poprvé nastartovat skútříka... kupodivu se mi to povedlo téměř hned, chtěl bych se ale zeptat, jestli nebude moc vadit, že jsem tam nechal zapojenou baterku (je nová)... nebo se por ní mám raději stavit?

Díky moc...
Uživatelský avatar
B-eckham

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2007, 23:16
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Honda PCX

Re: Yuki 125 - akumulátor GTX7A-BS

Příspěvekod balcin » 08 bře 2010, 18:37

proc?Nechej ji tam te se nic nestane.Ja baterku vubec ze skutra nevydelavam a to je skutr v garazi kde mam pres zimu 5 stupnu nad nulou a vzdycky nastartuji a nehlede na to ze za tri tydny uz se bude dat jezdit tak ji tam budes muset davat zpatky.
Uživatelský avatar
balcin

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 592
Registrován: 27 úno 2010, 01:21
Bydliště: Přerov
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 250 i, HONDA Lead 100

Re: Yuki 125 - akumulátor GTX7A-BS

Příspěvekod B-eckham » 08 bře 2010, 18:39

No o to jde... nechce se mi ji tahat tam a zpátky,ale v garaži je fakt klemra... myslím že v noci tam bude pod nulou v těchto mrazech... no a nerad bych, aby se třeba vybila.... nevím jak je to s výdrží,ale když jsem ji tam nechal jednou přes zimu, tak byl hodně velký problém jki oživit...
Uživatelský avatar
B-eckham

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2007, 23:16
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Honda PCX

Re: Yuki 125 - akumulátor GTX7A-BS

Příspěvekod balcin » 08 bře 2010, 18:50

Mas ji novou je naformovana,nabita,neboj se niceho ta musi neco vydrzet.Tyto mraziky ji neublizi a jestli jo tak to je baterka k h..nu sel bych ji vratit.Ale myslim si ze bude dobra. :D
Uživatelský avatar
balcin

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 592
Registrován: 27 úno 2010, 01:21
Bydliště: Přerov
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 250 i, HONDA Lead 100

Re: Yuki 125 - akumulátor GTX7A-BS

Příspěvekod B-eckham » 08 bře 2010, 19:33

Tak jo budu důvěřovat :-)
Uživatelský avatar
B-eckham

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2007, 23:16
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Honda PCX

Re: Yuki 125 - akumulátor GTX7A-BS

Příspěvekod Karel23 » 08 bře 2010, 19:51

_Tom_ píše:to znamená že se o gelovou baterii nejedná?

Ne, skutečně se o gelovou baterii nejedná. Například Varta vyrábí skutečně gelovou motobaterii v jediném provedení - 19Ah a stojí okolo 4000,-Kč. Kdekterý prodejce vykládá, že prodává gelovou baterii, přitom jde z 99,9% o baterie s elektrolytem vázaným ve skelném rounu (vatě).
Podstatné ovšem je, že nabíjení gelových a "vatových" baterií se v podstatě neliší - napětí s připojeným nabíječem by nemělo dosáhnout hranice plynování, t.j.14,4V. U gelových by vyšší napětí vedlo k naprosté destrukci - bublinky plynu se z gelu nemají jak uvolnit. U skelné vaty takový problém není, ale protože baterie se nesmí otevřít a dolít, není jak uhradit ztrátu vody, která se na plyn rozloží, takže se hladina sníží a dochází k sulfataci desek, čímž se zkracuje kapacita a životnost baterky.
Takže každopádně nabíjet nabíječkou na gelovky.

9.3. edit:
Ještě bych dodal, že ty AGM (AGM = Absorbent Glass Mat, což znamená, že kyselina je absorbována a tím navázána ve skelném rounu) se dají koupit ve dvou provedeních:
1) Obyčejné AGM baterie: Z fabriky se dodávají prázdné s balením elektrolytu ve zvláštním obalu. Baterka se má postavit dokonale vodorovně, nalít do ní kyselinu, nechat asi hodinu stát (aby se kyselina dokonale vsákla) a teprve poté používat. Po naplnění se baterie uzavře a nesmí být již otevřena. Takto člověk dostane dokonale čerstvou baterku. Bohužel realita je taková, že kyselinu tam nalije už prodejce a pak mu leží bůhvíjak dlouho na krámě.
Náhradní baterie za GTX7A-BS má v tomto provedení mezinárodní kód YTX7A-BS a typicky má okolo 7Ah a startovací proud 50A, u některých značek 80A, Banner 85A.
2) Baterie AGM+SLA (SLA = sealed lead acid - doslova zapečetěná baterie olověná/kyselinová) Tyhle baterky jsou naplněné elektrolytem (kyselinou) už ve fabrice a víko je celistvé - nemají žádné zátky. Jsou dražší, ale při stejných rozměrech mají vyšší kapacitu a víc než dvojnásobný startovací proud. Mezinárodní kód AGM+SLA náhrady za GTX7A-BS je YTZ10S (YTZ10S-BS). Například Banner YTZ10S má kapacitu 8,6Ah a startovací proud 190A! Nebo Varta 508 901 má kapacitu 8Ah a startovací proud 150A.
Ještě dodávám, že baterka GTX7A-BS (YTX7A-BS) je i v Jmstar Eagle. Zkoušel jsem, jestli se tam nevejde mírně vyšší baterka a nevejde, takže jediný způsob, jak tam dostat silnější baterku je koupit právě tu SLA baterku.
Taky ještě informace o takzvaných gelovkách Yuasa. Yuasa vyrábí klasické průhledné dolívací motobaterky a označuje je MF (maintenance free - bezúdržbové).
Pak vyrábí ty se skelnou vatou a ty Yuasa označuje jako SUPER MF. Český dovozce je nepochopitelně označuje jako gelové.
Naposledy upravil KYBLOS dne 12 lis 2013, 03:07, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Karel23

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 205
Registrován: 23 srp 2008, 22:05
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: JM Star Eagle 50

Re: Yuki 125 - akumulátor GTX7A-BS

Příspěvekod _Tom_ » 09 bře 2010, 08:50

no mě popravdě jde o to jestli je nabíječka, která tu byla hojně popisovaná a nakupovaná v lidlu vhodná pro nabíjení baterie yuasa ytx7-bs
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Yuki 125 - akumulátor GTX7A-BS

Příspěvekod Karel23 » 09 bře 2010, 10:19

Odpověď je jednoduchá a jednoznačná: ANO, nabíječka z Lidlu je vhodná k nabíjení AGM i gelových motobaterií. Yuasa ytx7-bs je obvyklá AGM baterie. Koupil jsem si univerzální nabíječku z Lidlu k té jednoúčelové z GESu a pečlivě ji otestoval a nemám jí co vytknout, kromě toho, že neumí nabíjet napětím přes 15V Ca-Ca akumulátory, ale to se baterek do motorek netýká. Jen už se teď nejmenuje TRONIC, ale Ultimate Speed.
Jenom důležitá věc. Nabíječka i dost vybitou baterku celkem rychle nabije na úroveň těch 14,3-14,4V, kdy již nelze obvyklými nabíjecími proudy pokračovat v nabíjení, proto se rozsvítí zelená kontrolka FULL (plný), což ale neznamená, že baterka je zcela nabita. Nabíječka se v tu chvíli přepíná do tzv.konzervačního režimu a právě v tomto režimu se teprve baterka nabije na skutečně plnou kapacitu. Je potřeba nechat nabíječku připojenou aspoň 24hodin od okamžiku, kdy se kontrolka rozsvítí, samozřejmě pokud někdo nespěchá a nepotřebuje právě jet. Proud v konzervačním režimu ještě dále klesá z počátečního 0,05A na konečný 0,01A a méně. Proto pokud můžete, zbytečně nespěchejte.
Karel23

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 205
Registrován: 23 srp 2008, 22:05
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: JM Star Eagle 50

Další

Zpět na Nad 50 cccm

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník