Háček tam není, vychází se z ceny obvyklé daného stroje podle jeho stáří. Toto se uplatňuje zejména při poměrném výpočtu výplaty pojistného plnění. To znamená, že chceš, aby ti pojišťovna poslala na účet peníze na opravu motorky po nějakém neštěstí. 
Promiňte, že Vám do toho kecám, 
ale - trochu jsem do toho dělal - jestli to má ten ústav nastaveno přesně takto, má to jaksi blbě. 
Právě u nové motorky/auta má pojišťovnu zajímat pořizovací cena - teprv pak by měla začít počítat cenu časovou. 
Pouze u odcizení nebo totální škody by měla pojišťovnu vůbec zajímat pořizovací nebo časová cena - dílčí škodu musí bez jakýchkoliv kliček zaplatit celou (tím myslím autorizovanému servisu, ne Lojzovi vodvedle na dvorku). To, že některé parodie na pojišťovny počítají "amortizovanou cenu blatníku", je zhůvěřilost nejhrubšího zrna a blbost klientů je, že jim na to skáčou.
			























 
  Jen jsem to chtěl trochu upřesnit, že to je pouze orientační. Myslím, že každý tu má spoustu různých zkušeností s uzavíráním pojistek nebo vyřizováním jejich plnění. A že ne všichni se setkali se stejným přístupem, ochotou nebo výsledkem. Je to o lidech, nic jiného. Jistě, i oni se musí držet jistých pravidel a předpisů. Ale i oni mají jisté možnosti, tedy v rámci právě těch pravidel, co mohou nabídnout, aby získali klienta. I pojišťovny si konkurují a nemohou všechny nabízet totéž za stejných podmínek, to by pak ztrácel smysl si z nich vybírat. Proto ty různé akce, slevy, zvýhodnění atd. Není to proto, že by pojišťovny byly lidumilové, ale aby vydělaly. A bez klientů to dost dobře nejde. Ale jak lucky007 píšeš (a já taky), u moto je toho na stránkách pojišťoven opravdu minimum. To spíš pojistíš on-line tchýni, než skůtr
 Jen jsem to chtěl trochu upřesnit, že to je pouze orientační. Myslím, že každý tu má spoustu různých zkušeností s uzavíráním pojistek nebo vyřizováním jejich plnění. A že ne všichni se setkali se stejným přístupem, ochotou nebo výsledkem. Je to o lidech, nic jiného. Jistě, i oni se musí držet jistých pravidel a předpisů. Ale i oni mají jisté možnosti, tedy v rámci právě těch pravidel, co mohou nabídnout, aby získali klienta. I pojišťovny si konkurují a nemohou všechny nabízet totéž za stejných podmínek, to by pak ztrácel smysl si z nich vybírat. Proto ty různé akce, slevy, zvýhodnění atd. Není to proto, že by pojišťovny byly lidumilové, ale aby vydělaly. A bez klientů to dost dobře nejde. Ale jak lucky007 píšeš (a já taky), u moto je toho na stránkách pojišťoven opravdu minimum. To spíš pojistíš on-line tchýni, než skůtr  







