YLSMCO FD50QT - Prosím o radu

Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).

YLSMCO FD50QT - Prosím o radu

Příspěvekod djpsx » 16 lis 2007, 16:23

Ahoj,

Mám Ylsmco FD50QT, 4- takt, najeto 5000 km.

Potřeboval bych poradit cokoliv ohledně výměny dílů za lepší...resp. jedná se mi o variátor, řemen a nakopávačku.
Asi ve 3 tisících mi prasknul řemen...bylo už dost chladno (konec října), ale řekl bych, že by to být nemělo....servisák mi říkal, že tenhle skútr mám mizerně dělanej variátor a prostor uvnitř se přehřívá a vůbec, že je shit.
Dal by se vyměnit za variátor z jiného - lepšího - skútru, třeba i značkového?

Včera další věcička...šel jsem protočit skútr do garáže...s elektrickým startem jsem ani nepočítal....s tou origo baterkou ani omylem, ale když jsem to nakopával pákou, tak se protočila a ozubení na té "osičce", na které je páka se totálně sjelo (děs materiál)....opět stejná otázka...dá se sehnat z jiné motorky a lepší, kvalitnější?
Totéž se ptám u řemenu....je možné dát na tento skútr nějaký speciální co nejpevnější řemen?
Už jsem z toho zoufalej, sice nemám moc prachů, ale rád bych dal skútr do kupy, aby vydržel jako vám a já bych víceméně jen nasedl, nastartoval a jel....

Díky za pomoc....
Take it easy and scooter forever:-)
Uživatelský avatar
djpsx

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Ylsmco QUEST 50, čtyřtakt

Příspěvekod KYBLOS » 16 lis 2007, 16:31

Nikdy to u tvého scoota nebude jako u našich. Bohužel. Sám vidíš jaký s ním máš problémy a to bude dál pokračovat. Je chyba takovýhle scoot koupit a ještě větší chyba, snažit se ho vylepšit kvalitnějšíma dílama. Neber to jako urážku, tak to nemyslím, ale to nikdy nedáš do cajku na tolik aby ses na to mohl stopro spolehnout jako např. já na svůj scoot. Jenom do toho nacpeš další a další a další prachy. :(
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Příspěvekod djpsx » 16 lis 2007, 16:37

Já si nedělám iluze, že by to byla stíhačka...prodat se to nevyplatí, tak aby to sloužilo aspoň základními funkcemi...tj. abych se nemusel bát s tím vyjet z města nějakou delší trasu, třeba 50 nebo 100 km bez prasknutí řemene - koneckonců jinou závadu jsem s tím po cestě neměl....jen ten start...

Jen jestli by teda aspoň nešlo upravit nějak to manuální startování?....baterku koupím novou, nějakou lepší....
A co se týká toho řemenu, koukal jsem na řemeny Malossi (koneckonců ho máš taky), tak mě zajímá, jestli je opravdu kvalitní a spolehlivější než obyčejný řemen?....mám na mysli nákup kevlarového....
Take it easy and scooter forever:-)
Uživatelský avatar
djpsx

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Ylsmco QUEST 50, čtyřtakt

Příspěvekod Marios » 16 lis 2007, 16:38

Kyblos má pravdu .je to tak je to tvrdá realita
Člen Scooter Clubu NM
Marios

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2420
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Hodonín
Skútr / moto: YAMAHA T MAX
Tuning / úpravy: Vše Origginál

Příspěvekod KYBLOS » 16 lis 2007, 16:43

djpsx: Kevlarovej řemen je lepší než originální řemen v záběru na řemenicích. Takže lepší rozjezdy, no prostě lepší záběr scoota při rozjezdu, ale opravdu ani trošku netuším jestli do toho co máš nějakej jde namontovat. Rozměry na dýlku, na šířku, na výšku to všechno tam může bejt důležitý. Může to o něco dřít, může to bejt moc dlouhý atd...S tím co máš se těžko vůbec bude dát něco dělat. Já když jsem název tý značky, lépe řečeno ty čísílka zkusil zadat do vyhledávače, najelo mi to pouze jeden scoot a to něčí prodej. Na to tedy asi není servis ani prodejna čehokoliv a to i dílů. Pochybuju, že by do toho šel dát nějakej tuningovej díl. :o
Naposledy upravil KYBLOS dne 16 lis 2007, 16:44, celkově upraveno 1
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Příspěvekod djpsx » 16 lis 2007, 16:52

Problém to je, avšak nemyslím tuning díly...jen standartní, ale kvalitnější než tam jsou....jinak můj scoot vypadá takhle...jen je to vínová metla...

To je ono:-)

A servis tady v Pardubicích je, resp. chlapík co dělá servis motorek dělá servis pro prodejce scootrů téhle značky, takže to by nemusel být problém...mno budu tam muset zajít i se scootem a až si to prohlídne, tak mi snad řekne něco pozitivního

Pořád si říkám, že bych se ho nejraději zbavil, ale když on mi nějak přirostl k srdci a když už ho nastartuju a zapomenu, že by mohl prasknou řemen, tak ten požitek je super a scoot jede jedna báseň.
Take it easy and scooter forever:-)
Uživatelský avatar
djpsx

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Ylsmco QUEST 50, čtyřtakt

Příspěvekod KYBLOS » 16 lis 2007, 16:57

No já být tebou, radši bych se toho zbavil a pořídil značku. To je pouze můj názor, ale věř mi, že teprve potom poznáš co je to požitek z jízdy :) No myslím si, že jedinej ten servis ti může pomoci, jelikož na netu k tomu nic neseženeš no. Ale podle mě sou to vyhozený prachy :(
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Příspěvekod xXx » 16 lis 2007, 18:13

Souhlas s kyblosem radši kup něco značkovýho ;)
Uživatelský avatar
xXx

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 237
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Lidice kousek od Kladna
Skútr / moto: ratlook vespa clx 150

Příspěvekod djpsx » 16 lis 2007, 21:11

Nojo, ale toho stávajícího bych za víc než 5 000 neprodal (r,v, 7/04, 5000 km najeto) a musel bych připlatit min. dalších 15 000 Kč, což nemám, takže de facto když narvu do opravy dejme tomu 7 000 kaček, tak bude relativně v pohodě. I když je to palba, tak holt se smířím s tím, že budu jezdit jen po městě (což je k nezaplacení oproti autu)...a časem si třeba koupím něco kvalitnějšího.
Take it easy and scooter forever:-)
Uživatelský avatar
djpsx

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Ylsmco QUEST 50, čtyřtakt

Příspěvekod KYBLOS » 17 lis 2007, 12:26

Samozřejmě, že tohle rozhodnutí je na tobě, ale abys do toho nenacpal tu palbu jak říkáš a za další třeba 1000km se ti nepos..... buď to samý, nebo něco dalšího. No držím palce, aby ne, ale myslím si, že pak by tě ta palba mrzela ještě víc B)
Naposledy upravil KYBLOS dne 25 bře 2013, 13:43, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Příspěvekod kraken.99 » 17 lis 2007, 13:28

samo že rozhodnutí je na tobě a finance jsou omezující taky si ale myslím že i když by se ti povedlo nacpat tam nějaké lepší díly neznamená to že to bude v pohodě to by jsi asi musel z těch dílů postavit celýho scoota jenomže co ted žejo babo rad :(
tel.777 55 22 12 email:kraken.99@seznam.cz skype:kraken.99
Uživatelský avatar
kraken.99

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2887
Registrován: 28 dub 2007, 20:41
Bydliště: Chrustenice
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650exe 08

Příspěvekod djpsx » 17 lis 2007, 16:40

To je pravda...no každopádně až si v budoucnu budu kupovat scoot, tak číně se vyhnu obloukem....když vidím, že na Aprilie, Piaggia apod. se dělají různé kity a dají se dost pěkně vytunit (mám na mysli hlavně motor - výkon apod.), tak se na to docela těším...přesto je tenhle stávající můj mazel...pořád mám před očima nevěřící oči řidiču s TDičkama, kterým na startu na křižovatce ujedu (teda těch prvních pár metrů :cyclops: :cyclops: :cyclops:) :stare:
Take it easy and scooter forever:-)
Uživatelský avatar
djpsx

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Ylsmco QUEST 50, čtyřtakt

Příspěvekod petridas » 17 lis 2007, 21:02

komu ze ujedes? tosi delas srandu ne? ani centimetr B)
APRILIA LEONARDO 150 a APRILIA ATLANTIK 500 a nakitovanej punta CAGIVA MITO 125. vice info na http://petridas.webnode.cz nova sluzba : odvezu cokoli kamkoli motku ,skrin nebo az 7 lidi piste volejte
Uživatelský avatar
petridas

1500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 1738
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Havirov
Skútr / moto: punťa 125 , aprilia atlantic 500

Příspěvekod Jarda » 17 lis 2007, 22:01

v minulosti jsem napsal testy a my zkusenosti se scooty.moje prvni chyba byla ze jsem koupil cinu jako muj prvni stroj (novy) a ostatni co s tim nemely zkusenosti mi tvrdily ze mi to staci coz po pulrocnim pouzivani jsem mel najeto 5 000 km a od ty doby se zacyly objevovat skryte zavady techto scootu z ciny.podotykam ze tento typ jsem moc nevidel coz naopak kentoya je vice videt.takze kdo chce tak si muze precist (i pred spanim) dva testy najednou.


Aprili SR50 Di-tech (2003 - na prodej)

Zdravím všechny co jezdí či fandí skutrům a zvláště těm co přemýšlí o nějakým přibližovadle do 50 ccm. Konečně i já přispěji svými zkušenostmi, radami a testy. Ten první od čínského výrobce Chunlan, který jsem si koupil nový v roce 1999 a druhý od italského výrobce Aprilia, který jsem si koupil vloni červnu, se kterým doposud jezdím. Nejsem zrovna ten typ co píše romány, ikdyž to na první dojem vypadá. Ale není tomu tak. Proto prosím omluvte pokud tam najdete něco neobvyklýho. Ale když test, tak vše co k tomu patří. Aspoň podle mne.
Až v roce 1999 jsem se rozhodl, že si udělám řidičák na traktor, kvůli svýmu zaměstnavateli, který mne svým způsobem donutil ( a dnes toho nelituji ).
V říjnu jsem plánoval nějaký přibližovadlo kolem mýho bydliště. Tak jsem se vydal omrknout situaci jak to vypadá. Rozhodl jsem si koupit Babetu. Asi 20 km vzdálený nejbližší prodejce měl i skutr 50 ccm čínského výrobce MORS ( tenkrát jsem neměl o tom ani ponětí, jaký jsou mezi nejen skutry velký rozdíly ), a který mi nevím proč padl do oka. Možná i proto, že byl hned u dvěří a teprve za skutrem stály Babeta s Korádem a dalším prodejním zbožím. Po zkušebný jízdě asi 1 km jsem mu vrátil zpět skutr s tím, že si jej koupím, ale s kufrem, který chci namontovat, protože bych jej stejně později dokupoval. Po druhé návštěvě již jsem majitelem skutru čínského výrobce. První dojmy byly nepopsatelné. Moje první a k tomu ještě nové moto. Takže žádné zkušenosti z minulosti. Maximálka 50 km / hodinu mi tenkrát stačila. Číňan byl vzduchem chlazený, obě bubnové brzdy, tlumená i dálková světla byla silnice v noci dobře osvětlena. Sice žárovka vydržela max. 2 měsíce, tak jsem si jich zakoupil hned několik do foroty pro případnou výměnu. Startér nebo nožní startování, blinkry, ekonoměr jízdy ( do 30 km / hod. spotřeba do 2,0 litrů ), kontrolka i oleje a klaksonem byl tento skutr vybaven a spotřebou 2,5 - 3 litry čistého naturalu 95 se kterou jsem byl spokojen. Olej mu šmakoval nejvíc.1,2 litru asi na 400 km, takže po vyjetí asi dvou nádrží benzínu o obsahu každé 6 litrů jsem dolíval i olej ( u ditecha je to o něco míň, asi 1,5 litru oleje, ale na 3 200 km ). Tenkrát jsem ještě podnikal po zaměstnání, tak najet 12 000 km za rok ( po zaměstnání mimo zimní období ) nebyl pro mne problém. Takže jsem byl spokojen do té doby, než jsem najel asi 5 000 km a už se objevovali první problémy s číňanem. Jeden problém se vyřešil najel jsem necelých 2 000 km a opět do opravy. 2 x do roka jsem musel čistit nádrž benzínu kvůli odlupování barvy či co. Prostě bordel v nádrži. Potom při jedné cestě do Mor. Budějovic po ujetí 17 km od domova se vpředu zakouřilo a motor vypověděl službu. Naštěstí byl poblíž autoservis, kam jsem skutr dotlačil a tam jsme společnou silou zpravili závadu, která byla na elektrice. Jednoduše řečeno vyhořela. Naštěstí to byly jen dráty zapečený v sobě. Tak jsme elektriku zprovoznili plasty dali zpět na svá místa a hurá zpátky ne do Mor. Budějovic, ale pro jistotu domů. Druhý den jsem byl opět v servisu kde jsem mezka koupil. Prostě každý měsíc jsem byl s mezkem v servise. Asi po roce pravidelnýho užívání, na jaře se u přívodu benzínu z nádrže do karburátoru porouchal přívodní ventil, kde membrána, která pouštěla jen benzín, ale bez vzduchu. Tak jsem vyšrouboval tento ventil a objednal jej u prodejce. Po uplynutí jednoho měsíce jsem si jel pro nový ventil a ono nic. Prý to ještě nedovezli. Následovalo to každý měsíc. Takže jsem byl nepojízdný už 5 měsíců což mne to trochu víc vytočilo a rozhodl se proto raději pro jiný stroj. To je moje zkušenost s výrobcem skutru 50 ccm od čínského Chunlanu. Nevím v jaký kvalitě jsou silnější kubatury 125 ccm a výše nebo jsem zrovna narazil na vadný kus už od výroby. Bohužel tato zkušenost mě vyšla na několik desítek tisíc korun, který mi dnes chybí při investici do skutra. Na druhou stranu jsem se naučil jezdit. Drahá zkušenost. Pokud můžu poradit, nekupujte neznačkový skutr !!! Raději si připlaťte za značku, kde máte větší naději za kvalitu. Tenkrát jsem se díval na peníze, ne na kvalitu a podle toho jsem taky dopadl. Takhle to vidím dnes.
Tak jsem se rozhodl tohoto mezka vyměnit za něco jiného - bezporuchového. Různé testy, neustálého porovnání a zhánění informací mně trvalo asi 6 měsíců, kdy jsem zrovna na skutru nejezdil a přes zimu jsem měl čas si vybrat ze široké konkurence značkových skůtrů. Vylučovací metodou mi zůstali 3 druhy od 3 výrobců. Bylo těžké se rozhodnout který si koupit. Po špatných zkušenostech s mezkem jsem se rozhodl pro kvalitu. Proto jsem vymazal ceny a znovu jsem porovnával pro a proti. Výsledek byla Aprilia sr 50 nebo sr 50 ditech. Nejbližší prodejce je v Č.Budějovicích nebo v Jihlavě. Na Třeboňsko jezdím často, tak o 30 km vzdálené České Budějovice, které taky občas navštívím mne neodradí. Aspoň si udělám menší výlet. Konečně jsem ho viděl na vlastní oči a omrknul jsem si jej v klidu. Ještě několik informací kolem této padesátky přímo od dodavatele a byl jsem rozhodnut o jeho koupi. Co ale s mezkem? Inzeráty nepomohli, tak to bazar jistil. Objel jsem jich při mých cestách několik v okruhu 80 km, zjistil podmínky a jel zase domů. Vylučovací, ale fungující metodou jsem byl pevně rozhodnut pro bazar v Č.Budějovicích nebo v Jihlavě, kde prodám mezka, doplatím za Aprlii a zpátky jedu s koupeným ditechem. Obě prodejny jsem již v minulosti navštívil zjistil podrobnosti a ostatní informace, které mi pomohly ke koupi nového ditechu.
S mezkem jsem už zkušenost měl, tak druhou stejnou chybu neudělám ( nekoupím hned první věc kterou vidím bez porovnání s konkurencí a nyní jsem opatrnější ) a jedu v červnu 2003 do Jihlavského bazaru, kde po dohodě s majitelem od kterýho se dozvídám, že pochází ze stejného města ve kterým bydlím. Pokecali jsme spolu co je u nás nového, a dostávám peníze na ruku a jedu k prodejci jihlavského dealera Aprilie a Yamahy firmy Filipenský na Pávovský ulici, kde nedávno tuto prodejnu otevřeli a na první pohled jsou ještě vidět drobné dokončovací práce okolo budovy, protože ty původní v Polné již nevyhovovali. Ikdyž je tam ještě menší prodejna s doplňky pro moto, více koupíte na nové adrese v Jihlavě. Již objednaný ditech s namontovaným kufrem byl pro mne připraven na prodejně, jak jsem chtěl, ale i s plnou nádrží, což mne mile překvapilo. Doplatil jsem částku zbývající ke koupi a jel jsem pomalu, ale jistě 50 km rychlostí k domovu. Kdo jste jel na ditechu, tak nemusím dlouho vysvětlovat. Prostě super skutr, který měl skoro to samý jak mezek, až na kvalitní materiál, spotřebu oleje, vstřikování, desing je perfektní ( barvy roku 2002 a 2004 jsou dobrý, ale rok 2003 je pestřejší, prostě super ), jiný zvuk, záběr hned po zatahnutí plynu a vodníku, co právě chyběly tyto přednosti mezkovi. Nic proti, ale pokud můžu doporučit. Než koupíte obzvlášť drahou věc a chcete si ji užívat pravidelně nebo často, nekupujte hned tu první a vybírejte a porovnejte a ptejte se prodejce, hlavně majitelů pro a protiklady, apod. Jsou to vaše vydřené peníze !!! Pokud motorku nedostanete za vysvědčení, za pěkný oči atd. Jsou mezi námi i tací. Určitě jo, nic proti tomu nemám. Ale je to zlomek nás co dostanou. Ti ostatní si na to musíme řádně našetřit. O odříkání ani nemluvě. A potom se k motorce chováme líp a vážíme si ji. Někdy si myslím, že to přeháním s tou pečlivostí, ale co bych pro skutr neudělal, že? Většina z Vás mi dá určitě za pravdu. Vy s tou věcí budete, vy si ji budete užívat !!! 60 km vzdálená Jihlava k domovu ubýhala a s ditechem se seznamovat byla paráda. K dokoupení několik drobností a vybavit jej postupně pro mé účely je samozřejmostí, jakmile se vzpamatuji z cenového šoku co jsem dal za novou 50ku, které jsou bohužel nejdražší ze všech kubatur.
Mezi první investice bylo rádio zapojené do přilby, protože jednak mám přehled co se děje na silnici a cesta jinak ubývá a jsem typ člověka, bez rádia či pořádný muziky raději nikam nejedu. Doma taky hned zapínám nějaký ten rámus. Bohužel mi odešel zesilovač tak momentálně používám FM rádio v MT kde mám naladěno 20 stanic a je z čeho vybírat podle regionu nebo signálu té stanice. Pokud mi někdo volá na mobil, automaticky se rádio ztlumí a přepne se na hovor. Sice baterie MT tím pádem slábne při delší době používání, tak mám připravenou 12 V nabíječku na MT, která dobije baterii na potřebnou kapacitu. Používám ji ale málokdy jako to poslední řešení.
Po ujetí asi 2 000 km je čas na ultra seal proti defektům byla mezi prvními ( zkušenost i s mezkem - píchnul jsem a přišla na řadu paní tlačenka směr domů do garáže, naštěstí v místě bydliště ). Plyn nebo ultra seal ? Samo, zase ta známá metoda. Tady jsem pouze mluvil s několika lidmi co používají tyto náplně v pneumatikách. Těžko říct. Někomu vyhovuje gel a někomu plyn. Mám najeto přes 13 200 km a ještě je tam vzorek a počítám tak ještě necelých 1 000 km a zadní pneumatika bude zralá na výměnu. Ale pro jistotu přijde tato fáze hned na jaře, jakmile na vysočině nebude sníh na silnicích a bude solidní počasí. Takže ten gel má něco do sebe. Pneumatika má trvanlivost kolem 5 - 6 000 km. Dle stylu jízdy samozřejmě. Jezdím solo, ale vyjímečně ve dvou jsem najezdil asi 200 - 300 km. To má taky vliv na opotřebování pneumatik. Nejsem typ řidiče, co jezdí na plnej knedlík ( plyn ). Snažím se jezdit rozumně. Věřte mi, já to vidím denně na silnicích, kdy mne předjíždí často ( bohužel i řidič z povolání jak s dodávkou tak i s velkým hovadem - náklaďákem ) několik málo metrů před vrcholem nebo místem kam nevídím já a kor ten za mnou. Ať traktorem ( kde mne to bolí o něco míň ) nebo na skutru. Pamatujte proto na to všichni, než si sednete za nebo na motorový vozidlo nastartujete a vyrazíte. Jistě, mám rád taky rychlejší jízdu, ale představte si to, co platí už dávno. Nejhorší srážky byly, jsou a budou vždy s blbcem, ale pokud se střetnou 2 blbci ? ... Bylo by zajímavý je pozorovat o několik metrů dál jak si to mezi sebou i ručně vysvětlují a pak každýmu přidat po facce navíc aby si pamatovali proč ji dostali. To jsem ale odbočil, ikdyž to k tomu našemu ježdění patří. Snad nemá smysl připomínat aby jsme se chovali na silnicích lépe k těm druhým. Zkuste se dostat do situace toho druhýho.
Dalším mým překvapením byla u ditechu světla, která v noci svítila a stačilo mi to tak abych se trefil doma do vrat u garáže, na tož na silnici se udržet při zpátečních cestách za tmy domů. Jeden loňský listopadový den jsem se vracel z Třeboňe domů a rozhodl jsem se pro světlo dálkové, protože to původní stačí, ale pouze pro denní ježdění. Po dohodě s prodejcem jsem objednal přední parabolu na Aprilii na 125 ccm, která tam jde namontovat. Je pravda, že je dražší, ale v noci s tímto světlem jet je prostě super zážitek a nedá se to srovnat s tím světlem původním. Xenon to sice není, ale rozhodně se dá jet i 80 km / hod. v pohodě i za tmy.
Dalším mým doplňkem je přední plexi štít. Sice jej moc nepoužívám, ale při mrholení nebo menším dešti při delším cestování je z 80% účinný, ale od 60 km / hod. Nefouká na mne sice, ale zase je tam menší odpor vzduchu.
Asi poslední doplněk následovaly stupačky pro spolujezdce, který jsou dobrý pro stabilitu jízdy. Obzvlášť při nastupování a vystupování ze skutru. Když k tomu připomenu ten kufr vzadu, tak je možná pro někoho zajímavý sledovat jak nasedá spolujezdec. Někteří z Vás to znáte. Viď Zuzo?
Mezi menšími doplňky jsem vybavil skutr zadní opěrku pro spolujezdce, který ocení měkčí opření zad.
Zkušenosti s Aprilií sr 50 ditech je krátká a stručná. Model 2003 co vlastním, splňuje normu Euro 1. Doposud nebyl žádný problém co se týče závad díky mechanikům jihlavského zastoupení Aprilie a Yamahy fa Filipenský. Je spolehlivý. Se spolujezdcem je sice rozjezd a v kopcích pomalejší, než když jedu solo. Pokud jedu se spolujezdcem na delší trasu, tak po půl hodině musím asi na 10 minut zastavit a nechat projít spolujezdce, poněvadž má ztížené podmínky při sezení. Možná měkčí obě sedadla by byly lepší. Tyto 50ky nejsou prostě stavěny na delší trasy, ale při dobrý vůle to taky jde. Viz dále. Ale není to to pravý. Většinou jezdím do 60 - 70 km / hod. ( po otevření samozřejmě ) se spotřebou 2,0 - 2,5 litru naturalu 95 většinou sám, ale s kufrem, kde mám pro případ věci, který se hodí, vč. povinný výbavy. Se spolujezdcem stoupne i celková spotřeba o něco málo více. Záleží na stylu jízdy, počasí, oblečení, kvality asfaltu a kopcovitém terénu který je tu na vysočině požehnaně dost. Na skutru je vše originál tak o kitu na 70 cm už neuvažuju, protože nyní přemýšlím o koupi nějakého silnějšího a cestovního maxiskutru na tyto dálky a na šňůry hlavně. Jestli udělám letos papíry samozřejmě. Pokud DiTecha budu prodávat, upřímně mi bude chybět. Už jenom pro svou spolehlivost a spotřebu. Jednou jsem jel solo do Strakonic a zpět. Tam maximálně 70 a zpátky maximálně 80 km / hod. Najel jsem za den 400 km a spotřeba byla 8 litrů. Takže při delších trase se spotřeba sníží, což je příjemné. Nádrž benzínu je na 8 Litrů a po rozsvícení rezervy ( 2 litry ) jsem najel mým stylem okolo 70 km a po dotankování paliva jsem zjistil, že by se dalo ujet na rezervu i více km. Ale to jsem raději nepokoušel. Olej používám pouze Castrol TTS pro dvoutakty doporučené výrobcem. Pravda, je dražší, ale pořád je to levnější než měnit některé součástky, které nejsou zrovna nejlevnější, pokud budete používat jiný olej, může se stát, že budete muset vyměnit díky jinému oleji některé součástky za několik tisíc kč, např. čerpadlo, apod. Samozřejmě mluvím o nových originálních dílech. Jestli má někdo doma druhej ditech na náhradní díly, je to o něčem jiným. Kdo jej ale má že ? Je prostě vysmátej. Aspoň podle mne. Neznám takovýho. Znám dva skutraře co mají doma každý jinou značku. Aprilii sr 50 ditech a Derbi. Samozřejmě mluvím o 50kách. Dodržuji garanční prohlídky ( po 5 000 km ), zároveň měním i svíčku za novou. Svíčku čistím asi po 1 500 km, tím pádem se prodlužuje nejen životnost svíčky, ale i motoru. Pneumatiky kontroluji pouze, když vím, že ujedu za den 100 a více km. Spotřeba oleje je suprová, asi 1,5 litru na 3 200 km ( proti předchozímu mezkovi ), pneumatiky Pirelli mám nahuštěny P / 180 a Z / 220 kPa. Brzdy od Grimecy po zmáčknutí páčky hned působí, obzvlášť, když se pneumatiky zahřejí tento efekt ještě umocní. Po zatáhnutí plynu hned skutr vyráží kupředu. Motor zbytečně nevytáčím. Podsedadlový prostor v pohodě uschová mojí integrálku i s několika drobnostmi. Pokud mám sebou druhou přilbu, tu můžu uschovat do kufru, ale pouze s minimem výbavy. Jedno podzimní odpoledne po návratu z jedné mých cest jsem si všiml na motoru nepořádek, co lítal od zadního kola. Zadní blatník většinu pojme. Tak po umytí skutru jsem špekuloval jak zabránit dalšímu zašpinění motoru. Provizorně jsem přidělal gumovou zástěrku proti opakovanému zašpinění. Poté stačí jen setřít tuto ochranou gumu a motor je čistý jako dřív, bez žádných nečistot hlavně na podzim. O několik cm delší zadní blatník by možná nebyl k zahození, ale to se dá vyřešit. Mám rád svůj ditech v čistotě. Jinak to i vypadá, když zaparkuju ve městě mezi ostatními auty. Snažím se rozjíždět normálně ne hned po zadním.Přiznám se, že jezdím 80 km / hod. a stačí mi to.Pokud někdo uvažuje pouze o ježdění a skutr netunit nějakými upravami tak jej můžu doporučit.Ale pokud chce někdo tunit 50 ccm tak bez vstřikování je lepší.Prostě na tuning se líp hodí bez vstřikování.je to i levnější proti vstřikování, který je více citlivý na tuning.To je můj osobní názor.proto jsem si jej taky koupil.Když budu chtít v budoucnu tunit tak určitě bez vstřikování.
P.S. Kdo byl 2.10. na vyjížďce, z Průhonic na Karlštejn, tak se mohl i podívat a celkově přišel o pěknou projížďku. Mimochodem, ten den jsem najel 508 km. Průměrná spotřeba necelý 2 Litry naturálu 95. Silnice byla dobrá a počasí občas zlobilo deštěm, což jsme vyřešili přečkáním v příjemném prostředí. Jenom při zpáteční cestě domů od Tábora začínala místy mlha a od J.Hradce až domu byla mlha velká, tak jsem musel snížit rychlost asi na 50 km / hod. Prostě se tato vyjížďka vydařila až na menší ty přeháňky. Jsem rád, že jsem jel. Poznal jsem fajn nový lidi, kontakty apod. Omrknul jsem rovnou i Joudovi Nexus který jsem plánoval koupit, ale Burgman 650 by taky nebyl špatný při mých dálkách. Jelikož se mi už dlouho líbí velký motorky a v tomto případě maxiskutry, tak mezi těmito dvěmi rivaly zatím váhám který bude následníkem po ditechu. Proto ta sekce na foru Nexus nebo Burgman 650. Byla to zatím moje nejdelší jednodenní trasa po návštěvě jisté firmy v Nové Pace, kde jsem najel kolem 460 km.
Pokud jste vydrželi číst až sem, určitě se zamyslete nad mými radami a zkušenostmi, které jsou nejdražší !!! A vy je máte ode mne grátis !!! Najezdím za rok v půměru kolem jen 6 000 km co už nepodnikám.

Ještě jsem napsal / opsal něco co naskládali a porovnali italové v tzv. kuchyni a dali tomu název


APRILIA SR 50 DITECH

r.v. 2003

Rozměry:
max. délka vč. zástěrky 1 775 mm
max. šířka 830 mm ( bez bočních kufrů )
max. výška s předním štítem a bez antény 1 600 mm
výška sedla 820 mm
rozvor náprav 1 265 mm
min. světlá výška 160 mm
pohotovostní hmotnost 106 kg

motor:
dvoutaktní
počet válců 1
celkový objem válce 49,38 ccm
vrtání / zdvih 41,0 mm / 37,4 mm
kompresní poměr 13,2+/-0,5:1
startování elektrické
startování elektrický startér 12 V
volnoběžné otáčky 1 500+/-50 ot./min.
spojka automatická, odstředivá, suchá
řazení automatická převodovka s plynule měnitelným převodem
chlazení kapalinové ( doporučuji CASTROL MOTORCYKLE COOLANT )

kapacita:
palivo vč. rezervy 8 litrů natural 95 ( asi na 400 km, dle stylu jízdy )
rezerva paliva 2 litry( do 80 km, dle stylu jízdy )
převodový olej 130 ccm ( doporučuji CASTROL TAF-X, SAE 75W-90 )
motorový olej vč. rezervy 1,6 litru TTS ( asi na 3 200 km )
rezerva motorového oleje 0,5 litru
chladící kapalina 1,2 litru ( 50% nemrznoucí kapaliny + 50% vody )
počet míst 2
max. zatížení ( řidič + zavazadla ) 105 kg
max. zatížení ( řidič spolujezdec + zavazadla ) 180 kg

převodovka:
automatická s plynule měnitelným převodem
primární klínový řemen
poměr minimální pro plynulé řazení 2,9
poměr maximální pro plynulé řazení 0,75
sekundární ozubená kola
karburátor:
standart KEIHIN

Palivový systém:
elektronické vstřikování paliva


palivo bezolovnatý benzín dle DIN 51607, min. oktanové č. 95 ( doporučuji pouze čistý natural 95 bez žádných přísad, protože čerpadlo je na jiné přísady s benzínem více náchylnější pokud stroj chcete mít stále pojízdný )

rám jeden nosník, v zadní části rozdvojený

odpružení:
vpředu hydraulicky odpružená teleskopická vidlice
zdvih 90 mm
vzadu hydraulická pružící jednotka s teleskopickým tlumičem
zdvih 72 mm
olej vidlice doporučuji CASTROL FORK OIL, 5W, 10W, 15W

brzdy:
Grimeca
přední zadní kotoučová, o průměru 190 mm, hydraulická
zadní kotoučová, o průměru 190 mm, hydraulická
brzdová kapalina doporučuji CASTROL MC BRAKE FLUID (DOT 4 kompatibilní)

ráfky kol:
typ lehká slitina
přední 3,50x13¨
zadní 3,50x13¨

pneumatiky:
typ bezdušové Pirelli
přední 130/60 - 13¨ - 53 J
zadní 130/60 - 13¨ - 53 J

standartní tlak vzduchu:
přední 180 kPa
zadní 200 kPa
tlak vzduchu s pasažerem ( kde je to v zemích povoleno )
přední 180 kPa
zadní 220 kPa

zapalování:
typ T.C.I.

Akumulátor:
12V - 4 Ah

Přídavné příslušenství:
+ nosič Di-Tech KIT SUPPOR
+ kufr MICRO 2
+ ULTRA SEAL 4150
+ přední štít s držáky na řidítka
+ tlumené + dálkové světlo ( parabola svítí za tmy super )
+ stupačky pro spolujezdce
+ další drobnosti - vlajka, odpuzovač zvěře, opěrka spolujezdce, lapač nečistot od zadního kola
Přídavné příslušenství takto označené je originál - značkový příslušenství.
Několik málo fotek jak to vypadá vše pohromadě a funkčně, přikládám v příloze, jenže bud nejdou fotky vložit nebo jsem něco udělal špatně při vkládání. Tak příště až to Ryan 69 dá dohromady.

Příjemnou cestu a šťastnými návraty bez kolizí přeje Jarda. Až se někde potkáme, proberem to důkladně.
728 950 720
Uživatelský avatar
Jarda

1000+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 1110
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Týn nad Vltavou
Skútr / moto: Burgman 650

Příspěvekod Gullwing » 18 lis 2007, 01:27

2 Jarda? nejdelší článek na fóru, ne?Musel jsem si k tomu nalejt panáka,...
jinak jen pravda, pravda, a pravda.
Doufám, že si to každej potencionální kupec skúta přečte.
Jinak kdy jste byli na tý vyjížďce, že o tom nevim?!
Joudiho Nexe znám, prodá? Lucas už ho střelil,...
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Další

Zpět na Do 50ccm

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků