Honda @125 - zkušenosti, rady atd...

Diskuze o skútrech většího objemu.

Honda @125 - zkušenosti, rady atd...

Příspěvekod Ekim » 19 črc 2010, 00:47

Zdravím majitelé tohoto modelu skůtříka. Nejspíše vás napadne,proč zakládat nové téma o skůtrovy který je v mnoha ohledech podobný a modelům Dylan,SH,PSi a mnoho dílů mají stejných?
Tedy Koupil jsem toho skůtříka (r.v. 2004) od kolegy z práce 18.5.tohoto roku a tacho ukazoval 81500Km ,tet ukazuje 87400 a pořád jede. Pořád má spotřebu 3l/1OOkm a jediné na čem se zub ujetých kylometrů podepsal je mizení oleje cca 1dl/200km ,motor je z vrchu lehce orosený,a při startu nekouří,možná že si dá prostě chlapec panáka na rozjezd.
CBS u tohoto skůtra bylo jednoduše demnontováno,u pravé brzdy je vymontována spojka(šrob+matka) co je propojena s kladkou na lévé tedy zadní brzdě.
Vzduchový filtr se za celou dobu prý měnil a čistil jen jednou a to při 82000km.
Lanko zadní brzdy ruplo v momentě kdy jsem demontoval zadní kolo,jako náhradu jsem o proti originálu za 8kyl zvolil čajnu za 130kč která sice neměla přesné rozměry jako origo ale nacpat se dala a funguje dobře.
Měněny byly i zadní pakny cca 300kyla od RMS,né že by se brzdný ůčinek výrazně zlepšil.
Další měněná součástka byla příruba mezi karbecem a takovou vzduchovou chobotnicí z plastu co vede do vzducháče,díl jsem obednal přímo u hondy a do 3dnů byl na stole za 2kyla.
Prasklý držák motoru byl bez problémů opraven,ale připohledu na konstrukci je mi jasné že se není čemu divit.
To jsou tak přehledem všechny technické informace,které by vás mohly pro začátek zajímat.

Tedy to držák jak má bejt myslím že si zaslouží mít vlastní téma, prosím ostatní majitélé nechť jsem přidávají své názory a zkušenosti,pro potěchu nás ostatních. Děkuji.
Ekim

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 475
Registrován: 22 črc 2007, 12:15
Tuning / úpravy: jsem stín,jsem zvuk smyku,jsem tam kde je potřeba prujem když máš zácpu...stojíš v zácpě, já jedu dál!

Re: Honda @125

Příspěvekod _Tom_ » 19 črc 2010, 00:51

a já si dnes říkal, že jestli najedu za rok 10000km měl bych to šetřit aby vydržel :D
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Honda @125

Příspěvekod renos » 19 črc 2010, 17:43

Vzduchový filtr až při 82000 :?: :shock: Chudáček motorek, to už je docela prasárna. :D :wink:
Jezdím za: Obrázek 8)
Uživatelský avatar
renos

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 304
Registrován: 17 lis 2009, 18:20
Bydliště: Třinec
Skútr / moto: Honda ANF125i Innova - prodáno
Tuning / úpravy: kufr GIVI, plexi PUIG

Re: Honda @125

Příspěvekod Ekim » 19 črc 2010, 18:39

renos: to já ne to kolega,já když sem se to dozvěděl rychle jsem odmontoval kryt abych se mohl kouknout na tu krásu, na první pohled 0,5cm vrstva černého bahna s olejem,na druhej a další uplně to samý ,tak sem vzal šroubovákem ten nejhorší humus a pak hodil do horký vody s jarem a savem a drhnul kartáčkem na zuby,po hodinové piplačce ,abych to náhodou neprotrhnul se ukázalo že původní barva byla červená. Poté usušil na topení a šup snim spátky a rychle obědnat novej,ve scootlandu vod rms za 2kyla nebo origo v hondě za 550,- zvolil jsem cenu žejo pač rmskovej je na 99% stejnej jako od hondy. Řekl bych že se snížila spotřeba o dobrejch 10%,tolik k vzduchovému filtru...
Ekim

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 475
Registrován: 22 črc 2007, 12:15
Tuning / úpravy: jsem stín,jsem zvuk smyku,jsem tam kde je potřeba prujem když máš zácpu...stojíš v zácpě, já jedu dál!

Re: Honda @125

Příspěvekod janon » 19 črc 2010, 19:38

Tady se jasne ukazuje, ze znackovy skutr i se zanedbanou udrzbou, bez problemu najede tolik km. Vsadim se, ze dotycny pri tomto pristupu, ani olej nemenil jak mel. Zajimalo by mne kolik ma pri tolika km kompresi, oproti novemu?
Naposledy upravil janon dne 20 črc 2010, 16:29, celkově upraveno 1
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Honda @125

Příspěvekod Ekim » 20 črc 2010, 00:20

janon: hele,ráno chytá na poprvé a akceleraci má výbornou skoro bych řekl že novej nejede o nic líp. Jen když je studenej a ráno s ním vyjíždím do ulic,tak když se chci z prudka rozjet tak chcípne ,cca po 10min jízdě,logicky zahřátí karbecu, to přestaně a odpich na křižovatce dávám úplně bez problémů.
To s tím olejem, si myslím že dodržoval a pravidelnou výměnu určo prováděl,dokonce snad jezdil i na prohlídky do hondy ,se ho musím ještě zeptat. No a jak zjistil že mu to žere olej tak už to neměnil, jen dolejval.Proč taky když za nakejch 6tis na výměnu dotoho nalil cca 3l oleje,už mu ta výměna připadala jako zbytečnost žejo.

Potom co jsem to vodněj vzal a tak jsem začal jezdit a krmil to plnousintetikou 10w40 pro moto za 235,- ale bylo mi řečeno že dotoho lil polosinťák za 120,-bez problémů, tak jsem si řekl že proč ne no a leju to tam taky za 112,- polosiňťák volej do auta a jede pěkně a ještě ušetřim.
Dale jsem se zapoměl zmínit o vybracích jaoby od motoru ale za tu dobu co na ňomjezdím se nikterak nezhoršily,tak si myslím že jsou to jen silentblocky ikdyž těžko řícct.
Ale normálně bych se vsadil že stačí vyměnit těsnění a přestalo by to ten olej žrát,pač dole je motor suchej ,ten volej prosakuje u hlavy,jenže se v to prdlačku vyznám tak těžko posoudit.
Zitra sem hodím par fotek a naký to vídeo pro inspiraci.
Naposledy upravil Ekim dne 20 črc 2010, 00:40, celkově upraveno 1
Ekim

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 475
Registrován: 22 črc 2007, 12:15
Tuning / úpravy: jsem stín,jsem zvuk smyku,jsem tam kde je potřeba prujem když máš zácpu...stojíš v zácpě, já jedu dál!

Re: Honda @125

Příspěvekod Bahnak » 20 črc 2010, 00:38

Dokonce bych se nedivil kdyby zvýšená spotřeba oleje byla nějaká prkotina na úrovni vyběhaný gumičky :mrgreen:
cesta je cíl
Uživatelský avatar
Bahnak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 598
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Re: Honda @125

Příspěvekod renos » 20 črc 2010, 15:41

Ekim: Já vím, že ne ty, to jsem pochopil. :wink: Jen se divím, že to ještě jezdilo, na spotřebě se to projevit muselo. No jsem rád, že jsem taky koupil Hondičku, při mém ročním nájezdu mi snad do důchodu vydrží. :mrgreen:
Jezdím za: Obrázek 8)
Uživatelský avatar
renos

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 304
Registrován: 17 lis 2009, 18:20
Bydliště: Třinec
Skútr / moto: Honda ANF125i Innova - prodáno
Tuning / úpravy: kufr GIVI, plexi PUIG

Re: Honda @125

Příspěvekod janon » 20 črc 2010, 16:34

Pokud tam lil od zacatku polosyntetiku, davej tam polosyntetiku. Ta syntetika je vetsinou ridsi a i to, muze mit za nasledek ubytek oleje, ten ridsi olej, se snaze protlaci netesnostmi. Nerikam, ze to zastavi ubytek, ale muze se to zpomalit.

Ikdyz pravdou je, ze Honda muze jezdit i bez oleje, stejne ho tam dava jen proto, aby konkurence nezavidela. :D
Naposledy upravil janon dne 20 črc 2010, 20:12, celkově upraveno 1
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Honda @125

Příspěvekod Ekim » 20 črc 2010, 19:06

A je možný,že na ten polo to pojede líp než na plnej? Možná se mi to jen zdá ale když mi na dolejvání došel plnej, prostě jsem koupil flašku polo a dolejvám bez výměny,,pač mám tu automatiku :-),,a jak tak dolejvám tak mi přijde že to jede vždycky o něco lépe,vlasně včera jsem dolejval docela hodně a dneska mi přišlo že mi to nějak ujíždí pod rukama né nějak markantně ale cíti to je ,dokonce mám pocit že vydává jinej zvuk lepší,jako je toto možný?
Ekim

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 475
Registrován: 22 črc 2007, 12:15
Tuning / úpravy: jsem stín,jsem zvuk smyku,jsem tam kde je potřeba prujem když máš zácpu...stojíš v zácpě, já jedu dál!

Re: Honda @125

Příspěvekod janon » 20 črc 2010, 20:14

Ekim píše:...je možný,že na ten polo to pojede líp než na plnej?...


Pochybuju, spis to vidim, na placebo efekt.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Honda @125

Příspěvekod Ekim » 20 črc 2010, 22:51

To by mi to ale musel někdo říct ne,já mám za to že horší olej ,špatný mazání tím pádem špatně jede...
Ekim

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 475
Registrován: 22 črc 2007, 12:15
Tuning / úpravy: jsem stín,jsem zvuk smyku,jsem tam kde je potřeba prujem když máš zácpu...stojíš v zácpě, já jedu dál!

Re: Honda @125

Příspěvekod Ekim » 21 črc 2010, 12:29

janom: dneska ja jede jako obvikle,asi jsem vzal nekde lepsi beno :)
Ekim

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 475
Registrován: 22 črc 2007, 12:15
Tuning / úpravy: jsem stín,jsem zvuk smyku,jsem tam kde je potřeba prujem když máš zácpu...stojíš v zácpě, já jedu dál!

Re: Honda @125

Příspěvekod Ekim » 02 srp 2010, 20:12

Jen pro doplnění hystorie.... minulý týden se zlomil držák motoru celkově už poprvé,mechnismus se silentblocky je slušně nevychytaná záležitos tedy není se čemu divit,prý to neni nic neobvyklého u těch to modelů,oprava zabrala hoďku a půl a nějaké to sváření.
Lanko náhonu odešlo na většnou, tacho se zastavilo na 885XX ...
Ekim

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 475
Registrován: 22 črc 2007, 12:15
Tuning / úpravy: jsem stín,jsem zvuk smyku,jsem tam kde je potřeba prujem když máš zácpu...stojíš v zácpě, já jedu dál!

Re: Honda @125

Příspěvekod Tomáš@125 » 14 srp 2010, 22:52

Mám @125 od ruku 2002 koupeno nové v ČR, nalítáno 19 000 km před měsícem jsem měnil destičky, pneu bylo popraskané a oskákané, dále valečky a řemen, brzdovku. Musel jsem povolit výfuk a bylo vymačkané těsněni vše cca 4 000 kč. Jinak klasika na jaře olej a filtr. Baterie původní a to ji na zimu nevyndavám. To s tím raním startemto mám někdy taky, no je to karbec tak co chcete. Těch 87 tisíc to je neuvěřitelné to ten kolega jezdil taxi :lol: . Je to dobrej stroj na hondu nedám dopustit tech 15-20 tisím co člověk dá navíc o proti číňanům se mu vrátí a hlavně jezdí a ne že pořád něco opravuje a čeká na díly.
Honda@125 prodáno po 11 letech :(, Honda SW-T 400 prodáno
Uživatelský avatar
Tomáš@125

750+
 
Reputace: 42
Příspěvky: 896
Registrován: 13 črc 2010, 23:57
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH 300 / Suzuki Bandit 1250S

Další

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron