Správný průběh variátoru ?

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod rickey » 20 črc 2009, 17:35

Zdar,
osadil jsem skůtra (Yamaha Cygnus 125) variatorem POLINI Maxi Speed Control včetne pružiny a řemenu a JE TO HORŠÍ !! než s originálním variátorem !! Můžete mi někdo prosím popsat jaký je správný průběh variátoru. Originál zabírá okamžitě už od prvního pootočení plynu, tj akcelerace je okamžitá už od minimálních otáček a vzrůst rychlosti i otáček motoru je lineární.
U varia POLINI se po přidání plynu skůtr pozvolna rozjíždí do cca 30km/h, kde se motor najednou roztočí na maximální otáčky a teprve potom skůtr zrychluje o trochu lépe než s originálem, ale se řvoucím motorem na plných otáčkach :shock: Nechci jezdit 40 km/h na řvoucím skůtru jako to dělají na 50 ccm :(

Když to shrnu, přišel jsem o zátah odspoda a plynulou a okamžitou akceleraci od 0-60 km/h a získal jsem vláčný rozjezd, řvoucí motor a akceleraci až nekde od 40 km/h (a pravděpodobně i vyšší spotřebu). Hláška z eshopu scootland - "Změna je opravdu “pecka,” skútr ožije neskutečným způsobem a z předjíždění se místo obavy stane radost" u mě rozhodně neplatí.

Čekal jsem tedy rozhodně víc od tuningového variátoru což má být ta nejzásadnější tuning změna :cry: nebo udělali soudruzi v Itálii zásadní chybu v gramáži válečků ?? Nechcete někdo 1 den ježděný variátor polini ? :oops:
rickey

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 26 kvě 2009, 09:57
Skútr / moto: Runner ST 200

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod janon » 20 črc 2009, 17:45

Jo vyladit tuningovy varec neni sranda. Snad ti nekdo poradi, ale spise se zaradis, k te vetsine zklamanych, co od takoveto zmeny, cekaji buh vi co. Ja rikam, ze nejlepsi tuning, je vetsi obsah. Sam vyrobce, vi co dela. Tyhle radoby zlepseni, jsou spise jednostranne a projevi se, pak vetsinou na mensi zivotmosti, hospodarnosti atd. A co je podle mne hlavni a rozhodujici, ze vysledek ani zdaleka neodpovida vynalozenym financim.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod Horvy » 20 črc 2009, 18:07

Uživatelský avatar
Horvy

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 140
Registrován: 05 čer 2009, 18:13
Bydliště: Jirkov
Skútr / moto: Yamaha Majesty 125 r.v. 2004
Tuning / úpravy: žádné

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod rickey » 20 črc 2009, 18:55

předpokládal jsem, že když pan Polini prodává kompletní a jedinou sadu určenou pro muj typ skůtra, že to bude fungovat bez dalších NUTNÝCH úprav ... a z návodu na scootlandu nějak nevím jaké válečky vybrat...můj průběh je : Normální až vlažný start, následně přicházejí vysoké konstantní otáčky a následuje od cca 40 km/h rozjezd za plného řevu motoru (něco jako rozjezd na dvojku s plným plynem)
rickey

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 26 kvě 2009, 09:57
Skútr / moto: Runner ST 200

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod Pacin » 09 zář 2009, 21:05

zdraviim taky mám cygnus! a váhal jsem který nový variator do něj dám měl sjme už objednaný italskou novinky j-costa ale po týdnu mi volal chlap z yamahy že to nedoporučuje že je to sice brůtální tak jak píšou ale že to přetačí motor to obrovských otáček a jízda není tak plynulä tak sjem si objednal jiný vario a to od malossi multivar známá klasika která je ověřená 8) dnes jsme se dočkal a jel jsem první jízdu po změně! změna byla opravdu znát jízda je plynulejší plyn je cítit téměř okamžitě a akcelerace je asi o nepatrný množství lepší zas přibliožně do těch 60 pak už to leze hůř ale po zahřátí na stovku je nárůst poměrně svižný ale jinak zvýšení maximálky takřka nedošlo v co jsme malinko doufal!!! tak že změna nenní tak výrazná jak jsme očekával ale rozdíl v tom je :wink: tak že pokud někdo váhá se změnou varia tak asi malossi je dobrej výběr! jinak přes zimu změnim láček na divokou ortanžovou a jinak asi nic přece jen na 4takty toho moc není ,už skoro nic ke zlepšení výkonu a kit do motoru se mi moc nechce dávat! a výfuk je asi zbytečný jen si nynější nechám malinko přizvednout nahoru , dodá to dojem sportu! když tak ICQ 339-479-372 jsem k dispozici ;) pro info ! i sám se něco novýho dozvim :D :D :D jinak cygnus x je velice povedený designový kousek! který vyniká mezi ostatními!! a je ideální městký drak! který vě městě natrhne všem prd... :D
Uživatelský avatar
Pacin

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 09 zář 2009, 20:47
Skútr / moto: cygnus x
Tuning / úpravy: variátor malossi multivar

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod Pavel » 12 zář 2009, 12:15

rickey píše:Zdar,
osadil jsem skůtra (Yamaha Cygnus 125) variatorem POLINI Maxi Speed Control včetne pružiny a řemenu a JE TO HORŠÍ !! než s originálním variátorem !! Můžete mi někdo prosím popsat jaký je správný průběh variátoru. Originál zabírá okamžitě už od prvního pootočení plynu, tj akcelerace je okamžitá už od minimálních otáček a vzrůst rychlosti i otáček motoru je lineární.
U varia POLINI se po přidání plynu skůtr pozvolna rozjíždí do cca 30km/h, kde se motor najednou roztočí na maximální otáčky a teprve potom skůtr zrychluje o trochu lépe než s originálem, ale se řvoucím motorem na plných otáčkach :shock: Nechci jezdit 40 km/h na řvoucím skůtru jako to dělají na 50 ccm :(

Když to shrnu, přišel jsem o zátah odspoda a plynulou a okamžitou akceleraci od 0-60 km/h a získal jsem vláčný rozjezd, řvoucí motor a akceleraci až nekde od 40 km/h (a pravděpodobně i vyšší spotřebu). Hláška z eshopu scootland - "Změna je opravdu “pecka,” skútr ožije neskutečným způsobem a z předjíždění se místo obavy stane radost" u mě rozhodně neplatí.

Čekal jsem tedy rozhodně víc od tuningového variátoru což má být ta nejzásadnější tuning změna :cry: nebo udělali soudruzi v Itálii zásadní chybu v gramáži válečků ?? Nechcete někdo 1 den ježděný variátor polini ? :oops:


Na klasické ladění je lepší Malossi, nesmíš věřit co kde píšou.
Jak poradit? pokud je tvarem řemenic takhle nastaven tak je každá rada drahá, pokud sis tam dal i pružinky, tak je vyhoď a použij těžší válečky. S timhle varcem asi budou trochu starosti a budeš muset asi hodně dolaďovat. Možná je lepší jak říkáš varec vycuknout a dát tam Malossáka, nebo nechat origo. Já osobně doporučuji Malossi. Varec se také musí zajet zhruba tak 350km a pak doladit.
Non-stop tel.: 608313999,
A ten znáte? Jak se pojišťovák a garážová lady na skůtříku svezli?
Pavel

Prodejce/servis
 
Reputace: 34
Příspěvky: 448
Registrován: 03 říj 2006, 23:59
Bydliště: Praha

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod Pacin » 14 zář 2009, 18:34

ano malossi ;) nejlepší volba! jsem s nim velmi spokojen
Uživatelský avatar
Pacin

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 09 zář 2009, 20:47
Skútr / moto: cygnus x
Tuning / úpravy: variátor malossi multivar

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod Hasmann » 16 zář 2009, 00:45

Jelikož se teprve dávám dokupy s Aprilkou,tak spíše začínám naslouchat jejímu přání...Nicméně já bych už nějaké to přání měl.Jednak by měla být maximálka vyšší než 80km/h(dle GPS) s tou 70cm3 kou a jednak mám dojem,protože jsem měnil řemen který šel na granulát(nahrazen kevlarem),že ten varec a asi i spojka je původní.
Tudíž můj dotaz: Jaký varec(nejspíše Malossi) a s jakýma válečkama bych měl dát? Apropo spojka by se taky asi šikla nová,tudíž která? Můj pohled na výsledek je takový: Nejde o to spálit pneu na křižovatce,ale aby zrychlení bylo poněkud svižnější v rozsahu 0-60km/h,to je totiž nyní sice lineární,ale takové lineárně pusté,jakmile se dostanu na tuto rychlost,tak jako by mě někdo vzal do vleku a rozjede se to svižně až do těch zmiňovaných 80km/h.Další předpoklad je i zvýšení maximálky,nepotřebuju lítat 120km/h(to je stejně sci-fi a už poněkud riskantní),ale těch 90-95km/h by to mohlo dát,samozřejmě že 100km/h je vítáno,ale nikoliv nezbytně nutné.Nutno dodat,že výfuk je tam tuším HEBO,každopádně není série...
Gratuluji všem kteří dočetli až sem a mnohokráte děkuji těm,kteří přispějí nějakou radou. :wink:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod Vitas » 16 zář 2009, 17:16

Pokud je tam Hebo, tak je to nejpis Performer. Co to je za rv? Motor Morini, nebo Piaggio? Jinak spojku skoro nema cenu.. Jen tvrdsi pruzinky do spojky postacej. Malossi multivar je pri takovemhle setupu nezbytnej. Valecky nikdo nerekne, ale rekl bych tak 3-5g.
Uživatelský avatar
Vitas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 293
Registrován: 21 kvě 2009, 20:38
Skútr / moto: ItalJet Formula 50

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod Hasmann » 17 zář 2009, 07:58

RV je 2001,tudíž by měl být motor Morini...spojka mě až tak netrápí,jako spíše ten varec...
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod Vitas » 17 zář 2009, 13:33

No, kup, multivar ze scootlandu. Za 4 dny ho mas doma. :wink:
Uživatelský avatar
Vitas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 293
Registrován: 21 kvě 2009, 20:38
Skútr / moto: ItalJet Formula 50

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod Hasmann » 17 zář 2009, 14:18

Tak teď to ještě nehrotím,před zimou musím dát do kupy auto,ale přes zimu asi vyměním...a kontrastku taky,do kopce (prudkého) se jí moc nechce... :?
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod jakattara » 17 zář 2009, 15:11

Cis Fis chlapi - já se přiznám,že do svého scoota jsem pořídil multivar a nepřišlo nic.Zlepšení žádné.Scoot jsem koupil rok starý,najeto 1200km,po pravidelných garančkách a stále blokován.Maximální rychlos 50 km tach.Koupil jsem neblokované CDI Naraku a maximálka se blížila k 70km tachometrovým.Plynule se to rozjíždělo,od O - těch 70km (pořád tachometrových).Po výměně varce to začlo řvát,přestalo to jet.Nakonec jsem tam dal varec Malossi,7,5g original Kymco válečky a originál Kymco kontrastní pružinu.A upřímně,nemyslím,že jsem se do toho varce měl dát.Ale myslím,že jsem začal boj a určitě se s tím dá něco dělat.Myslím,že by to chtělo ještě těžší válečky,ale nejsem si jist.Asi zajedu do nějakého servisu a pokusím se zjistit něco víc před tím,než se do laborace pustím.Každopádně myslím,že co skutr to jiný varec,jiné nastavení.....jiná hmotnost válečků...A navíc,je to jen padina...jak už janon napsal Jo vyladit tuningovy varec neni sranda. Snad ti nekdo poradi, ale spise se zaradis, k te vetsine zklamanych, co od takoveto zmeny, cekaji buh vi co. Ja rikam, ze nejlepsi tuning, je vetsi obsah. Sam vyrobce, vi co dela. Tyhle radoby zlepseni, jsou spise jednostranne a projevi se, pak vetsinou na mensi zivotmosti, hospodarnosti atd. A co je podle mne hlavni a rozhodujici, ze vysledek ani zdaleka neodpovida vynalozenym financim.
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod jiribar » 17 zář 2009, 16:46

Pánové, souhlasím s tím, že nejlepší tunning je vyšší obsah. Základní poučku všichni známe, nehledě k tomu, že např. 125 ccm je v některých případech o cca jen tři až pět tisíc dražší než model v padesátce. Ale jsou mezi námi ti, kteří padesátku koupili právě pro to, že to je padesátka (to je i můj případ). Osobně si myslím, že úpravu skůtru je lepší svěřit raději odborníkům, což bylo i v mém případě. Vyhnul jsem se tím nákupu něčeho, co mi nemusí k mé spokojenosti fungovat.
jiribar

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 28
Registrován: 07 kvě 2009, 19:32
Skútr / moto: KYMCO Super 8 2T
Tuning / úpravy: výfuk Leo Vince 3404, variátor Malossi, přetryskováno

Re: Správný průběh variátoru ?

Příspěvekod pajapaja » 17 zář 2009, 18:54

tlupa inženýrků v různých firmách laboruje,vymýšlí a zkouší nastavení aby fungovalo s ohledem na výkon , krouťák .životnost motoru řemene.spojky ,užitečnou hmotnost......ale já to doma zvládnu líp,protože na tom nic není??? :idea: :?: :D Leda tak ho.....Ne že by nešlo aspoň něco zlepšit-- ale vždy je to něco za něco.
pajapaja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 263
Registrován: 03 črc 2008, 19:56
Bydliště: oslavice
Skútr / moto: hyosung prima

Další

Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků