Variátor - údržba, zkušenosti, rady

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod foky » 18 dub 2010, 21:52

Ano, pravděpodobně tím myslel převody nikoli variátor. U převodů by se měl měnit, tuším, každý 2 roky.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4040
Registrován: 08 dub 2010, 07:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod sedli » 10 kvě 2010, 15:07

NECHCI ZAKLÁDAT NOVEJ TOPIC,TAK PÍŠU SEM

Poslední dobou jsem si všiml, že když posunuju scoot dozadu- couvu, tak slyším jak mi hrkají válečky, je to docela sylšet a zdá se mi že nikdy předtím jsem nic podobnýho neslyšel.Možná je to deb..... otázka ale mě to zajímá. Hrkají vám tam taky někomu tak že to jde slyšet při tlačení scoota vzad? Díky
Naposledy upravil KYBLOS dne 25 bře 2013, 17:54, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
Live to Ride. Ride to Live.
Byl : Piaggio Hexagon LX 125- r.v.96, nyní Honda PCX 125- rv. 2012 - 1.generace, najeto 65.000 KM
Profil Motorkáři : http://www.motorkari.cz/profil/?uid=101912
Obrázek
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1941
Registrován: 27 črc 2009, 15:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod sedli » 04 čer 2010, 15:34

Pořád mi nikdo neodpověděl na moji otázku ohledně válečků a jejich chrastění...je to o příspěvek výše tak díííky za reakce
Live to Ride. Ride to Live.
Byl : Piaggio Hexagon LX 125- r.v.96, nyní Honda PCX 125- rv. 2012 - 1.generace, najeto 65.000 KM
Profil Motorkáři : http://www.motorkari.cz/profil/?uid=101912
Obrázek
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1941
Registrován: 27 črc 2009, 15:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod janon » 07 čer 2010, 09:42

hruzamil5 píše:...odvdeci se mi to výkonem ?


Jasne, prida ti to 20 koni. :roll:
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
nyni je Honda Silver Wing 600 najeto 108 000 km (ja 90 000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 2733
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Praha

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod KYBLOS » 07 čer 2010, 09:51

vn: Mě válečky zachrastí taky, ale ne když se pohybuju vzad, ale ve chvíli kdy mi scoot jakoby vyřadí tj. když pustím plyn a dostanou se otáčky pod 2000 ot.min. :? To se mi stane i když scoota ráno jen nastartuju, prostě si tam zachrastí. 8)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod bartCZ » 09 říj 2010, 09:25

KYBLOS píše:hruzamil5: když tak koukám, ty tam prostě chceš něco za jakoukoliv cenu napatlat, tak v tom případě by nemusel být špatnej Ceresol a kdybys to chtěl na úrovni, pak olivovej olej Monini :mrgreen: Např. můj známej Patrik, naředil benzín olejem do sekačky, protože ho našel u svýho táty v garáži a usoudil, že by to mohlo jít :roll: Taky originální. Moje rada je, nepatlej tam nic co tam nepatří, jenom si to zas..... No a když se ti něčím jako je olej zas... řemen a tím i řemenice, bude řemen velice statečně prokluzovat, takže ti to taky velice statečně nepojede. :mrgreen: Jo a vzít smirkem polořemenice? Pro lepší grip? Kdyby to zafungovalo, myslím, že budeš každý týden, možná dřív, měnit řemen za novej, nebo tam chceš rovnou dát řetěz místo řemene, pro lepší zvuk motoru jako kroska? :roll:


A můžeš mi říct jeden jediný důvod, proč bych neměl ředit benzín pro 2T skůtr olejem do sekačky ?
Jsi nějak mimo ne ? Sekačky dosahují DALEKO vyšších otáček než 50 skůtr. Pokud ten olej splňuje specifikace
pro skůtr tak proč ho nelít ?
Osobně liju Castrol garden, pro vysokootáčkové sekačky, karbec, výfuk čistej jako studánka, motor jde výborně,
takže u něj určitě zůstanu.

Takže se ptám, na základě čeho mi vyvrátíš, abych nelil do 2T skůtru olej pro zahradní stroje, který má specifikaci API-TC ?
62 radarových :-), tryska č. 70, úprava air boxu, spotřebu nevím, neřeším ....
bartCZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 69
Registrován: 02 říj 2010, 18:29
Bydliště: prdel 20 km od Pardubek :-)
Skútr / moto: B400, 1999

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod KYBLOS » 09 říj 2010, 09:41

Nebudu ti nic vyvracet, jezdi si na co chceš, to je tvoje věc. Známej nalil do Derbiny Atlantise olej do sekačky na trávu, kterou měl jeho otec v garáži, páč zrovna neměl olej do scoota a tak to prostě čapnul a nalil to tam. Neprohlížel ňáký API, nebo co to všechno obsahuje. Nic mu to sice se scootem neudělalo, ale kouřilo mu to jak fichtl, když se tam nalilo moc oleje :roll: Jo a měl pěkně zanesenou svíčku. Jenže tahle odpověď, kterou si citoval nebyla o ředění benzínu, ale oleji do variátoru a to s ředěním benzínu sem jentak prohodil řečí. Když už u toho jsi, třeba to co říkáš motoru nic neudělá, ale pokud jde o mě, prostě liju do skútra to co tam patří tj. je to napsaný na obale atd.... O náhradách něčím co je určeno pro jiný účel v tomhle případě pro sekačku na trávu či křovinořez, prostě ani nepřemejšlím, natož abych je kupoval a lil do scoota, ale když máš jinej názor, lej tam co chceš no. 8) Mě ani nenapadne prostě vzít v krámě olej pro sekačku a přemýšlet jestli bych tím nemohl ředit benzín. Navíc, tady někdo napsal myslím v jiném tématu, že si tam radši naleje to co píšeš, než aby utrácel 500kč za olej do scoota apod. Olej do scoota mě stál asi 160 - 180 kč a šlo mi hlavně o to, aby pro scoota byl určený a to byl, takže já kupoval za né moc peněz to co tam patří s čímž sem byl maximálně spokojen. :roll:
Naposledy upravil KYBLOS dne 09 říj 2010, 10:41, celkově upraveno 1
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod Pavel » 09 říj 2010, 09:53

Jak pečovat o variátor:

Jsou dva druhy klecí variátoru a to je suchá a mazaná.
Suchou poznáte jednoduše podle toho že není nikterak zavřená plechem a válečky jsou v ní ničím nemazané, protože samotná klec je složena že slitin hliníku, ta zajišťuje dostatečné chlazení klece a dostatečné mazání dráhy válečků. Pokud by byl variátor železný tak by válečky museli být přinejmenším ocelové jak v ložistu. V tomto případě tedy válečky nemažeme!

Pokud je klec uzavřena plechem a vnitřek obsahuje vazelínu tak je potřeba mazat! Používaji se zejména mazadla k tomu určená, jedno takové můžete sehnat třeba od Malossi. Tyto klece se musí vždy důkladně čistit kůli jak už zde bylo řečeno prachu a všeho bordelu z variátoru co udělají brusnou pastu.

Dále důkladně vyčistěte kompletní prostor variátoru a nezapomeňte vyfoukat stlačeným vzduchem spojku, kde zůstává spousta prachu. Mimořádně můžete vizuálně překontrolovat spojkové obložení a odmastit je.

Chrastění válečků nepřisuzujte závadě, i když někdy to závada být může, chrastění vzniká už při menším optřebení válečků a klece. Někdy se prostě přítlak variátoru blokne a není schopen válečky dostatečně domáčknout a ty pak chrastí, s přidáním plynu přestanou. Při couváni je to blbost, spojka je zavřená a variátor se točí pouze na volnoběh a tudíž couvání nemá žádný vliv!

Hotovo
Non-stop tel.: 608313999,
A ten znáte? Jak se pojišťovák a garážová lady na skůtříku svezli?
Pavel

Prodejce/servis
 
Reputace: 34
Příspěvky: 448
Registrován: 03 říj 2006, 22:59
Bydliště: Praha

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod Kamilus » 09 říj 2010, 10:35

Když jsem na padině rozebíral asi 20krát za týden variator, tak občas, když jsem to složil z5, tak válečky ve varci byly slyšet. poté, co jsem to rozebral a znova složil, (nic tam nebylo) bylo to už ok.
Kejši: Aprilia SR 50, rv.01, SR50 R, rv.10, SR 125, rv.99, PCX125 r.v.11
125ka Obrázek 150ka Obrázek
Uživatelský avatar
Kamilus

500+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 594
Registrován: 22 lis 2009, 19:09
Bydliště: Šumbark
Skútr / moto: Honda 150 PCX

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod sedli » 09 říj 2010, 10:41

Chrastění válečků už je dávno pryč, ale díky za reakci. Když jsem měnil segment na nakopávačku, tak jsem kontroloval válečky - Když jsem je tam dával nový, namazal jsem je vazelínou(protože už jsem jinde četl to, co tady psal Pavel - mám tam mosazný kryt s těsněním takže jsem odmastil, vyčistil a namazal) no a teď po 5000 km zhruba když jsem se podíval tak válečky zase uplně suchý a vazelína nikde. Ale válečky jsou otlačený jen málo takže to je asi tak nějak normální :-)
Live to Ride. Ride to Live.
Byl : Piaggio Hexagon LX 125- r.v.96, nyní Honda PCX 125- rv. 2012 - 1.generace, najeto 65.000 KM
Profil Motorkáři : http://www.motorkari.cz/profil/?uid=101912
Obrázek
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1941
Registrován: 27 črc 2009, 15:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod bartCZ » 09 říj 2010, 13:42

KYBLOS píše:Nebudu ti nic vyvracet, jezdi si na co chceš, to je tvoje věc. Známej nalil do Derbiny Atlantise olej do sekačky na trávu, kterou měl jeho otec v garáži, páč zrovna neměl olej do scoota a tak to prostě čapnul a nalil to tam. Neprohlížel ňáký API, nebo co to všechno obsahuje. Nic mu to sice se scootem neudělalo, ale kouřilo mu to jak fichtl, když se tam nalilo moc oleje :roll: Jo a měl pěkně zanesenou svíčku. Jenže tahle odpověď, kterou si citoval nebyla o ředění benzínu, ale oleji do variátoru a to s ředěním benzínu sem jentak prohodil řečí. Když už u toho jsi, třeba to co říkáš motoru nic neudělá, ale pokud jde o mě, prostě liju do skútra to co tam patří tj. je to napsaný na obale atd.... O náhradách něčím co je určeno pro jiný účel v tomhle případě pro sekačku na trávu či křovinořez, prostě ani nepřemejšlím, natož abych je kupoval a lil do scoota, ale když máš jinej názor, lej tam co chceš no. 8) Mě ani nenapadne prostě vzít v krámě olej pro sekačku a přemýšlet jestli bych tím nemohl ředit benzín. Navíc, tady někdo napsal myslím v jiném tématu, že si tam radši naleje to co píšeš, než aby utrácel 500kč za olej do scoota apod. Olej do scoota mě stál asi 160 - 180 kč a šlo mi hlavně o to, aby pro scoota byl určený a to byl, takže já kupoval za né moc peněz to co tam patří s čímž sem byl maximálně spokojen. :roll:


Jako 1+1 jsou dvě, já tam reagoval na to že někdo prosazoval nějakej super olej za 500, na to jsem mu napsal co jsem mu napsal. Prostě stačí číst technické specifikace a nekupovat předražený věci
jenom proto že to výrobce napíše, nejsme tupé ovce a číst umíme, že jo :).
Na to nemusí být nikdo bůhvíjaký odborník. Co nalil za olej do scoota to nevím, možná leje jeho táta do sekačky Lukanu, co já vím ... Ale Castrol garden 2T je odzkoušený.
Naopak mě třeba zklamal Castrol 2T pro skůtry, silně zakarbonoval výfuk, ale měl specifikaci jenom API-TB.
Prostě pokud naleješ do scoota olej pro dvoutakt se specifikací API-TC, tak je v celku jedno co je to za olej.
A to že křoviňáky točí kolem 8000 otáček za minutu a scoot má maximálku pod 6000 je taky jasný. Takže asi tak.
62 radarových :-), tryska č. 70, úprava air boxu, spotřebu nevím, neřeším ....
bartCZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 69
Registrován: 02 říj 2010, 18:29
Bydliště: prdel 20 km od Pardubek :-)
Skútr / moto: B400, 1999

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod KYBLOS » 09 říj 2010, 13:54

Hezký no. Já jen, že mě by prostě nenapadlo jít někam do zahradnictví, nebo já nevím, kde se kupuje tenhle olej do křoviňáku ( bydlím v bytě a nemám zahrádku :mrgreen: ), takže prostě jen ten nápad, zajít se podívat do krámu, kde nabízejí olej do křoviňáku, mě prostě palicí neprolítne. :lol: Jinak jasný, když myslíš, že je to dobrý tím ředit, tak jo, já ti to neberu, ale já kdybych měl ještě malýho scoota 2T, tak si stejně budu kupovat olej s obrázkem scoota apod. Nejsem znalec přes API a vůbec tyhle specifikace. Prostě na jaru musí být napsáno, že je to na nádobí, abych to koupil, na pytlíku do vysavače musí být cedulka, že je to zrovna pro můj vysavač atd... Jen příklad, když ty znalosti nemám, tak to prostě nekoupím a nezkusím, protože když nevím, tak bych tím mohl něco víš co ? :wink: Ty ale o tom něco asi víš, takže jo, píšu, že ti to neberu 8) Ovšem stále vidím, že píšeme o něčem co do tohodle tématu nepatří. :roll:
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod j3nda » 12 říj 2010, 07:59

Nevim co tu resite, pokud kupuje olej se specifikaci API TC tak je to neco jako JASO FB cili celkem vyhovujici olej, trochu bych se bal prave toho, ze je urceny prave pro vyssi otacky, takze se treba nebude zcela spalovat, ale pokud ho ma odzkouseny a vyfuk cisty, tak je to v pohode. Je uplne jedno jaky obrazek na tom je a cena je pouze otazka cenove politiky. Ja mam pro skutra doporuceny olej specifikace JASO FC coz spise odpovida API TC+ tak ho tam leju, ale i mezi temito oleji jsou lepsi a horsi. Takze jde spis o to jakou s tim ma dlouhodobou zkusenost. Kolikrat polosyntetika v beznem skutru odvede lepsi praci nez syntetika plna. Mineralni olej tam uz asi neleje nikdo.
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 22:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod bartCZ » 12 říj 2010, 19:44

j3nda píše:Nevim co tu resite, pokud kupuje olej se specifikaci API TC tak je to neco jako JASO FB cili celkem vyhovujici olej, trochu bych se bal prave toho, ze je urceny prave pro vyssi otacky, takze se treba nebude zcela spalovat, ale pokud ho ma odzkouseny a vyfuk cisty, tak je to v pohode. Je uplne jedno jaky obrazek na tom je a cena je pouze otazka cenove politiky. Ja mam pro skutra doporuceny olej specifikace JASO FC coz spise odpovida API TC+ tak ho tam leju, ale i mezi temito oleji jsou lepsi a horsi. Takze jde spis o to jakou s tim ma dlouhodobou zkusenost. Kolikrat polosyntetika v beznem skutru odvede lepsi praci nez syntetika plna. Mineralni olej tam uz asi neleje nikdo.


já bych právě neřekl, že se nebude zcela spalovat, spíše že dokáže dobře mazat i vyšší otáky, spaluje se dobře, to vím :-)
62 radarových :-), tryska č. 70, úprava air boxu, spotřebu nevím, neřeším ....
bartCZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 69
Registrován: 02 říj 2010, 18:29
Bydliště: prdel 20 km od Pardubek :-)
Skútr / moto: B400, 1999

Re: Údržba variátoru zkušenosti a rady

Příspěvekod jardajbc » 19 říj 2010, 19:45

Já bych se vrátil k údržbě variátoru. Zkušenost je udržovat variátor v čistotě. To je mimo jiné mít dobré těsnění na deklu aby tam nešel prach. Jinak řemen s prachem působí jako smirkový papír a variátor brzy odejde. Když udělám dodatečné otvory pro chlazení tak je musím osadit alespoň improvizováným filtrem.
jardajbc

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 77
Registrován: 07 srp 2010, 17:30

PředchozíDalší

Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron