CPI Oliver City kit 70ccm - názory zkušenosti

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Ryan » 26 čer 2009, 18:08

Tak o tom že pojišťovna může, o tom žádná. Ale zažil to už u nakitovaného skútra někdo? Docela by mě zajímalo, jestli bychom dali dohromady alespoň jeden příklad z praxe.

Jinak ohledně laďáku - nechci se přít, ale pokud má laďák homologaci, neměl by to být problém. Zvýšení výkonu je spíše vedlejší (ikdyž chtěné). Rozhodně ale zajímavá poznámka.

Nicméně v tomto jsem trochu radikální... Dokud budou na silnici jezdit desítky let staré vraky, jež řídí lidé ve věku, jež přesáhl průměrný věk dožití, a kteří jsou sobě i okolí 100x nebezpečnější než zdravý řidič s normální reakční dobou (byť řídí nelegalně upravené vozidlo), budu to riskovat... A morálně a eticky si to sám sobě zdůvodním. Chápu že někdo namítne, že pokud někoho sejmu na "vytůněném" skútru v 80km/h, nemuselo se to stát, pokud bych legálních a homologovaných 45 km/h. Jenže to je právě relativní. Pokud bych byl nucen jet "jen" 45 km/h, nejezdil bych na upraveném skútru, ale na něčem mnohem silnějším - a srážka by byla treba ve 100 km/h... Souvisí to také s tím, že úprava skútru v jistých mezích a na vhodně vybraném základu neovlivní negativně chování jako je tomu u "vesnického" tuningu aut - uříznuté pružiny, nárazníky co při střetu amputují nohy atd. - to jsou úpravy které se negativně projevují na fungování auta. Úpravou skútru v rozumných mezích k tomuto nedochází.
Uživatelský avatar
Ryan

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 467
Registrován: 04 říj 2006, 00:43
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Aprilia SR50 Racing
Tuning / úpravy: TopPerformance 70ccm, LeoVince ZX, Malossi MultiVar, Malossi 19mm carb.

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Mitja » 26 čer 2009, 18:22

OT: Dneska jeden takovy Favorit potkal na rudne, jel v pripojovacim pruhu tak 30 km/h a na jeho konci to proste stocil na cestu, auta neauta :evil:. Ja byl v tu chvili uz nestesti v levem pruhu a preficel sem ho, ale Fabka prede mnou skoro zablokovala kola.
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 , Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 ,
CPI Popcorn, 50 ccm, '03
Uživatelský avatar
Mitja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 261
Registrován: 16 úno 2009, 12:51
Bydliště: Ostrava / Studénka
Skútr / moto: CPI Popcorn 50ccm, '03
Tuning / úpravy: rovne koleno, omezovac pryc, vetsi tryska

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod pajapaja » 27 čer 2009, 00:40

Všechno je otázka pohledu a žebříčku hodnot. Mě taky zaráží legislativa jako taková.Na kole může 12 letý děcko z kopce letět 60 ale s řidičákem od patnácti nesmíš jet 60.To stejný je,že v patnácti děláš řidičák úplně stejnej,dokonce na stejný motorce jako v šestnácti,tak proč sakra automaticky nemůžeš přesedlat na 125ky?Takovejch otázek nasbíráme každej spoustu. Jak to řešit spravedlivě? Na to asi ještě nikdo nepřišel a nebo jde jen o prachy.A co se týká staříků za volantem?Mnohdy to pro ně může být jediná přijatelná možnost jak se někam dostat a limity jako 50,90,130 jsou maximální povolená ne povinná a mimochodem stárneme všichni. Navíc s přibývajícími lety se na věci díváš jinak :idea: . Lecos se nám nemusí líbit ale to je asi tak všechno,co s tím můžeme dělat.Řídit mot vozidlo bez patřičného oprávnění je trestný čin se vším, co to obnáší,a spáchání takovýho činu vědomě Ti případně pěkně spočítají.A takovejch rozsudků už padlo spousta.Apokud v tom bude nedej bože ublížení na zdraví......a omlouvat si to můžeš jak chceš...Ať si každej kryje vlastní zadek jak umí, nebo jestli chce,ať ho nastaví , on si možná někdo poslouží :oops:Doporučuju vydržet do 16 a ty papíry si udělat.Né nadarmo někteří prodejci upozorňují na to,že tyto díly nejsou určené nebo schválené do provozu
pajapaja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 263
Registrován: 03 črc 2008, 19:56
Bydliště: oslavice
Skútr / moto: hyosung prima

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Ryan » 27 čer 2009, 13:23

papaja: teď nevím, na koho to "vydržení do 16ti a udělání papírů" bylo 8)

s tím že bez papírů si člověk nemá sedat tam kam "nedosáhne" souhlasím. já taky neschvaluju, aby 15ti letej kluk lítat na 70ce kilo po městě. ale to že 80ti letej děda řídí (a nemýslím to vůči seniorům zle - můj děda ve svých 75ti taky řídí, ale má na to kondici), protože má půl století řidičák, ještě neznamená, že na to pořád má tak jako za mlada. po dosažení určitého věku by měly být prohlídky pravidelnější, protože spousta z těch seniorů je za volantem nebezpečná nejen sobě, ale i ostatním.
Uživatelský avatar
Ryan

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 467
Registrován: 04 říj 2006, 00:43
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Aprilia SR50 Racing
Tuning / úpravy: TopPerformance 70ccm, LeoVince ZX, Malossi MultiVar, Malossi 19mm carb.

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Vitas » 27 čer 2009, 15:51

Je me 15, od 16 muzu mit 125 to mate sice pravdu, ale prece si ji nebudu delat... Protoze bych vyplajznul 5000 za ridiciak + 20-50 000 za motorku. To si radsi koupim variator za 2 000, vejfuk za 3 000 a kit za 6 000. A vubec... Meri se dnes obsah valce? Dneska totiz kategorie Am (15 let) neni vubec omezena obsahem, ale rychlosti. Ja klidne muzu ridit Ge-eso, kdyz bude mit v TP 45 km/h. Takze pokud bude ten kit homologovany (o cemz pochybuju), teoreticky bych mohl skutra pouzivat... Pokud neexistuje neco jako, ze si nemuzu delat na vozidle zadne upravy.
Uživatelský avatar
Vitas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 293
Registrován: 21 kvě 2009, 20:38
Skútr / moto: ItalJet Formula 50

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Ryan » 27 čer 2009, 17:49

Vitas: no vsak ty si prave nemuzes delat na vozidle zadne upravy. homologovany kit nesezenes uz z principu veci, variator a vyfuk legalni cestou vymenit lze. pri zasahu do konstrukce vozidla (50ccm -> 70ccm) by bylo treba (pri pozadavku to leagalizovat) absolvovat vypravu na statni zkusebnu a nechat tam desitky tisic za veskere testy a mereni, jejichz vysledkem by byly (v pripade uspechu) doklady nutne pro prepsani technickeho prukazu.

jinak v soucasne dobe nemaji v CR policiste mobilni pristroj na zmereni vykonu skutru, nicmene v nemecku je to naprosto bezne. mobilni motorove brdzy a zatahy na skutristy malych objemu jsou tam bezne - staci projet youtube. kdy dojde tahle vymozenost k nam je otazka...
Uživatelský avatar
Ryan

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 467
Registrován: 04 říj 2006, 00:43
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Aprilia SR50 Racing
Tuning / úpravy: TopPerformance 70ccm, LeoVince ZX, Malossi MultiVar, Malossi 19mm carb.

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod pajapaja » 27 čer 2009, 21:34

vitas. myslím že se pleteš.Skupina AM opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s max konstrukční rychlostí 45km/h přičemž malým moto se rozumí motocykl o max zdvihovém objemu 50ccm. Kluci,sakra, dyť ani nevíte,na co máte řidičák :D :D :mrgreen: :mrgreen: :?:
pajapaja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 263
Registrován: 03 črc 2008, 19:56
Bydliště: oslavice
Skútr / moto: hyosung prima

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod stelerp » 27 čer 2009, 23:15

Skupina AM Opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km.h-1. O objemu válců ani slovo.
Pokud jste starší ročník a máte skupinu A1 s harmonizačním kodem 150 = Omezení řidičského oprávnění skupiny A1 do 50 cm3. = bez rychlostního limitu.
Uživatelský avatar
stelerp

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 47
Registrován: 16 čer 2009, 21:50
Bydliště: Sviadnov
Skútr / moto: YUKI Rally 50 4T / Honda Vision 110
Tuning / úpravy: Yuki: 70 ccm, pískle na blinkry, uchycení motoru. Vision: Hodiny, Voltmetr, Teploměr, USB zásuvka.

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Mitja » 28 čer 2009, 00:45

Ono totiz od 15ti lze ridit i takove to male drahe auto s konstrukcni rychlosti do 45 km/h, ma to objem tusim 500 nebo 600 ccm...
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 , Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 ,
CPI Popcorn, 50 ccm, '03
Uživatelský avatar
Mitja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 261
Registrován: 16 úno 2009, 12:51
Bydliště: Ostrava / Studénka
Skútr / moto: CPI Popcorn 50ccm, '03
Tuning / úpravy: rovne koleno, omezovac pryc, vetsi tryska

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod pajapaja » 28 čer 2009, 10:35

Jasně řečeno,proč ne 70ku válec
ZÁKON
ze dne 10. ledna 2001
o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb.

Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:
PŘESTAVBA SILNIČNĺHO VOZIDLA

§ 73

(1) Přestavbou silničního vozidla je změna nebo úprava podstatných částí mechanismu nebo konstrukce provozovaného silničního vozidla.
(2) Za změnu podstatných částí mechanismu nebo konstrukce silničního vozidla se považují
a) změna druhu pohonu, vestavění jiného typu motoru,
b) změna karoserie, pérování vozidla a kol způsobující změnu povoleného zatížení,
c) změna druhu karoserie nebo nástavby, pro které se mění účel a způsob použití silničního vozidla,
d) změna kategorie vozidla. :idea:
(3) Největší povolenou hmotnost silničního vozidla lze snížit jen v případě přestavby vozidla na speciální vozidlo jednoúčelového využití za podmínky, že nedojde ke změně kategorie vozidla.
(4) Přestavbou vozidla nesmí být změněna kategorie vozidla, jestliže se na nově vzniklou kategorii vztahují přísnější technické požadavky stanovené prováděcím právním předpisem pro brzdy vozidla, vnější hluk vozidla, emise škodlivin ve výfukových plynech vozidla nebo prvky aktivní a pasivní bezpečnosti.
(5) Přestavbu vozidla výměnou karoserie lze povolit jen v rámci jedné typové řady vozidla.
(6) Nahrazuje-li se nebo doplňuje-li se vozidlo novou nebo jinou součástí nebo výbavou, musí tato součást nebo výbava splňovat podmínky stanovené tímto zákonem.
(7) O přestavbu silničního vozidla se nejedná, jestliže výrobce vozidla prohlásí podstatnou část mechanismu nebo konstrukce silničního vozidla za náhradní díl k tomuto ...
a ta skupina AM malým motocyklem se rozumí ......45km/h a NEPŘEVYŠUJÍCÍ!!!!!! 50ccm
u čtyřkolek platí do 350kg a výkon 4kw kluci -hledejte ve sbírkách zákonů nebo se zajděte zeptat na dopravku.Věstník dopravy,předpís 11/2000 jinak rozdělení kategorií je 56/201 sb
Jinak držitel skupiny B smí řídit i skupinu A1 s omezením 50ccm -
a jedna z podmínek pojišťovny
5) Pojišťovna může odmítnout plnění z pojistné smlouvy, jestliže

příčinou pojistné události byla skutečnost, o které se dozvěděla až po vzniku pojistné události a kterou nemohla zjistit při sjednávání pojištění nebo jeho změně v důsledku úmyslně nebo z nedbalosti nepravdivě nebo neúplně zodpovězených písemných dotazů, a jestliže by při znalosti této skutečnosti v době uzavření pojistné smlouvy tuto smlouvu neuzavřela, nebo ji uzavřela za jiných podmínek, nebo
oprávněná osoba uvede při uplatňování práva na plnění z pojištění vědomě nepravdivé nebo hrubě zkreslené údaje týkající se rozsahu pojistné události nebo podstatné údaje týkající se této události zamlčí. :idea:
a pokud se stanu účastníkem nehody,je mojí povinností upozornit na možnost porušení zákona ze strany druhého účastníka/tunning/ jinak je to zamlčování důležitých skutečností-a zase si kryju pr....
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 bře 2013, 16:05, celkově upraveno 4
Důvod: Úprava neslušných výrazů
pajapaja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 263
Registrován: 03 črc 2008, 19:56
Bydliště: oslavice
Skútr / moto: hyosung prima

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod pajapaja » 28 čer 2009, 10:42

jinak co se týče řidičáku,krom autobusu mám všechno, takže mě jsou skupiny šuma fuk takže harmonizační kod taky,ale synovi ne a dcerku to čeká brzo taky tak proto se zajímám,spíš mě zaráží Vaše neznalost toho,co spousta z vás nedávno dělala :oops: :?: :oops:
pajapaja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 263
Registrován: 03 črc 2008, 19:56
Bydliště: oslavice
Skútr / moto: hyosung prima

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod Mitja » 28 čer 2009, 15:05

Ju tak po prostudovani souhlasim, u motorek AM do 45km/h a 50ccm, u ctyrkolek do 350kg a 4kW, pricemz u tech objem neni omezen. Ale u me je to stejne jedno, mam A1.
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 , Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 ,
CPI Popcorn, 50 ccm, '03
Uživatelský avatar
Mitja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 261
Registrován: 16 úno 2009, 12:51
Bydliště: Ostrava / Studénka
Skútr / moto: CPI Popcorn 50ccm, '03
Tuning / úpravy: rovne koleno, omezovac pryc, vetsi tryska

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod bartCZ » 02 lis 2010, 19:47

když jsme teda u těch peněz .... Sehnal jsem 70kit - tzn. válec, píst, hlavu + veškeré těsnění za nějakých 2000 Kč i s dopravou do ČR.
Objednal jsem ho na ebay.com. Ostatní komponenty taky vyšly zhruba o 1/3 méně nebo levněji.
Takže stačí mrknout na net a nevyhazovat prachy oknem v našich e-shopech.
62 radarových :-), tryska č. 70, úprava air boxu, spotřebu nevím, neřeším ....
bartCZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 69
Registrován: 02 říj 2010, 19:29
Bydliště: prdel 20 km od Pardubek :-)
Skútr / moto: B400, 1999

Re: CPI 70 kit-názor , rada , skúsenosť

Příspěvekod j3nda » 03 lis 2010, 11:51

pajapaja píše:Jasně řečeno,proč ne 70ku válec
ZÁKON
ze dne 10. ledna 2001
o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb.

Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:
PŘESTAVBA SILNIČNĺHO VOZIDLA

§ 73

(1) Přestavbou silničního vozidla je změna nebo úprava podstatných částí mechanismu nebo konstrukce provozovaného silničního vozidla.
(2) Za změnu podstatných částí mechanismu nebo konstrukce silničního vozidla se považují
a) změna druhu pohonu, vestavění jiného typu motoru,
b) změna karoserie, pérování vozidla a kol způsobující změnu povoleného zatížení,
c) změna druhu karoserie nebo nástavby, pro které se mění účel a způsob použití silničního vozidla,
d) změna kategorie vozidla. :idea:
(3) Největší povolenou hmotnost silničního vozidla lze snížit jen v případě přestavby vozidla na speciální vozidlo jednoúčelového využití za podmínky, že nedojde ke změně kategorie vozidla.
(4) Přestavbou vozidla nesmí být změněna kategorie vozidla, jestliže se na nově vzniklou kategorii vztahují přísnější technické požadavky stanovené prováděcím právním předpisem pro brzdy vozidla, vnější hluk vozidla, emise škodlivin ve výfukových plynech vozidla nebo prvky aktivní a pasivní bezpečnosti.
(5) Přestavbu vozidla výměnou karoserie lze povolit jen v rámci jedné typové řady vozidla.
(6) Nahrazuje-li se nebo doplňuje-li se vozidlo novou nebo jinou součástí nebo výbavou, musí tato součást nebo výbava splňovat podmínky stanovené tímto zákonem.
(7) O přestavbu silničního vozidla se nejedná, jestliže výrobce vozidla prohlásí podstatnou část mechanismu nebo konstrukce silničního vozidla za náhradní díl k tomuto ...
a ta skupina AM malým motocyklem se rozumí ......45km/h a NEPŘEVYŠUJÍCÍ!!!!!! 50ccm
u čtyřkolek platí do 350kg a výkon 4kw kluci -hledejte ve sbírkách zákonů nebo se zajděte zeptat na dopravku.Věstník dopravy,předpís 11/2000 jinak rozdělení kategorií je 56/201 sb
Jinak držitel skupiny B smí řídit i skupinu A1 s omezením 50ccm -
a jedna z podmínek pojišťovny
5) Pojišťovna může odmítnout plnění z pojistné smlouvy, jestliže

příčinou pojistné události byla skutečnost, o které se dozvěděla až po vzniku pojistné události a kterou nemohla zjistit při sjednávání pojištění nebo jeho změně v důsledku úmyslně nebo z nedbalosti nepravdivě nebo neúplně zodpovězených písemných dotazů, a jestliže by při znalosti této skutečnosti v době uzavření pojistné smlouvy tuto smlouvu neuzavřela, nebo ji uzavřela za jiných podmínek, nebo
oprávněná osoba uvede při uplatňování práva na plnění z pojištění vědomě nepravdivé nebo hrubě zkreslené údaje týkající se rozsahu pojistné události nebo podstatné údaje týkající se této události zamlčí. :idea:
a pokud se stanu účastníkem nehody,je mojí povinností upozornit na možnost porušení zákona ze strany druhého účastníka/tunning/ jinak je to zamlčování důležitých skutečností-a zase si kryju pr....
to je sice hezky, ale toto zrovna tak porusujes pouhym vyndanim restrikce, takze asi tak... pokud ti na to prijdou jses v pr..... tak jako tak, jenze vypada to stejne a rozsroubovat ti to nesmej, pokud se sam nepriznas.
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 bře 2013, 13:58, celkově upraveno 2
Důvod: Úprava neslušných výrazů
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Předchozí

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků