Gilera Runner 200

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Gilera Runner 200

Příspěvekod Jimmy » 12 kvě 2013, 21:59

Hlavní zádrhel v sundavání krytu variátoru u novějšího typu Runnera je v tom, že bez rázového utahováku to nelze provést. Pokud ho nemáš, tak je to konečná což jsem zjistil osobně po sundání všech šroubů. Je totiž nutné povolit matici, která je upevněná na hřídeli zadního kola (před finálním převodem). To v podstatě bez rázového utahováku nelze povolit.

Jinak je nutné vzduchový filtr, odšroubovat víčko oleje a pak jde kryt sundat. S kolem neporadím, to jsem nechal na pneuservisu.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 296
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Gilera Runner 200

Příspěvekod Luthar » 12 kvě 2013, 23:25

Na to tam mas v dekli take dierky, do ktorych strcis dva silne srobi rovno cez zvon, potom este zabrzdis koleso a bez problemov to povolis, ale ano jednoduchsia je vzduchova pistol
Uživatelský avatar
Luthar

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 117
Registrován: 07 srp 2012, 23:54
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: DERBI GP1 250i
Tuning / úpravy: Malossi multivar

Re: Gilera Runner 200

Příspěvekod xladi » 18 čer 2013, 09:35

Na Gileru Runner 200 to je zoufalý servisní manuál jsem nenašel, tak využiju servisní manuál na Gileru Nexus 300 má stejnej motor a uhycení kola by mělo být taky stejný tak se snad nemýlím na fotkách to vypadá podobně a hlavně jsou tam obrázky

odkaz ke stažení http://uloz.to/xfcqSANf/nexus-300-workshop-manual-pdf
Uživatelský avatar
xladi

50+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 64
Registrován: 04 zář 2011, 13:15
Bydliště: Jaroměř
Skútr / moto: Piaggio Beverly 350 ST ABS/ASR (2016)

Gilera Runner 200

Příspěvekod Luthar » 18 čer 2013, 09:52

Az tak stejni nieje ako sa moze na prvy pohlad zdat. Je tam vela rozdielov, ale uchytenie by malo byt cca tovnake
Uživatelský avatar
Luthar

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 117
Registrován: 07 srp 2012, 23:54
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: DERBI GP1 250i
Tuning / úpravy: Malossi multivar

Re: Gilera Runner 200

Příspěvekod xladi » 18 čer 2013, 12:38

Zadní kolo je stejné tím jsem si jist zkoumal jsem ten svůj a pak to co je v tom manuálu a taky mi zadní kolo drží na 5 šroubech, takže se sundá vejfuk, zadní blatníček, povolí se matka odstraní se ten hliníkovej bok a pak už se jen povolí 5 čtoubků a sundá se celé zadní kolo. Obával jsem se původně že se bude muset sundat i s kotoučem ale naštěstí ne.
Uživatelský avatar
xladi

50+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 64
Registrován: 04 zář 2011, 13:15
Bydliště: Jaroměř
Skútr / moto: Piaggio Beverly 350 ST ABS/ASR (2016)

Re: Gilera Runner 200

Příspěvekod Miral1 » 20 črc 2013, 23:36

xladi píše:Na Gileru Runner 200 to je zoufalý servisní manuál jsem nenašel, tak využiju servisní manuál na Gileru Nexus 300 má stejnej motor a uhycení kola by mělo být taky stejný tak se snad nemýlím na fotkách to vypadá podobně a hlavně jsou tam obrázky

odkaz ke stažení http://uloz.to/xfcqSANf/nexus-300-workshop-manual-pdf

Také jsem hledal a nenašel, na Gileru Runner 200 prostě nic nejde sehnat a to ani v tištěné verzi v Technické literatuře, zkoušel jsem snad všechno. Je to bída, to jsem fakt nečekal.
Miral1

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 20 črc 2013, 23:05
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Gilera Runner 200FL VXR

Re: Gilera Runner 200

Příspěvekod xladi » 16 zář 2013, 13:10

Ahoj po čase, s kolem jsem si poradil bez problému, je to o dost snažší než jsem se obával akorát šrouby byly trochu víc utažený. Ale mám jiný problém. Před časem se skůtr při rozjezdu čas od času jakoby zadrhnul a pak už to jelo normálně, teď to dělá při každém rozjezdu. Zajímalo by mne jestli někdo neví čím by to mohlo být. Jestli je to řemen, kontrastní pružina či něco jinýho. Plánuju že koupím sportovní variátor i s kontrastní pružinou a řemenem ale rád bych věděl v čem to může být, když se skůtr trochu rozjede tak jede zas jak pila. Řemen je původní z roku 2007 měl najeto ca 5300 a poslední 2 roky než jsem začal jezdit 2 roky stál v garáži bez užitku.
Taky mi na karburátoru zpuchřela jedna gumička(manžeta) je to taková blbě přístupná titěrná věc ale co jsem koukal tak náhradní se asi neprodává vypadá to že kryje spínač sytiče nebo něco takového nevím jestli to tam je nebo to slouží jinému účelu. Snad to neudělá neplechu kupovat kvůli tomu jiný karburátor nechci.
Uživatelský avatar
xladi

50+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 64
Registrován: 04 zář 2011, 13:15
Bydliště: Jaroměř
Skútr / moto: Piaggio Beverly 350 ST ABS/ASR (2016)

Re: Gilera Runner 200

Příspěvekod Golino » 17 zář 2013, 00:04

cez vikend som bol pozriet jednu Gilera Runner VXR 200, rocnik 2003
chcem sa opytat na dve veci.
ma bocny stojan? lebo tu co som videl nemala a druha vec.
tyzden stala a chlapik ju nemohol na prvy sup natocit. myslim ze chytila az na stvrty pokus. stava sa casto aby benzin spadoval , alebo je niekde pes zakopany.
vdaka za reakcie
Uživatelský avatar
Golino

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 15 srp 2013, 01:08
Bydliště: Poprad
Skútr / moto: Yamaha Xenter 125

Re: Gilera Runner 200

Příspěvekod Jimmy » 17 zář 2013, 07:17

Boční stojan asi Runner od výroby nemá. Alespoň když jsem kupoval nového Runnera rok 2009, tak tam nebyl. Doplnit ho ale nestojí moc peněz ani práce.

Startování může být trochu rukama. Loňský rok mě Runner na samotný sytič startoval hodně blbě, takže jsem automaticky startoval s plynem na 1/3 až 1/2. Letos to fungovalo dobře i bez plynu ale začíná to opět trochu zlobit, tak už zas startuju občas s plynem. Těžko odhadnout čím to je.

Skútr se mě při rozjezdu zadrhne až skoro chcípne ve dvou situacích. Pokud pokusím rozjet okamžitě po nastartování. To nejde. Musím alespoň 2-3 vteřiny počkat aby motor nepatrně zahřál. Nebo pokud během prvního 0,5-1 km dám při rozjedu plný plyn. To studený motor nedá a opět skoro chcípne. Vzhledem k tomu, že začíná být chladněji funguje ti termostat ?
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 296
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Gilera Runner 200

Příspěvekod xladi » 17 zář 2013, 09:41

Pokud to bylo na mě tak v motoru to není, když nastartuju tak si pak vezmu helmu aby se motor trochu nahřál, dělá to i se zahřátým, spíš to vypadá na něco opotřebovaného u variátoru, buď řemen nebo pružina nebo nevím jak jsem psal 2 roky to stálo a možná jak se to začalo používat tak to není už ono ale řemen letos vydržím zainvestuju až příští rok na jaře.

Skůtr mi taky bez plynu nestartuje, zahřátý ano ale za studena skoro vůbec. Ale pod plynem jde hned dal jsem do něj iridiovou svíčku(nevím jestli pomůže ale už pro ten pocit) Motor jede jak pila

Necituj poslední příspěvek viz. pravidla o citaci. Díky Kyblos.
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 zář 2013, 12:56, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Uživatelský avatar
xladi

50+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 64
Registrován: 04 zář 2011, 13:15
Bydliště: Jaroměř
Skútr / moto: Piaggio Beverly 350 ST ABS/ASR (2016)

Re: Gilera Runner 200

Příspěvekod Jimmy » 17 zář 2013, 19:57

Pokud to nemění převod jak má, tak to bude spíš než řemen problém ve variátoru. Otlačené válečky, vyběhaná drážka pro válečky, nebo ojetá drážka ze strany k řemenu, těžko říct.

Loni jsem řešil, že se mému Runneru nechtělo přelézt přes cca 6000 ot/min. Ladil jsem válečky i pružinu ve spojce a celkem bez úspěchu. Takže jsem to nakonec vyřešil instalací nového variátoru od Malossi. Nepatrná prodleva u 6000ot/min zůstala, ale jen minimální. Takže rozebrat a podívat se zda na variátoru není něco viditelně ojetého.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 296
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Gilera Runner 200

Příspěvekod xladi » 19 zář 2013, 13:27

Pokud variátor umírá, tak to by mi až tak nevadilo příští jaro plánuji sportovní, tak to vyměním všechno komplet i s řemenem a bude po starostech sice to bude něco stát ale nevadí. Jezdí perfektně do otáček jde krásně jen při tom rozhezdu o občas zadrhne ale někdy to zase nedělá. Asi si to nechám přehodit, když jsem viděl jak tam je ten dekl variátoru a všechno zapozdřené tak se mi do toho ani nechce budu dělat jen věci co jdou snadno. I když ono se to udělá 1-2x a jde to v pohodě u minulýho číňana jsem víko variátoru sundával i 4x týdně :D .
Nevím čím to ale jak se teď ochladilo tak skůtr startuje jako divej, líp než když bylo tepleji.
A co do něj tankujete já beru ten lepší benzín Ultra95 apod. si říkám že ta necelá koruna na litru mě na těch 8 litrech co tankuju nezrujnuje.
Uživatelský avatar
xladi

50+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 64
Registrován: 04 zář 2011, 13:15
Bydliště: Jaroměř
Skútr / moto: Piaggio Beverly 350 ST ABS/ASR (2016)

Re: Gilera Runner 200

Příspěvekod Golino » 20 zář 2013, 15:05

vdaka za odpoved
Uživatelský avatar
Golino

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 15 srp 2013, 01:08
Bydliště: Poprad
Skútr / moto: Yamaha Xenter 125

Re: Gilera Runner 200

Příspěvekod Miral1 » 07 pro 2013, 19:43

Jimmy píše:Boční stojan asi Runner od výroby nemá. Alespoň když jsem kupoval nového Runnera rok 2009, tak tam nebyl. Doplnit ho ale nestojí moc peněz ani práce.

Omlouvám se za pozdní reakci, ale můj Runner z roku 2006 normálně boční stojan má, je to ale dovoz.
Miral1

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 20 črc 2013, 23:05
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Gilera Runner 200FL VXR

Re: Gilera Runner 200

Příspěvekod spidys » 10 bře 2014, 20:57

Nevíte někdo, kde nechat v Praze udělat náhradní klíč do zapalování?
Uživatelský avatar
spidys

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 26 říj 2013, 16:48

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků