Guewer

Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.

Re: Guewer

Příspěvekod Dusan14 » 29 pro 2014, 13:59

Bateria v kkastliku by mali byt napevno a nemali by poskakovat, skodi to elektrodam a skracuje kapacitu a zivotnost
Dusan14

1000+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 1129
Registrován: 09 bře 2014, 22:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Re: Guewer

Příspěvekod Tree » 16 led 2015, 17:26

Zdravím, čeká mě výměna aku u Guewer Classic a samozrejmě nechce se mi platit. Jaké baterky tak, aby byly co nejlevnější a zaroveň fungovaly jak ty původní. Četl jsem hodně pokusů s autobaterkama, ups-baterkama a vždy dojezd třetinový a výdrž pár cyklů... Díky
Tree

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 16 led 2015, 16:46
Skútr / moto: G Classic
Tuning / úpravy: -

Re: Guewer

Příspěvekod Petr 5 » 17 led 2015, 23:13

Ahoj,moje žena měla nehodu na el.skůtru,takže prodávám baterie 12V 33Ah.Celý inzerát je na bazoš.cz.Jako členu fora ti můžu dát ještě slevu
a přidat nabíječku.
Petr 5

10+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 19
Registrován: 17 led 2015, 22:50
Bydliště: Kroměříž
Skútr / moto: Sh 125i 2013/DT 350i 2016/Forza 750
Tuning / úpravy: plexi puig

Re: Guewer

Příspěvekod Fantomas40 » 21 led 2015, 12:19

Čau,kde přesně máš ten inzerát??pošly odkaz...dík Honza
Fantomas40

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 02 říj 2014, 19:45
Skútr / moto: Guewer classic

Re: Guewer

Příspěvekod Petr 5 » 21 led 2015, 15:00

Petr 5

10+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 19
Registrován: 17 led 2015, 22:50
Bydliště: Kroměříž
Skútr / moto: Sh 125i 2013/DT 350i 2016/Forza 750
Tuning / úpravy: plexi puig

Re: Guewer

Příspěvekod Bzuk » 09 dub 2015, 13:35

Zdravím,

Tak mi k 1.4.2015 skončila elektrosezóna - skútr si vzala elektropilotka i s malým techničákem, že už je teplo a jezdit bude ona. Tachometr ještě neukazuje, ale najel jsem cca další 3500 - 4000 km (týdně přes zimu je to cca 250 km).

Závady:
Žádná nová závada se nevyskytla.

Tachometr - neopraveno, závada trvá.
Přední brzda - dotažen ten odvzdušňovací šroubek (při uvedení do opětovného provozu na podzim jsem to asi nedotáhl pořádně, nebo se to povolilo) a kapalina už z toho neteče.
Kromě těch plastů na kyvce plasty dopoopraveny natolik, že neplandají a neodpadávají.

Poznámky:
Jeden z důvodů, proč jsem se vybodl na ten tachometr je to, že se musím více snažit vnímat rychlost. A nespoléhaje se na (nijak zvlášť přesný) tachometr ale na děsem a hrůzou zjitřené čivy, neměl jsem za ty tři měsíce víceméně nic, co by jen vzdáleně připomínalo útrapy předchozího elektroskútringu. Zvykl jsem si na vrnění kol, bouchání bedny vzádu a poskakování povinné výbavy pod sedadlem natolik, že jsem již nikde nepřecenil své schopnosti. Na druhou stranu to z té jízdy odsálo veškerý adrenalin a nyní je to asi tak zábavné jako jízda na Babettě.

Milovaný dodavatel elektrické energie mi poslal nové ceny a k nijak dramatickému navýšení ceny na 100 km nedochází.

Mladá si dělá motoškolu a již naznačila elektropilotce, že by byla ochotna do školy elektroskútřit. Zatím u nás panuje v tomto ohledu třeskuté ticho a já jen doufám, že neskončíme s elektroskútry dvěma (i když v oboru do 125 ccm je to na denní dojíždění v naší domácnosti asi tak nejrozumější volba).

Tak zatím.
Bzuk

25+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 30
Registrován: 12 led 2011, 17:48
Skútr / moto: Čezeta

Re: Guewer

Příspěvekod 1914 » 10 čer 2015, 20:43

Ahoj moc rád čtu tvé příspěvky ohledně elektro skútru. Děkuji a těším se na dalším.
Obrázek
1914

100+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 110
Registrován: 31 bře 2014, 19:47
Bydliště: Kyjov
Skútr / moto: Honda PCX 125 2018

Re: Guewer

Příspěvekod nickac » 28 čer 2015, 14:24

Ahoj piloti Gueweru!
Nějaký čas jsem skutry Guewer prodával a dělal i servis (teď už ani jedno), ale jeden jezdím stále. Mám druhý, první si ode mne koupil tester Hybridu.
Mám srovnání i s provozem 125ky motárdu, který sedlám nyní. Skutr obsadil syn.

Tedy, pokud vás zaujmou mé poznatky.

Poruchovost: Ze zkušenosti prodejce minimální.
1x /30 prodejů je šance na vadnou baterii. Vždy vyměněny v záruce. Někdy se časem rozjedou vlastnosti baterií, a jedna může snižovat kapacitu za všechny.
U původných nabíječek, dodávaných 1 rok, cca 1/10 problém. U novějšího modelu bez závad.
Jinak je motorka skutečně bezúdržbová. Závady elektroniky jsem snad ani neměl.
Občas jsem na požadavek instaloval vypínač omezovače, který u novějších dodávek nebývá. V regulátoru je pájecí ploška, kam lze vývod doplnit.
Ano, jako u všech čínských motorek dobrý prodejce projde moto a dotáhne šrouby. Když je špatný prodejce - udělej sám.
Po nějakém čase může dojít k poškození převodu náhonu k tachometru. U některých ks není optimální poloha domečku náhonu od kola(od ložiska). Kolo odírá uložení šneku náhonu a ten se časem uvolní. Prevence - pokud je na domečku vidět odření kolem, dát tenkou podložku na osu předního kola mezi ložisko a domeček náhonu, seřídit to, namazat.

Moje skutry:
Po cca 1500km nutnost dotáhnout ložisko krku řízení. Pokud se vytvoří vůle, dochází při brzdění k pohybu v ložisku a ložisko se ničí.

Klepání a pohyb baterií. Je nepříjemný, je opravdu vhodné je nafest v kasíku zapřít. I pro jejich zdraví. Mirelon se mi neosvědčil, omačká se. Nakonec jsem použil sololitové destičky. Často stačí vymontovat jen kaslík pod sedlem (4+2 šrouby) , aby bylo možné baterky zapřít. Kompletní přístup k bateriím znamená odstrojit skoro všechny plasty a to je dost opruz. Pro nezkušeného i riziko ulomení zámků(háčků). kterými jsou plasty spojeny. Ano - plasty jsou poměrně křehké.

Občas zmiňované vypínání řídící jednotky v kopcích. Stalo se mi u obou mých ks v opravdu extrémním a dlouhém stoupání. Bylo to mimo běžnou silnici, kde takové stoupání nepotkáte.

Se svými skutry jezdím v Praze. Za bezpečný dojezd v Praze považuji 40km. Do práce denně najedu 25km, což je bez problému. Bezpečným dojezdem myslím, že skutr jede prakticky stejným výkonem, jako po nabytí. Ploužit se někde 20km/h bych nemohl. Jezdím bez omezovače, co to dá a je bezpečné.
U prvního skůtru jsem najel cca 2500/km a prodával po sezoně. Osadil jsem denní LED svícení (přídavné Cree LED). Sice 35W spotřeby hlavní žárovky není podstatné v celkové bilanci, ale přece... Nový majitel provozoval dál se spokojeností (po roce jsem s ním mluvil).

Aktuální skutr má najeto po 3 letech 6500,-. Baterie stále OK. Má význam, že je nedojíždím do konce, počet cyklů je pak vyšší. Udává se počet plných cyklů cca 500. Já většinou baterii nevyjedu pod 50% a mám nyní cca 300 dobití. Předpokládám, že 700-800 udělám.
Co se týká výkonu - 50km/h po rovině je OK, vadí mi, že klesá rychlost v kopci, až na 30 do větších, kterých je v Praze dost.
Na křižovatkách jsem dynamičtější, než 50ka skutr, v kopcích mě často vezmou.
Zmiňovaný silný záběr při rozjezdu je hodně otázkou zvyku, je potřeba najít potřebný cit v "plynu".

Skutr se mi oproti autu zaplatil za sezonu a půl. U spalováku je nutný častější servis, ten je jen v běžné údžbě cca 2000,-/rok + olej. Časem se řeší variátor. Výměna pístní sady po cca 10 tis také není levná. Samozřejmě lze vše udělat sám, ale to pro mnohé není cesta. 125ku si udržuji sám, pořizovací cena srovnatelná, náklady na ní jsou vyšší (i při započtení amortizace baterek). Pravda - lze s ní mimo město, je to živější, lepší pérování. Na druhu stranu obratnost malého skutru ve městě, pohotovost (žádné zahřívání) okamžitá... .

Pneu na suchu, stačí, nikdy mi nepodjely ani ve velkých náklonech. Na vlhku/mokru jsou velmi nebezpečné. Syn to položil na kostkách. Výměnu pneu za kvalitnější bych VELMI doporučil, i když to možná bude mít vliv na dojezd.

hodnocení:
Pokud chci slabší skutr na vzdálenosti 2x 15km, rovinatější teren. je to super. Užitkovost bezkonkurenční. Zejména pokud chci používat a ne ladit.
+ okamžitě v pohotovosti
+ bezůdržbovost
+ dobré brzdy, se závadami jsem se nesetkal
+ Obratnost ve městě, dostatečná dynamika na rovině
+ Velký úložný prostor - běžné nákupy dám pod sedlo (kufr na nosiči většinou nevozím, nelíbí se mi to)

- pomalé do kopců
- horší pérování, malý zdvih do města jako je Praha. Tlumení nic moc. Možná by pomohlo si pohrát s jinou hustotou oleje.
- s jízdou ve dvou nepočítejte. Ano, homologace na to je - tedy na výjimečné příležitosti dobré.
- rekuperace účinně brzdí, což je fajn, ale vzhledem k tomu, že není proporcionální, je to trochu trhavé.

Celková ekonomika mi vychází, jesli ne lepší, tedy srovnatelná se slabým spalovákem. Podotýkám, že mám dobrou sazbu na elektřinu, vzhledem k tep.čerpadlu. Tedy cenu elektřiny na jízdu ani neřeším.
Olovo vers. LiFePO - Lionky jsou stále příliš drahé, samozřejmě o 30% nižší váha by zlepsila rychlost do kopců. Také umožňují výkonnější motor při stejné kapacitě. Ale - jediná chyba v ošetřování LiOnky a je v háji baterie za 25000,-. Olovo není tak choulostivé a sada je za 4-6 tis.
I u olověných baterií by se vyplatilo mít 4xballancer, aby se nabila každá na maximum. Jsou mezi nimi značné rozdíly v konečném napětí i ve vybíjecí křivce.

Mám elektro rád, i když nyní jezdím motarda.
Kdybych narazil na 3kw skutr za dobrou cenu, tak bych bral. 2kw mi už moc nestačí.
Osobně bych do města nejraději bral homologovaného pitbike v elektru (do 30 tis Kč) - ale to se nedělá :))).

Ideální pro mne by byl hybrid, 3kw elektro s baterií 40Ah + doplňkový spalovák s odstředivou spojkou (bez převodovky). Když by byla baterie pod 30%, jelo by se na kombinaci. Akcelerace oboje, rovina spalovák + příp.dobíjení. Ale to bychom cenově byli zase někde jinde - a opět to asi nikdo nedělá.
Nickac
nickac

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 28 čer 2015, 12:39
Skútr / moto: Guewer Classic (elektro)
Tuning / úpravy: led

Re: Guewer

Příspěvekod Dyrup » 01 črc 2015, 01:07

Víc lží by už nebylo? Olověné baterie odejdou v rozmezí 3000 - 6000 km. Na hybrid/foru jsou jasné důkazy uživatelů a né žádné pohádky od prodejců.

Zaplacení po 1,5 roce? Tak to určitě. Po 3 letech jste najel 6500 km to je po 1,5 roce 3250 km. Při ceně skůtru 25000 kč a odečtu provozních nákladů na auto dejme tomu 5000 tak potom 20000 kč/3250 km = 6,15 kč/km. Aby se vám ten skůtr zaplatil po 1,5 roce musel by jste zaplatit u auta cenu 6,15 kč za km. Vážně vlastníte auto co má spotřebu 19l na 100 km? To jezdíte do práce trambusem? Ten měl podobnou spotřebu.
Olověné baterky sada za 4000kč? Prosím o odkaz koupím si je do vlastního elektrického skůtru. Nejlevnější se dají koupit okolo 6000 za sadu.
Vypínání motoru v delších kopcích jsem taky zažil a je to velmi nepříjemné pokud zrovna potřebujete odbočit a ŘJ vypne motor při odbočování v křižovatce.
Dyrup

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 26 čer 2011, 21:17

Re: Guewer

Příspěvekod 1914 » 27 črc 2015, 00:13

prší
Naposledy upravil 1914 dne 29 črc 2015, 18:50, celkově upraveno 1
Obrázek
1914

100+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 110
Registrován: 31 bře 2014, 19:47
Bydliště: Kyjov
Skútr / moto: Honda PCX 125 2018

Re: Guewer

Příspěvekod radomír » 27 črc 2015, 09:45

Pro širokou veřejnost má skutrportál nezastupitelnou úlohu.(pro elscootry dříve Hybrid forum)
Pro elpohony globálně je limitující z 50% baterie, (výdrž,nabíjecí cykly,teplota provozu) o Pb ani nemluvím,z 30% hustota nabíjecí sítě(karta ČEZu je směšná)nákupní centra, hospody soukromníků atd., a 20% technické možnosti doby(veškeré osvětlení s LED,balancer solar atd)
Uživatelský avatar
radomír

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 120
Registrován: 02 led 2013, 11:13
Bydliště: Havířov
Skútr / moto: EVT 4000e
Tuning / úpravy: Baterie Long-life Pb.přídavné baterie,solar balancer,LED světla

Re: Guewer

Příspěvekod master2web » 30 črc 2015, 22:40

Zdravím,

měl bych na vás prosbu, nemáte někdo seznam signálů diody v řídící jednotce (48V 2000W) co znamenají ?
(při zapnutí červeně bliká)

Díky
master2web

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 20 črc 2015, 19:04

PříspěvekTento příspěvek již byl smazán kým 1914 v 29 srp 2015, 15:21.

Re: Guewer

Příspěvekod Bzuk » 21 zář 2015, 15:36

Zdravím,

tak se schází září s říjnem (tedy za týden se sejde) a náš Guewer je zase o tři tisíce kilometrů starší (Mladá každý všední den ujede 50km, paní choť 60 nadvakrát - mezi prvními a druhými třiceti kilometry má čtyři hodiny na dobití).

S novými baterkami najely elektropilotky na nový systém dobíjení - dobíjejí hned po každé jízdě jakmile je to možné. Poradil jim to prý ten pán co jim prodal ty trakční baterky. Nu uvidíme.

Politická situace na domácí frontě:

Mladá si udělala řidičák a první dva měsíce (červen - červenec) se doma nedalo vydržet kvůli neustálým dohadovačkám, kdo kdy pojede kam, kdo Guewra dal pozdě nabíjet, kdo ho postavil tak, že nešlo vyjet, proč proboha není umytý od posledního deště případně prachu ( žně bylo obzvláště drsné období - hodně se prášilo a letos v těch suchách se nedalo vyjet v bílém aby člověk - a elektropilotka obzvláště - nedojel v šedém ), kdo způsobil, že nepozorovaně prošla lékárnička doporučenou spotřební lhůtou apod. Když už to nešlo vydržet, byl sepsán Jízdní řád, kde jest vyznačeno který den pripadá které elektropilotce, kteráž zároveň odpovědnou za nabití, umytí a umístění odpovědnou činěna býti může.

A mladá si začala dělat zuby na svůj vlastní jednostopý silostroj.


Závady:

Nové:
Zadní brzda začala brzdit setrvale. Protože jsem nebyl fyzicky na výši natolik, abych se pustil do zkoumání či nedejbože opravy, obě stávající elektropilotky se dohodly (mimochodem je to to víceméně jediné na čem se za poslední tři měsíce shodly) a dopravily Guewříka do skútrservisu. Tam jim rozchodili brzdič a vyměnili kapalinu. Též dali nové destičky, neb ty staré byly (jak se vyjádřil mechanik) sjeté až na dřeň, čímž se ten brzdič zasekl ve vysunuté pozici.

Stávající:
Tachometr neukazuje protože převodka od kola k náhonu nepřevádí. Oprava spočívá ve výměně převodky, kterouž je nutno koupit dle stávající. Elektropilotky však honí Guewera každý den a tak není politické vůle sundat přední kolo, tu převodku a vyhledat náhradu (rozpis jízd v současnosti končí 15.listopadem, pak že by ta možnost jako byla. Ale to jsem si zase myslel já, že bych zahájil zimní elektroskútrovačku. Konec konců na tachometr to nejezdí...)

Jen tak mimochodem - nevíte někdo kde a jakou konkrétně náhradu za tu převodku, abych nemusel čekat na zimu? Ideálně přímo odkaz do e-shopu.

Tož to je zatím vše.
Bzuk

25+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 30
Registrován: 12 led 2011, 17:48
Skútr / moto: Čezeta

Re: Guewer

Příspěvekod TUNER » 22 zář 2015, 07:52

Kup si sigmu za 4kila a máš po starostech s tachometrem a bonus v dalších funkcích navíc... ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

PředchozíDalší

Zpět na Elektrické skútry

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků