Zkušenosti s elektroskůtrem?

Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

Příspěvekod e-Kája » 16 říj 2020, 15:47

Já jsem nikdy netvrdil, že 80% je nějaká dogmatická hodnota. Klidně to může být i víc.
Já prostě akorát nenabíjím na 100% pokud vím, že mi motorka bude dalších X hodin/dní stát v garáži.

Zdroje jsem hodil co jsem našel na googlu, netvrdím že jsou aktuální.
Ale když použiji závěr z tvého zdroje, tak to tvé teorii 95% trochu odporuje ne?
"Článek nabíjený na max 80% a vybíjený zhruba do 30% vykazuje nejvyšší životnost v
počtu nabíjecích cyklů."

PS: nebylo by lepší založit na tyhle teorie nabíjení baterií samostatné vlákno?
Přiznám se že takhle hodně vědecky to nabíjení vůbec neřeším:-)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
E-max 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
e-Kája

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 27
Registrován: 19 zář 2020, 20:08
Skútr / moto: tankuji pouze elektřinu!

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

Příspěvekod JardaB » 16 říj 2020, 18:36

Já většinou četl, že vyšší životnost dosáhneš při nižší hloubce vybíjení a ne tím, že aku nebudeš nabíjet k 95%.
Podle mé představy je tedy např lepší rozmezí 95-50% než 80-30%. Jde myslím hlavně o hloubku vybití. Bohužel u skútru nemůžeš příliš regulovat hloubku vybití protože tvoje trasy a místa dobíjení jsou daná. Pokud ti postačuje v průběhu dne pouze 50% kapacity aku, snažil bych být s tou spodní hranicí výše než 30% --- to je jakýsi bezpečnostní limit .... mně by se líbilo třeba 90-40% :-). Pravdou je, že skladovací kapacita bývá uváděna třeba 60%.

https://www.kolapesek.cz/baterie/
https://fyzika.okhelp.cz/baterie/lithio ... i-info.php
Zde je zajímavé info, které by tě mohlo uklidnit (100% nabití snižuje životnost baterie, ale při použití nabíječek určených výrobcem, nebo softwaru nedochází k nabití na 100% i když zařízení tuto hodnotu ukazuje)

Asi by měl uživatel hlavně respektovat návod výrobce ...
JardaB
(Stadion 11; Babetta 210; Kymco Downtown 125i ABS) ... Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4;
Tábor; http://www.buchtik.eu ; buchtik@post.cz
Uživatelský avatar
JardaB

1000+
 
Reputace: 188
Příspěvky: 1096
Registrován: 17 črc 2015, 13:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

Příspěvekod curlyboi » 17 říj 2020, 15:10

Pravdu máte oba - baterka nemá ráda ani extrémní vybití, ani extrémní dobití. To vybití asi snáší hůř.
Já právě využívám toho, že nabíječka je "chytrá" a poslední procenta šťouchá pomalu, a v tu chvilí ji odpojím.
A ano, je to až někde přes 90%.

Konkrétně u mě je asi důležité vědět, že baterka má 2 piny pro elektřinu a další 4 řídící pro informace o teplotě, kapacitě atd. Ale tyhle piny využívá jen skútr, nabíječka má jen dva dráty na nabíjení, takže o všechno se musí starat BMS přímo v baterce. Nabíječka tedy jen vlastně dává 71,4V a je schopna to dodat až do proudu 4A, případně cokoliv menšího, o co si baterka řekne. Škrtí to ale podle mě baterka. Nicméně nabíječka má nějakou diodku, která indikuje nabití, když nabíjí tak svítí červeně, když je hotová, tak uvnitř cvakne relátko a svítí zeleně.

Jízda v dešti: Absolutně bez problémů - je to pěkně okapotované. Když se podíváš v recenzi na ten obrázek z demontáže, tak je vidět, že i všechny konektory jsou důkladně oizolované i v místě spoje, v podstatě tam nemá jak a kudy zatéct. Teď v týdnu jak hodně pršelo tak jsem si jel v noci nakoupit. Prišel jsem k úplně durch skútru, hodil do něj baterku, otřel sedačku hadrem a jel :)
Kymco People S 125 (Naraku 160ccm kit s kovaným pístem, Naraku MaxiSpeed variátor, Naraku Racing karburátor, tryska 125, vymontovaný EGR, Tecnigas 4scoot, 130dB klakson :D, 50W bluetooth amp + vodotěsné repro)
SuperSoco CUx
Uživatelský avatar
curlyboi

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 04 říj 2020, 22:39
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Kymco People S 125
Tuning / úpravy: hodně :D

Re: Zkušenosti s elektroskůtrem?

Příspěvekod curlyboi » 22 říj 2020, 19:21

Jen rychlé doplnění - odpojení na základě poklesu odběru mi nechá baterku na 95%. Do té doby osciluje někde mezi 280W a 300W, tipuju podle teploty. Appka k chytré zásuvce neumí tak jemný graf, ale tipuju, že to začne na 280, vyšplhá to až skoro k 300 a pak to dropne na hodně málo na ty poslední procenta.
Kymco People S 125 (Naraku 160ccm kit s kovaným pístem, Naraku MaxiSpeed variátor, Naraku Racing karburátor, tryska 125, vymontovaný EGR, Tecnigas 4scoot, 130dB klakson :D, 50W bluetooth amp + vodotěsné repro)
SuperSoco CUx
Uživatelský avatar
curlyboi

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 04 říj 2020, 22:39
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Kymco People S 125
Tuning / úpravy: hodně :D

Předchozí

Zpět na Elektrické skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron