Výměna motoru u Piaggia X 8 125 za 250.

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Výměna motoru u Piaggia X 8 125 za 250.

Příspěvekod Šam » 22 lis 2015, 01:08

Ahoj,mám Piaggio X 8 125 s karburátorem.Nedávno jsem koupil totálně rozdělanej motor z 250 taky karbec.Motor jsem složil v pohodě ,ale mám problém se statorem.Stator sám o sobě je funkční , ale konektor má pouze 4 kolíky a já u X8 mám 5 kolíků.Vúbec nevím co s tím,je jasný že budu muset předělat kabeláž ,ale zatím nikdo nedokázal poradit jak.Poradí někdo nebo by bodlo schéma zapojení 250 s karburátorem.Šam.
Uživatelský avatar
Šam

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 21 lis 2015, 19:10
Skútr / moto: Piaggio X 8 125
Tuning / úpravy: Chystám přestavbu na 250ccm.

Re: Výměna motoru u Piaggia X 8 125 za 250.

Příspěvekod nem.pe » 22 lis 2015, 01:47

jelikož jsem to měl letos rozebraný tak na tvém X 125 je v konektoru 3X drát od vynutí statoru, 1x snímač otáček a 1xčidlo tlaku oleje,

na 250 předpokládám 3X vynutí statoru a snímač otáček (ted jeste najit cidlo tlaku oleje) asi bude jinde, ale kamarád měl 250 v atlanticu a myslím že ty motory nebyly úplně stejný pokud si pamatuju určitě bylo řešený jinak startování
porovnej tady https://www.piaggiospares.co.uk/spareparts/1347/piaggio%20x9%20250%20evolution?uid=0
a tady https://www.piaggiospares.co.uk/spares/modelimage.asp?modelid=1246&m=Piaggio%20X9%20125&uid=0
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Výměna motoru u Piaggia X 8 125 za 250.

Příspěvekod Šam » 22 lis 2015, 10:49

Dík za ifo,šel jsem se hned kouknout na ty konektory a ten 5 kolík co chybí u 250 je fakt čidlo oleje.Teď už to nebude problém zapojit.Dám vědet jak to dopadne.Velkej dík za dobrou radu.Smutný je že jsem psal i na scootlland a tam mě odpálkovali s tím že je nutná zásadní přestavba el .rozvodů.Opravdu ochotní odborníci.
Uživatelský avatar
Šam

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 21 lis 2015, 19:10
Skútr / moto: Piaggio X 8 125
Tuning / úpravy: Chystám přestavbu na 250ccm.

Re: Výměna motoru u Piaggia X 8 125 za 250.

Příspěvekod nem.pe » 22 lis 2015, 15:43

není zač
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Výměna motoru u Piaggia X 8 125 za 250.

Příspěvekod JRM66 » 28 pro 2015, 00:04

Ako to napokon dopadlo, už jazdiš?
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 725
Registrován: 08 říj 2015, 18:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

Re: Výměna motoru u Piaggia X 8 125 za 250.

Příspěvekod Šam » 28 pro 2015, 00:19

Ahoj,motor už běží.Jenom prosakuje fridex pod hlavou.Takže jsem objednal silnější těsnění a to debilní plechový který má sílu 0,33mm vyndám a namontuju klasický o síle 1,10mm a snad bude těsnit.Projel jsem to asi 5 kyláků a pocit z toho je dobrej,hlavně do kopce to valí parádně.
Uživatelský avatar
Šam

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 21 lis 2015, 19:10
Skútr / moto: Piaggio X 8 125
Tuning / úpravy: Chystám přestavbu na 250ccm.

Re: Výměna motoru u Piaggia X 8 125 za 250.

Příspěvekod JRM66 » 28 pro 2015, 18:40

Všeobecne to plechové je lepšie ako to klasické, (Turbo motory sú podmienene týmto plechovým tesnenim ako aj dizlove u ktorých by to klasicke kukuričné moc dlho nevydržalo, videl som už pár motorov z rozožraným a rozpaleným klasickým tesnenim) skôr si myslim že borec pred tebou lial obyčajnu vodu alebo noname fake chladiacu sračku ktoré sú obvykle extra agresivne. Ja som mal v dovezenom Piaggio z IT ešte asi pôvodnu chladiačku ktorá bola pekne svetlo tyrkysova ale po premerani už bola na NULE. Použil som origo koncernovu GM chladiačku na -25 nech mi to neprimrzne a premaže pekne vodnú pumpu. Edit: Hrubšie tesnenie znižuje krapet kompresiu a vykon, použiva sa hlavne po strojovom zarovnani hlavy kedy z nej trocha ubudne. Neviem či možno by nebolo vhodne ju trocha prerovnať, alebo ked ju budeš mať vonku tak ju aspoň skontroluj či nie je trocha skrútena.
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 725
Registrován: 08 říj 2015, 18:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

Re: Výměna motoru u Piaggia X 8 125 za 250.

Příspěvekod Šam » 28 pro 2015, 21:04

Dík za info.Máš pravdu v tom že když už to musím znovu rozebrat tak bude lepší nechar hlavu srovnat.Ventily jsem zabrousil sice jenom hrubou a jemnou brusnou pastou ,ale těsní perfektně.Stejnak je prosinec a je dost času.Ještě k výkonu motoru,tahle 250 má bezvadnej zátah je to fakt o nečem jiným než 125.Mám ještě upravenej motor na 180,ale i tady je tech 70 ccm k dobru hodně znát.
Uživatelský avatar
Šam

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 21 lis 2015, 19:10
Skútr / moto: Piaggio X 8 125
Tuning / úpravy: Chystám přestavbu na 250ccm.

Re: Výměna motoru u Piaggia X 8 125 za 250.

Příspěvekod nem.pe » 28 pro 2015, 22:20

jojo naprostej souhlas já mám 200 a kamarád měl atlantica 250 a ten fichtl navíc byl strašně znát
nevěřil jsem tomu ale je to tak
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků