Pomoc s hledáním přilby

Diskuze o helmách a motooblečení. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Re: Pomoc s hledáním přilby

Příspěvekod johny_r » 12 čer 2023, 13:14

Musíš si stanovit priority a vyhodnotit svoje potřeby (což je s prvním skůtrem občas těžký). Pokud máš na prvním místě bezpečnost, otevřenou přilbu bych rovnou vyloučil. Jestli spadneš v 90 ze skůtru nebo z nějaký litrový závodní motorky je úplně jedno. Jestli budeš helmu pořád sundavat a nandavat, je dobré s tím počítat. Jestli máš problémy s krkem, ber v úvahu i hmotnost. Jestli budeš jezdit i za mlhy, v noci, zvaž dobře viditelnou helmu. Atd. atd.

Pár poznámek z praxe:
- integrálka je nejbezpečnější, ale v létě v ní je vedro, zejména když člověk poskakuje ve městě po semaforech a helma nemá šanci pořádně profouknout skrz větrací otvory. Vedro v helmě má negativní vliv na únavu pozornost, takže to paradoxně může působit proti jinak dobré bezpečnosti. Proto mi na skůtr ve městě nepřijde ideální. Pokud ale budeš jezdit mimo město, tak bych se jí nebránil.
- Výklopky nebývají homologované pro provoz s otevřenou bradou, která navíc trčí nad hlavu a nabírá vítr. Podle mě nic moc zážitek.
- Překlopka spojuje integrálku a jetku. I otevřená ale kryje tváře až hodně dopředu. Nevýhodou je vyšší hmotnost. Sundává se otevřená stejně snadno jako Jetka.
- Jetka nechrání bradu nebo jen nějak částečně. Pro mluví pohodlí v horku a nízká hmotnost.
- Pokud budeš jezdit celoročně, takže v zimě budeš hodně rád za zavřenou helmu, ve které je jako v pokojíčku.

U mě to vyhrála překlopka (Scorpion). V zimě, ráno nebo za deště ji zavřu, v létě otevřu a je mi fajn. Moje je celkem těžká, ale od té doby už se začaly i překlopky dělat z karbonu, což je dostalo na hmotnost těžší integrálky. Na zavřenou helmu nedám dopustit, jetku bych si v životě nekoupil. Ksicht mám jen jeden.
johny_r

100+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 152
Registrován: 29 srp 2018, 11:25

Re: Pomoc s hledáním přilby

Příspěvekod LadaM » 12 čer 2023, 13:18

Já mám jako letní helmu na skútra prastarou Caberg Chronos a do té táhne tak, že bych si s jetkou ani nepomohl :D Přitom je to pořád integrálka. Na městské rychlosti se sluneční clonou a vyklopeném plexi ideál. Jinak na brýle a častou komunikaci v helmě, nebo sundavání asi výklopka. Teď jsem testoval Šubrktu C5, která už má i dvojí homologaci a asi to bude moje příští helma. Fakt mi sedla parádně. No, je to škopík za dvacku.... :roll:
Uživatelský avatar
LadaM

250+
 
Reputace: 54
Příspěvky: 273
Registrován: 09 dub 2015, 23:07
Skútr / moto: Yamaha X-Max 250 2014 + Kawa Z650RS 2023

Re: Pomoc s hledáním přilby

Příspěvekod valsidalxam » 12 čer 2023, 19:02

no, práve to je mi zvláštne, že tie úplne top firmy (aspoň čo ja mám tak vžité že sú tá prvá liga- AGV, Arai, Shoei a Schubert ) pokiaľ viem preklopky nerobia. Neviem či náhodou, alebo to má nejaký dôvod.
Ale fakt je , že už sa dajú kúpiť aj prvé jeden a pol kilové preklopky. Doteraz všetky 1700 g +.
valsidalxam

500+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 521
Registrován: 07 úno 2022, 18:50
Skútr / moto: Honda ADV350,bolo Jawa,MZ,Kawasaki,Malaguti,PCX
Tuning / úpravy: Kufor, v zime deflektor a slonie uši Tucano

Re: Pomoc s hledáním přilby

Příspěvekod LadaM » 12 čer 2023, 22:26

Jestli ono to nebude tím, že ty věci 2 v jednom dost často znamenají také "ani jedno pořádně" - napsáno s nadsázkou. :) Já nikdy modulární helmu nezkoušel a ty výklopky byly vždy prezentované tak, že to vyklápění je kvůli lepšímu nandavání a komunikaci s nasazenou helmou - ne na jízdu. Proto taky nikdy neměly dvojí homologaci. Ona ta homologace C5 (takový červený pidičudlíček blokující zavření) je podle mě spíš papírová legalizace reality, ve které motorkáři (vč. PČR :) ) všechny předchozí generace stejně občas měli odklopené i za jízdy. Proto mě mile překvapilo, jak v městských rychlostech na skútru prakticky bez plexi vůbec nevadí ta brada vyklopená nahoru. Ona je ta C5 vůbec perfektně aerodynamicky vyvážená, i proti mojí integrále S2. A váží plus mínus stejně. Pokrok je tam vidět.
Já naopak výše uvedené nepohodlí při jízdě s vyklopenou bradou beru jako výhodu. Pokud už jedu tak rychle, že mi kvůli tomu vítr cloumá helmou, je nejvyšší čas tu bradu zaklapnout. ;-) Ale jak jsem psal - do nějakých 70-80 k/h jsem to ani nevnímal, i při otáčení hlavou.
Na té výklopce / překlopce je také dobré to, že tě nandavání a sundavání neodradí koupit si správnou velikost. Pokud má být integrála tichá, musí těsnit, kolem krku což ve většině případů znamená, že narvat hlavu do helmy, co ti pak nebude kvrdlat na hlavě, není úplně pohodlné.
Uživatelský avatar
LadaM

250+
 
Reputace: 54
Příspěvky: 273
Registrován: 09 dub 2015, 23:07
Skútr / moto: Yamaha X-Max 250 2014 + Kawa Z650RS 2023

Re: Pomoc s hledáním přilby

Příspěvekod valsidalxam » 13 čer 2023, 07:20

Ja som skôr hovoril o preklopkách . Tie majú myslím dvojitú homologizáciu všetky.
Tam ide o to, že u výklopiek predtým nebolo možné zaaretovať bradu tak, aby počas náhleho brzdenia neskočila popred oči dopredu a hlavne že človek s odklopenou bradou jazdí bez ochrany očí (pokiaľ neberieme do úvahy slnečnú clonu).
Teraz tie ktoré vyklopené hore na hlave cvaknú homologizáciu majú, ostatné nie. A myslím, že tie top značky tieto výklopky robia.

No a ja na preklopku s bradou na zátylku a plexisklom pred očami nedám dopustiť. V meste prvá križovatka, alebo spomalenie na mestskú MPR jedným pohybom brada dozadu, mimo mesta opačne. To s modulármi , kde sa brada fyzicky odoberá až tak ľahko nejde. Aj ked na druhú stranu sú ľahšie.

To že človek môže zbrúsiť bradu až po zuby aj v meste je mi jasné. Aj si zlomiť chrbticu , prísť o nohu, dostať úder do hlavy, že to do konca života bude dávať na Schumachera. Ale určitý kompromis je pre mňa potrebný, už samotná motorka je väčšie riziko ako auto a predsa si tu všetci píšeme na moto fore.
Jazdím skútrom a tým kompromisom je pre mňa práve tá preklopka namiesto integrály so slnkom a polmesiacom očíslovaná 46kou, v kevlarových džínach a letnou bundou s chráničmi namiesto nafukovacej koženej kombinézy a v kotníkových šnurovacích motobotách namiesto klipsňových čižiem po kolená.

U mňa hlavné nevýhody preklopky je hmotnosť a velkosť. Aj do môjho obrovského podsedadlového priestoru sa zmestí LTT, s nasadeným intercomom už vôbec a musím ju dávať dozadu do kufra. Oba tieto moje problémy dúfam porieši nová helma na ktorú čakám. bude ľahšia lebo carbon a ovládanie intercomu bude mať v remienku (aj tak všetko okolo mobilu a intercomu riešim na riadidlách, takže keby existoval BT model s dobrým zvukom úplne bez vlastného ovládania (som sa zatiaľ o takom nedopátral nikde na nete ani forach, vrátane tohto ) tak by to bolo poriešené úplne. Myslím, že ako budú pribúdať motorky priamo spáarované s mobilmi, tak budú pribúdať aj slúchadlá do helmy bez potrebných antén a klávesníc prilepených na boku helmy.
valsidalxam

500+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 521
Registrován: 07 úno 2022, 18:50
Skútr / moto: Honda ADV350,bolo Jawa,MZ,Kawasaki,Malaguti,PCX
Tuning / úpravy: Kufor, v zime deflektor a slonie uši Tucano

Re: Pomoc s hledáním přilby

Příspěvekod LadaM » 13 čer 2023, 08:23

No, ta C5 má komplet přípravu na interkom - sluchátka, mikrofonový konektor a antény jsou součástí každé helmy a interkom s baterkou a mikrofonem se jenom zacvakne do připravené díry (výměna za krytku), takže nikde nic netrčí. Plus možnost cvaknout DO na řidítka. Takže řešení existuje. Ale není to překlopka a není to z laciného kraje. :)
Uživatelský avatar
LadaM

250+
 
Reputace: 54
Příspěvky: 273
Registrován: 09 dub 2015, 23:07
Skútr / moto: Yamaha X-Max 250 2014 + Kawa Z650RS 2023

Re: Pomoc s hledáním přilby

Příspěvekod valsidalxam » 13 čer 2023, 09:41

no pre mňa tá Schubertka má pár nedostatkov. Tá cena až taký problém nie je, len o stovku viac ako chcem dať za LS2, na ktorú čakám.
Ale okrem toho že je len výklopka so všetkým čo k tomu patrí, tak ani tá jej hmotnosť nie je nejaká prémiová (síce o 100 g menej ako moja aktuálna preklopka, ale o 100 g viac ako budúca ). A ani sa mi bohvie ako nepáči.

Ale kamoši čo majú Schuberty si nevedia vynachváliť ticho v helme. To neviem osobne potvrdiť , ani vyvrátiť , nikdy som v nej nešiel.
valsidalxam

500+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 521
Registrován: 07 úno 2022, 18:50
Skútr / moto: Honda ADV350,bolo Jawa,MZ,Kawasaki,Malaguti,PCX
Tuning / úpravy: Kufor, v zime deflektor a slonie uši Tucano

Re: Pomoc s hledáním přilby

Příspěvekod johny_r » 13 čer 2023, 09:47

Myslím, že ticho v helmě zásadně souvisí s polohou na motorce, výšku plexi a celkovým obtékáním. Někdo může porovnat dvě helmy, ale podle mě je to nepřenositelná věc. Jinak vysoký člověk v jiné poloze na jiné motorce bude mít úplně jiný hluk.
johny_r

100+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 152
Registrován: 29 srp 2018, 11:25

Re: Pomoc s hledáním přilby

Příspěvekod valsidalxam » 13 čer 2023, 10:02

tak v aktuálnom Sharku sa môžem narovnať, postaviť, skrčiť úplne za plexi, hluk furt rovnaký. A furt rovnako hlasný a nepríjemný.
valsidalxam

500+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 521
Registrován: 07 úno 2022, 18:50
Skútr / moto: Honda ADV350,bolo Jawa,MZ,Kawasaki,Malaguti,PCX
Tuning / úpravy: Kufor, v zime deflektor a slonie uši Tucano

Re: Pomoc s hledáním přilby

Příspěvekod johny_r » 13 čer 2023, 10:35

Já mám teda překlopku od Scorpiona, ale charakter hluku se zcela zásadně liší. Největší vliv má poloha plexi (mám Forzu s elektricky výsuvným štítem). Nemám srovnání, jestli je hluk velký nebo ne (spíš asi jo), ale jeho charakter se v různých polohách plexi mění dost dramaticky. Třeba při plexi nahoře hluk není nižší, ale spektrálně je snesitelnější a je mnohem líp slyšet zvuk z intercomu. Stejně tako otevřená helma dělá daleko větší bordel než zavřená (což bude souviset i s izolací). Mám přes 190 cm, takže když se za plégo schová někdo se 165, bude zvukově úplně jinde. To obtékání a víření vzduchu dělá hodně. Je to vidět za deště, když se štítem skůtru dole odcházejí kapky z plexi helmy spíš nahoru/do stran, zatímco se štítem nahoře stékají kolmo dolů.
johny_r

100+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 152
Registrován: 29 srp 2018, 11:25

Re: Pomoc s hledáním přilby

Příspěvekod goes » 13 čer 2023, 11:48

Ja uz kupuji jen Noetec 2, mam na vsechny motorky. Vyklopka, bezpecna, dobra, na vyklopky ticha.

Jinak vyklopky jsou dobre (lepsi) i pro ty co nasazuji bryle. V integralce to jde nekdy dost slozite.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1023
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Pomoc s hledáním přilby

Příspěvekod LadaM » 13 čer 2023, 11:57

Poloha plexi, výška jezdce, tvar motocyklu - určitě to nějaký vliv má (proto se normovaná hlučnost uvádí při konkrétní rychlosti na naháči), ale rozhodně jsou některé helmy tišší než jiné. A hlučnost proti integrálkám byla vždy bolístkou modulárních helem, spolu s vyšší hmotností.
K tomu plexi - došel jsem k názoru, že plexi = hluk :) V pátek jsem se svezl na R Nine-T a 850 GS a zatím co na naháči byl klid, na GS to furt šustilo, plácalo, ať jsem se za to schovával jakkoli. Nejlepší to bylo ve stoje :) A to je prosím cestovní motorka. Je super, že se to dá vyladit tak, že na tebe nefouká, případně neprší, ale prostě turbulence tam budou vždy, ať už ho máš v jakékoli poloze. A i když ti nejdou přímo do helmy, tak jsou prostě slyšet. Proto mám i na skútru jenom takové "sportovní" lízátko. Sice fouká, ale rovnoměrně a není to hlučné, jenom cítím nápor větru.
Uživatelský avatar
LadaM

250+
 
Reputace: 54
Příspěvky: 273
Registrován: 09 dub 2015, 23:07
Skútr / moto: Yamaha X-Max 250 2014 + Kawa Z650RS 2023

Předchozí

Zpět na Helmy a oblečení

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků