Diskuze o čemkoli.
Odeslat odpověď

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

28 bře 2016, 10:33

Taky nerozumím tomu, proč technicky řešili umístění světel takhle. Ale mám za to, že světla jsou uvnitř doplněná i někde u B-sloupku, takže záblesky jsou viditelné ze čtyř stran. Ovšem dle mého by při dnešních technologiích nebyl problém na střechu dát vyloženě plochý zábleskový LED maják rozměru o málo většího než ploutvička antény, případně po aktivaci malinko výsuvný a na tmavém laku by si toho většina řidičů v provozu ani nevšimla.
Ale sklouzávám k technickým řešením a tak omluva za OT.

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

28 bře 2016, 10:47

Je jisté, že zákonodárcův dobrý úmysl chceme nachytat na švestkách. Proč ne ? Když Policie nachytá vás, tak většinou veškeré rozumné polehčující argumenty řidiče nikdo nebere v úvahu.

Proto je naše diskuse oprávněná a žádoucí. Kdyby nebyla, využil by mezery zákona v praxi určitě nějaký poslanec či senátor. Takto ji můžeme využít my a povede to k nápravě stavu.

Je zde vidět že záměr zákonodárce není před vydáním předpisu podroben řádné analýze typu "Advocatus diaboli ", aby bylo zamezeno různým kličkám a byla nalezena slabá místa.

Je jasné že nad stávajícím řešení se nikdo nezamyslel směrem upravit vyhlášku nebo upravit technické řešení. Pokud na střeše bez podezření strpíte střešní nosič a hagusy, určitě šlo vymyslet něco méně napadnutelného.

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

28 bře 2016, 10:56

JardoB, ty nový civilní auta co teď používají cajti mají majáky i z boku, takže jsou videt ze vsech stran.

Jinak nedelej si iluze, ale Ministrstvo dopravy ti nejspis neodpoví, ale kdo ví, možná ano

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

28 bře 2016, 11:56

JardoB, chápu, že Ti dělá radost hledat chyby v zákonech.
Mně též. Jen nerozumím Tvé logice, že jestliže porušíš zákon (například nepovolenou rychlostí nebo parkováním vprostřed křižovatky), pak křivě nasazená čepice zasahujícího policisty je pro Tebe POLEHČUJÍCÍ okolnost. Čím TOBĚ polehčuje? :roll:
Nejsem přítelem různých úředních kliček - znáte to, "důkaz byl získán ne podle úředního postupu", "podezřelý nebyl poučen o tom a tomhle" atd. - a i v případě na kilometr nerozpoznatelných policejních aut si myslím, že účel světí prostředky. (Než to někoho napadne, myslím tím účel zákonný - nikoli kdyby Vás vytlačovali ze silnice nebo vybržďovali a pak pokutovali za nesprávnou jízdu).
Asi těžko si sám před sebou obhájím, že předjíždím dvoustovkou na dvojité plné nebo jinak na silnici někoho ohrožuji PROTO, že "Lojza vodvedle přece taky nemá VŠECKO úplně v pořádku!". Ať je ten Lojza třeba policejní passat. Rád se bavím, a klidně hádám, s policajty (v tom případě překvapivě i oni se mnou), svým šéfem nebo orgánem veřejné správy, pokud vím, že jsem nic neprovedl a zcela v právu - nejsem zloděj, který křičí "chyťte zloděje".
Tím se vracím ke svému přesvědčení, že se v téhle zemi nemáme trumfovat kdo je větší hajzl a s ostatními víc s prominutím vymrdá, ale naopak. Nesnáším argumentaci typu "Podívejte, jak předchozí vláda kradla, a proto my máme právo krást taky a VÍC!"

krizik1: já nevím, jestli jsem Mirek Dušín :wink: Koukám se na to tak, že zákony se píšou v každé společnosti proto, aby ji (všechny tak nějak rovnoměrně) chránily. No a když jsem já na skútříku nejvíc ohrožený, budu se cítit bezpečněji, když je budu dodržovat já i ti ve dvacetitunových kamiónech.

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

28 bře 2016, 12:33

Toto téma je zde najednou plné teoretiků, dle mého je jen dobře, že u nás v okolí začala operovat bílá oktávka inkognito. Víc takových a v ulicích je klid...

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

28 bře 2016, 12:55

Áno je to asi tak, človek je nasraný keď ho niekde skasírujú ale keď vidí tých riskujúcich a život ohrozujúcich hazardérov tak si môže priať iba jedno a to je viac kontrol aby sa tieto idividua takýmto spôsobom vychytali.

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

08 dub 2016, 16:54

Odpověď Ministerstva doprava k technickému provedení modrých výstražných světel civilních policejních vozidel

Váš dopis značky / ze dne Naše značka Vyřizuje / linka Praha
/ 103/2016-150-ORG2/2 Ing. Jiří Počta / 225131496 6.4.2016

Věc: Prosím o komentář či výklad

Vámi dotazovaný článek není vydán Ministerstvem dopravy, a tudíž lze těžko komentovat
jeho záměr, protože uvádí mnohé značně zkreslující informace, v některých případech zjevnou
neznalost problému.

K technickému provedení dotčených vozidel sdělujeme následující:

Výstražná světla, kterými jsou nová policejní auta vybavena, jsou homologována jako ZVS -
zvláštní výstražná světla, která jsou tedy plnohodnotnou alternativou majáku. Schválení k tomuto
typu výstražných světel Ministerstvo dopravy vydalo v polovině prosince 2015, na základě
posouzení, (v rámci tohoto posouzení bylo mimo jiné ověřeno plnění požadavku na - „Zvláštní
výstražná světelná zařízení jsou umístěna na vozidle tak, aby vždy nejméně jedno bylo přímo
viditelné z kteréhokoliv místa na vodorovné rovině 1 m nad vozovkou, vzdáleného 20 m od tohoto
světelného zdroje“ – uvedená segmetová světla mají určitý úhel vyzařování, který ve vzdálenosti 20
m poryje celých 360 stupňů), od Elektrotechnického zkušebního ústavu. Použití výstražných světel
tohoto typu je tak zcela v souladu se zákonem č. 56/2001 Sb. o podmínkách provozu na pozemních
komunikacích i s vyhláškou č. 341/2014 Sb. o schvalování technické způsobilosti vozidel.

Z toho vyplývá, že schválení ZVS v provedení ze segmentových světel, resp. posouzení jeho
viditelnosti, je dle mezinárodního předpisu EHK/OSN č. 65, uvedený požadavek viditelnosti
stanovuje vyhláška č. 341/2014 Sb. příloha č. 12, část E, bod 6. V bodě 5 se dále hovoří o umístění
na nejvyšším bodě karoserie, nástavby, či co nejblíže k tomuto bodu, pokud je to možné. Na
základě použití těchto vozidel při specifickém výkonu Policie ČR bylo schváleno takové umístění,
které je co nejblíže k tomuto popisovanému bodu. Vzhledem k tomu, že se jedná o podmínku užití
vyplívající ze speciálních požadavků na provoz (užití), nikoliv z vlastní konstrukce vozidla, byla
Ministerstvem dopravy udělena výjimka.

S pozdravem

ředitel
Odbor provozu silničních vozidel

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

08 dub 2016, 17:17

A co jsem ti říkal? Je to v souladu se z.c.56/2001!

Spíš se divím, že ti odpověděli,protože tak trochu vim, jak MD ČR funguje.

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

08 dub 2016, 17:38

JardaB píše:...Jsem názoru, že na signalizaci civilního auta s modrými světly uvnitř, která směřují pouze dopředu a dozadu (tedy chybí světlo umístěné vně na nejvyšším místě vozidla, které je vidět "ze všech stran" ) nemusíte nikterak reagovat a případný spor (správní řízení) vyhrajete.


Tak zcela urcite pokud jezdis predpisove a jeste k tomu znas vsechny zakony a vyhlasky dokonale, tak urcite reagovat nemusis, protoze te nikdy takove auto nebude mit duvod zastavovat a na spravni rizeni tez nedojde. :roll:

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

12 dub 2016, 17:15

Asi tak ;-)
Odeslat odpověď