Yamaha Neos 2T nebo 4T ?

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Yamaha Neos 2T nebo 4T ?

Příspěvekod Josef » 02 led 2010, 16:47

Vím, mnohé bylo řečeno, ale přeci jen, někdo tu zkušenost může mít. Rozhoduji se mezi Neos 50 2T a Neos 50 4T. Mám 110kg a je mi pětačtyřicet. Nemám v úmyslu ho nějak tunit. Jezdit budu na zahradu, na ryby, na nákup a občas do práce. Vždy maximálně do 10 km a většinou po městě nebo přes město. Jasně, že jsem se dočetl, že dvoutakt je svižnější a čtyřtakt má zase nižší spotřebu apod., já ale postavím otázku jinak. Co je pro můj účel vhodnější, 2T nebo 4T? Není mi 17, abych se s někým předháněl, jestli to jede 70 nebo 75 km/hod. Já potřebuji, aby mě Neos s přehledem převezl na krátkou vzdálenost, vyvezl na kopec a nemusel u toho šlapat. :D
Uživatelský avatar
Josef

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 27 srp 2008, 10:22
Bydliště: Ústí
Skútr / moto: Suzuki Sixteen 125
Tuning / úpravy: Originál plexi, kufr 39l Givi, boční stojánek

Re: Yamaha Neos 2T nebo 4T??

Příspěvekod respekt.fr » 02 led 2010, 16:55

2takt je jednoduši na opravi levnejši dily a na 2takt si aj doma natom podelaš dost věci u 4taktu je to sližitejši

a doma si uš tak na tom moc neudelaš :wink:

ale sice nwm že se dela neos v 4taktu :shock:
fuk stage6 proleprika chrom.spojka stage6 torque.variator motoforce racing.přední polomneřice stage6 racing filtr stage6.přední zadní destičky stage6 racing.dowhill řiditka str8.představec str8.
respekt.fr

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 528
Registrován: 25 říj 2009, 16:23
Bydliště: kousek od zlina
Skútr / moto: Malaguti f15 hiend pila .aprilia sr.HONDA CRF 250R
Tuning / úpravy: s6 proleprika.thermoteck.podložka pod klapky.příruba s6 R/T.varec motoforce racing.polomněřice s6.spojka s6 torque.zvon naraku.openfiltr s6.kontra malossi.podložka pod kontru malossi.DHW řiditka str8 +představec str8.tlumič motoforce R6.VíC v PODPISU..!!

Re: Yamaha Neos 2T nebo 4T??

Příspěvekod wictor » 02 led 2010, 16:56

4T padesátky právě ty kopce moc nemusej. Vlastnim 4T a osobně bych si ho už nekoupil a šel určitě do 2T. Na druhou stranu na to tvoje popojíždění +/- 10km bych to asi moc neřešil a do toho 4T bez obav šel. Pokud tě to teda pak nechytne a nebudou se ty vzdálenosti zvětšovat :P
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: Yamaha Neos 2T nebo 4T??

Příspěvekod Josef » 03 led 2010, 16:48

Děkuji za reakce a názory respekta.fr a wictora a nic ve zlém, ale právě na těchto reakcích se pokusím demonstrovat, proč jsem vlastně příspěvek napsal. Já jsem fakt nebyl líný a diskuzí projel dost, ale až na výjimky, jsem se vždy dostal do pozice jako tady.
Já nemíním na motoru nic dělat, natož ho svépomoci opravovat. Maximálně po záběhu odstranit restrikce. Já předpokládám, že pokud koupím nové moto, tak jako u auta na něj nemusím několik let sáhnout. A až čas nastane, tak hurá k mechanikovi. Doba, kdy se dělal motor u škodovky na koleně na dvorku jsou pryč.
Proč čtyřtakty kopce nemusejí? Máš 4T, ale už bys jej nekoupil a šel do 2T, ale na druhou stranu na to moje popojíždění +/- 10km bys to asi moc neřešil a do toho 4T bez obav šel. Nic ve zlém, ale nejdřív NE a potom ANO. Ale jinak předjímáš dobře a máš absolutní pravdu, pokud mě to chytne, tak se takyže půjde do něčeho většího, ale momentálně investice cca 55tis. na rozjezd je akorát tak, co chci do toho pro momentální potřebu dát.

Je jasné, že přechod výroby ke čtyřtaktům je v duchu ekologického myšlení (emisní normy), ale přeci Yamaha nebude vyrábět 50 ccm scooter, který nejezdí, je neprodejný, prostě na prd.
Uživatelský avatar
Josef

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 27 srp 2008, 10:22
Bydliště: Ústí
Skútr / moto: Suzuki Sixteen 125
Tuning / úpravy: Originál plexi, kufr 39l Givi, boční stojánek

Re: Yamaha Neos 2T nebo 4T??

Příspěvekod sedli » 03 led 2010, 17:12

No to je potom docela těžký poradit, to nemá cenu...píšou ti jaký to sou rozdíly ale každej to vidí jinak, každej vidí tu hranici že to nejde taky někde, jinde, když do toho chceš vrazit takový peníze, tak si projeď oba stroje s motorem 2T a motorem 4T ..každýmu vyhovuje něco jinýho a je tom dost rozdílů, hodně kladnejch u každýho a i zápornejch...to máš jak u auta jestli benzín nebo diesel....a u každýho modelu navíc trochu jinak ...nebo zase jakej objem u auta 1.2 nebo 1.6 ? Chci aby to jelo svižně , ale chci mít malinkou spotřebu, aby to mělo jednoduchej motor, ale zase abych mohl občas na chatu odvést naloženej vozík traverzama +-10 km, no ale jsou tam trošku kopečky tak aby to zase jelo...no coment...proč píše na tvoje popojíždění? On přesně neví kolik je tam těch kopečku a jak sou prudký a jakou váhu to bude vozit atd atd atd to si musí každej rozhodnout sám
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Yamaha Neos 2T nebo 4T??

Příspěvekod wictor » 03 led 2010, 17:27

OK tak to trochu rozvedu, protože jak píšeš diskuzí už si přečet dost

Vlastním 50 4T - upozorňuji, že je bez jakýchkoliv úprav a je pouze otevřený
Skútr je ideální právě na to popojíždění max. pár km (nákup, ryby) pro delší trasu je vzhledem k rychlosti nedostatečný. Kopce to skutečně moc nemusí a rychlost do kopce cca 35km/h asi neni úplně to pravý ořechový.
Nemusí se kontrolovat olej a to ani dokupovat, takže tam je oproti 2T určitá šetrnost
Nižší spotřeba
Je ekologičtější

2T
Má vyší výkon - jede rychleji
Musíš dokupovat olej (i když je mazání už odděleno a scoot má kontrolku)
Snadnější možnost úprav (psal si, že tunit nebudeš, ale lehčí zvýšení výkonu neuškodí .....)

Přes tohle všechno bych já šel napříště u 50 do 2T a to hlavně kvůli výkonu.

Vzhledem ke tvé váze doporučuju hned jinej obsah a to alespoň 125, ale más vybráno Yamaha Neos. Určitě to neni špatnej stroj a pokud se o něj budeš starat, tak uvidíš servis jen na garančních prohlídkách.

Takže závěrem
Projeď se na 2T a 4T 50 - rozdíl uvidíš sám.
Naposledy upravil wictor dne 03 led 2010, 20:27, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: Yamaha Neos 2T nebo 4T??

Příspěvekod Josef » 03 led 2010, 18:44

OK!
2T jsem jel a překvapilo mě, že docela fakt jede. Po všech těch přečtených diskuzích poměrně jasně vyhrává 2T, ale v hlavě mi furt šrotilo, proč by potom vyráběli úplně stejný stroj, ale ve 4T. Proto jsem chtěl rozvášnit ještě diskuzi konkrétněji. S těma kilama souhlasím, ideál by byl alespoň stopětadváca, ale mám papíry na starýho pinďoura co se dělaly ještě s béčkem. Naštěstí omezený kubaturou a nikoli konstrukční rychlostí. Momentálně fakt jen na takový to popojíždění, a do míst kde to je i jednodušší než autem. Neseděl jsem na tom pětadvacet let. A máš pravdu, kdyby z toho bylo něco víc, nechám to dětem a hurá do autoškoly. Není také nepříjemné, že 2T model 2008 je o 10tis. levnější než 4T model 2009. DÍK za pomoc.
Uživatelský avatar
Josef

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 27 srp 2008, 10:22
Bydliště: Ústí
Skútr / moto: Suzuki Sixteen 125
Tuning / úpravy: Originál plexi, kufr 39l Givi, boční stojánek

Re: Yamaha Neos 2T nebo 4T??

Příspěvekod respekt.fr » 03 led 2010, 19:29

hej vem 2 takt krasně to voni a zvouček :lol:
fuk stage6 proleprika chrom.spojka stage6 torque.variator motoforce racing.přední polomneřice stage6 racing filtr stage6.přední zadní destičky stage6 racing.dowhill řiditka str8.představec str8.
respekt.fr

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 528
Registrován: 25 říj 2009, 16:23
Bydliště: kousek od zlina
Skútr / moto: Malaguti f15 hiend pila .aprilia sr.HONDA CRF 250R
Tuning / úpravy: s6 proleprika.thermoteck.podložka pod klapky.příruba s6 R/T.varec motoforce racing.polomněřice s6.spojka s6 torque.zvon naraku.openfiltr s6.kontra malossi.podložka pod kontru malossi.DHW řiditka str8 +představec str8.tlumič motoforce R6.VíC v PODPISU..!!

Re: Yamaha Neos 2T nebo 4T??

Příspěvekod Vali » 03 led 2010, 20:10

V tvem pripade bych se na obsah 50ccm uplne vykaslal. Nepojede ani 2t ani 4t. S tvoji vahou se budou do kopcu doslova plazit oba dva a po case ti to zacne na 100procent vadit. Budes se na silnici citit jako ohrozeny druh a to i ve meste. Pokud chces skutr novy tak od Yamahy je mnohem vhodnejsi treba tohle: http://www.tipmoto.com/hledat.php?keywords=Vity&keywordsloc=nazev&razeni=cenaa Jestli na to nemas ridicak tak cenove ti na nej v pohode zbyde a ty testy sou uz dneska tak jednoduchy, ze to musi udelat opravdu kazdej. Kamosovi jsem prodal Leada 100, taky nemel papiry a sel do autoskoly s prihlaskou a za 14 dni odchazel s papiry vse legalne ani nechodil na naky hodiny vzal si par testu domu a pak sel jen ke zkouskam. To samy druhej kamarad co si koupil moto a mel papiry taky pouze na 50ccm.
Uživatelský avatar
Vali

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 273
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Ústecký kraj
Skútr / moto: Honda ANF125
Tuning / úpravy: Bez úprav

Re: Yamaha Neos 2T nebo 4T??

Příspěvekod Vali » 03 led 2010, 20:25

Tady je test Vity a Leadu ten by taky nebyl spatnej, ale Vity vychazi levneji a je to v podstate to samy, obe sou to priblizovadla do mesta: http://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/honda/honda-lead-vs.-yamaha-vity-12977.html 50ccm je vhodny tak pro patnactilety.
Naposledy upravil Vali dne 03 led 2010, 20:32, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Vali

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 273
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Ústecký kraj
Skútr / moto: Honda ANF125
Tuning / úpravy: Bez úprav

Re: Yamaha Neos 2T nebo 4T??

Příspěvekod wictor » 03 led 2010, 20:29

Vali: 125 by byla určitě vhodnější, ale problémem je řidičák na 50 :D
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: Yamaha Neos 2T nebo 4T??

Příspěvekod respekt.fr » 03 led 2010, 20:29

hodi tam MHR big bora nebo hebo manstoms a bude jezdit vismaty :lol:

sory za ote
fuk stage6 proleprika chrom.spojka stage6 torque.variator motoforce racing.přední polomneřice stage6 racing filtr stage6.přední zadní destičky stage6 racing.dowhill řiditka str8.představec str8.
respekt.fr

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 528
Registrován: 25 říj 2009, 16:23
Bydliště: kousek od zlina
Skútr / moto: Malaguti f15 hiend pila .aprilia sr.HONDA CRF 250R
Tuning / úpravy: s6 proleprika.thermoteck.podložka pod klapky.příruba s6 R/T.varec motoforce racing.polomněřice s6.spojka s6 torque.zvon naraku.openfiltr s6.kontra malossi.podložka pod kontru malossi.DHW řiditka str8 +představec str8.tlumič motoforce R6.VíC v PODPISU..!!

Re: Yamaha Neos 2T nebo 4T??

Příspěvekod Rady » 03 led 2010, 20:31

Nechtel jsem se do diskuze zapojovat, ale Vali to vystihl presne. Josefe jsme vekove i vahove na tom priblizne stejne (ja mam o par kilo min) a tak nechapu na co ti ta 50 bude. To snad uz bude zdravejsi to kolo, mozna i rychlesi :D
Je ale dobre ze to mas komu dat :)
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: Yamaha Neos 2T nebo 4T??

Příspěvekod Josef » 03 led 2010, 21:20

Vy mi dáváte, to to fakt se mnou do kopce padesát nepojede? Vity (i přes tu krásnou cenu) ani Lead se mi nelíbí. To potom jsem u stopětadvacítkových Aprilia Sport City 125, u Hondy SH nebo PS a Suzuki Sixteen. A AUTOŠKOLY!!! :D Ale máte asi pravdu.
Uživatelský avatar
Josef

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 27 srp 2008, 10:22
Bydliště: Ústí
Skútr / moto: Suzuki Sixteen 125
Tuning / úpravy: Originál plexi, kufr 39l Givi, boční stojánek

Re: Yamaha Neos 2T nebo 4T??

Příspěvekod respekt.fr » 03 led 2010, 21:33

jako pojede ale nic moc ale dibis tam dal 70ccm tak to uš pojede a multivar a td :wink:
fuk stage6 proleprika chrom.spojka stage6 torque.variator motoforce racing.přední polomneřice stage6 racing filtr stage6.přední zadní destičky stage6 racing.dowhill řiditka str8.představec str8.
respekt.fr

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 528
Registrován: 25 říj 2009, 16:23
Bydliště: kousek od zlina
Skútr / moto: Malaguti f15 hiend pila .aprilia sr.HONDA CRF 250R
Tuning / úpravy: s6 proleprika.thermoteck.podložka pod klapky.příruba s6 R/T.varec motoforce racing.polomněřice s6.spojka s6 torque.zvon naraku.openfiltr s6.kontra malossi.podložka pod kontru malossi.DHW řiditka str8 +představec str8.tlumič motoforce R6.VíC v PODPISU..!!

Další

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků