BMW C 400 GT + C 400 X

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

BMW C 400 GT + C 400 X

Příspěvekod webbot » 06 zář 2021, 13:54

Po 8 letech s MBK Skycruiser 125 (YAMAHA X-max 125) jsem si udělal radost a pořídil nový skútr.
Věřím, že uživatelů bude přibývat, proto zakládám toto vlákno.

Původně jsem měl v plánu X-max 300 nebo 400, možná i Honda Forza 350, ale letos nikdo nemá nic skladem a kupovat něco bez vyzkoušení je nesmysl.
"Skočila" na mě reklama na BMW, tak jsem si řekl, že to půjdu omrknout, případně vyzkoušet. Po projetí jsem věděl, že C400 GT prostě chci a objednal ji. Prozatím mám najeto cca 1800km, recenzí na tento skútr je dost takže se nebudu moc rozepisovat.

Základní parametry:
https://www.bmw-motorrad.cz/cs/models/u ... 400gt.html

BMW objednává + skladem (čekal jsem co jel v transportu skoro 2 měsíce) jsou jen plně vybavené verze > tzn. mám full verzi včetně paketu komfort (vyhřívání rukojetí a sedadla) a paketu konektivita (TFT display s propojením na mobilní telefon) + automatické denní svícení + 5-letou záruku.

Hlavní plusy:
posez a komfort > můžu jezdit s nataženými nohama dopředu, sedačka je super, bez problému jsem najel přes 500km za den. O vyhřívaní jsem si myslel, že je to blbost, ale vyhřívání ruček využívám dost a když jsem zmokl, tak i vyhřívání sedadla nebylo špatné. Propojení navigace z telefonu na TFT display je taky super. Ochrana proti větru je velmi dobrá, jen oproti X-maxu s "křidélky před řídítky" více fouká na ruky (proto je fajn to vyhřívání) a při rychlosti nad 120km/h při mé výšce 181cm začínají turbulence "třepat" s hlavou.

Mínusy:
zadní pérování > není to tak "uskákané" jako X-max, ale na hodně rozbitých silnicích to více "tluče" do zad (jedna díra nevadí, ale jak je jich více tak jako by to přestávalo stíhat tlumit) > řeší se výměnou za jiné tlumiče. Do modelového roku 2021 byly nějaké problémy s otáčkami/spojkou > je to komplet předělané > viz oznámení pro model 2021. https://www.press.bmwgroup.com/middle-e ... anguage=en

Další +-:
Cena > je to dražší, ale zase ta výbava > kde takovou dostanete?
Výroba > ano, je to vyrobené v Číně (by jste se divili, co všechno BMW v Číně dělá)

Pokud by jste se chtěli na něco zeptat, bez problému se ptejte, budu se snažit odpovědět.
PS: uvidíme se v Rožnově

IMG_20210903_101954a.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
webbot

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 190
Registrován: 29 čer 2011, 21:54
Bydliště: blízko F-M
Skútr / moto: BMW C 400 GT

Re: BMW C 400 GT + C 400 X

Příspěvekod goes » 06 zář 2021, 15:10

Tak at slouzi. Jen bych asi za +50% navic proti konkurenci cekal vice nez vyhrivani sedacky a radio navigaci na displeji pres mobil. Ale chapu kdyz bmw nalepi logo na cokoli muzou si proste rici o ctvrtinu za nic.

Co se neda (za mne) uprit je ze to vypada pekne. Na mne uz na tom extra foukalo a komfort pod zadkem taky nic co by cloveku otevrelo usta nadcenim.

Ale je fajn ze to nekdo kupuje :)
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 72
Příspěvky: 1032
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: BMW C 400 GT + C 400 X

Příspěvekod keto » 06 zář 2021, 16:39

Já nějak moc nejsem pro to podporovat svým nákupem Čínu a ani firmy, které stále více výroby stěhují do Číny nebo někde jinde mimo EU, když v EU je spousta zemí s vysokou nezaměstnaností, to jen tak na okraj.
Samozřejmě, že tam BMW musí něco nacpat, když si chce říct za to takovou cenu, ale já jsem u motorek, skútrů a částečně i u aut zastáncem jednoduchosti a funkčnosti a na mě už je těch blbin přespříliš všude, obecně se tím zvyšuje poruchovost a klesá životnost a to i u BMW.
Na druhou stranu je to značkový kvalitní skútr a zajisté dá i spoustu kilometrů, ale můj šálek kávy to není.
Přeji spoustu spokojených kilometrů s koly dolů.
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1142
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: BMW C 400 GT + C 400 X

Příspěvekod webbot » 06 zář 2021, 17:51

Díky, v pohodě.
Mě taky "kroutilo" když jsem viděl tu konečnou cenu, ale v Hondě i Yamaze to bylo jak u "snědeného krámu" > letos prostě motorky/skútry nejsou a nebudou. Natož aby měli testovací kusy > vše co přišlo prodali. Dokonce jsem uvažoval o KYMCO AK 550i (úplně jiná třída za 263000,-), ale na dotaz mi řekli, že se moc neprodává takže je jen na objednávku, natož testovací kus aby byl dostupný. Koupili by jste si skútr bez vyzkoušení? Já ne.

V základu je X-Max 300 je za 155000,-, X-Max 400 za 170000,- (prodává se ještě vůbec?), Forza 350 za 155000,-, C 400 GT za 213000,- (jak jsem objednával, stála 206000,- > pokud to GT porovnám s X-Max 400 (výkonově stejné) bylo to plus 36000,- za nálepku s "vrtulí" > to jsem byl ještě ochoten akceptovat > prostě jsem si chtěl udělat radost a hlavně jsem chtěl skútr ještě letos. A ceny skútrů určitě porostou. Problém je cena příplatkové výbavy, pokud by bylo na mém rozhodnutí, tak bych to kupoval v základu, což bych dnes ohledně vyhřívání litoval. U TFT displeje jsem si taky myslel že je to blbost > můj hlavní telefon je tlačítková Nokia 222 > takže na takové blbinky nejsem, ale postupem času uznávám, že to má něco do sebe > Například viditelnost kontrolky blinkrů > s tím jsem měl na X-Maxu problém, pořád jsem na blinkry zapomínal vypnout > na GT zaprvé vidím velmi čitelně kontrolku blinkrů ale hlavně blinkry jsou samovypínací v závislosti na aktuální rychlosti a ujetých metrech > jak jsem se to dočetl v manuálu myslel jsem že je to další "píčxxna", ale funkčnost je naprosto perfektní. To že mám v telefonu uloženou projetou trasu se všemi parametry (čas, výška, km, rychlost je standardně vypnutá) včetně vyznačení místa, kdy seplo ABS taky není pro "hračičky" špatné.

Jinak jsem trochu bojoval se zpětnými zrcátky (mohly by být širší, ale to bych zase neprojel přes futra do sklepa) a taky váha by mohla být nižší.

Jinak spotřeba 3,2-3,4 l/100km > na dálnici cca 3,6 > celková prozatím 3,2 > viz obrázek

PS: to keto > s tou jednoduchostí souhlasím > bohužel je taková "hloupá" doba

IMG_20210906_165124.jpg


IMG_20210906_165054.jpg


-- 6. 9. 2021 16:54 --

goes píše: komfort pod zadkem taky nic co by cloveku otevrelo usta nadcenim

No vidíš a u mne to bylo to, co mě přesvědčilo :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
webbot

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 190
Registrován: 29 čer 2011, 21:54
Bydliště: blízko F-M
Skútr / moto: BMW C 400 GT

Re: BMW C 400 GT + C 400 X

Příspěvekod treson » 06 zář 2021, 20:12

Pěkné postřehy!
A co ten úložný prostor? To je asi hlavní věc, co mě osobně hodně odrazuje.. jak funguje to zvětšování a zmenšování? Bude to fungovat stejně i po pár letech??
(Holt mít to prostor jako xmax nebo forza je rozhodování o něčem jiném..)

Edit: tak jsem koukal, že nemá dvoje brejle vpředu jako nové xmaxy a přední brzda se zdála u nového nějaká měkká..šla prakticky až na řidítko..nenastavitelna.. ty brzdové hadice jsou opravdu pancéřové nebo je to imitace?
Sedlo se zdá dobré, plasty také slušné.
Uživatelský avatar
treson

10+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 14
Registrován: 07 led 2021, 09:27
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Yamaha X Max 250

Re: BMW C 400 GT + C 400 X

Příspěvekod webbot » 07 zář 2021, 17:27

treson píše:A co ten úložný prostor?

Jo, no to jsem zapomněl okomentovat, úložný prostor oproti X-Maxu je opravdu malý > na X-Maxu jsem si na 3 denní cestu po Slovensku vystačil s místem pod sedlem + tankbag Evog, na GT budu muset řešit kufr. Moje velká přilba se po sklopení Flexcasu se tam vleze, ale já raději jsem do kufru dával bundu a další oblečení a přilbu nosil sebou. Je to udělané z nějakého hrubého neoprenu > mělo by to vydržet.

treson píše:ty brzdové hadice jsou opravdu pancéřové nebo je to imitace?

vypadá že pancéřové, je to ještě potažené průhledným plastem. Brzdy brzdí slušně (to mám rád) > vpředu oproti X-Max 300, Forza 350 má C 400 GT dva kotouče.

Ještě bych "vyzdvihl", že denní svícení jde opravdu na cestě "vidět" > pro bezpečnost důležité

IMG_20210907_165333.jpg

IMG_20210907_165326.jpg

IMG_20210907_165310.jpg

IMG_20210907_165947.jpg

IMG_20210907_170051.jpg

IMG_20210907_170225.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
webbot

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 190
Registrován: 29 čer 2011, 21:54
Bydliště: blízko F-M
Skútr / moto: BMW C 400 GT

Re: BMW C 400 GT + C 400 X

Příspěvekod JEYCOM » 07 zář 2021, 20:44

Ahoj!

Krásnej skůtr! Mě se moc libí! Koupil bych si ho klidně taky. Mám x-maxe 400 a jsem spokojený. Osobně jsem na BMW nejezdil, ale co jsem koukal, tak parametrově to bude hodně podobné. Velké plus x-maxe je ten prostor pod sedlem, ale BMW se mi líbí víc. Za mě působí moderněji. Cena je zkrátka taková jaká je. Je to BMW a to bude vždy dražší. Udělal jsi dobře !!

Přeji hodně šťastných km....

p.s. jinak x-max 400 se už neprodává - motor neplní euro5.....
JEYCOM

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 25 črc 2018, 08:10
Skútr / moto: X-max 400

Re: BMW C 400 GT + C 400 X

Příspěvekod forester » 08 zář 2021, 12:30

Jeden z prvých bol predstavený v Míchove v r. 2018 Bol som tam a tiež som mal chuť si ho kúpiť :D
https://youtu.be/y8l_1wfahKc
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 666
Příspěvky: 5502
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: BMW C 400 GT + C 400 X

Příspěvekod webbot » 26 zář 2021, 19:14

Skútr mám dnes přesně měsíc > najeto přes 3200km.

Takže malý update:
Pohodlí > včera najeto 562km > mám více jízd přes 400km > dá se to v pohodě vydržet (i pozadí)

Dlouhodobá spotřeba > z 3.2 mi to včera vylezlo na 3.4 l /100km > 90km jsem "prasil" na dálnici, průměr na dálnici (rychlost 120-140km/h) byl cca 4 l/100km

Plexi > psal jsem, že nad 120km/h se mi třepe helma > zaleží jaký je vítr > jindy to dělá až ve 140

Vyhřívání sedadla > začíná se mi to líbit > včera jízda skoro hodinu v 15°C vyšší rychlostí (viz výše) > začínal jsem promrzat > bylo příjemné si to zapnout

Špinění motoru > chybí tam ten "vnitřní blatníček" > ze zadního kola jde dost špíny na motor a zadní část skútru

Tlumiče > z výroby jsou na poloze 1 > jak jsem psal, tak při více nerovnostech tluče do zad, dal jsem 3 a bylo to moc tvrdé. V poloze 2 je to mnohem lepší > nevěřil bych, že pár milimetrů stlačení pružiny udělá takový rozdíl. V manuálu je to dost blbě popsáno > je tam tabulka jen s polohou 1 lehký jezdec a pak až 3 a 5 > opravdu je to třeba doladit.
Uživatelský avatar
webbot

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 190
Registrován: 29 čer 2011, 21:54
Bydliště: blízko F-M
Skútr / moto: BMW C 400 GT

Re: BMW C 400 GT + C 400 X

Příspěvekod HANZTD » 26 zář 2021, 20:15

webbot

rád čtu uživatelský infa z real provozu :wink: PALEC hore :!:
z APRILIA SR 50ie na SRMAX 300ie nejnověji SR\/ 850 ;-) .. + DUCATI MULTISTRADA 1260 ENDURO

NEBREČIM , MÁM ITALKY .. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII 8)
Uživatelský avatar
HANZTD

750+
 
Reputace: 97
Příspěvky: 752
Registrován: 05 zář 2014, 22:33
Bydliště: ÚSTÍ NAD LABEM
Skútr / moto: APRILIA SR\/ 850 ABS,ATC sport r.v.12 BLACK
Tuning / úpravy: AKRAPOVIČ SR\/ , Led svit , Pozičky P+Z alá USA , Tourist plexi , Hot grip , Semtam polep trikolora-sport , Giwi 55L (nouzově)

Re: BMW C 400 GT + C 400 X

Příspěvekod janpoko » 04 lis 2021, 14:02

Zdravím! Díky za super postřehy. Mám teď na nějakou chvíli půjčený C400X a chystám se ho koupit. Můžu potvrdit cos napsal výše. Každopádně jízdně mě ten scooter hodně baví. Plus TFT, vyhřívaný sedlo a gripy, prostě ideál na celoroční ježdění do práce.
Pak se také podělím s dlouhodobými zkušenostmi, najezdím týdně 300 km, takže postřehů bude jistě dost. :)

webbot píše:Skútr mám dnes přesně měsíc > najeto přes 3200km.

Takže malý update:
Pohodlí > včera najeto 562km > mám více jízd přes 400km > dá se to v pohodě vydržet (i pozadí)

Dlouhodobá spotřeba > z 3.2 mi to včera vylezlo na 3.4 l /100km > 90km jsem "prasil" na dálnici, průměr na dálnici (rychlost 120-140km/h) byl cca 4 l/100km

Plexi > psal jsem, že nad 120km/h se mi třepe helma > zaleží jaký je vítr > jindy to dělá až ve 140

Vyhřívání sedadla > začíná se mi to líbit > včera jízda skoro hodinu v 15°C vyšší rychlostí (viz výše) > začínal jsem promrzat > bylo příjemné si to zapnout

Špinění motoru > chybí tam ten "vnitřní blatníček" > ze zadního kola jde dost špíny na motor a zadní část skútru

Tlumiče > z výroby jsou na poloze 1 > jak jsem psal, tak při více nerovnostech tluče do zad, dal jsem 3 a bylo to moc tvrdé. V poloze 2 je to mnohem lepší > nevěřil bych, že pár milimetrů stlačení pružiny udělá takový rozdíl. V manuálu je to dost blbě popsáno > je tam tabulka jen s polohou 1 lehký jezdec a pak až 3 a 5 > opravdu je to třeba doladit.
Uživatelský avatar
janpoko

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 05 srp 2016, 11:37
Bydliště: Jesenice
Skútr / moto: BMW C400X

Re: BMW C 400 GT + C 400 X

Příspěvekod goes » 04 lis 2021, 16:54

Jake na to davas zimni gumy?
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 72
Příspěvky: 1032
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: BMW C 400 GT + C 400 X

Příspěvekod janpoko » 21 úno 2022, 20:05

goes píše:Jake na to davas zimni gumy?


Jezdím na těch origo Pirelli City Angel. Letos jezdím, když není sníh a led a je nad nulou. Což je víc než půlka zimy v Praze :)
Uživatelský avatar
janpoko

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 05 srp 2016, 11:37
Bydliště: Jesenice
Skútr / moto: BMW C400X

Re: BMW C 400 GT + C 400 X

Příspěvekod Bekmen » 17 dub 2022, 08:04

Pár poznatků o BMW C400X: https://www.youtube.com/watch?v=nS5cw5Z44zY

-- 17 dub 2022, 07:05 --

...a náhled jak jede: https://www.youtube.com/watch?v=vPy9LCyrjwU
Uživatelský avatar
Bekmen

50+
 
Reputace: 33
Příspěvky: 58
Registrován: 05 bře 2018, 16:02
Skútr / moto: Forza300

Re: BMW C 400 GT + C 400 X

Příspěvekod HANZTD » 17 dub 2022, 08:28

Povedený videjka :!: zase klobouk dolu za provedení , jak poznatků , tak topky

PS: jak dlouho trvalo těch 15min přenosu :D
z APRILIA SR 50ie na SRMAX 300ie nejnověji SR\/ 850 ;-) .. + DUCATI MULTISTRADA 1260 ENDURO

NEBREČIM , MÁM ITALKY .. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII 8)
Uživatelský avatar
HANZTD

750+
 
Reputace: 97
Příspěvky: 752
Registrován: 05 zář 2014, 22:33
Bydliště: ÚSTÍ NAD LABEM
Skútr / moto: APRILIA SR\/ 850 ABS,ATC sport r.v.12 BLACK
Tuning / úpravy: AKRAPOVIČ SR\/ , Led svit , Pozičky P+Z alá USA , Tourist plexi , Hot grip , Semtam polep trikolora-sport , Giwi 55L (nouzově)

Další

Zpět na Maxi skútry

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron