New Forza 300 (2018+)

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod MaxRossi » 23 črc 2018, 07:00

Myslim ze nejde o nic jineho nez kraceni casu nez Italove privezou forzice na prodejny... to cekani je sileny
2015 Aprilia SR Motard 125 Motard 6.8kw - 500km
2015/2016 Honda PCX 125 8.6kw - 8000Km
2016/2018 Honda Forza 125 11kw - 21000Km
2018 - Honda Forza 300 18,5kw - prozatím 4100km
Uživatelský avatar
MaxRossi

250+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 348
Registrován: 01 srp 2015, 18:45
Skútr / moto: Honda Forza 300 2018

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod forester » 23 črc 2018, 07:04

Pozerám na tvoj avatar a jednu krásnu Forzu tam vidím, tak to čakanie nemôže byť až tak hrozné :D
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 655
Příspěvky: 5478
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod MaxRossi » 24 črc 2018, 14:23

Tak soucasna forza je fajn ale nova je nova a uz prechod z 125 na 300 pro me bude doufam zazitek...
2015 Aprilia SR Motard 125 Motard 6.8kw - 500km
2015/2016 Honda PCX 125 8.6kw - 8000Km
2016/2018 Honda Forza 125 11kw - 21000Km
2018 - Honda Forza 300 18,5kw - prozatím 4100km
Uživatelský avatar
MaxRossi

250+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 348
Registrován: 01 srp 2015, 18:45
Skútr / moto: Honda Forza 300 2018

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Luky275 » 25 črc 2018, 19:12

MaxRossi píše:Tak soucasna forza je fajn ale nova je nova a uz prechod z 125 na 300 pro me bude doufam zazitek...



No já myslím že ten přechod ze 125 na 300 až tak markantní nebude jak se zdá.
Luky275

10+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 20
Registrován: 25 črc 2018, 19:04
Skútr / moto: Kymco50 super / Honda CBF600s

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod MaxRossi » 25 črc 2018, 20:11

No to mi nerikej ani nahodou...
2015 Aprilia SR Motard 125 Motard 6.8kw - 500km
2015/2016 Honda PCX 125 8.6kw - 8000Km
2016/2018 Honda Forza 125 11kw - 21000Km
2018 - Honda Forza 300 18,5kw - prozatím 4100km
Uživatelský avatar
MaxRossi

250+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 348
Registrován: 01 srp 2015, 18:45
Skútr / moto: Honda Forza 300 2018

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Luky275 » 25 črc 2018, 20:35

MaxRossi píše:No to mi nerikej ani nahodou...


Určitě.....stačí se podívat na výkony, ani udávaná maximální rychlost ( 129 km/h...) není o moc víc než upaluje už Forza 125.....
Nakonec cenový rozdíl třebaže se jedná o jednou takový objem je "pouze" 10 tisíc.....
Pokud bych se rozhodoval s čistým stolem , tak bych si připlatil těch 10 táců a koupil tu o něco silnější verzi, pokud bych ale už měl Forzu 125, tak bych ji už za 300 asi neměnil. Vcelku zbytečné.
Luky275

10+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 20
Registrován: 25 črc 2018, 19:04
Skútr / moto: Kymco50 super / Honda CBF600s

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod crhy » 25 črc 2018, 20:51

Blbost, vyšší objem má zajisté cenu, řekněte mi, kdo z vás jezdí pořád jen dálnici.
Jde o to, že 3kilo se na těch 130 dostane levou zadní a bude pokračovat k nějakým tacho 145km/h, kdežto stopětadváce nebude stačit na takovou rychlost pomalu ani celá přistávací ranvej (to to ještě bude mírně z kopce a ve vákuu).
Tahle "třístovka" stopro smysl má...
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod PBM2 » 25 črc 2018, 20:58

Forza 125 2018:
-------------------
11,0 kW při 8 500 ot./min.
maximální točivý moment 12,5 Nm při 8 250 ot./min.
maximální rychlost 108 km/h
nádrž 11,5 l
129.900,- Kč

Forza 300 2018:
-------------------
18,5 kW při 7 000 ot./min.
maximální točivý moment 27,2 Nm při 5 750 ot./min.
maximální rychlost 129 km/h
nádrž 11,5 l
139.900,- Kč

Výše uvedené říká, že těch 10.000,- Kč navíc u 300-ky jsou dobře investované finance. Výkon, maximálka, točivý moment (a našlo by se toho víc) jsou argumenty, které mluví pro její koupi. Pokud má kupec jen ŘP sk.B (a rozšiřovat nechce, ať jsou důvody jakékoliv), finance tak akorát a sám neví, jestli ho ježdění chytne, zda stroj vůbec dostatečně využije, pak je 125-ka dobrá volba. Ale pokud má neomezené A i vše ostatní, volba je jasná. 8)
Čínská kráska bere "Kolik potřebuje" :-)

Fotogalerie / Profil na motorkáři.cz / Čínská kráska
Uživatelský avatar
PBM2

750+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 891
Registrován: 16 dub 2011, 11:53
Bydliště: Severní Morava, FM
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano, jsou.

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Luky275 » 25 črc 2018, 21:01

To záleží jaké má kdo priority, pokud už bych měl v garáži Forzu 125 tak by fakt nebyl důvod to měnit.....pokud bych vybíral tak bych připlatil a vzal tu 300, ale o tolik větší rozdíl tam zase není....pokud opravdu rozdíl tak už to musí být 500 a výš....popřípadě starší Honda SW400t z dvouválcem, tam už ten rozdíl byl opravdu znát

-- 25 črc 2018, 21:04 --

PBM2 píše:Forza 125 2018:
-------------------
11,0 kW při 8 500 ot./min.
maximální točivý moment 12,5 Nm při 8 250 ot./min.
maximální rychlost 108 km/h
nádrž 11,5 l
129.900,- Kč

Forza 300 2018:
-------------------
18,5 kW při 7 000 ot./min.
maximální točivý moment 27,2 Nm při 5 750 ot./min.
maximální rychlost 129 km/h
nádrž 11,5 l
139.900,- Kč

Výše uvedené říká, že těch 10.000,- Kč navíc u 300-ky jsou dobře investované finance. Výkon, maximálka, točivý moment (a našlo by se toho víc) jsou argumenty, které mluví pro její koupi. Pokud má kupec jen ŘP sk.B (a rozšiřovat nechce, ať jsou důvody jakékoliv), finance tak akorát a sám neví, jestli ho ježdění chytne, zda stroj vůbec dostatečně využije, pak je 125-ka dobrá volba. Ale pokud má neomezené A i vše ostatní, volba je jasná. 8)


Je to naopak velice chytré od Hondy, protože hodně zákazníků má právě pouze skupinu B a tak bude 125 verze mnohem prodávanější...proto ten nízký cenový rozdíl....naopak by se dalo říct že 130 klacků za 125 je trochu dost.....
Luky275

10+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 20
Registrován: 25 črc 2018, 19:04
Skútr / moto: Kymco50 super / Honda CBF600s

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod PBM2 » 25 črc 2018, 21:09

Pokud je v garáži 125, tak 300 není asi ten nejlepší upgrade moto. Ale ono se porovnávala varianta 125 a 300 jako nové vozidlo. A tam je to jasné. A dávat do výběru jakýkoliv vyšší objem kvůli "opravdovému rozdílu" od kohokoliv je zbytečné, protože to bychom za chvíli balancovali až někde u 850 ccm objemu, a to je fakt už do jiného tématu :wink: 8)
Čínská kráska bere "Kolik potřebuje" :-)

Fotogalerie / Profil na motorkáři.cz / Čínská kráska
Uživatelský avatar
PBM2

750+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 891
Registrován: 16 dub 2011, 11:53
Bydliště: Severní Morava, FM
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano, jsou.

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Luky275 » 25 črc 2018, 21:12

PBM2 píše:Pokud je v garáži 125, tak 300 není asi ten nejlepší upgrade moto. Ale ono se porovnávala varianta 125 a 300 jako nové vozidlo. A tam je to jasné. A dávat do výběru jakýkoliv vyšší objem kvůli "opravdovému rozdílu" od kohokoliv je zbytečné, protože to bychom za chvíli balancovali až někde u 850 ccm objemu, a to je fakt už do jiného tématu :wink: 8)


No asi tak, pokud upgrade, tak bych šel tak do 400, max 650. Větší objem pak už nemá smysl a nevyužiješ ho, nakonec to platí i pro motocykly. Ale jak říkám, Forzu 125 bych za verzi 300 neměnil.
Luky275

10+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 20
Registrován: 25 črc 2018, 19:04
Skútr / moto: Kymco50 super / Honda CBF600s

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod petr311 » 25 črc 2018, 22:27

Luky275 píše:
MaxRossi píše:Tak soucasna forza je fajn ale nova je nova a uz prechod z 125 na 300 pro me bude doufam zazitek...



No já myslím že ten přechod ze 125 na 300 až tak markantní nebude jak se zdá.


Na Nové Forze 300, která vlastně asi ani není pořádně u nás na trhu, jsem ještě neseděl, natož jel, tudíž se ani nejdu pouštět do polemizování. Nicméně společně s manželkou jsme měli reálnou možnost otestovat přímého konkurenta - Yamaha X-Max 300. Jak jsme vybírali náhradu za Piaggio MP3 500, tak v nejužším výběru se ocitly právě stroje X-Max 300 a X-Max 400. Na tří-stovce jsme měli možnost se projet, vyzkoušet v plné zátěži, chování v kopcích i protivítr. Mám možnost srovnání, protože mám doma X-Max 125 a teď už i X-max 400, takže mohu reálně porovnat a ne jen teoretizovat. Ten nárůst výkonu u X-Max 300 oproti X-Max 125 je sakra znát. Třístovka s přehledem dotahuje nedostatky 125-ky - tedy zadýchání v kopcích nebo protivítr, krásně lze předjíždět atd. Prostě je to nebe a dudy, jede to i ve dvou jak drak. Takže za mně, kdo si už udělal papíry, tak přechod ze 125 na 300 ccm rozhodně má smysl, tedy alespoň u Yamahy. Osobně taky asi budu měnit Maxe 125 za 300ccm, když už ty papíry mám... :-) Osobně považuji kubaturu 300 ccm za velmi rozumný kompromis, kdo byl zvyklý na výkon 125 ccm a chyběl mu jen výkon v kopcích nebo proti větru, příp. pružné předjetí, tak u 300 ccm bude naprosto spokojen. Jasný, na trhání asfaltu to nebude, ale k tomu jsou jiné stroje. Větší kubatury moc smysl nedávají, to už jen leze zbytečně do peněz, jednak cena stroje, vyšší spotřeba, náklady atd. Takže předpokládám, že nová Forza 300 bude na tom tak nějak obdobně, i když je výkonově o něco slabší (tuším nějaké 3kW, i když i to může být znát) než X-Max 300.
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1119
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 400 ABS 2018 / YAMAHA X-Max 300 ABS
Tuning / úpravy: X-Max 400: zadní nosič kufru Yamaha + zadní kufr Yamaha 50 l s opěrkou pro spolujezdce, držák telefonu (GPS) - na střed řídítek, velké plexi Puig kouřové, brašna pod přístrojový panel Yamaha

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod VlČek » 26 črc 2018, 00:49

Ahoj, pokud se počítá, že jsem na nové Forze 300 jel cca 10 km asi 2 týdny zpět a v ČR jsem jel několikrát na sousedově Xmaxu 125, Forzu 125 jsem nikdy nejel. Tak 300 se vyplatí. Rozjezd 300 se obejde bez tak vysokých otáček a ten rozdíl v pružnosti motoru je obrovský. Pocitově se dostaneš někde mezi 1/3-1/2 plynu na tachometrových 100 km/h a to je příjemná jízda a stále máš velkou rezervu výkonu. Jak psal někdo výše, že mu jede 125 taky okolo 120, ale podle mého jsi už zalehlý a jsi na konci s výkonem. Měl jsem PCX, pokud se nepletu tak výkon papírový byl 8,6-8.7 kW a pro mě příjemná jízda byla 85 km/h na tachu, zalehlý jsem z toho po rovině dostal přes 110, ale to byla smrt. Nové PCX má napsáno asi 9 kW (teď jsem měl půjčené v Thajsku více než týden), myslím že při vyšších otáčkách, ale i ten minimální nárůst výkonu a změny na podvozku spolu s pneumatikami větší šířky posunou komfortní rychlost na 90-95 km/h. Pokud bych já byl Honda, tak bych cenu 300 posadil výše než je rozdíl 10.000 Kč mezi 125 a 300. V neposlední řadě jsem si na 99% jistý, že se 125-tkou bych za papírovou spotřebu nejezdil, ale 300-vkou bych se asi kolem toho motal. Ten motor lépe pasuje do tak velkého skútru a pro "docenta" = mých cca 100 kg taky.
Začal jsem s tátovou Jawetou - podivný Stadion, Jawa 23 Mustang, Jawa 350, Suzuki Bandit 600 (ojetý), Yamaha XJR 1300, Honda SH150 je už pryč, PCX 125 se ani neohřálo a šlo, a nyní drandím Yamaha Tracer 900 GT a vysněný T-max 530 snad bude další...
Uživatelský avatar
VlČek

100+
 
Reputace: 93
Příspěvky: 202
Registrován: 10 lis 2014, 13:43
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: SH 150 je už pryč, co bude dál ...
Tuning / úpravy: Výrobce ví co dělá.

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod aldav » 26 črc 2018, 07:04

Určitě jsi chtěl napsat, že by jsi nasadil cenu 125 níž, než cenu 300 výš. Už tak jsou to nechutné částky, hlavně ta 125 a "menší" značky ty ceny pomalu dotahuji

Note 8
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 95
Příspěvky: 613
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/44.000 km, ADV 350/2022/14.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod VlČek » 26 črc 2018, 09:29

Pokud bych měl tu moc, tak ano, ale v Thajsku stojí v přepočtu cca 130.000 Kč a průměrná kupní síla je nižší než u nás a přesto si je lidé kupují. Určitě v Thajsku prodali už 2, jednu na které jsem jel a druhou, která byla vystavená tak se prodala taky Pokud jsem četl dobře, tak Forester psal SK cenu a tam vycházela lépe než u nás, ale ne tak aby to stálo za cestu a složitějších přihlášení. Cena Forzy 125 je našponovaná stejně jako Xmaxu, a ceny Kymca a Symu se tomu blíží. Nemám ceníky v hlavě, ale mám pocit že Xmax 300 je dražší anebo se pletu? Jasně zaplatit průměrný plat za PCX, dva za Forzu 125 a 3 za 300 by bylo super, ale to je asi námět na jinou pohádku.Jen pro zajímavost PCX v Thajsku vyjde do 55.000 CZK, snad se moc nepletu, myslím že jsem viděl cenu 75900 THB x 0.7 Kč.

Odesláno z mého SM-G955F pomocí Tapatalk
Začal jsem s tátovou Jawetou - podivný Stadion, Jawa 23 Mustang, Jawa 350, Suzuki Bandit 600 (ojetý), Yamaha XJR 1300, Honda SH150 je už pryč, PCX 125 se ani neohřálo a šlo, a nyní drandím Yamaha Tracer 900 GT a vysněný T-max 530 snad bude další...
Uživatelský avatar
VlČek

100+
 
Reputace: 93
Příspěvky: 202
Registrován: 10 lis 2014, 13:43
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: SH 150 je už pryč, co bude dál ...
Tuning / úpravy: Výrobce ví co dělá.

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 4 návštevníků