Baterie - gelová, nebo klasika?

Diskuze o doplňcích a příslušenství. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod martinsima » 24 bře 2011, 22:52

Ahoj, budu kupovat baterku do skútru. Jaká je lepší, klasická nebo gelovka. Nejde mi o cenu, baterka bude stát vodorovně. Zajímá mě výkon, kvalita, životnost a nenáročnost. Prostě jakou koupit?
Uživatelský avatar
martinsima

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 212
Registrován: 29 čer 2009, 23:21
Bydliště: Benešov
Skútr / moto: Burgman 650 K8, BMW C1, Vespa LXV + GTS, Spillo

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod slapky » 24 bře 2011, 22:59

Domnívám se, že jinou než gelovou už nedostaneš :shock: ! Ani nevím, že by někdo měl jinou.
Nehleď stále jen dopředu!
Ohlédni se někdy také vzad,...

mobil: 608 423 077
Uživatelský avatar
slapky

1500+
 
Reputace: 31
Příspěvky: 1875
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Šlapanice
Skútr / moto: Yamaha majesty 250 + Suzuki Burgman AN 650

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod matty46 » 24 bře 2011, 23:00

gelovka je o třídu víš a nejspíš to co hledáš....musíš však na ní mít nabiječku některé obyčejné to neumí....
South Bohemia Scooters
Bývalo:Derbi Vamos,Piaggio NRG,Yamaha yp Majesty 150,Suzuki Burgman 400 K3,Yamaha T-Max 500.....
fén 602626895
http://matty46.rajce.idnes.cz/
abych neměl hlad a žízen na provázku zkáču, doufaje že získám přízen samolibých sráčů
Uživatelský avatar
matty46

750+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 960
Registrován: 22 čer 2009, 11:25
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Piaggio Liberty 125

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod Kamilus » 24 bře 2011, 23:36

Když koupím pořádnou normal Vartu, ze silným startovacím proudem, tak se gelu musí vyrovnat, ne?
Co na ní je vlastně jiného, krom gelu. Má i větší výkon?
Kejši: Aprilia SR 50, rv.01, SR50 R, rv.10, SR 125, rv.99, PCX125 r.v.11
125ka Obrázek 150ka Obrázek
Uživatelský avatar
Kamilus

500+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 594
Registrován: 22 lis 2009, 20:09
Bydliště: Šumbark
Skútr / moto: Honda 150 PCX

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod Neos50 » 25 bře 2011, 08:46

obvyklá zaběhnutá nepravda ohledně "klasických" a "gelových baterii...ta "gelovka"kterou běžně prodávaj pod timhle označenim je úplně normální baterie jen je elektrolit napuštěnej v rounu tedy může bejt v jakékoliv poloze..její jediná výhoda o proti" klasické" je jen to ,že je opravdu bez údržbová,ale je o něco dražší..pokud by jsi chtěl opravdu gelovou ve který je gel tak počítej s cenovou kolem 3000 kdežto ta s tim rounem stojí zhruba třetinu a "klasická s volnym elektrolytem ještě méně,ale výkony maj všechny srovnatelný za předpokladu ,že nekoupíš čínu :-D
Uživatelský avatar
Neos50

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 618
Registrován: 20 lis 2007, 19:24
Skútr / moto: Piaggio Sfera 50 RST
Tuning / úpravy: Malossi multivar,Karbec Naraku 17,5 tvrdší spojkový pružinky,výfuk teprve bude :-D

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod KYBLOS » 25 bře 2011, 09:38

Já mám normální, žádnou gelovku. Stála mě pár babek, tedy ve srovnání s gelovkou a startuje, startuje a startuje. :wink: Aspoň já to prostě beru tak, že je blbost si tam dát něco tak drahýho, když existuje ta normální - levnější - a funguje taky dobře. :roll: slapky: normální sou normálně v prodeji :D
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod aumirek » 25 bře 2011, 10:00

no nejen že normální baterka je stále v prodeji ale i 99 procent těch co tvrdí že má gelovku má klasickou jen bezudržbovou v rounu.Z hlediska funkčnosti jsou si rovnocené.Kdo není línej občas se na baterku mrknout šáhne po klasice teda pokud nejezdí se skutrem vzhuru nohama.Takže takovéto gelovka je o třídu výš je blbost už proto že opravdová gelovka i tahle malá na skutra stojí ty 3 tisíce a udělá naprosto stejnou službu jako klasická
Ps jinak koupil jem bezudržbovej panasonic 7,2 AH v elekto prodejně GES stál 500 kč a baterka nastartovala i po necelém roce co skutr stál ve studené garáži a nikdy bych nekoupil už jinou garantují 10 let životnost
aumirek

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 302
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klimkovice
Skútr / moto: Biagini Tiger
Tuning / úpravy: zatím nic a asi to tak zustane

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod karpalone » 25 bře 2011, 10:54

Trošku jsem počet a zjistil jsem že do skůtrů a zrovna tak do jinejch motorek, je nejlepší dávat baterku od výrobce moto doporučenou,neboť jinak se dobíjí obyčejná a jinak gelová,to znamená že když dám do mého stroje gelovou bude se přebíjet,a to není dobrý.Takže neexperimentovat ,toť můj názor 8)
karpalone

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 28 zář 2009, 09:52
Bydliště: Kraslice
Skútr / moto: Piaggio X9 500 evolution.rv. 04

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod aumirek » 25 bře 2011, 11:09

to máš sice pravdu nicméně 99 procent těch co tvrdí že má gelovku má prachsprostou obyčejnou baterku a na druhou stranu pokud bys neexperimentoval tak také máš skutra co jezdí 50 km
aumirek

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 302
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klimkovice
Skútr / moto: Biagini Tiger
Tuning / úpravy: zatím nic a asi to tak zustane

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod Seti » 25 bře 2011, 11:16

Já tam mám už z výroby klasickou mokrou Yuasu a zatím zcela bez problémů. A v budoucnu neuvažuju o jiné než zase nějaké takové, neb se dá koupit za velmi slušnou cenu. A nemusí to být ani Yuasa. Ovšem je třeba se dívat co kde mají, míň dát na reklamní kecy a ne hned běžet do prvního auto-moto kšeftu.. :wink:

Pro gelovkáře: trvalé nabíjení gelovky napětím vyšším než 13,8V znamená její brzkou smrt. Proto ty speciální nabíječe gelovek dávají max 14,4V a po dosažení určité hranice nabití omezují na 13,5V - 13,8V. To ale platí pro pravou gelovku, ne pro rouno nasycené elektrolytem. Rouno rozhodně není gelovka, rouno je běžná mokrá Pb baterie, jen na jiném pricipu uchování té náplně. A její srovnávání s gelovkou je dost obvyklý a zavádějící omyl který se pořád šíří. Bohužel ho šíří i prodejci.. :roll:
Gilera Runner 50 PureJet FL: Malossi multivar, U24ETR/Malossi Redsponge, 2,7L/100km
Uživatelský avatar
Seti

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 92
Registrován: 11 úno 2011, 12:14
Bydliště: Plzeňsko
Skútr / moto: Gilera Runner 50 PureJet

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod Neos50 » 25 bře 2011, 11:56

ono i pro ty rádoby gelovky je dobíjení upravené ,ale z důvodu ,že baterka je uzavřená tak aby neplynovala..tedy i tam je dobíjení omezeno 14,4V ,ale to jen tak na okraj :-D
Uživatelský avatar
Neos50

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 618
Registrován: 20 lis 2007, 19:24
Skútr / moto: Piaggio Sfera 50 RST
Tuning / úpravy: Malossi multivar,Karbec Naraku 17,5 tvrdší spojkový pružinky,výfuk teprve bude :-D

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod janon » 25 bře 2011, 19:14

Neos50 píše:...obvyklá zaběhnutá nepravda ohledně "klasických" a "gelových baterii...


Presne. Opravdova gelova baterie je podstatne drazsi a v 90% skutru neni, jen ji tak milne nazyvaji.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod FRAG » 25 bře 2011, 21:29

Kdyz to ctu tak polovina lidi tady plete hrusky a jablka.

99% lidi ma obyc s elekterolitem

Udrzba je v podstate stejna at je elektrolit nebo gel

Vyhoda gelu je pri havarii kutru a pri startu ma mensi pokles startovaciho proudu
Nevyhodou je cena, "jine" nabijeni a to,ze kdyz ji nechate vybit tak je po ni.

Jinak co se tyce napeti tak samozrejme se nabiji tim co je predepsano ..pokud mate ve skutru 6V koupite baterku na 6V pokud mate 12V koupite na 12V...nabijeci proud je dle fyz. zakonu samozrejme vyssi (cca do 20%)...toto by mel ridit regulator jak ve skutru tak v nabijecce.
FRAG

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 275
Registrován: 23 bře 2009, 08:07
Skútr / moto: B650EXEK5
Tuning / úpravy: AA500-Prodano

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod _Tom_ » 25 bře 2011, 21:46

Gelový akumulátor

a pár odkazů v textu pro pochopení rozdílů gel a bezúdržbová bat. bohužel tlak prodejců a reklam blbne nás všechny.

nabíjecí proud je desetina kapacity akumulátoru, a je jedno jestli je to gel nebo baterka se špuntama, spíš hlavní výhoda všech bezúdržbových baterek je v jejich pracovní poloze

Já mám baterku v podlaze naplacato, tak potom tam nemůžu dát takovou tu klasickou bat s možností odlévání ale použiju bezúdržbový akumulátor, který funkuje i hlavou dolů a nic nevyteče, ale zase nebudu tomu říkat gelová, protože by stála ranec a funkce měla stejné.
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Baterie - gelová, nebo klasika?

Příspěvekod mirsil » 26 bře 2011, 09:04

Já jezdím prakticky celoročně, takže mě zajímal hlavně startovací proud ( abych neměl problém když skútr stojí celý den na mrazu ) a 175A mi nenabídla žádná údržbová baterie , takže jsem šel do bezúdržbové Yuasy http://e-shop.adventure-biker.cz/index. ... a-yt12a-bs . Co jsem tak šmejdil na netu tak ty bezúdržbové mají při stejné kapacitě menší rozměry a větší startovací proud . Určitě je výhoda že se nemusí dolévat, neprodukují žádné výpary takže nic kolem nekoroduje a také kyselina nevyteče a nezničí vše kolem když se někdy povede skútr položit. Navíc ty Yuasy se hodně dávají jako prvomontáž do značkových mašin a v devítiletém Yarisu ji mám ještě origoš a zimní starty stále špičkové. Takže za tohle všechno jsem ochotný vždycky nějakou tu korunku navíc připlatit . Pokud bych jezdil jen přes léto tak bych asi šel levnější cestou. :wink:
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1829
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Další

Zpět na Doplňky a příslušenství

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků