Nabíječka

Diskuze o doplňcích a příslušenství. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Re: Nabíječka

Příspěvekod TUNER » 26 srp 2013, 19:39

Ta slabší s 0,8A je fakt jen na malé motobaterie. Ta větší s 5A už zvládne i auta. A když už chceš nějakou kupovat,určitě bude lepší když to nebude jednoúčelová záležitost.
Jak píšou kluci,tak Ctek je velice dobrá nabíječka,když už chceš tolik utratit....a nebo si počkej na "Lidlovku" kterou koupíš za 500. Je to nejlepší nabíječka s poměrem cena/výkon....sám jednu přes dva roky používam. Počítam že teď na podzim tam zase co nevidět bude v nabídce...je tady o tom i samostatné vlákno ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Nabíječka

Příspěvekod skoty81 » 28 srp 2013, 13:54

Najdeš i nabíječku za tři kila http://skotymoto.cz/h-tronic-nabijecka-akumulator-baterie-moto-300, je to sice jen 300mA, ale za ty prachy co bys chtěl.
Uživatelský avatar
skoty81

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 26
Registrován: 05 črc 2013, 16:08

Re: Nabíječka

Příspěvekod cliff » 28 srp 2013, 16:21

No nevím jestli tomuhle zařízení říkat nabíječka. Já tedy nabíjet baterku několik dní nemíním a CTEK je jistota :) Možná jako udržovačka přes zimu by to šlo.
Uživatelský avatar
cliff

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 22 úno 2013, 10:51
Bydliště: Jižní Čechy
Skútr / moto: Kymco Agility City 125 cm diamantově bílá
Tuning / úpravy: Vosk do rychla :o)

Re: Nabíječka

Příspěvekod TUNER » 28 srp 2013, 19:26

)))) Tohle nabíječka fakt neni...,jak píše cliff,to je tak na udržování napětí. To i na baterky do RC autíček dávají 0,5A ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Nabíječka

Příspěvekod cliff » 29 srp 2013, 18:48

Ještě k té "lidlovce", má jednu nepěknou vlastnost, při odpojení ze zásuvky síťového napětí se potvora vypne a po opětovném zapnutí, se musí znovu ručně zapnout nabíječka a nastavit režim nabíjení. U CTEKu oceňuji, že i po vypnutí ze zásuvky a opětovném připojení si sama pamatuje, poslední zvolený nabíjecí režim a nabíjení pokračuje v režimu před vypnutím. Pro mě je tohle dost důležitá vlastnost, když nemusím vždycky nastavovat nabíjecí režim. Nemluvě o tom, že to ocení méně technické typy například naše krásnější protějšky. :) I u nabíječky platí jako u všeho, za málo peněz málo muziky. :D
Uživatelský avatar
cliff

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 22 úno 2013, 10:51
Bydliště: Jižní Čechy
Skútr / moto: Kymco Agility City 125 cm diamantově bílá
Tuning / úpravy: Vosk do rychla :o)

Re: Nabíječka

Příspěvekod saimon1 » 29 srp 2013, 19:38

Málo muziky bych teda neřekl ale jak píšeš, že si nepamatuje po odpojení poslední stav, tak to mně taky štve ale jinak je dobrá!
Toto je je jedinný zápor dle mně. :roll:
Fotoalbum | Motorkáři |
Bylo: Stadion S11 a S22 (S22 mám pořád doma), Jawa pařez 50, Pionýr 20 (21), Babeta 1, Jawa 250 kývačka, Skútr (BMC) Benzhou B10, Access Motor Max 250, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Suzuki Burgman 125. Nyní Piaggio Mp3 500 LT Business.
Uživatelský avatar
saimon1

1000+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 1389
Registrován: 14 črc 2007, 08:50
Bydliště: Dubňany
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Touring BUSINESS v bílé perleti
Tuning / úpravy: Nosič a zadní box KAPPA 46N, blástry, reflexní pásky na bocích, poziční LED osvětlení a LED pod sedlem, ve předu zásuvka 12V, textilní brašna, vyhřívání gripů, stupačky ve předu, blatník nad zadním kolem.

Re: Nabíječka

Příspěvekod cliff » 30 srp 2013, 11:48

Já tím rčením "..málo muziky" spíš myslel obecně nákup. Ne konkrétní typ nabíječky.
Uživatelský avatar
cliff

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 22 úno 2013, 10:51
Bydliště: Jižní Čechy
Skútr / moto: Kymco Agility City 125 cm diamantově bílá
Tuning / úpravy: Vosk do rychla :o)

Re: Nabíječka

Příspěvekod Sprite » 11 zář 2013, 16:57

Tak nakonec koupena CTEK MXS 5.0 "new".. Takže díky moc za rady kluci :wink:

medved.m: Moc díky za upozornění, že YEC-40 YAMAHA MAJESTY 400 je rebrandovaná CTEK MXS 5.0. Je to skutečně tak. Jen ten CTEK je o dost levnější a navíc je teď už i vylepšený model :wink:

Teď už jen zvažuju, jestli napevno přišroubovat očka k baterce a nechat schovaný konektor jednoduše pod sedlem, nebo koupit ještě tu redukci na nabíjení přes autozapalovač. Ale to už si musím rozmyslet sám :)
Uživatelský avatar
Sprite

100+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 110
Registrován: 15 črc 2013, 18:52

Re: Nabíječka

Příspěvekod Trabuk » 11 zář 2013, 20:20

Jestli ti hapruje baterka, tak dej konektor a zároveň proměř si altik jestli dává kolik má.....
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Nabíječka

Příspěvekod Sprite » 21 lis 2013, 10:18

Kluci, prosím vás o radu. Mám nabíječku Ctek MXS 5.0 a baterku Yuasa YT9B-BS.. Je mi jasné, že při nabíjení zvolím mód motocykl. Ale prodejce nabíječky mi tvrdí, že mám nabíjet i v režimu AGM, prodejce baterie naopak tvrdí, že baterka je sice AGM, ale že tento režim je vhodný spíše k nabíjení velkých autobaterií a tudíž na tu mou to používat nemám. Nemáte někdo stejnou "sestavu" a jak případně nabíjíte? Nerad bych baterku zničil. Díky moc.
Uživatelský avatar
Sprite

100+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 110
Registrován: 15 črc 2013, 18:52

Re: Nabíječka

Příspěvekod medved.m » 22 lis 2013, 00:02

Musel jsem se jít podívat, jestli mám opravdu také Ctek MXS5.0. A taky že jo. Jenže na něm, považte, žádný "režim AGM" nemám :(
Ten přechytralý prodejce měl možná na mysli mód "COLD" - proudem 5A při zvýšeném napětí 14.7V (pro baterie 14-160Ah). Já nejsem žádnej expert přes nabíjení baterek - ale vzhledem k tomu, že ta baterka má kapacitu jen 8Ah a doporučený nabíjecí proud 0,8A, bych to do ní tak nepral.
Pravda, přímo na baterce je napsáno: CHARGING METHOD STD.: 0.8Ax5~10h QUICK: 4Ax1h. Ale ten quickcharge, bych řek, je jen nouzovka a opakováním baterku spolehlivě zničíš (toť aspoň moje zkušenost s jinými články).
ctekMXS50.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
 Shemík spase  Obrázek
Uživatelský avatar
medved.m

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1030
Registrován: 19 bře 2013, 23:13
Bydliště: Brno
Skútr / moto: SHemík125i ABS 2013
Tuning / úpravy: snížené origo plexi, pár odrazek a LED obrysovky

Re: Nabíječka

Příspěvekod Sprite » 22 lis 2013, 09:15

Já mám právě Ctek MXS 5.0 new. Koupená před 2 měsíci. A místo té vločky tam mám AGM. S tím, že tato nabíječka má prý vestavěné teplotní čidlo a tudíž sama pozná když se nabíjí v zimě a nepotřebuje manuální režim "vločka". I když v podstatě vlocka a AGM je to samé, obojí nabíjí nějak víc ( tuším do 14,7V ). Nicméně dám na Tvou radu a radu prodejce baterie a budu nabíjet jen na moto. Bez AGM. Díky MOC
Uživatelský avatar
Sprite

100+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 110
Registrován: 15 črc 2013, 18:52

Re: Nabíječka

Příspěvekod cliff » 22 lis 2013, 12:42

Ono jde hlavně o nabíjecí proud než o režim a CTEK má nabíjecí proud 0,8A jen v režimu moto. Nabíjet aku do motorky 5A je dobrej způsob jak poslat baterii do věčných lovišt :o)

Necituj poslední příspěvek viz. pravidla o citaci. Díky Kyblos.
Naposledy upravil KYBLOS dne 22 lis 2013, 13:24, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Uživatelský avatar
cliff

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 22 úno 2013, 10:51
Bydliště: Jižní Čechy
Skútr / moto: Kymco Agility City 125 cm diamantově bílá
Tuning / úpravy: Vosk do rychla :o)

Re: Nabíječka

Příspěvekod medved.m » 22 lis 2013, 13:06

Ty brďo :roll: fakt NEW. Opravdu už umí zkombinovat nabíjecí proudy (0,8 nebo 5,0A) s nab. napětím (14,4 nebo 14,7V(AGM)) a RECOND podle libosti. Kde se ten vývoj zastaví...?
MXS50new.jpg
Tak toho by ses asi bát nemusel.
Tipuju, že výrobce YUASA stejně jako já se o pokroku v nabíječkách ještě nedozvěděl :wink:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
 Shemík spase  Obrázek
Uživatelský avatar
medved.m

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1030
Registrován: 19 bře 2013, 23:13
Bydliště: Brno
Skútr / moto: SHemík125i ABS 2013
Tuning / úpravy: snížené origo plexi, pár odrazek a LED obrysovky

Re: Nabíječka

Příspěvekod l333v » 08 úno 2015, 14:16

Ja si koupil Optimate 4 a doporucuji, muze sice stacit ta z lidlu ale tuhle napojim na gelovou baterii zapojim do zasuvky a ona sama se uz o vse postara a dobiji a dela testy tak ze za ty prachy jedine optimate 4. Me stala v Bikercrownu 1290kc 8) :lol:
Uživatelský avatar
l333v

50+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 98
Registrován: 16 pro 2014, 15:39
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda pcx 150/Harley -Davidson sportster 883 iron
Tuning / úpravy: Kompletní ritika, zadni stupacky,reflexni polepy na kolech, ventilky,horni kufr,Akrapovič

PředchozíDalší

Zpět na Doplňky a příslušenství

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron