Honda adv 350

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Honda adv 350

Příspěvekod Medvěd » 11 úno 2023, 09:01

berka píše:Variátor chci dát z důvodu zlepšení jízdních parametrů. Předpokládám, že se zlepší akcelerace a možná max. rychlost. Asi i spotřeba, ale tu u skútru tolik neřeším...


Také mě zajímá výsledek. Co jsem tak študoval fóra, jsem dospěl k závěru, že se mi investice do výměny nového za nový nevyplatí, zlepšení mělo být v řádu jednotek procent.

Akcelerace na křižovatce je super i s origo vario. A tam, kde bych zlepšení akcelerace ocenil, tudíž po dosažení 80 km/h, se asi zázrak konat nebude. Bo výkon ničím nenahradíš. Nicméně se mohu mýlit.

Z osobní zkušenosti - rozdíl mezi ADV a Maxíkem lze přirovnat k Trabantu vs. SuperB :wink:
Uživatelský avatar
Medvěd

100+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 176
Registrován: 06 čer 2022, 16:30
Bydliště: Brno
Skútr / moto: ADV350 a 4 další krásky

Re: Honda adv 350

Příspěvekod valsidalxam » 11 úno 2023, 10:52

to Maxík je T-Max?
valsidalxam

500+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 521
Registrován: 07 úno 2022, 18:50
Skútr / moto: Honda ADV350,bolo Jawa,MZ,Kawasaki,Malaguti,PCX
Tuning / úpravy: Kufor, v zime deflektor a slonie uši Tucano

Re: Honda adv 350

Příspěvekod keto » 11 úno 2023, 13:07

Medvěd píše:
berka píše:Variátor chci dát z důvodu zlepšení jízdních parametrů. Předpokládám, že se zlepší akcelerace a možná max. rychlost. Asi i spotřeba, ale tu u skútru tolik neřeším...


Také mě zajímá výsledek. Co jsem tak študoval fóra, jsem dospěl k závěru, že se mi investice do výměny nového za nový nevyplatí, zlepšení mělo být v řádu jednotek procent.

Akcelerace na křižovatce je super i s origo vario. A tam, kde bych zlepšení akcelerace ocenil, tudíž po dosažení 80 km/h, se asi zázrak konat nebude. Bo výkon ničím nenahradíš. Nicméně se mohu mýlit.

Z osobní zkušenosti - rozdíl mezi ADV a Maxíkem lze přirovnat k Trabantu vs. SuperB :wink:


Tak je logicky zřejmé, že přidat výkonu motoru jako takovému to nemůže, ale může to změnit průběh otáček při rozjezdové křivce a tím reálně i přidat v některých místech výkon, protože to prostě bude více točit motor, kterému roste s otáčkami i výkon. Výrobce to nastavuje vesměs jako kompromis mezi spotřebou a maximálním výkonem s ohledem i na životnost atd. kdežto tuningová firma může variátor naladit na maximální výkon bez ohledu na spotřebu a životnost a honit motor ve vyšších otáčkách. Variátor v praxi funguje tak, že do určité rychlosti posouvá řemen mezi řemenicemi až dojde na maximum a další zrychlování pak už je jen zvyšováním otáček motoru a variátor už je v konstantní poloze, tu také může výrobce nastavit jako těžší nebo lehčí převod a tím ovlivnit i tuto oblast jízdy.
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1141
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: Honda adv 350

Příspěvekod Medvěd » 11 úno 2023, 13:28

valsidalxam píše:to Maxík je T-Max?


Reaguji na Berku, tudíž Maxík = Maxon Matador 125 (má ho v podpisu). Ostatně, když jsme ho měli doma, také jsme ho tak důvěrně oslovovali :wink:

keto píše:
Tak je logicky zřejmé, ...


Jak jsem psal, teorii znám. Ale marginání zvýšení výkonu se mi nejeví adekvátní vynaloženým financím u úplně nového stroje. Proto mě zajímá reálná zkušenost. A chápu, že někdo na to má jiný názor, od toho jsme každý originální bytost. A také chápu, že Berka bude popisovat pouze svoje pocity, což zde někteří těžko nesou. Ale i ty mne zajímají.
Uživatelský avatar
Medvěd

100+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 176
Registrován: 06 čer 2022, 16:30
Bydliště: Brno
Skútr / moto: ADV350 a 4 další krásky

Re: Honda adv 350

Příspěvekod valsidalxam » 11 úno 2023, 13:45

podla poradia slov v prirovnaní mi vychádzalo , že prvé je trabant , a druhé superB. Preto mi to vychádzalo na Tmxa. (s Xmaxom by taký rozdiel nevybehol v neprospech žiadneho z týchto dvoch strojov )
Na T maxe som šiel raz v živote asi kilometer a je to fakt masaker lod s brutal silou (medzi skutrami ). Ale vtedy som ešte jazdil PCXom, tak ma zaujimalo, či by ma tak ohuril aj teraz po preskočení z ADV.
Takto ked viem, že porovnával s darčekom z AutoKelly za veľa objednaných brzodvých obložení je to jasné, že sa mu páči asi trochu viac v sedle ADV :).
valsidalxam

500+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 521
Registrován: 07 úno 2022, 18:50
Skútr / moto: Honda ADV350,bolo Jawa,MZ,Kawasaki,Malaguti,PCX
Tuning / úpravy: Kufor, v zime deflektor a slonie uši Tucano

Re: Honda adv 350

Příspěvekod Medvěd » 11 úno 2023, 14:36

Hele, jezdit se na tom dá. Jako na Maxíkovi. Drahá polovička jezdila dvě sezóny do Brna a zpět, a byla poměrně spokojená. Nespokojenej jsem byl já, jednak z jejích zážitků, když ji předjížděly kamiony, druhak z poměrně častých servisních zásahů. Tudíž jsme ho vyměnili za SH125, což vedlo ke zvýšení spokojenosti polovice, a mému uklidnění. Servis pouze pravidelný, a kamiony se, když drží plyn nadoraz, před ni necpou.
Uživatelský avatar
Medvěd

100+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 176
Registrován: 06 čer 2022, 16:30
Bydliště: Brno
Skútr / moto: ADV350 a 4 další krásky

Re: Honda adv 350

Příspěvekod goes » 11 úno 2023, 16:37

Keto: to zda s otackami poroste vykon rozhodne prubeh tociveho momentu. Chapu jak to myslis a souhlasim v cem muze jiny variator pomoci.

Nicmene fakt by mne zajimala pak praxe. Takove 40-80 nebo 70-115 proste ty zyrchleni ktere clovek potrebuje v zivote. Semafor a maximalku neresim. Zda to bude misto 10 za 9,5 tak to je zmena k nicemu. Pokud misto 10 za 7 pak super.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1023
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Honda adv 350

Příspěvekod valsidalxam » 11 úno 2023, 16:39

Medevd:Viem, jazdiť sa dá na všetkom. Ja som po návrate na dve kolesá jazdil na Malaguti Yesterday 50 s plegom jak svet, a išlo to.
Prečo ja osobne mám z čínskych skutrov strach je fakt, že chlapec, ktorý mi opravoval práve tú Malagutku ( moja chyba, nemal som olej v nádržke oil mastera a chlapci mi ju pridreli ked na nej bláznili), dosť dobrý mechanik napríklad čínske skutre už nebral z dvoch dôvodov.
Jeden, menej dôležitý bol, že opraví jednu vec na severovýchode motorky a do týždňa mal človeka naspäť s reklamáciou, ked sa niečo pokazilo na juhozápade motorky. A on nevedel vysvetliť, že to spolu nesúviselo. To boli tie rodinné darčeky báčikom k 50ke v tretinových cenách japoncov, čo sa v rokoch nultých rozbehli po dedinách. Väčšinou to išlo pol roka, šťastnejším aj rok).
Ale ako väčší problém mi ukazoval všelijaké praskliny zvarov, čo pri rozborkách videl. Bál sa skrátka aby sa pod niekým nerozlomila motorka, ktorá mu vyšla z garáže.
Ako je to teraz, ked číňania stoja podobne ako japonci (a aj vyzerajú celkom dobre ), tak to netuším, od kedy mám Hondy tak som ho nenavštívil. Dva prvé servisy robia u predajcu a potom ten olej mením doma. A kým sa dostanem k výmenám nejakých dalších spotrebákov, tak mením skuter, lebo na nich pribudne niečo čo chcem . A fakt pri medzigeneračných výmenách Honda skutrov sú tie prípaltky k novému naozaj znesitelné, skôr zanedbatelné. Hlavne ked sa vyhneš tým blížiacim sa väčším zásahom, ktoré si ja sám doma nerobím (som ten typ, čo by to za pomoci kámoša na telofone a YTubu vedel, ale skrutky sa mi zvyšujú)
valsidalxam

500+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 521
Registrován: 07 úno 2022, 18:50
Skútr / moto: Honda ADV350,bolo Jawa,MZ,Kawasaki,Malaguti,PCX
Tuning / úpravy: Kufor, v zime deflektor a slonie uši Tucano

Re: Honda adv 350

Příspěvekod igorecko » 11 úno 2023, 19:47

Vlani som dával do Kymco Xciting 500i evo variator Malossi, lebo som nevedel v dobe pandémie kúpiť na Slovensku originál valčeky a kontrastnú pružinou. Po cca 1000km išiel von a v CZ mi to dali do pôvodného stavu. Originál točí cca 5000 otáčok, kde je maximálny krútiaci moment. Malossi točil cca 7000 otáčok, kde je maximálny výkon. Rozdiel v dynamike som nespozoroval, ale spotreba stúpla o 2 litre.
igorecko

25+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 27
Registrován: 01 zář 2007, 11:02

Re: Honda adv 350

Příspěvekod aldav » 12 úno 2023, 03:27

Chlapci , je to ještě debata o ADV ?

Odesláno z Fold3
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 95
Příspěvky: 613
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/44.000 km, ADV 350/2022/14.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Honda adv 350

Příspěvekod valsidalxam » 12 úno 2023, 08:59

tak hlavne je to aspoň nejaká debata. Toreticky je možné preskočiť pri prvej zmienke o Maxone do vlákna o čínskych skutroch.
Tiež ked niekto dáva do diškurky o neoriginálnom variatore pre ADV ako odpoved svoje neblahé skúsenosti s niečim podobným na inej značke do nejakého Kymco vlákna .
Otázne je, kolkí by si to prečítali, a kolkých by bavilo pokračovať. Myslím, že nemnohých a potom to tu skapíňa.
Ci pana, však tu nikto nevyťahuje covid, ani nepredáva v azbuke bambusové ponožky.Myslím, že pri tých pár denných príspevkoch, čo sem niekto hodí až taký bordel nie je, aby tu teta školníčka plieskala po chodbe utekajôce deti mokrou handrou, lebo pri behu jej ju viac zasvinia ako pri chôdzi.

No ale chytro ku ADV.
Má niekto info o nejakej chystanej menšej ADV ?
Nemyslím teraz tú ázijskú 150ku, ale normálnu europsku 125ku pre mladsov a Bečkárov.
Tak ako majú Forzu v troch velkostiach, nechápem, prečo sú u ADV len tie dve väčšie kubatúry. Podľa mňa by im to ľudia s nie celkom hlbokou kešeňou trhali z ruky. Mladí chlapci, takí tí ajfoňáci z vrlkomiest s nie celkom kladným vzťahom k motorkám (nie my Husákovci, čo sme sa bili o jedného Pegasa, či Simsona v partiji, že kto na tom dá väčšiu držku už na základke ) by sa na tom cítili možno inak ako na SHčku, či PCX ku.
Samozrejme to je môj pocit, marketéri z Hondy nevyzerajú, že nevedia čo robia. Diel celosvetového trhového koláča ukazuje že to vedia až veľmi dobre.

Inak táto stredná velkosť skutrov (300-400 ), ktoré sú kompromisom medzi 700 a 125 mi všelijako vychádza ako finančne najsprávnejšia (teraz vynechám velé plus v prospech 125 a to je vlastníctvo oprávnenia ho viesť takmer v každom vrecku).
Chceš ísť daleko ako na 750 zákonom povolenými rýchlosťami ? Môžeš.
Chceš sa poprepletať mestom ako na 125ke? Tiež môžeš.

Zatiaľ logické, však je to kompromis medzi nimi dvoma.Ale čo už celkom logické nie je, tak to skutočnosť, že cenovo nie je niekde v strede medzi 125 a 750. Velká je drahšia dvojnásobne a malá lacnejšia o pár stovák. Takže mne vychádza pridaná hodnota pre 350ku ako najvyššia.
valsidalxam

500+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 521
Registrován: 07 úno 2022, 18:50
Skútr / moto: Honda ADV350,bolo Jawa,MZ,Kawasaki,Malaguti,PCX
Tuning / úpravy: Kufor, v zime deflektor a slonie uši Tucano

Re: Honda adv 350

Příspěvekod Dano » 12 úno 2023, 09:03

Ak môžem,napíšem moje skúsenosti z variátormi,bolo to síce na iných skútroch,ale zistené fakty určite platia aj pre ADV350,takže:
Ako tu už bolo spomenutá,orig. variátor výrobca naladí ako kompromis medzi spotrebou a zrýchlením,výrobca totiž nevie,či bude na skútri 70 kilový majitel jazdiť sám,alebo budú jazdiť dvaja 90 kilový :wink:
Ale ak niekto pociťuje potrebu rýchlejšieho odpichu z križovatky,siaha po ladenom Malossi,Poliny a pod. Tie sú naladené tak,že motor viac točí a zrýchlenie je skutočne o niečo lepšie-či sa to oplatí? Stojí to nejaké peniaze,motor viac žerie,je aj vyššia spotreba,takže si musí každý zvážiť sám,či to chce.
Ja som skúšaním zistil,že dosť podobné vlastnosti sa dá dosiahnuť aj relatívne lacno z orig. variárom-postup:
Variátor vymontuj,vyber valčeky,daj ich na presnú váhu,príklad-Suzuku Burgman 200 má 6 valčekov,1 váži 20 gr. (spolu 120 gr)
Keďže som šiel opačnou cestou,chcel som trochu znížiť otáčky (kvôli nižšej spotrebe=dlhší dojazd na nádrž) objednal som zo scootlad cz ťažšie 22,5 gr. (spolu 135 gr.)
https://www.scootland.cz/zbozi/polini-v ... 18-polini/
Výsledok je podla predpokladu,motor v meste a na okreskách točí cca o 10% nižšie otáčky,zrýchlenie je o niečo menšie (pretože ťažšie valčeky otvárajú variátor skôr,tým pádom sú pod maximálnym krútiacim momentom) Spotreba šla dole o cca 3 deci (merané na dlhších výletoch po okreskách)
Robil som tie pokusoch aj na iných skútroch,preto si dovolím tvrdiť,že zvýšením alebo znížením váhy valčekov cca o 10% viac alebo menej voči originálnym sa dajú za lacný peniaz dosiahnuť požadované výsledky-či už niekto chce byť z 0 na 100 km/h rýchlejší,alebo chce mať pri dlhších výjazdoch nižšiu spotrebuj-smelo do toho,nie je to nič náročné 8)

-- 12 úno 2023, 08:06 --

Ak je tu niekde téma o variátoroch,poprosím admina o presunutie alebo prekopírovanie tohoto príspevku,dík.
Dano

500+
 
Reputace: 44
Příspěvky: 594
Registrován: 09 črc 2017, 18:13
Bydliště: BA-Rača
Skútr / moto: Yamaha X-max 300 matná čierna

Re: Honda adv 350

Příspěvekod vikino » 12 úno 2023, 09:50

...
Naposledy upravil vikino dne 04 bře 2023, 09:07, celkově upraveno 1
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 680
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Honda adv 350

Příspěvekod valsidalxam » 12 úno 2023, 09:57

môj názor je, že najideálnejšieje si dobre rozmyslieť pred kúpou skutra rozmyslieť spôsob jeho používania a podľa toho kúpiť.
Vlastnú hmotnosť väčšina ľudí ovláda, typ najčatejšie využívanej cesty tiež, takže to je myslím pri dnešnej rozmanitosti trhu úplne jednoduché.
Tieto výmeny variátora osobne pochopím pri výmene pôvodného , ktorý dožil (hlavne ked ten aftermarket by bol okrem toho že bude lepší (?) ešte aj lacnejší ako originál.. Takto nie až tak celkom.
Tiež tie kity , čo robia z 50ky 70ku, a ktorých cena+ cena práce by vyrovnala rozdiel medzi cenou 50ky a 125ky.
Ale to že ja to zrejme nikdy nebudem robiť, tak to neznamená že nikto. Inak by firmy ako Malosi a Polini vyrábali špageti, alebo topánky.

PS: ja som sa rozhodol, že vytuním seba. Od silvestra 10 kg dole, za chvíľu som pod 80. Predlžim tým životnosť motora aj seba . Win-win.
Ten motor poháňa ADV a ten menší bruch sa bude voziť tiež na tej ADV, takže poprosím nikam do vlákna o chudnutí motorkárov to nepresúvať :D
valsidalxam

500+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 521
Registrován: 07 úno 2022, 18:50
Skútr / moto: Honda ADV350,bolo Jawa,MZ,Kawasaki,Malaguti,PCX
Tuning / úpravy: Kufor, v zime deflektor a slonie uši Tucano

Re: Honda adv 350

Příspěvekod Dano » 12 úno 2023, 10:42

Ja by som určite nekupoval tie drahé vytunené variátory,keďže za cca 20 eur sa dajú kúpiť valčeky,ktoré majú podobný efekt-vikino,že haldy snehu na kraji ciest? U nás v BA dnes na obed bude +10C,vidím to na ďalšie zábehové km-už som bol ráno nakúpiť na skútri,boli ešte mokré cesty po nočnom daždíku :wink: ale dalo sa
p.s. môj aktuálny skúter Sym má naladený variátor podla môjho gusta,t.j. nepúšťa motor zbytočne do vysokých otáčok,presne ako to chcem-áno,odpich z miesta je trochu vlažnejší-tak to vraveli aj v testoch,ale mojich 80 kilo to zvláda v pohode,už sa neviem dočkať.kedy bude po prvom servise ( mám takú zásadu,že skútrom dávam trochu čočky až po prvej výmene oleja)
Dano

500+
 
Reputace: 44
Příspěvky: 594
Registrován: 09 črc 2017, 18:13
Bydliště: BA-Rača
Skútr / moto: Yamaha X-max 300 matná čierna

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků