piaggio X8 karburátor keihin-akcelerační pumpička

Diskuze o skútrech větších objemů.

piaggio X8 karburátor keihin-akcelerační pumpička

Příspěvekod Kolohnát » 10 srp 2016, 20:13

Zdar všeci

Mám naprasklou tu prachovku-manžetku akcelerační pumpičky a rosí mi z tama benzín,je to i dost cítit kolem skůtru,když přijedu.

Zkoušeli jste ji někdo shánět nebo nahradit prachovkou z jiného karbece či nějakého bazmeku,kde je něco podobného?

Já jsem ji zkoušel nahradit prachovkou z nějakého čínského karbece,prachovka rozměrově sedí dobře a pasuje tam,ale bohužel je ten vlnovec z příliš tvrdé gumy a to listové pero,které tlačí na pumpičku ji přes tu gumku nedokáže jednak stlačit a taky se pumpička ani nevrací po zatlačení do výchozí polohy.
Ta originál prachovka je tenounká jak blanka a neklade žádný odpor,proto to dobře funguje a jemné listové perko pumpičku stlačí

Co jsem zatím vysledoval,tak samotná gumička už nejspíše nejde sehnat,prodává se jedině celý komplet plovákové komory,samozřejmě za dardu-zbytečné,když je v háji jenom ta blbá gumka

obj. číslo kompletu(viz foto)
CM156710

Obrázek přiložen

Dále mě napadlo,to nahradit prachovkou z buráka 400
obj. číslo
13499-14F00

Odkaz,kde je vidět karbec ze všech stran-gumka je podobná,ale aby nebyla taky tak tuhá=zbytečně vyhozený peníz
http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-Burgma ... 2015285158

nebo gumkou ze suzuki DR600RU
obj.číslo
BOOT(1349944500)

Zde platí to,co výše,ale tady je alespoň systém akcelerační pumpy dost podobný piaggiu
http://www.cmsnl.com/dr600ru-1988-j_mod ... 6ttNPl97s0

Řešili jste to už někdo?Nechce se mi zbytečně vyhazovat prachy za něco,co třeba ani nepasuje nebo nebude fungovat,kupovat kvůli tomu celou plovákovku za bratru 2200,- je taky blbost


Dík za postřehy,jak to funguje a o co go,jde vidět z obrázku
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Kolohnát

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 100
Registrován: 25 srp 2014, 12:53
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Burgman 125,2007

Re: piaggio X8 karburátor keihin-akcelerační pumpička

Příspěvekod srnka1010 » 10 srp 2016, 20:45

Tento problém s prachovkou som riešil na majesty 250.Na spodku tej tyčky mám membránu a 2 gumičky,ktoré som vymenil z iného karbeca. Nevim jak je to presne na X8 ale po výmene mi to prestalo cákat benzín. Ta prachovka je majesy len na to aby tam nepadal bordel. Nechal som tam tú starú, lebo novú sa nedalo zohnať.Benzín to rozhodne netesnilo.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 163
Příspěvky: 852
Registrován: 18 čer 2016, 20:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000 / Honda Transalp 600

Re: piaggio X8 karburátor keihin-akcelerační pumpička

Příspěvekod Kolohnát » 10 srp 2016, 21:02

Na piaggiu je právě jiný systém akcelerační pumpičky,je tam pístek,který vstříkne benzín do karbece jenom při prudkém potočení plynu,jinak kolem něj palivo jen obteče,pístek má k vůli tomu určitou vůli v tom jeho válci.Nahoře v tom mosazném futru,na kterém je nasazená prachovka to není nijak utěsněné,ani pístek samotný žádné těsnění nemá.
Ta tyčinka pístku má v tom mosazném futru taky nějakou vůli a tama právě prochcává ten benzín do prachovky,která to má podržet a jakoby utěsnit(proto tam je na ní oproti jiným i ten drátěný clamp).Pod tyčinkou s pístkem,úplně dole je pružinka,která ho vrací vždy nahoru,aby zase natáhl pod sebe novou dávku

Vím na 100%,že dokud v té gumičce nebyla dírka,tak vše naprosto těsnilo a žádný zápach benzínu kolem skůtra nebyl cítit

Tady je ten kit v pytlíčku dobře vidět na pochopení

https://www.google.cz/search?q=piaggio+ ... kdCQBYM%3A
Uživatelský avatar
Kolohnát

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 100
Registrován: 25 srp 2014, 12:53
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Burgman 125,2007

Re: piaggio X8 karburátor keihin-akcelerační pumpička

Příspěvekod srnka1010 » 10 srp 2016, 21:23

No je to úplne iný systém.V podstate to robí tú istú činnosť.Ak tá dierka nieje moc veľká,skús to núdzovo zalepiť sekundovým lepidlom.Tieto halierové veci sa im neoplatia vyrábať. Na sade z ktorej 80% nepotrebuješ sa dá lepšie zarobiť
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 163
Příspěvky: 852
Registrován: 18 čer 2016, 20:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000 / Honda Transalp 600

Re: piaggio X8 karburátor keihin-akcelerační pumpička

Příspěvekod Kolohnát » 11 srp 2016, 08:23

Sekundovým ne-e:-)Guma je neustále v pohybu a ještě v silném kontaktu s "mastným" benzínem

Jinak souhlas,je to jejich typická politika,spec. taliáni jsou na toto experti,na japončíka většinou žádný problém sehnat cokoliv zvlášť

Jinak už nikdo nic?
Uživatelský avatar
Kolohnát

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 100
Registrován: 25 srp 2014, 12:53
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Burgman 125,2007

Re: piaggio X8 karburátor keihin-akcelerační pumpička

Příspěvekod srnka1010 » 11 srp 2016, 11:39

Pozeral som všetky tie fotky,čo si tam vložil. V tej plavákovej komore sú dva ventylky, alebo skôr trysky.Jednou to benzín nasáva a druhou to pumpička vtlačí do karburátora. Skús pozrieť, či niektorá neprepúšťa. Myslím, že tá spodná je nalisovaná. Nie som si moc istý, ale prachovka by nemala tesniť benzín a práve ten benzín ju poškodzuje. Ja mám tie trysky oboje zospodu. Jedna je napevno, druhá ide vybrať (niečo ako jednosmerný ventil).Ten som nemenil. Asi bol dobrý. Pod oboma mám tesniace gumičky,ktoré netesnili. Na tej tyčke je malá membrána, pod ňou pružinka. Tá istá funkcia - trochu iný princíp. Po výmene tých gumičiek mi prestalo vyhadzovať benzín okolo tej tyčky, lebo tú prachovku som nezohnal.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 163
Příspěvky: 852
Registrován: 18 čer 2016, 20:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000 / Honda Transalp 600

Re: piaggio X8 karburátor keihin-akcelerační pumpička

Příspěvekod Kolohnát » 11 srp 2016, 12:33

Ten Keihin CVEK 30 jsem měl rozebraný při čištění několikkrát a taky jsem ho řádně hned nastudoval,znám ho,dalo by se říct nazpaměť

V tom deklu plovákové komory jsou 2 kuličkové ventilky,ten spodní nasává a ten vrchní nepropustí zpět,oba jsou podobné,ale mají opačný směr,taky jsou trošku odlišné ty mosazné šroubovací pouzdérka ve kterých je kulička s pružinkou.Oba dva ventilky jsou zcela demontovatelné a jdou čistit atd.
Nad tím horním ventilkem je už jenom v tělě karbece kanálek s injektorem akcelerační pumpičky,který to pere zhruba mezi jehlu šoupátka a stěnu difusoru,vpravo
Celé je to nádherně vidět v servisním manuálu k X8,jsou tam i rozebrané ventilky,nákres principu fungování i přesné pořadí,jak se to má skládat
Tam žádné gumičky ani těsněníčka u těch ventilků nejsou,v podstatě jediné těsnění,které v té sestavě akcelerační pumpičky je je samotné těsnění plovákové komory s oddělěným sektorem pro akcelerační pumpičku a ta prachovka,je to vidno na tom obrázku plovákovky

Abychom se pochopili,ta prachovka netěsní nějaký tlak paliva vytvořený pístkem nebo vůbec nějaký tlak,ona jenom dotěsňuje drobný únik benzínu přes to mosazné závitové futro na kterém drží-únik mezi tyčinkou pístku a futrem.Bohužel ten drobný únik stačí,aby o tom člověk věděl,jak pohledově,tak po čichu,pokud je v prachovce dírka

Tady na té stránce to zrovna řeší taky,akorát tam dopasoval prachovku z harleye(set s touto prachovkou u nás stojí zhruba to,co celá plovákovka piaggio)

http://modernvespa.com/forum/topic137519


Jinak se začlo blejskat na lepší časy,tady na foru jsem kdesi vyhrabal ze starých příspěvků,kde to jeden tvůj krajan použil z ustřihlé gumičky na V lanka kol a pasovalo to dobře,taky pokud si dobře pamatuju,tak jemnost té prachovky z lanka,co do stlačení,by mohla vyhovovat
(já jsem celou dobu věděl,že jsem podobný matroš někde viděl,akorát jsem si za boha nemohl vzpomenout,kde a vida-blbé lanko na kole) :-)

https://www.google.cz/search?q=gumi%C4% ... 80&bih=899
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Kolohnát

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 100
Registrován: 25 srp 2014, 12:53
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Burgman 125,2007

Re: piaggio X8 karburátor keihin-akcelerační pumpička

Příspěvekod srnka1010 » 11 srp 2016, 13:25

Pochopili sme sa dobre, len som popisoval zloženie na Majde. Princíp fungovania je rovnaký. Z fotiek to ide ťažko poznať ako je to presne naskladané. Mne to potom prestalo unikať a ani to nesmrdelo, tak som to už potom neriešil. Pred tým mi to slzilo a potom to začalo striekať benzín priamo na valec. Ale tie prachovky na kolo je dobrý nápad. Popozerám tiež či také nezoženiem.Na Majde je tá prachovka uchytená medzi plavákovou komorou a karbecom. Pomohol si ty mne, aj keď som sa snažil o opak.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 163
Příspěvky: 852
Registrován: 18 čer 2016, 20:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000 / Honda Transalp 600

Re: piaggio X8 karburátor keihin-akcelerační pumpička

Příspěvekod Kolohnát » 11 srp 2016, 16:32

Rozumím ti,ten tvůj systém je mnohem přívětivější k použitelné prachovce,není tam třeba takový důraz na její "jemnost" ,protože ta membránová pumpička má mnohem menší zvih než ta piaggio pístová a taky ten převod tuhou pákou je lepší než tím pružným listovým perem....

jestli chceš,pomůžu ti ještě:-)

Cestou z práce jsem se stavil do "kolárny" občíhnout nějaké ty gumičky,měli tam skoro všechny typy,co se dnes používají,ale pro náš účel je použitelný pouze jeden jediný typ,jen ten jediný je gumový,jemňounký a dobře stlačitelný,zbytek jsou nepoužitelné tvrdé mrchy z gumoplastu-totálně nepružné a nestlačitelné.U nás ho měli za 10kč/ks a na první pohled a omak mi bylo jasné,že toto bude to ECHT pravé!

Neumím ten typ nikde najít v nabídce na internetu,aby byla představa,ale je to přesně tento,co použil kolega-tvůj krajan Krepy,za což mu patří velké dík.Musí se jen kousek ustřihnout a taky bude důležité to zajistit tím drátěným klampem,miniaturní stahovačkou nebo drátkem aby to nesjíždělo dule z mosazi.

100-125ccm-skutry-f3/gilera-nexus-125-t8532-210.html

Podtrženo,sečteno a ušetřeno mnoho a mnoho peněz:-)
Uživatelský avatar
Kolohnát

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 100
Registrován: 25 srp 2014, 12:53
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Burgman 125,2007

Re: piaggio X8 karburátor keihin-akcelerační pumpička

Příspěvekod srnka1010 » 11 srp 2016, 17:11

Díky moc. Mám zo starého karbeca cca polku tej prachovky, tak s tým pobehám pumpičkárne a snáď niečo splaším. Dám vedieť.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 163
Příspěvky: 852
Registrován: 18 čer 2016, 20:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000 / Honda Transalp 600

Re: piaggio X8 karburátor keihin-akcelerační pumpička

Příspěvekod jirsul58 » 19 říj 2016, 09:22

Dobrý den, mám prosbu. Mohl by mi prosím někdo nafotit a poslat do mailu fotky karburátoru Piaggio x8 200, r.v. 2004. Jedná se mi prosím o připojení všech hadic na benzin a topení, Možná by stačil popis co je s čím propojené. Děkuji Jiří Šulc jirsul58@gmail.com .
jirsul58

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 12 říj 2016, 09:17
Skútr / moto: Piaggio x8 200

Re: piaggio X8 karburátor keihin-akcelerační pumpička

Příspěvekod Kolohnát » 20 črc 2017, 00:47

Keihin CVEK 30


2x hadička vodního okruhu výhřevu karburátoru (umístění vepředu dole,nasadit tak,jak budou pasovat,je jedno,která bude levá nebo pravá)

1x hadička odkalování plovákové komory (umístění úplně dole u vypouštěcího šroubku plovákové komory,hadička vede očkem kolem silentbloku a pod ním i končí navolno)

1x hadička odvětrání plovákové komory (umístění na levé straně karburátoru,hadička je kratší,ohnutá směrem dolů se šikmo seřízlým koncem navolno)

1x hadička přívodu paliva od pumpy (umístění nalevo vzadu,vede směrem nahoru a potom doprava k pumpě a nádrži)

1x lanko plynu

1x elektrický přívod automatického sytiče

Tak a toto všechno,mimo hadičku odvětrání plovákovky se musí odpojit,aby člověk dostal karbec ven,přístup jak noha :)
Uživatelský avatar
Kolohnát

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 100
Registrován: 25 srp 2014, 12:53
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Burgman 125,2007

Re: piaggio X8 karburátor keihin-akcelerační pumpička

Příspěvekod nem.pe » 20 črc 2017, 17:53

karburátor WALBRO v podstatě to samé jak popsal Kolohnát
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: piaggio X8 karburátor keihin-akcelerační pumpička

Příspěvekod Kolohnát » 21 črc 2017, 00:23

Pak ještě,pokud by to někoho zajímalo,příruba sání a filtrbox,Keihin CVEK 30

příruba-podtlaková hadička ovládání SAS ventilu(umístění vlevo a pak se stáčí doprava a jde k SAS ventilu)
-Podtlaková hadička pohonu palivové pumpy (umístění vpředu příruby)

Filtrbox-Přiruba sání karburátoru
-hadice odvětrání klikové skříně(umístění vepředu,vede do víka hlavy válce) přesně touto hadicí se do filtrboxu nafouká stopové nebo větší množství motorového oleje při přelití horní rysky na měrce,špatném stavu motoru atd. :wink:
Uživatelský avatar
Kolohnát

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 100
Registrován: 25 srp 2014, 12:53
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Burgman 125,2007

Re: piaggio X8 karburátor keihin-akcelerační pumpička

Příspěvekod Dairos » 17 úno 2019, 10:22

Zdravim panove, dekuji za inspiraci ohledne gumicky na ac pumpu, ta guma na V brzdy me nenapadla :-) ale mam jinej problem. Jaky je zdvih toho steftu na pumpe? Zda se mi dost kratkej a zabira az uplne ke konci jak je na plisku ten ostrej uhel. Mam mezeru mezi pliskem a tim steftikem pri klidove poloze. Akcni chod mam nejake 3mm cca. Je to tak dobre nebo je to zasekle?

P.S. muze mi prosim nekdo poradit v tomto vlakne? Dekuji moc...

http://www.skutrforum.cz/post332061.html#p332061
Dairos

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 03 říj 2018, 13:46


Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron