Piaggio X 10 ( 350/500 )

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod sigi » 06 srp 2013, 11:37

No musím uznat opravdu je to krasavice....když to člověk vidí na fotce nebo na videu neni to ono jako když vedle ní stojíte... a mě se tedy fakt libí moc.No zas mám dilema.... :mrgreen: ...asi další stroj bude X10...uvidím....
Nejnovější výlety na skútru,videa,tipy na výlet,fotky,najdete na http://www.scootergang.cz

Obrázek
Uživatelský avatar
sigi

1500+
 
Reputace: 101
Příspěvky: 1862
Registrován: 29 zář 2012, 22:14
Bydliště: Poděbrady
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT
Tuning / úpravy: FOTOALBUM: http://nmaikl.rajce.idnes.cz/

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Budimex » 06 srp 2013, 12:17

Jo, Sigi, doplňuju ještě jedno plus pro X10 (jako muzikanta by tě to mohlo zajímat): včera jsem zjistil, že se mi pod sedlo vejde tenorový ukulele :D Akorát se na tom motoru v teple dost rozladí :(
Budimex

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 29 kvě 2013, 20:35
Bydliště: Budiměřice
Skútr / moto: Piaggio X10 350

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Gandalf » 06 srp 2013, 14:36

Budimex: Skvělý report :) ...a pěkně z něj vyznívá zapálení majitele a jeho spokojenost se strojem.
Přesto si dovolím pár doplňujících otázek:
- předpokládám, že 12V zásuvka je aktivní až po zapnutí zapalování nebo je živá i bez klíčku? Z důvodu udržovacího dobíjení bez demontáže aku jsem si za tímto účelem dodělával ještě druhou zásuvku pod sedlo, připojenou přes pojistku přímo na aku,
- píšeš, že pod sedlo vejdou 2 vyklápěčky, takže pevně doufám, že jedna klasická integrála by taky mohla :) V testech totiž často píší, že prostor pod sedlem je sice prostorný, ale dost mělký a tak s větší přilbou může být problém,
- koukal jsem na dvě varianty alternativního plexi od Givi a na nosič kufru (mají dost nadsazené ceny - asi chtějí využít "luxusní" pozice tohoto skútru). Jaký velký tam máš kufr, je to nějaký origo nebo jaká značka?
- servisní interval je velmi slušný, ale počítám, že je tam 10T nebo 1 rok. Nebo pokud bych najel 10 000 km 1,5-2 roky, tak nejsem časem vázaný?
- zajímalo by mě taky, jaké výměny v rámci intervalů doporučují. Rozumím tomu dobře, že po 10T se mění olej s filtrem a např. vzduch. filtr, převodový olej, event. další filtry a náplně až po 20T? On si údržbu stejně každý po záruce časem "optimalizuje" podle vlastních představ... :wink:
- jak se chová skútr na příčných nerovnostech. Mě třeba spoustu děr kola v pohodě poberou, ale jakmile je příčný spoj třeba při ukončení asfalt. koberce nebo po různých opravách silnic, kdy se dodělává jen určitý pás asfaltu, je to dost cítit.

To je asi tak vše, co mě zatím napadlo :wink: Spotřebu jsi zmínil, rychlosti taky, snad ještě, jakou rychlost si to udrží do nějakého táhlejšího stoupání (při zatížení pouze jezdcem)?
Ještě jednou díky za skvělý rozbor a hodnocení včetně mínusů :)
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Budimex » 06 srp 2013, 17:39

To Gandalf: tak zkusím odpovědět na to, co vím z hlavy.
- 12V zásuvka je živá i bez klíčku, nicméně nejsem si jistý tím, jak dlouho (po 48 h bez zapnutí zapalování se vypíná např. kontrolka imobilizéru, aby se nevybíjela baterka, takže nevím, jestli se neodpojí kompletní elektrika - a v tomhle krásným počasí to zkoušet nebudu, víc jak 24 h bez skútra nevydržím :D )
- vyklápěčka (myslím vyklápěcí integrálku) je myslím většinou větší, nebo spíš mohutnější, než klasická integrálka (???), takže by neměl být problém. Když se z kufru zpod sedla vyndá koberec, uvidíš přesné obrysy dna kufru a podíváš-li se na tvar sedla zevnitř, na nějaký způsob jak tam dostat dvě přilby přijdeš. Chce to trochu laborovat, ale podaří se... A jedna je v pohodě - tam fakt nečekej problém
- kufr mám tenhle http://www.easyparts-rollerteile.de/sho ... 222-A.html má 48l, je v barvě a kupoval jsem v Holandsku - s dodáním do Německa to bylo o cca 1000,- Kč levnější než na yshop.cz . Dodání trvalo asi 36 h od objednání. Je to drahý, ale když už mám tak hezkej stroj.... Givi držák s kufrem vypadá podle mě divně - držák nemá design X10, není v barvě atd. Tohle je přesně v designu a vypadá to skvěle - prakticky jsou to stejná madla jako originál, jen prodloužená o držák plotny. Navíc je na tom opěrka ze stejného materiálu jako sedlo, což je pro batůžek velmi příjemný. Drží to dobře a vejsou se do toho taky dvě větší přilby. Zároveň jsem si tam objednal držák na telefon / navigaci http://www.easyparts-rollerteile.de/sho ... o_X10.html na který napasuješ v podstatě jakoukoli základnu a tlf se pak neklepe a je na něj dobře vidět.
- ano, máš pravdu, je tam 10tkm, nebo rok servis. Co se mění po 10 a co po 20Tkm se podívám doma a dám vědět
- ad příčný nerovnosti: zase narážím na nedostatek srovnání, ale subjektivně bych řekl, že to není žádný velký problém. Bál jsem se malých kol, ale mám pocit, že to X10 dost vyvažuje perfektní ergonomií trojúhelníku řidítka-sedla-plotny na nohy, měkkým a pohodlným sedlem a především dlouhým rozvorem (myslím, že jedním z nejdelších mezi maxíky). Fakt jezdím i po dost špatných silnicích a zatím se mi nestalo, že bych si řekl, že jsem se skútrem udělal chybu. Překonal jsem po pár dnech začátečnickou fázi "přetahování se" se strojem a to byl přesně okamžik, kdy mě došlo, že to je pohodlný a pohodový
- ad táhlé stoupání: vlastně nevím. Nikdy jsem neměl pocit, že bych nemohl trošku přidat (byl jsem i dvakrát v Krkonoších na Pomezkách). Jasně, že to není nadupaná mašina ale myslím teda, že v táhlým stoupání nebudeš mít pocit nedostatečnosti motoru... Ale opravdu dlouhej rovnej kopec kde bych to mohl fakt rozjet jsem nezkoušel. Na výletě se Sigim v neděli jsem stačil oběma 500ccm a snad jsem je nezdržoval :?:

P.S. sorry, nepřišel jsem na to, jak se správně vkládají odkazy, tak jsem dal celý adresy :(
Budimex

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 29 kvě 2013, 20:35
Bydliště: Budiměřice
Skútr / moto: Piaggio X10 350

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Tomáš » 02 zář 2013, 19:22

Tak jsem konečně pořešil nepříjemné projevy originálního plexi. Výsledek je nesrovnatelný
P9020117.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Tomáš

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 44
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: severní morava
Skútr / moto: X 9 evo 500 prodáno nově Piaggio X10 500 ABS
Tuning / úpravy: Givi airflow plexi, originální top case 48l, vyhřívané rukojeti

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Budimex » 20 zář 2013, 11:26

Update: konečně jsem našel účtenku ze servisu, tak doplňuju cenu u X10 po 1000 km: olej mot. 1,4 l 420,-Kč, filtr 260,- Kč, olej převod 160,- Kč a práce 400,- Kč za cca hodinu. Celkem tedy 1240,- za první garančku.
Budimex

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 29 kvě 2013, 20:35
Bydliště: Budiměřice
Skútr / moto: Piaggio X10 350

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Gandalf » 20 zář 2013, 14:38

Tomáš: Vypadá to dobře. Myslíš, že tohle dvoudílné stavitelné AF je efektivnější než jednodílné D5604ST, které je rozměrově o pár cm vyšší a malinko širší? Nebo co tě vedlo k výběru AF?
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod HonzaR » 20 zář 2013, 15:13

X 10 je krásný koráb, škoda, že do věčně ucpané prahy až moc velký.
Dvojdílné AF má tu výhodu, že nepůsobí turbolence. Na SH150 jsem měl vysoké plexi 1 dílné, a co odclonilo zepředu, to jsem schytal zezadu. AF tohle nedělá, ani nekmitá řídítky. Sám bych už jiné plexi nechtěl. Navíc se dá horní díl a upínací mechanismus koupit zvlášť, takže se kolikrát dá využít orig. nízké plexi a jen ho nastavit.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1859
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Tomáš » 27 zář 2013, 21:15

Gandalf. Zvažoval jsem to vysoké jednodílné plexi, ale je příliš vysoké a musel bych se dívat při jízdě přes ně. To je pro mně hodně špatná varianta a na X 10 je plexi natvrdo bez možností posouvat tak jak to bylo na X 9. Takže jsem zvolil variantu plexi se stavitelnym deflektorem. A zodpovědně mohu říct, že jsem nadmíru spokojen. Měl jsem možnost ho vyzkoušet na dálkové jízdě při všech rychlostech a je super. Rozpětí stavitelnosti je opravdu velké a myslím, že vyhoví všem velikostem jezdce. Zároveň dobře kryje ramena a slušně i ruce. Při dešti chrání opravdu dobře. Dalším plusem je, že oproti originálnímu plexi se značně zvětší prostor mezi zadní stranou plexi a krytem budíku což umožňuje plexi ze zadní strany čistit. To není u originálního plexi dost dobře možné, protože se tam nedá strčit ruka. Nakonec abych jen nechválil. Má to přece jenom jeden mínus. Alespoň v našich končinách. Deflektor se dá velice jednoduše demontovat, což je příležitost pro nenechavé ruce. I když nevím na co by to někomu bylo.
Tomáš

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 44
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: severní morava
Skútr / moto: X 9 evo 500 prodáno nově Piaggio X10 500 ABS
Tuning / úpravy: Givi airflow plexi, originální top case 48l, vyhřívané rukojeti

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Gandalf » 27 zář 2013, 22:01

Tomáši díky za zajímavé info (i HonzoviR) :wink:
Dnes jsem si byl X10 okouknout a osahat u prodejce, opravdu moc pěkný kousek :) Pokud si někdy vzpomeneš a bude příležitost, zajímala by mě fotka pohledu z boku na jezdce sedícího v sedle, aby bylo vidět úroveň jeho očí a výšky plexi v jeho max poloze. Ale jen když budeš něco fotit a vzpomeneš si :) Měřím 185cm, takže by mě zajímala poloha obdobně vysokého člověka za řídítky vzhledem k plexi.
Jednu věc mi prodejce říct nedokázal a to, jaké jsou možnosti kombinace barev laků a čalounění. Pokud bych do X10 někdy šel, vzal bych základní verzi výbavy, ale líbí se mi hnědé čalounění. Jen nevím, jestli je vázané na konkrétní barvy?
Potom mě napadá ještě jedna věc, na různých fotkách jsou po straně přední kapotáže takové přídavné deflektory (jakoby z plexi), které opticky rozšiřují ochranu nohou. Na vystaveném kousku jsem je neviděl, ale zapomněl jsem se na to zeptat. To je sériová záležitost nebo nějaký doplněk, který lze dokoupit?
Myslím tohle
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Tomáš » 27 zář 2013, 22:27

Gandalf: S tou fotkou nevím kdy se mi to podaří, ale já měřím 190 cm a mám ten deflektor tak asi ve dvou třetinách výšky. pokud ho dáš výš tak už se budeš dívat přes plexi.
co se týká těch kombinací barev a čalounění, tak k určitým barvám je příslušná barva čalounění a je problém, ne-li nemožné to změnit. A ten deflektor na nohy nemám tušení. Já jsem ho tam měl a má svoji funkci. Nevím jestli to je jako standart pouze k určitému modelu.
Tomáš

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 44
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: severní morava
Skútr / moto: X 9 evo 500 prodáno nově Piaggio X10 500 ABS
Tuning / úpravy: Givi airflow plexi, originální top case 48l, vyhřívané rukojeti

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Gandalf » 28 zář 2013, 07:41

Díky Tomáši, když se kouknu na tohle FOTO tak chlapíkovi končí hrana origo plexi na úrovni brady. Samozřejmě, že z toho neodvodím, kam směřuje proud vzduchu, zvlášť když je plexi nahoře výrazně zahnuté. Můžeš z tohoto pohledu porovnat, v jaké úrovni se zhruba nachází to dvoudílné (horní hrana) a kam odklání proud vzduchu? Počítám, že na krk určitě nefouká, ale zajímá mě, jestli se opírá do přilby nebo jen olizuje horní část nebo jde úplně nad? Vím, možná jsou to hloupé detaily, ale já si tohle u skútru hlídám a bez zkušební jízdy to holt nezjistím :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod angel2904 » 28 zář 2013, 10:10

Můj odhad toho jedince v obleku na foto je kolem 170cm. Přeci na promo fotku nedají dvoumetrového basketbalistu. Jak by to vypadalo. Takto chtějí demostrovat velikost, robustnost stroje. Ten kravaťák se objevuje i jinde na ofic. fotkách a fak je to skřítek. Jinde na youtube jsem viděl "normální" lidi a plexi mají na bradě spíš hodně pod její úrovní :? Nevím proč orig. štíty jsou tak nízké. Nejen na Piaggiu. Už vím, aby si zákazník koupil vyšší. Byznys je byznys :idea:
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Tomáš » 30 zář 2013, 21:10

P9300186.JPG
P9300184.JPG
P9300185.JPG
Gandalf: posadil jsem na skůtra kluka, který měří cca 186 cm. Tak tady máš pro zajímavost fotku v nejvyšší, střední a nejnižší poloze. Bohužel mi blbne foťák tak je každá s jiným přiblížením.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Tomáš

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 44
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: severní morava
Skútr / moto: X 9 evo 500 prodáno nově Piaggio X10 500 ABS
Tuning / úpravy: Givi airflow plexi, originální top case 48l, vyhřívané rukojeti

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Gandalf » 30 zář 2013, 21:27

Tomasi, dik moc za ochotu i kamosovi. Skvela prace :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot], maros44 a 20 návštevníků