Půlení motoru

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Půlení motoru

Příspěvekod Kláda » 12 srp 2025, 14:03

zdravím, založím nové téma.
Gramlavý nejsem, ale ještě jsem motor nepůlil. Skútr má nalítáno 50000km za 23let. Do kopců už netáhl, byť po rovině jel v pohodě 65. Prý je to nízká komprese a ta může být nízká i kvůli netěsnícímu guferu. Na straně variatoru lehce olej protéká. Komprese - s bídou 6barů.

Motor jsem sundal. Abych ho mohl rozdělat, budu potřebovat stahovák rotoru(řešili jsme ve vedlejším vlákně). Co ještě budu potřebovat? Nástrčkové klíče, imbusy, mám. Ptám se raději tady, protože na scootlandu sice poradit umí, ale jejich zájem je primárně prodat. Než je kontaktuju, chci už mít nějakou představu.

Vím, že se dělává výbrus. Ale nikdy jsem u toho nebyl, takže se možná budu ptát blbě, nebo hloupě. Kde se to nechává dělat? Pokud víte o někom kolem Frýdku-Místku...
Co všechno se vybrušuje? Jak poznám, že mám udělat výbrus, nebo že mám vyměnit válec? Stačí, když se vymění pístní kroužky, nebo je ke kroužkům i potřeba nového pístu a čepu na co drží píst k ojnici?
Mění se taky ojnice po takové době? Ojnice se prý mění, pokud má vůli nahoru/dolů. To zatím nevím, neboť nemám ještě sundaný ten rotor a rozpůlený motor. Pokud by ta vůle byla ok, má to smysl měnit? Jeden mi říkal, že se to při těchto km mění při jednom rozdělání. Preventivně. To bych udělal, kdybych to měl v servisu, nebo neměl čas se s tym drbat. Mi ale nebude vadit si udělat rozborku motoru třeba za pár let znovu. Jak poznám, že už je ojnice v kelu, když bude motor nerozebraný? Projevuje se to nějak? Preventivní rozborka se mi však co 2 roky dělat nechce :D

V pístu mám nějaké vrypy a uprostřed je dírka. Není ale skrz píst. Je to normální,

Přikládám obrázky jak to pod hlavou vypadá.

děkuji
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Kláda

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 122
Registrován: 27 lis 2014, 12:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)

Re: Půlení motoru

Příspěvekod Ivan-K » 12 srp 2025, 21:25

Ideálne nový piest s krúžkami, meria sa to dutinomerom, kontroluje sa ovalita.
50tkm je už ale riadne aj na kluku, guferá a ložiská, určite výmena minimálne ložísk a gufier (tie zasa nestoja tak vela).
Čo sa týka toho že strácal výkon, je možné aj to že je zakarbonovaný výfuk...
Uživatelský avatar
Ivan-K

50+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 51
Registrován: 26 bře 2025, 05:16
Skútr / moto: Aprilia SR Max 125

Re: Půlení motoru

Příspěvekod Kláda » 13 srp 2025, 11:45

Válec jsem přeměřil. Použil jsem šupleru, dutinoměrku nemám. Zaaretoval jsem ji v max.pozici. Otáčel jsem s ní dookola. Měřil jsem oba konce válce. Žádná vůle tam není.
Pístní kroužky vložené do válce nevykazují žádnou mezeru mezi stěnou válce a kroužkem. Oba kroužky ve válci mají asi 1mm mezi konci. Jsou to už zedřené kroužky?

Když se půlí motor, čím se pak zatěsní? Kdysi se používal na starých jawách jakýsi hermetik. Je lepší použít ten, nebo nějakou obdobu, nebo raději papírové těsnění(nebo z čeho to je vyrobeno)?

Ojnice ve směru nahoru dolů nemá prakticky žádnou vůli. Do stran mírně.
Kláda

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 122
Registrován: 27 lis 2014, 12:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)

Re: Půlení motoru

Příspěvekod mamaha » 13 srp 2025, 16:40

ahoj Demoto Znojmo má na tvůj stroj komplet válec,,
mamaha

100+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 165
Registrován: 22 bře 2009, 12:25
Bydliště: Rce
Skútr / moto: Beverly 250 Yamaha neos 50


Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník