variátor malossi multivar

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

variátor malossi multivar

Příspěvekod janmiler » 15 dub 2016, 17:17

Nazdar lidi pořídil jsem si do svého skůtra varec malossi multivar v sadě s kontrastní pružinou . A nastal malí problém skůtr nejede tak jak s origo variátorem motor řve jak formule rozjed takový vlažný použité válečky 5.7g kontraska tu jsem nechal tu původní s tou malossi to nejelo víc jak 30 . jo a motor je 139QMB.Je možné že si to asi musí sednout nevím?
Uživatelský avatar
janmiler

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 05 črc 2015, 18:13
Bydliště: Olomouc
Skútr / moto: Kingway Martinelli
Tuning / úpravy: Multivar Malossi,výfuk Leo Vince

Re: variátor malossi multivar

Příspěvekod PBM2 » 15 dub 2016, 19:48

U variátoru si sednout nemá co, jde o to, jaké byly původní válečky a jaké by v použitém variátoru Malossi byly ve tvém případě nejvhodnější. Tady je o ladění variátoru pár informací http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/ladime-variator-krok-za-krokem/ . Nedá se zcela vycházet z původní váhy válečků, protože nový variátor má jiné stoupání a celkově funguje jinak, než původní variátor s jiným stoupáním a asi i jinou gramáží válečků. Ale pokud tam jsou po nastartování příliš vysoké otáčky, tak budou zřejmě lehké. Dá se koupit sady na ladění variátoru, kdy lze měnit vnitřek válečků (kovová část), kdy je v sadě více gramáží http://www.scootland.cz/zbozi/stage6-valecky-s6-15x12-testovaci/ . Navíc lze kombinovat více gramáží najednou, např. 3x5.5 g + 3x6 g. Takže ve výsledku je to 3.75 g. Variant je více, samozřejmě že na chování při rozjezdu nebo jízdě má vliv i řemen, spojka, spojkové pružinky a kontrastní pružina, jejich stav a jak dohromady fungují. Někdy se trefíš napoprvé, někdy je to, bohužel, běh na dlouhou trať. Kontrastní pružina, kterou jsi koupil s variátorem Malossi, může být měkčí, než ta původní, nebo naopak, o dost tvrdší. Takto na dálku to jde jen těžko posoudit. A jen tak na okraj, občas se dá dosáhnout jisté změny vložením podložek pro vypodložení přední polořemenice http://www.scootland.cz/zbozi/naraku-cep-variatoru-cpi-keeway-16mm/ . Je to jen další z možností, jak si pomoci. Držím palce. 8)

Edit: samozřejmě že zde uvedené zboží je jen jako příklad, jsou jiné, vhodnější pro tvůj typ, nebo takové, které jsou finančně "příjemnější". :wink:

https://www.skutry-levne.cz/nahradni-dily-tuning/8975-testovaci-sada-valecku-polini-ruzne-velikosti-a-gramaze.html
Čínská kráska bere "Kolik potřebuje" :-)

Fotogalerie / Profil na motorkáři.cz / Čínská kráska
Uživatelský avatar
PBM2

750+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 891
Registrován: 16 dub 2011, 11:53
Bydliště: Severní Morava, FM
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano, jsou.

Re: variátor malossi multivar

Příspěvekod Mr.Voza » 15 dub 2016, 21:48

Známěj mě říkal, že do 139QMB se dávaj dva typy sériovýho variátoru - s těžší a s lehčí gramáží válečků. Přesnou gramáž ti neřeknu, protože už si nepamatuju, jak to přesně říkal, ale vím, že tam byl dost velkej rozdíl - např. lehčí 5g a těžší 8g. A jestli jsi měl ten s těžšíma válečkama a nahradil jsi ho multivarem pro motor s lehčíma, tak proto ti motor točí tolik. Dej těžší válečky.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: variátor malossi multivar

Příspěvekod Trabuk » 15 dub 2016, 23:39

Souhlasím s předešlými názory. S válečky bych začal na 6g (např. https://www.skutry-levne.cz/nahradni-di ... -6-gr.html) pak uvidíš. Pro tyhle motory doporučuji klientům celé sady jako např. https://www.skutry-levne.cz/nahradni-di ... 23498.html nebo komplet např. https://www.skutry-levne.cz/nahradni-di ... 23474.html. Ty sady už jsou slaďěné. Pokud máš origo spojku, tak typuju, že to nestíhá právě ta spojka....
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem


Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků