Integrálku nebo odklápěčku?

Diskuze o helmách a motooblečení. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Integrálku nebo odklápěčku?

Příspěvekod johny_r » 05 dub 2021, 18:16

Ahoj,
plánuji první skutr a snažím se zorientovat v dalším potřebném vybavení. Budu jezdit denně kolem 50 km po okruhu, takže rychlost kolem 80. Rozhodně chci plnou helmu, zaprvé kvůli bezpečnosti a zadruhé se mi to i víc líbí, takže nějaké skútrové jetky vůbec neřeším. V podstatě jsem byl rozhodnut pro integrálku, ale se čtením některých článků a diskusí se trochu bojím, že v létě by v ní mohlo být vedro v momentě, kdy při nižších rychlostech (přece jenom nemám dálnici od baráku až do práce) nedostane dostatečný nápor vzduchu do větracích otvorů. V tomto směru přemýšlím o odklápěčce, nicméně je to jediný důvod. Nějakou možnost komunikace a související výhody s nasazenou helmou neřeším. Jezdit budu sám door-to-door. Pokud by tenhle problém řešilo třeba pootevřené plexi (mikro ventilace) na integrálce, tak bych asi bral tu. Byl bych rád za konrétní zkušenosti. Konkrétní helmu mi bez vyzkoušení nikdo stejně neporadí, ale každá zkušenost dobrá. Jen pro doplnění, dívám se po helmách kolem 7-8k.
Předem díky
johny_r

100+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 152
Registrován: 29 srp 2018, 11:25

Re: Integrálku nebo odklápěčku?

Příspěvekod HonzaR » 05 dub 2021, 18:24

Pokud je to na ježdění po městě a okolí, určitě bych z vlastní zkušenosti doporučil výklopku, a to takovou, co je homologovaná i jako jetka. V letním vedru při pomalé jízdě to oceníš. Já měl v minulosti překlápěcí Shark Evoline3, teď dělají tuším EvoOne. Anebo Schuberth, starší modely se seženou i pod 10tkč a mají dobře řešenou konektivitu.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1859
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Integrálku nebo odklápěčku?

Příspěvekod goes » 05 dub 2021, 18:42

Dobre vyklopky se bezpecnosti vyrovnaji stredni tride integralky. Ty jsou nej ale i vyklopy dostacuji. Ja mam obe. Integralku beru vyjimecne ale spise pro komfort. Mam Neotec 2 a je opravdu dobra. Vetraji a funguji mi ovsem vsechny dobre. Nemlzi se diky pinloku apod.

Vyber co ti sedne a libi se a zariven ma dobre hodnoceni bezoecnisti. Vyklopka je v pohode a jak pise kolega at s ni jde jezdit s vyklopem
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1017
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Integrálku nebo odklápěčku?

Příspěvekod johny_r » 05 dub 2021, 18:44

Díky za konkrétní zkušenost. Nějaké motání rychlostí chůze po městě asi moc často provozovat nebudu, ale je pravda, že pokud by bezpečnostní stránka nebyla příliš velký kompromis, tak by překlápěčka byla univerzálnější. Většina diskusí okolo integrálek se týká plnotučných motorek, kde se řeší jiné cestovní rychlosti než řekněme max 100 kmh. Ještě jsem narazil in info, že překlápěčky jsou hlučnější. Opět ale nevím, jestli hluk je vůbec parametr, který mám na skútru řešit. Člověk sedí v jiné poloze než na motorce a navíc částečně za plexi, které trochu brání proudění vzduchu. Kvůli tomu vlastně nevím, do jaké míry jsou hodnocení přileb relevantní pro použití na skútru.
Desítku za helmu úplně dát nechci, abych řekl pravdu. Radši bych se pohyboval do těch 8k. Narazil jsem třeba na LS2 FF900 VALIANT II. Nějaký názor na ni (pokud odhlédnu od toho, že musí sedět)?
Díky
johny_r

100+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 152
Registrován: 29 srp 2018, 11:25

Re: Integrálku nebo odklápěčku?

Příspěvekod goes » 05 dub 2021, 19:02

Hluk resi moto spunty napr apline motosafe. Spickove odfiltruji hluk motoru a vzduchu ale ostatni zvuky zustavaji.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1017
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Integrálku nebo odklápěčku?

Příspěvekod johny_r » 05 dub 2021, 19:10

Jasně, ale při dojíždění po městě v rozsahu kolem půl hodiny tam a půl zpět, nejsou špunty asi úplně něco, co bych chtěl řešit, resp. co by měla být nutnost. Při celodenní vyjížďce budiž, ale běžně bych se bez toho radši obešel :).
johny_r

100+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 152
Registrován: 29 srp 2018, 11:25

Re: Integrálku nebo odklápěčku?

Příspěvekod JardaB » 05 dub 2021, 19:23

U mně od počátku začal sloužit prostá jetka Speeds City a po 4 letech přibyla překlopka LS2 Valiant II. Obě přilby jsou bílé. Po dlouhé době používám pěnových špuntů 3M (tlumení super, nepohodlná aplikace, ztrácení) na konci roku Alpine Motosafe Tour, které tlumí mnohem méně, ale aplikace je luxusní. Zvažuji i ty Alpine Motosafe Race, které tlumí o další 2-3 dB více - mám rád ticho (i když pěně se nevyrovnají).
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1668
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Integrálku nebo odklápěčku?

Příspěvekod HANZTD » 05 dub 2021, 19:28

A kolik obsahově ma bejt ten pincek ?
mam výklopky dvě (SHOEI Neotek 2 a LAZER Monaco Pure Carbon) , ale popravdě na skutru 850 ccm sem ani jednu z nich nikdy ani nechtěl použít a využívam JETKU a za mě osobně dostačující
z APRILIA SR 50ie na SRMAX 300ie nejnověji SR\/ 850 ;-) .. + DUCATI MULTISTRADA 1260 ENDURO

NEBREČIM , MÁM ITALKY .. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII 8)
Uživatelský avatar
HANZTD

500+
 
Reputace: 97
Příspěvky: 742
Registrován: 05 zář 2014, 22:33
Bydliště: ÚSTÍ NAD LABEM
Skútr / moto: APRILIA SR\/ 850 ABS,ATC sport r.v.12 BLACK
Tuning / úpravy: AKRAPOVIČ SR\/ , Led svit , Pozičky P+Z alá USA , Tourist plexi , Hot grip , Semtam polep trikolora-sport , Giwi 55L (nouzově)

Re: Integrálku nebo odklápěčku?

Příspěvekod johny_r » 05 dub 2021, 19:55

Forza 125. Myslím ale, že nejde o objem, jako o obvyklé rychlosti. Budu se pohybovat v Praze po jižní spojce.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
johny_r

100+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 152
Registrován: 29 srp 2018, 11:25

Re: Integrálku nebo odklápěčku?

Příspěvekod HANZTD » 05 dub 2021, 20:04

I na spojce ti stačí JETKA , stejně se tam z 60% budeš proplejtat a i kdyby si jel plynule tak pojedeš 80-100kmh a zas ne tak dlouho , nicméně JETKA ti zakreje celou hubu v poho a v létě ti to oplatí volností v ofuku :wink: za mě VÝKLOPKA na tvuj učel nepotřebná :idea:
z APRILIA SR 50ie na SRMAX 300ie nejnověji SR\/ 850 ;-) .. + DUCATI MULTISTRADA 1260 ENDURO

NEBREČIM , MÁM ITALKY .. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII 8)
Uživatelský avatar
HANZTD

500+
 
Reputace: 97
Příspěvky: 742
Registrován: 05 zář 2014, 22:33
Bydliště: ÚSTÍ NAD LABEM
Skútr / moto: APRILIA SR\/ 850 ABS,ATC sport r.v.12 BLACK
Tuning / úpravy: AKRAPOVIČ SR\/ , Led svit , Pozičky P+Z alá USA , Tourist plexi , Hot grip , Semtam polep trikolora-sport , Giwi 55L (nouzově)

Re: Integrálku nebo odklápěčku?

Příspěvekod HonzaR » 05 dub 2021, 20:05

johny_r - LS2 Valiant jsem krátce měl po Shark Evoline 3. Byl jsem z ní docela zklamán, někde jsem to tady už psal. Při dešti do ní teklo. Ventilace pouze vypnuto - zapnuto, bodově mi nepříjemně foukalo na temeno. Sluneční clona měla tak blbý filtr, že jsem měl pocit jak v tunelu. Shark není o moc dražší, ale je funkčně dotažený.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1859
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Integrálku nebo odklápěčku?

Příspěvekod goes » 05 dub 2021, 20:27

Jetky sem chtel taky. Ale kdyz sem videl kamosovou zbrousenou hubu kdyz se vymazl v zatacce pri 50 tak jsem z toho vyrostl. Stejne jako ze sandal. Kratasu apod.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1017
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Integrálku nebo odklápěčku?

Příspěvekod johny_r » 05 dub 2021, 20:36

No, neříkám, že jetka nestačí. Dokud nejedu hlavou po asfaltu, tak stačí cokoli. Pro mě je bezpečnost na prvním místě, takže chci něco víc než jetku a zadruhý se mi jetky fakt strašně nelíbí. A pokud už bych chtěl řešit vzhled, tak k futuristickýmu designu Forzy se mi jetka taky nehodí.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
johny_r

100+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 152
Registrován: 29 srp 2018, 11:25

Re: Integrálku nebo odklápěčku?

Příspěvekod HANZTD » 05 dub 2021, 20:47

v tom případě seš tak nak rozhodlej co chceš a nechceš a mezi 7 - 8tis maš nepřeberný množství modelů .....
a co se konkretnosti týká , to nejde , někomu vy-nevyhovuje to , někomu to .... je to o odzkoušení v provozu a tim si musíš projít sám :wink:
z APRILIA SR 50ie na SRMAX 300ie nejnověji SR\/ 850 ;-) .. + DUCATI MULTISTRADA 1260 ENDURO

NEBREČIM , MÁM ITALKY .. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII 8)
Uživatelský avatar
HANZTD

500+
 
Reputace: 97
Příspěvky: 742
Registrován: 05 zář 2014, 22:33
Bydliště: ÚSTÍ NAD LABEM
Skútr / moto: APRILIA SR\/ 850 ABS,ATC sport r.v.12 BLACK
Tuning / úpravy: AKRAPOVIČ SR\/ , Led svit , Pozičky P+Z alá USA , Tourist plexi , Hot grip , Semtam polep trikolora-sport , Giwi 55L (nouzově)

Re: Integrálku nebo odklápěčku?

Příspěvekod johny_r » 05 dub 2021, 20:58

No, rozhodlej jsem akorát v tom směru, že nechci jetku. Jestli chci integrálku nebo odklápěčku, nevím, stejně tak jako cenovej limit není pevně stanovenej. Spíš na základě nějakých obecných informací jsem se dobral k tomu, že za tyhle peníze už jsou helmy z kompozitu nebo nějakých lepších materiálů. Přijde mi to jako taková střední třída, kde se pohybují nějaký prověřený značky, což by mohlo být OK. Ale když zjistím, že to nestačí, tak se uvidí...
johny_r

100+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 152
Registrován: 29 srp 2018, 11:25

Další

Zpět na Helmy a oblečení

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků