Co nejlehčí, ale co nejvýkonnější..

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Co nejlehčí, ale co nejvýkonnější..

Příspěvekod PePe_PCX » 15 srp 2016, 12:22

Zdar, jen tak že zvědavosti, vyrábí někdo pořádnou "kapesní raketu"? Něco ve stylu Runner 180. Přijde mi, že zájemce o silný skútr se musí smířit s obtloustlým maxíkem. Existuje tedy něco s výkonem 15kw+ a hmotností řekněme do 140kg, kvůli mrštnosti ve městě?
Honda PCX 125, Aprilia Pegaso 650 Trail
PePe_PCX

100+
 
Reputace: 16
Příspěvky: 115
Registrován: 24 črc 2015, 14:17
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Co nejlehčí, ale co nejvýkonnější..

Příspěvekod widra1 » 15 srp 2016, 15:19

Co třeba Aprilia Leonardo 250.
Motor stejný jako Majesty 250 a malá stavba do města.
J.
Uživatelský avatar
widra1

100+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 143
Registrován: 26 bře 2012, 08:22
Bydliště: Jičínsko
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250DX

Re: Co nejlehčí, ale co nejvýkonnější..

Příspěvekod bajza » 15 srp 2016, 15:35

Benelli Velvet 400, Gilera Runner 200,Italjet Dragster 250
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1106
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: Co nejlehčí, ale co nejvýkonnější..

Příspěvekod PePe_PCX » 15 srp 2016, 17:11

Měl jsem spíš na mysli něco, co se ještě vyrábí.
Honda PCX 125, Aprilia Pegaso 650 Trail
PePe_PCX

100+
 
Reputace: 16
Příspěvky: 115
Registrován: 24 črc 2015, 14:17
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Co nejlehčí, ale co nejvýkonnější..

Příspěvekod JardaB » 15 srp 2016, 17:19

bajza píše:Benelli Velvet 400, Gilera Runner 200,Italjet Dragster 250

===
Kolik to má kg/kW s řidičem ?? Xciting 400 má 10,5 kg/kW. - jen pro srovnání.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1673
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Co nejlehčí, ale co nejvýkonnější..

Příspěvekod josuk » 15 srp 2016, 17:36

Btw to nevychází ani s jezdcem.. (209 resp. 220 kg s abs na 26,5 kW)
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 591
Příspěvky: 1411
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Co nejlehčí, ale co nejvýkonnější..

Příspěvekod bajza » 15 srp 2016, 18:35

Pro Jardu B Benelli Velvet 400 by měl mít výkon cca 6kg na kW. Hmotnost jsem našel 126 kg (někde 130) nejspíš suchá.A výkon 21 kw(20,9 kw někde).Chtěl něco malého. A ohledně nových skútrů už je ten výběr slabší.Možná SH 300.(170 kg). Piaggio Medley 150 ccm (11 kw a cca 135 kg) Scarabeo 200 ie (14kw na 157 kg)
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1106
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: Co nejlehčí, ale co nejvýkonnější..

Příspěvekod JardaB » 15 srp 2016, 20:31

Hlavně, aby podvozek tomu motoru stačil. Tedy jeho jízdní vlastnosti ...

Stejný měrný výkon u auta - na hmotnost 1.400 kg by výkon musel být 230 kW (300 hp)
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1673
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Co nejlehčí, ale co nejvýkonnější..

Příspěvekod PePe_PCX » 15 srp 2016, 21:10

To je pravda, nicméně i přes slibný poměr výkonu a hmotností je ve vysokých rychlostech zásadní odpor vzduchu, kterej prostě 20kw nepretlačí. Takže podvozku stačí zvládat rychlosti do nějakých 140.
Honda PCX 125, Aprilia Pegaso 650 Trail
PePe_PCX

100+
 
Reputace: 16
Příspěvky: 115
Registrován: 24 črc 2015, 14:17
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Co nejlehčí, ale co nejvýkonnější..

Příspěvekod Mr.Voza » 15 srp 2016, 21:26

Z těch, co se ještě vyrábí mě napadá jenom T-max, ale toho i já řadím do kategorie "okapotovanej parník". Mám rád taky co nejmenší stroje s co největším výkonem. Mám Aprilii Leonardo 250, má 149kg a 14kw. Pak se dělala ještě 300ccm s 16kw, měla jenom větší vrtání, jinak stejný. Pak ještě Malaguti Phantom Max 250 - má ho tady na fóru Tuner, motor to má Piaggio s 16kg a váží to myslím 136kg? Rozhodoval jsem se mezi těmahle dvouma, nakonec jsem pořídil Leoše kvůli většímu úložnýmu prostoru a lepší dostupnosti bazarovejch dílů - těch Phantomů je dost málo, proti Leonardům. No a po čase mě výkon přestává stačit a chtěl bych něco výkonnějšího - tady jsem se zajímal o Benelli Velvet 400 - maxi-skutry-f5/benelli-velvet-400-t13144.html - tady si o něm můžeš přečíst info, co jsem dohledal - pořád o něm přemejšlím, ale sehnat ho by byl asi fakt oříšek. 24kw na 140kg - musí jet fakt pekelně :twisted:
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Co nejlehčí, ale co nejvýkonnější..

Příspěvekod bajza » 15 srp 2016, 21:33

Tak to vlákno není o Velvetu (to tu také existuje) nicméně představa 140 km/h na těch malých kolech může být zajímavá. Ale téma je všeobecné. A neznám skútr malých rozměrů a výkonném motoru, který by se ještě dnes vyráběl, vyjma těch již zmíněných (zapomněl jsem na Peugeot Spedfight kompresor také se již nevyrábí). S novými to bude slabší a tak zbývá jen ojetina. Mě osobně by při zadání tvých parametrů nejlépe vyšlo SH 300.(velká kola, úzká stavba, výkonný motor) i přes hmotnost cca 170 kg.
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1106
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: Co nejlehčí, ale co nejvýkonnější..

Příspěvekod PePe_PCX » 16 srp 2016, 16:39

Když se tak zamyslím, tak všechny skútry jsou určený převážně pro pohodlnou, rychlou a levnou přepravu z bodu A do bodu B. Asi by se výrobcům nevyplatilo spojovat funbike se skútrem. Takže KTM Duke 200 či 390 mi asi bude chvilku vrtat v hlavě :D
Honda PCX 125, Aprilia Pegaso 650 Trail
PePe_PCX

100+
 
Reputace: 16
Příspěvky: 115
Registrován: 24 črc 2015, 14:17
Skútr / moto: Honda PCX 125


Zpět na Diskuze o skútrech

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků