cukání za studena

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

cukání za studena

Příspěvekod Chmelik » 03 lis 2019, 13:03

Dobrý den,

nedávno jsem si pořídil jeté Piaggio FLY 150cc a každou jízdu, než se motor zahřeje podivně cuká. Děje se to jak při jízdě pod plynem, tak při jízdě z kopce u "brždění motorem". Zhruba po minutě je již jízda plynulá a žádný problém dál není. Začal jsem výměnou svíčky, ale to bohužel nepomohlo. Žiji momentálně v Austrálii, kde i ty ranní teploty jsou momentálně kolem 20 stupňů, takže na počasí to svést nemohu. Neřešil jste někdo stejný problém? Forum jsem zkusil prohledat, ale na nic podobného jsem nenarazil.

Moc děkuji za postřehy!
Chmelik

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 27 říj 2019, 10:45
Skútr / moto: Piaggio FLY 150cc

Re: cukání za studena

Příspěvekod JardaB » 03 lis 2019, 13:39

Stačí motor ohřát nebo se podívat na funkcí sytiče.
JardaB
(Stadion 11; Babetta 210; Kymco Downtown 125i ABS) ... Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4;
Tábor; http://www.buchtik.eu ; buchtik@post.cz
Uživatelský avatar
JardaB

750+
 
Reputace: 152
Příspěvky: 836
Registrován: 17 črc 2015, 13:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách :-)

Re: cukání za studena

Příspěvekod Chmelik » 03 lis 2019, 23:13

Co tím myslíte, podívat se na funkci sytiče? Jinak nechat motor ohřát, to bych skůtr musel nechat bězet na volnoběh 5 minut, abych tomu zamezil a v tom případě pro mě funkčnost skůtru ztrácí na významu. Děkuji za další odpovědi
Chmelik

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 27 říj 2019, 10:45
Skútr / moto: Piaggio FLY 150cc

Re: cukání za studena

Příspěvekod JardaB » 04 lis 2019, 09:36

Je to vstřik nebo karburace ?
JardaB
(Stadion 11; Babetta 210; Kymco Downtown 125i ABS) ... Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4;
Tábor; http://www.buchtik.eu ; buchtik@post.cz
Uživatelský avatar
JardaB

750+
 
Reputace: 152
Příspěvky: 836
Registrován: 17 črc 2015, 13:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách :-)

Re: cukání za studena

Příspěvekod Chmelik » 04 lis 2019, 22:21

vstřik
Naposledy upravil Chmelik dne 05 lis 2019, 12:03, celkově upraveno 2
Chmelik

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 27 říj 2019, 10:45
Skútr / moto: Piaggio FLY 150cc

Re: cukání za studena

Příspěvekod josuk » 05 lis 2019, 07:46

tak začal bych nějakou čistící přísadou do benzínu, lepší benzín vyzkoušet.. (i když netuším, jak to máte v austrálii ;-)) a teprve pak nějaký další servis..
Kymco XCT 400 ABS (2016): Obrázek
X-max 250 ABS (2012): Obrázek
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 459
Příspěvky: 1019
Registrován: 14 pro 2012, 09:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: X Max na citygrip WINTER a Xciting na Diablo Rosso
Tuning / úpravy: reflexní nálepky a deka

Re: cukání za studena

Příspěvekod Chmelik » 05 lis 2019, 09:51

Co jsem tak hledal na různých fórech, tak jsem se dočetl, že dotyčný měl stejný problém, ale vyřešil to NEtankováním Shellu 98 a od té doby mu to jezdí v pořádku. Já pro jistotu zkusil 98, 95 i 91 a ani jedno problém nevyřešilo :D
Někdo mi dokonce napsal, že je to normální a ať si zvyknu.. ale to mi upřímně přijde jako hovadina
Chmelik

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 27 říj 2019, 10:45
Skútr / moto: Piaggio FLY 150cc

Re: cukání za studena

Příspěvekod forester » 05 lis 2019, 10:37

Tak asi myslíš mňa, a do SZ som ti to naozaj písal. Trvám na tom tak ako to píšem a ešte by som spomenul že markatnejšie to je za studena (myslím ale vonkajšej teploty) máte tam aj zimi v tej Austrálii nie? :D
Benzín 100 oct ešte vyskúšaj aby si mal kompletku.

Chmelik píše:
Ahoj,
projížděl jsem forum a hledal můj problém a narazil jsem akorát na tvou odpověď v jednom tématu kde jsi odpověděl následovně:
"Trhať môže maximálne za studena pri rozjazde ale po prejdení 2-3 km by sa to malo úplne stratiť.Máš to nové tak choď do predajne a reklamuj to."
já mám přesný problém, jak jsi ho popsal ty. Trhání za studena první zhruba jeden kilometr, pak už je vše v normálu. Jedná se o Piaggio FLY 150cc. Prozradil by jsi mi prosím o jaký problém se jedná?
Děkuji

Forester:
Ahoj, no nie je to problem ale skôr vlastnosť,technicky je všetko v poriadku. Treba to pri prvom štarte v tomto chladnejšom období nechať zohriať tak 3 min. a aj tak nejaké to slabé trhnutie môžeš pocítiť.Ďalší spôsob ako na to vyzráť je pridávať razantnejšie čo ja ale nerobím. To pohupovanie tam bude stále nejaké pri jemnom rozbiehaní. Viem že ťa to znervózňuje ale treba si na to zvyknúť.
Good Luck
Honda PCX, 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,40 tis km
Yamaha X-Max 250,2012,76 tis km
Honda Forza 300, 2018, 6 tis km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 424
Příspěvky: 4335
Registrován: 14 čer 2010, 15:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: cukání za studena

Příspěvekod Chmelik » 05 lis 2019, 11:38

Nechtěl jsem působit neúctivě, pokud to tak vyznělo, tak se moc omlouvám :)) Zima v Austrálii asi bude, ale zrovna tu začíná léto, takže to ještě chvíli potrvá :D Spolubydlící si koupil stejný skůtr, také z druhé ruky a tenhle problém nemá (když jsem Vám psal, tak ho ještě neměl), tak mě to připomělo znovu k bádání po problému. A jelikož bydlím v malém městě, tak skůtr využívám spíše na přejezdy se studeným motorem. 100 oct vyzkouším, až na něj narazím, ale jelikož se v tomto městečku nevyskytuje, tak bych problém rád vyřešil nějak jinak :D
+ mi tam ještě nesední to cukání při brždění motorem z kopce, to také zmizí po prvních 1-3 km
Chmelik

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 27 říj 2019, 10:45
Skútr / moto: Piaggio FLY 150cc

Re: cukání za studena

Příspěvekod JardaB » 05 lis 2019, 13:35

Můj dojem je, že řešíš opravdu píxxxxxx, ale to je jen můj názor. Tvoje hlava na to nestačí ? Úplně jednoduché řešení to mít nebude (to vidíš i z reakce fóra). Musel by si hledat vylučovací metodou. Buď to bude stát tvůj čas a zapojení mozku nebo tvoje peníze.

Čím to je ? Řídící jednotka si "nějak řídí bohatost směsi" ... nějak jinak než karburátor, který má sytič řízený teplotou. Tzn. měla by reagovat na nějaké čidlo teploty. Mohlo by to být okolo překalibrace a nečistot okolo škrtící klapky. Dtto důvodem může být netěsnost za škrtící klapkou a přisávání vzduchu . Pokud to má lambda sondu, která řídí bohatost směsi ... je možné hledat i tady. Další řešení je přepsáním palivové mapy. Pokud je to pro tebe tak velký problém, tak se zapoj a hledej nebo to dej bez přemýšlení do servisu, kde jsou na takové speciality vybaveni znalostmi a zkušenostmi.
Naposledy upravil JardaB dne 06 lis 2019, 13:37, celkově upraveno 1
JardaB
(Stadion 11; Babetta 210; Kymco Downtown 125i ABS) ... Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4;
Tábor; http://www.buchtik.eu ; buchtik@post.cz
Uživatelský avatar
JardaB

750+
 
Reputace: 152
Příspěvky: 836
Registrován: 17 črc 2015, 13:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách :-)

Re: cukání za studena

Příspěvekod Chmelik » 05 lis 2019, 22:22

Pohrdavěji by to už nešlo? Pokud jste si nevšiml, tak já vyřazovací metodou začal, začal jsem palivem, následně svíčkou. A jelikož momentálně nevím, kterým směrem se dál ubrat, tak hledám odpovědi tady. Pokud je tento problém pro vás pi....na, tak prosím, ale já chci mít skůtr v pořádku a proto se problém snažim vyřešit.
Chmelik

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 27 říj 2019, 10:45
Skútr / moto: Piaggio FLY 150cc

Re: cukání za studena

Příspěvekod forester » 06 lis 2019, 04:17

Neurážaj sa hneď, tak to tu chodí zvykaj si!

Chmelik píše:
já mám přesný problém, jak jsi ho popsal ty. Trhání za studena první zhruba jeden kilometr, pak už je vše v normálu. Jedná se o Piaggio FLY 150cc. Prozradil by jsi mi prosím o jaký problém se jedná?
Děkuji

Austrália je ďaleko, povedal by som presne na opečnej strane zemegule a preto ti to nikto nevyrieši na tú dialku, expresne, bez diagnostiky a zaručene. JardaB ti nadhodil správne pár možností ktoré to môžu vyriešiť ale jednoznačne sa to nedá diagnostikovať.
Je to tvoj prvý skuter? Spýtal si sa na tento problém aj bývalého majitela? Ja mám už tretí skúter a každý sa správal viac menej rovnako PCX125, Yamaha 250, Forza 300. Neviem prečo sa brániš teórie že keď chceš máť od prvého km po naštartovaní hladký chod tak skúter musíš nechať zohriať.Skúter je konštruovaný prevažne na južanské krajiny a ich teplote sú prispôsobené aj jednotlivé komponenty ako termostat,sýtič a teplotné čidlá. Po zahriatí sa správa aj v chladnejšom období už rovnako. Fungujú tak všetky skútre a vlastne aj všetky spalovacie motory.

Budeš musieť asi navštíviť servis a investovať minimálne do diagnostiky, zaručenú odpoveď na tvoj “problém” tu nedostaneš.
Honda PCX, 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,40 tis km
Yamaha X-Max 250,2012,76 tis km
Honda Forza 300, 2018, 6 tis km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 424
Příspěvky: 4335
Registrován: 14 čer 2010, 15:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: cukání za studena

Příspěvekod HANZTD » 06 lis 2019, 07:47

Ventily už u toho někdy někdo seřizoval ?
z SR 50ie na SRMAX 300ie nejnověji SR\/ 850 ;-)

NEBREČIM , MÁM ITALA .. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII 8)
Uživatelský avatar
HANZTD

100+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 116
Registrován: 05 zář 2014, 21:33
Bydliště: ÚSTÍ NAD LABEM
Skútr / moto: APRILIA SR\/ 850 ABS,ATC sport r.v.12 BLACK
Tuning / úpravy: AKRAPOVIČ SR\/ , Led svit , Pozičky P+Z alá USA , Tourist plexi , Hot grip , Semtam polep trikolora-sport , Giwi 55L (nouzově)

Re: cukání za studena

Příspěvekod Chmelik » 06 lis 2019, 09:38

Jsem majitelem prvního skůtru, ale jezdil jsem již na mnoha. Pujčoval jsem si jich mnoho v Thajsku a v Indonésii a se stejným problémem jsem se nesetkal ani jednou, proto se tak bráním té teorii ohledně správného chodu až po zahřátí. Původní majitel mi řekl, že neví co s tím a srazil díky tomu cenu dolu. Na druhou stranu také tvrdil, že skútr servisoval celou dobu v autorizovaném servisu.

Ventily bohužel nevím, má najeto 24tis., tak předpokládám, že by nějaká kontrola v autorizovaném servisu proběhnout měla, ale jistě to bohužel říci nemohu.

Každopádně díky za postřehy.
Chmelik

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 27 říj 2019, 10:45
Skútr / moto: Piaggio FLY 150cc

Re: cukání za studena

Příspěvekod krizik1 » 06 lis 2019, 11:04

Hoši hoši, čichám čichám kočičinu, ale aktivitě se meze nekladou. Každopádně přeji co nejrychlejší vyřešení "problému" a ať to jezdí :wink:
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 797
Příspěvky: 2235
Registrován: 22 srp 2010, 07:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Další

Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 3 návštevníků