Gilera Runner ST 200 - zkušenosti, rady atd...

Diskuze o skútrech větších objemů.

Gilera Runner ST 200 - zkušenosti, rady atd...

Příspěvekod rickey » 03 srp 2010, 22:44

Zdar,
mám nového runnera a přiznám se, že jsem čekal víc, nato, jak je všeobecně vychvalovaný...možná ta 50ka, že je sqělá, ale to 2killo mě nijak extra nenadchlo. Proto právě píšu, že je možná potřeba nějaká speciální úprava... :). První, co mě nemile překvapilo, je permanentně rozsvícené potkávací světlo při zapnutém klíčku...to je standart, nebo se jedná o výrobní vadu?? Další drobnost, co postrádám, je akustická signalizace blinkrů...nato, ale určitě existuje nějaký click-clack bazmek..
Co je ale zásadní, skútr se při rychlejší jízdě už na mírných na nerovnostech VLNÍ s prominutím JAKO PRASE. Nevím, jestli je to tím tvrdým podvozkem, ale klopím zatáčku v 90km/h, malá nerovnost, a skoro letím ze sedla :evil: Je tohle normální? Moje původní Yamaha s malýma kolama seděla v zatáčkách "na kolínko" jako přibitá...runner se chová jak spašená koza :? Připadá mi, že i na rovinkách se pořád trochu jakoby klepe. Ale možná, je jen moc tvrdý. Nevím... :?:
Napište prosím někdo svůj názor, ať vím na čem jsem, zdali nemám jen nějakou vadu (já, nebo skútr :lol: ) případně doporučte po zajetí nutné úpravy, těch přetočených 120km/h, co to jede není nic moc :oops:
Díky
rickey
rickey

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 26 kvě 2009, 09:57
Skútr / moto: Runner ST 200

Re: Nový Runner ST 200

Příspěvekod Jimmy » 10 srp 2010, 23:24

Při zapnutém klíčku se rozvítí potkávací světlo, to je vlastnost a ne chyba. Na skútru se stejně musí svítit, takže si alespoň člověk po nastartování nemusí zapínat nějaký další přepínač. Akustickou signalizaci blinkrů to nemá.

Mám jen 50ku, takže 90 v klopené zatáčce jsem ještě nejel, ale klopím běžně v 80ti a naopak mě přijde, že skútr sedí jako přibitý a nemám pocit žádného kroucení. Odpružení je poměrně tvrdé, takže nerovnosti je často lepší přejíždět ve stoje, nicméně větší verze mají být prý odpružené lépe.

Na 200 jsem seděl teď na srazu v Praze a bez porovnání s jiným strojem mě to nepřišlo nějak výrazně odlišné od mé 50ky. Nicméně po odstartování zároveň 200ky a 50ky bylo vidět, že je to nebe a dudy, jak mě ta 200ka mizela v dáli. Nicméně je jasné, že od těch 19 koní nelze čekat zázraky, supersport to nikdy nebude.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 295
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Nový Runner ST 200

Příspěvekod _Tom_ » 11 srp 2010, 18:57

já bych porovnával spíš podobné kubatury, velikosti a váhy, pak to bude vypovídat o vlnění se víc.

k podvozku jsem zkoušel měnit nastavení zadku se třemi polohami a pokud byl nastaven na nejměkčí docházelo na pěkných silnicích spíše k vlnění než když jsem přitvrdil a tu samou trasu projel znova, při nejtvrdším jsem ale už přicházel na to, že spíš odskakuje protože je to příliš tvrdé, tolik k mým testíkům. takže jsem zvolil zlatý střed, oproti nejměkčímu nastavení mám pocit, že jsem v zatáčkách jistější, ale zase není to moc tvrdé abych když vletím na ne moc pěknou silnici, aby to uskakovalo.

stejné pocity měl člověk na stejném skútru co mám, ale ten zase lítal jen po dálnici práce a zpět a ten zase nastavil max tvrdost zadku a ještě měnil olej v přední vidlici. tudíž na parádních silnicích se mu jelo pěkně
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Nový Runner ST 200

Příspěvekod Jimmy » 27 říj 2010, 21:01

Přesedlal jsem z Runnera 50 na Runner ST 200 a tak mohu porovnávat. Jedna věc zaujala. Moje 50ka PureJet má maximální výkon při 7750ot/minutu a při plné akceleraci točí cca 8500ot/min. ST 200 má maximální výkon při 9000ot/min, ale při maximální akceleraci mě točí "pouze" 8000ot/min a výš jdou otáčky pouze při rychlostech nad cca 100km/h.

Je tohle chování normální ?

Nikde jsem zatím nenašel průběh výkonu motoru 200ccm od Piagia, takže nevím o kolik výkonu při plné akceleraci přicházím, ale přijde mě že by možná byly lepší o něco lehčí válečky.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 295
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Nový Runner ST 200

Příspěvekod Gris » 22 dub 2011, 21:21

Tlumič bych natvrdo nenastavoval, spíš měkčí pokud nevážíš přes 100kg. Hodně záleží na správným tlaku v pneumatikách, zase je to podle zatížení ale u zadní gumy by to mělo být pro jednoho 1,6-1,8, vepredu asi o 0,2 míň.

Pak taky může být špatná pneumatika nebo kolo, zkus ho roztočit na stojanku a koukat jestli někde neháže. Jednou se mi stalo že byla boule v nové gumě, a přišel jsem na to až za pěkně dlouho.
Gris

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 18 dub 2011, 21:16
Skútr / moto: Gilera Runner FXR


Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník