HONDA PCX 125

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Roonin » 16 srp 2021, 23:11

Měl bych dvě otázky - 1. v autorizáku servis po 12 000 km mě přišel na sedm a půl tisíc - nový řemen, nový válečky, brzdový destičky a nějaký drobnosti - je to běžný, že tolik platíte, jak skútr najede 12 000? První dva servisy byly jen tak do tří tisíc. A druhá otázka, nějak v servise zapomněli vylejt ten sajrajt z těch zásobníků za variátorem. Z manuálu jsem nepochopil, jak to dostat ven, nic z toho neteče, i když to mačkám. Je to už uplně plný, z toho nemám dobrej pocit. Díky za konkrétní a jasný návod na vypuštění hnědý břečky.
Roonin

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 49
Registrován: 14 srp 2020, 16:55

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod adacarp » 17 srp 2021, 01:22

No pokud vše dávali nové jak píšeš tak je cena v autorizáku asi ok, ale proč to dávali nové to nechápu. Zrovna minulý týden jsem dělal bráchovi servis na 12tis na shčku.Řemen byl v pohodě ten se mění podle opotřebení cca 24tis válečky měl taky dobré tak jsem vše jen vyčistil a poskladal zpět, destičky v předu sjete na půlku zadní ani to ne, tak jsem dal jen nový olej do motoru, do převodu nová svíčka vzduch filtr a to bylo vše.Nevim co je zásobník za variátorem, tam nic není, asi myslíš tu průhlednou plastovou věc co vypadá jako váleček a je vzadu na filtrboxu, vezmeš kleště zmačknes tu sponu co ho drží a zároveň to stáhneš dolů vyleješ vytřeš hadrem všechen bordel a vrátíš zpět.
adacarp

500+
 
Reputace: 61
Příspěvky: 559
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Citelis » 17 srp 2021, 09:07

Do autorizáku nejezdím, tak nevím, ale pokud by přišli s tím, že ve 12k km musí měnit řemen, válečky i brzdy, tak bych chtěl vrátit díly sundané ze skůtru ... možná budou mít hromaru zničených do kterých můžou sáhnout, ale už jen z principu.
Já mám teď skoro 21k km (z toho já najezdil 16k km, když jsem koukal do variátoru, tak nový rozhodně nebyl) - řemen i válečky mám původní - naposled kontrolováno před cca 2000km a stále v pohodě. Brzdy jsem dělal jen proto, že jsem chtěl "zubatý" kotouč ... 8)
Servisní interval na řemen/variátor je 12k kontrola/údržba a 24k výměna ...
Citelis

100+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 183
Registrován: 20 bře 2019, 17:19
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda PCX 2015
Tuning / úpravy: Yamaha FZS 600 Fazer 2000

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Ambriel » 17 srp 2021, 10:06

Roonin píše:Měl bych dvě otázky - 1. v autorizáku servis po 12 000 km mě přišel na sedm a půl tisíc - nový řemen, nový válečky, brzdový destičky a nějaký drobnosti - je to běžný, že tolik platíte, jak skútr najede 12 000? První dva servisy byly jen tak do tří tisíc. A druhá otázka, nějak v servise zapomněli vylejt ten sajrajt z těch zásobníků za variátorem. Z manuálu jsem nepochopil, jak to dostat ven, nic z toho neteče, i když to mačkám. Je to už uplně plný, z toho nemám dobrej pocit. Díky za konkrétní a jasný návod na vypuštění hnědý břečky.
Kde to dělali?

Odesláno z mého YAL-L41 pomocí Tapatalk
Ambriel

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 38
Registrován: 06 čer 2021, 23:50
Skútr / moto: Honda pcx 125

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Roonin » 17 srp 2021, 11:39

Tak s brejlema jsem už neměl problém pochopit, jak snadno kleštičkama vyndám ten dudlík. Už byl vevnitř prázdnej, v servise to odvětrali, ale jak je špinavej, tak to vypadalo, že je vevnitř plnej. No problém vyřešen, příště už budu vědět.

Co se týká servisu, tak to mě teda naštvali, když se normálně řemen mění až po 20 000. Ptal jsem se, jestli takhle každej rok vysolím 8000 za servis, že se mi to moc nelíbí, a oni že podle toho, kolik za rok najedu a jak jezdím, jenže za rok prostě najedu 12 000, takže podle jejich logiky mi každý léto vymění řemen, tak to už si příště nenechám líbit. Jak píšete, řemen mi musí ukázat, pokud ho budou chtít měnit. Sakra co z toho maj, akorát zbytečnou práci a nasrání zákazníka, že musí tolik platit. Prý je lepší to vyměnit dřív než riskovat prasknutí. Jo, ale snad maj nějakej zvyk, po kolika km to vyměňujou a čekal bych, že mi řeknou, pane, my normálně řemen měníme až po 20 000, ale ten váš byl teda zrasovanej, koukejte na to.... vy s tím asi závodíte. Jako jel bych příště do Let, ale otrava je muset celý den čekat někde u Berounky na servis, kdežto v Praze to tam ráno přivezu, večer si to vyzvednu, bylo to ve Vrbovce.

No aspoň že mi nechali pneumatiky, čtu, že jiný lidi mají na PCX gumy takhle po 12 000 už sjetý.
Roonin

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 49
Registrován: 14 srp 2020, 16:55

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Citelis » 17 srp 2021, 13:18

Gumy záleží ... zimní Heidenau K66 M+S ... jsem odrovnal za 2 zimy a 6 000km, takže nový gumy po 12000km i pochopím, ale jezdím jen Praha - brzda/plyn :wink: :lol:
To najezdíš 12k na jeden olej? Ten by se měl měnit max po 6 000km ... já ho pro jistotu měním na jaře a na podzim po cca 3k - 4k km (za rok dám nějakých 7k km)... to je taky důvod proč si to dělám sám 8)
Citelis

100+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 183
Registrován: 20 bře 2019, 17:19
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda PCX 2015
Tuning / úpravy: Yamaha FZS 600 Fazer 2000

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Ambriel » 17 srp 2021, 13:28

Mě právě celá první servis v Letech. Tak sem chtěl vědět jestli se připravit na solení

Odesláno z mého YAL-L41 pomocí Tapatalk
Ambriel

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 38
Registrován: 06 čer 2021, 23:50
Skútr / moto: Honda pcx 125

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod JardaB » 17 srp 2021, 20:15

Předmět: HONDA PCX 125

Roonin píše:
Co se týká servisu, tak to mě teda naštvali, když se normálně řemen mění až po 20 000.


===
Zase se tolik nenasírej, je to lepší než po cestě řešit prasklý řemen nehledě k možným vniklým škodám. Kdyby to bylo obráceně a bez výměny ti řemen další rok zjara ti prdnul ... byl by si zase na servis nasraný. Jistě, že by bylo od servisu taktičtější v průběhu opravy s tebou předem odsouhlasit co chtějí dělat a proč a cenu opravy nebo při předání stroje řemen ukázat a vysvětlit jejich názor. Krom toho, když už stroj mají v ruce a rozebráno, tak je výměna řemen nasnadě - lepší než čekat, kdy se to posere.

NEBO - udělej si sám a vynadej si taky sám !! Výměna řemene není takový problém, rázový utahovák pořídíš v LIdlu za tisícku, oleje zvládneš, svíčku a filtry, válečky a vodítka taky.
===
Mně servis mi raději vyměnil řemen (Kymco DT350) po 9 tisících, protože na něm byly zevnitř malé prasklinky - hloubka do 0,5 mm. Taky jsem se trochu divil. Postupovali striktně podle doporučení výrobce :-) Ale řemen jsem dostal do ruky. Krom toho ... řemen mně stojí 2.700,- tak se z toho neposeru, protože nepotřebuji problémy po cestě - a pokud máš velký nájezd, tím spíše.
====
Svíce se má měnit co 5 tisíc .... a taky je to zbytečné ... a stojí 200,- a za pět let by jsi ušetřil 800,- :-) to na tom budeš šetřit ?
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1668
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Roonin » 17 srp 2021, 23:04

JardaB píše:Předmět: HONDA PCX 125

Roonin píše:
Co se týká servisu, tak to mě teda naštvali, když se normálně řemen mění až po 20 000.


===
Zase se tolik nenasírej, je to lepší než po cestě řešit prasklý řemen nehledě k možným vniklým škodám. Kdyby to bylo obráceně a bez výměny ti řemen další rok zjara ti prdnul ... byl by si zase na servis nasraný. Jistě, že by bylo od servisu taktičtější v průběhu opravy s tebou předem odsouhlasit co chtějí dělat a proč a cenu opravy nebo při předání stroje řemen ukázat a vysvětlit jejich názor. Krom toho, když už stroj mají v ruce a rozebráno, tak je výměna řemen nasnadě - lepší než čekat, kdy se to posere.

NEBO - udělej si sám a vynadej si taky sám !! Výměna řemene není takový problém, rázový utahovák pořídíš v LIdlu za tisícku, oleje zvládneš, svíčku a filtry, válečky a vodítka taky.
===
Mně servis mi raději vyměnil řemen (Kymco DT350) po 9 tisících, protože na něm byly zevnitř malé prasklinky - hloubka do 0,5 mm. Taky jsem se trochu divil. Postupovali striktně podle doporučení výrobce :-) Ale řemen jsem dostal do ruky. Krom toho ... řemen mně stojí 2.700,- tak se z toho neposeru, protože nepotřebuji problémy po cestě - a pokud máš velký nájezd, tím spíše.
====
Svíce se má měnit co 5 tisíc .... a taky je to zbytečné ... a stojí 200,- a za pět let by jsi ušetřil 800,- :-) to na tom budeš šetřit ?
Mě by stačilo, kdyby mi někdo řekl, že čas od času se najde pcx, který potřebuje novej řemen už ve 12000. A ne že jsem první případ na světě.

Sent from my Nokia 2.2 using Tapatalk
Roonin

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 49
Registrován: 14 srp 2020, 16:55

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod adacarp » 17 srp 2021, 23:40

Nepotřebuje a ani válečky.Věř tomu že v pohodě z rezervou vydrží těch 24tis.Honda má tyto věci hodně odloné,a pokud si to budeš někdy servisovat doma sám,tak se vyser na rázový utahovák a kup si momentový klíč,hodí se ti aj na jiné věci než jen variátor.Dělej to jak se má a né prasárny,potom to po lidech co nemají cit nejde povolovat,utrhané šrouby a jen samé problémy.
adacarp

500+
 
Reputace: 61
Příspěvky: 559
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Roonin » 18 srp 2021, 01:03

adacarp píše:Nepotřebuje a ani válečky.Věř tomu že v pohodě z rezervou vydrží těch 24tis.Honda má tyto věci hodně odloné,a pokud si to budeš někdy servisovat doma sám,tak se vyser na rázový utahovák a kup si momentový klíč,hodí se ti aj na jiné věci než jen variátor.Dělej to jak se má a né prasárny,potom to po lidech co nemají cit nejde povolovat,utrhané šrouby a jen samé problémy.
Je to na leasing, v záruce, myslím, že zatím autorizák je nutnost. Myslíte, že s tou předčasnou výměnou řemene to ten servis má jakou svou tradici a vnutí to každýmu, nebo si tipli, že si to nechám líbit? Zatím nevím o nikom, kdo by u pcx měnil řemen v půlce běžný životnosti.

Sent from my Nokia 2.2 using Tapatalk
Roonin

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 49
Registrován: 14 srp 2020, 16:55

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod adacarp » 18 srp 2021, 09:52

A třeba tam je právě zakopaný pes, že ty nejsi zatím majitel, ale leasingová společnost.Už to neřeš stalo se stalo,příště jim řekni ňáká pravidla,oni vědí plus mínus kolik garančka stojí,protože dělají věci podle ňákého plánu co na ty km mají dané,a pokud tam přijdou na něco víc,tak ať ti zavolají.Vše se dá domluvit.Plus na servis mám svůj názor a hlavně zkušenost,špatnou.Když se něco podstatného vysere jako mě stejně záruku neuznají,proto si na novém skútru už dělám vše sám,je to rychlé bez čekání a vím že si to udělám kvalitně.
adacarp

500+
 
Reputace: 61
Příspěvky: 559
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Roonin » 19 srp 2021, 14:12

Citelis píše:Gumy záleží ... zimní Heidenau K66 M+S ... jsem odrovnal za 2 zimy a 6 000km, takže nový gumy po 12000km i pochopím, ale jezdím jen Praha - brzda/plyn :wink: :lol:
To najezdíš 12k na jeden olej? Ten by se měl měnit max po 6 000km ... já ho pro jistotu měním na jaře a na podzim po cca 3k - 4k km (za rok dám nějakých 7k km)... to je taky důvod proč si to dělám sám 8)


Olej se měnil podle plánu udržby, v 1000, 7000 a teď po 13000.

-- 19 srp 2021, 13:17 --

Jinak podle faktury ten řemen stál něco kolem 1500, takže to samo o sobě pálka není, spíš jde o to, že se to s válečkama nasčítá, za práci bylo 2500.
Náhodou jsem při objížďce ve Valašském Meziřící narazil na Moravamotors, tak jsem se tam stavil v servise, uprostřed práce jsem tam našel hrozně sympatickýho a ochotnýho mechanika, kterej mi řekl, že řemen takhle brzo ne a doporučil mi servis v Letech. Takže příště do Let. Ve Vrbovce už mě podruhý zklamali. Poprvý, když byly dotčený, že jsem ztratil zájem o novou CB 500 X volali mi, že už ji maj - ale já už měl koupenou jinde - protože v době pandemie nikde nebyla a nikdo nevěděl kdy bude, tak jsem ji bral tam, kde ji zrovna měli... nikomu jsem nic neslíbil, nezaplatil zálohu, ale hrozný drama z toho udělali, že se to tak nedělá, už mám fakt chuť se obrátit na jejich šéfa, protože co vím, jsou školený, že mají si zákazníka vážit a ne s ním vorat. Mají bejt rádi, že si člověk koupí Hondu a pak si ho hýčkat a ne naopak.

-- 19 srp 2021, 20:48 --

Ne že bych si tu chtěl sám povídat, ale zase musím uznat, že od toho minulýho servisu je spojka vyčištěná, nevibruje to jako dřív, když se pomalu rozjíždím, a spotřeba klesla z cca 2 litry na 1.8. Co se zhoršilo, je, že k nastartování musím použít mnohem větší sílu k zmáčknutí levý páčky.
Roonin

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 49
Registrován: 14 srp 2020, 16:55

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Ambriel » 27 srp 2021, 15:15

Začal sem pociťovat potřebu kufru, koukal sem jaké Honda udává váhové limity atd. Může někdo doporučit z vlastní zkušenosti?

Odesláno z mého YAL-L41 pomocí Tapatalk
Ambriel

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 38
Registrován: 06 čer 2021, 23:50
Skútr / moto: Honda pcx 125

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod keto » 27 srp 2021, 20:27

Originál honda kufry jsou docela drahé, já mám dobrou zkušenost z motorky s kufry GIVI, ale kolegové mají i Shad a Kappa a jsou taky spokojeni, výběr je velký. Co se týká nosnosti, tak mám odzkoušeno, že dvojnásobek to dá bez uzardění :mrgreen: .
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1136
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz a 13 návštevníků