Stránka 1 z 2

cukání za studena

PříspěvekNapsal: 03 lis 2019, 14:03
od Chmelik
Dobrý den,

nedávno jsem si pořídil jeté Piaggio FLY 150cc a každou jízdu, než se motor zahřeje podivně cuká. Děje se to jak při jízdě pod plynem, tak při jízdě z kopce u "brždění motorem". Zhruba po minutě je již jízda plynulá a žádný problém dál není. Začal jsem výměnou svíčky, ale to bohužel nepomohlo. Žiji momentálně v Austrálii, kde i ty ranní teploty jsou momentálně kolem 20 stupňů, takže na počasí to svést nemohu. Neřešil jste někdo stejný problém? Forum jsem zkusil prohledat, ale na nic podobného jsem nenarazil.

Moc děkuji za postřehy!

Re: cukání za studena

PříspěvekNapsal: 03 lis 2019, 14:39
od JardaB
Stačí motor ohřát nebo se podívat na funkcí sytiče.

Re: cukání za studena

PříspěvekNapsal: 04 lis 2019, 00:13
od Chmelik
Co tím myslíte, podívat se na funkci sytiče? Jinak nechat motor ohřát, to bych skůtr musel nechat bězet na volnoběh 5 minut, abych tomu zamezil a v tom případě pro mě funkčnost skůtru ztrácí na významu. Děkuji za další odpovědi

Re: cukání za studena

PříspěvekNapsal: 04 lis 2019, 10:36
od JardaB
Je to vstřik nebo karburace ?

Re: cukání za studena

PříspěvekNapsal: 04 lis 2019, 23:21
od Chmelik
vstřik

Re: cukání za studena

PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 08:46
od josuk
tak začal bych nějakou čistící přísadou do benzínu, lepší benzín vyzkoušet.. (i když netuším, jak to máte v austrálii ;-)) a teprve pak nějaký další servis..

Re: cukání za studena

PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 10:51
od Chmelik
Co jsem tak hledal na různých fórech, tak jsem se dočetl, že dotyčný měl stejný problém, ale vyřešil to NEtankováním Shellu 98 a od té doby mu to jezdí v pořádku. Já pro jistotu zkusil 98, 95 i 91 a ani jedno problém nevyřešilo :D
Někdo mi dokonce napsal, že je to normální a ať si zvyknu.. ale to mi upřímně přijde jako hovadina

Re: cukání za studena

PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 11:37
od forester
Tak asi myslíš mňa, a do SZ som ti to naozaj písal. Trvám na tom tak ako to píšem a ešte by som spomenul že markatnejšie to je za studena (myslím ale vonkajšej teploty) máte tam aj zimi v tej Austrálii nie? :D
Benzín 100 oct ešte vyskúšaj aby si mal kompletku.

Chmelik píše:
Ahoj,
projížděl jsem forum a hledal můj problém a narazil jsem akorát na tvou odpověď v jednom tématu kde jsi odpověděl následovně:
"Trhať môže maximálne za studena pri rozjazde ale po prejdení 2-3 km by sa to malo úplne stratiť.Máš to nové tak choď do predajne a reklamuj to."
já mám přesný problém, jak jsi ho popsal ty. Trhání za studena první zhruba jeden kilometr, pak už je vše v normálu. Jedná se o Piaggio FLY 150cc. Prozradil by jsi mi prosím o jaký problém se jedná?
Děkuji

Forester:
Ahoj, no nie je to problem ale skôr vlastnosť,technicky je všetko v poriadku. Treba to pri prvom štarte v tomto chladnejšom období nechať zohriať tak 3 min. a aj tak nejaké to slabé trhnutie môžeš pocítiť.Ďalší spôsob ako na to vyzráť je pridávať razantnejšie čo ja ale nerobím. To pohupovanie tam bude stále nejaké pri jemnom rozbiehaní. Viem že ťa to znervózňuje ale treba si na to zvyknúť.
Good Luck

Re: cukání za studena

PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 12:38
od Chmelik
Nechtěl jsem působit neúctivě, pokud to tak vyznělo, tak se moc omlouvám :)) Zima v Austrálii asi bude, ale zrovna tu začíná léto, takže to ještě chvíli potrvá :D Spolubydlící si koupil stejný skůtr, také z druhé ruky a tenhle problém nemá (když jsem Vám psal, tak ho ještě neměl), tak mě to připomělo znovu k bádání po problému. A jelikož bydlím v malém městě, tak skůtr využívám spíše na přejezdy se studeným motorem. 100 oct vyzkouším, až na něj narazím, ale jelikož se v tomto městečku nevyskytuje, tak bych problém rád vyřešil nějak jinak :D
+ mi tam ještě nesední to cukání při brždění motorem z kopce, to také zmizí po prvních 1-3 km

Re: cukání za studena

PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 14:35
od JardaB
Můj dojem je, že řešíš opravdu píxxxxxx, ale to je jen můj názor. Tvoje hlava na to nestačí ? Úplně jednoduché řešení to mít nebude (to vidíš i z reakce fóra). Musel by si hledat vylučovací metodou. Buď to bude stát tvůj čas a zapojení mozku nebo tvoje peníze.

Čím to je ? Řídící jednotka si "nějak řídí bohatost směsi" ... nějak jinak než karburátor, který má sytič řízený teplotou. Tzn. měla by reagovat na nějaké čidlo teploty. Mohlo by to být okolo překalibrace a nečistot okolo škrtící klapky. Dtto důvodem může být netěsnost za škrtící klapkou a přisávání vzduchu . Pokud to má lambda sondu, která řídí bohatost směsi ... je možné hledat i tady. Další řešení je přepsáním palivové mapy. Pokud je to pro tebe tak velký problém, tak se zapoj a hledej nebo to dej bez přemýšlení do servisu, kde jsou na takové speciality vybaveni znalostmi a zkušenostmi.

Re: cukání za studena

PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 23:22
od Chmelik
Pohrdavěji by to už nešlo? Pokud jste si nevšiml, tak já vyřazovací metodou začal, začal jsem palivem, následně svíčkou. A jelikož momentálně nevím, kterým směrem se dál ubrat, tak hledám odpovědi tady. Pokud je tento problém pro vás pi....na, tak prosím, ale já chci mít skůtr v pořádku a proto se problém snažim vyřešit.

Re: cukání za studena

PříspěvekNapsal: 06 lis 2019, 05:17
od forester
Neurážaj sa hneď, tak to tu chodí zvykaj si!

Chmelik píše:
já mám přesný problém, jak jsi ho popsal ty. Trhání za studena první zhruba jeden kilometr, pak už je vše v normálu. Jedná se o Piaggio FLY 150cc. Prozradil by jsi mi prosím o jaký problém se jedná?
Děkuji

Austrália je ďaleko, povedal by som presne na opečnej strane zemegule a preto ti to nikto nevyrieši na tú dialku, expresne, bez diagnostiky a zaručene. JardaB ti nadhodil správne pár možností ktoré to môžu vyriešiť ale jednoznačne sa to nedá diagnostikovať.
Je to tvoj prvý skuter? Spýtal si sa na tento problém aj bývalého majitela? Ja mám už tretí skúter a každý sa správal viac menej rovnako PCX125, Yamaha 250, Forza 300. Neviem prečo sa brániš teórie že keď chceš máť od prvého km po naštartovaní hladký chod tak skúter musíš nechať zohriať.Skúter je konštruovaný prevažne na južanské krajiny a ich teplote sú prispôsobené aj jednotlivé komponenty ako termostat,sýtič a teplotné čidlá. Po zahriatí sa správa aj v chladnejšom období už rovnako. Fungujú tak všetky skútre a vlastne aj všetky spalovacie motory.

Budeš musieť asi navštíviť servis a investovať minimálne do diagnostiky, zaručenú odpoveď na tvoj “problém” tu nedostaneš.

Re: cukání za studena

PříspěvekNapsal: 06 lis 2019, 08:47
od HANZTD
Ventily už u toho někdy někdo seřizoval ?

Re: cukání za studena

PříspěvekNapsal: 06 lis 2019, 10:38
od Chmelik
Jsem majitelem prvního skůtru, ale jezdil jsem již na mnoha. Pujčoval jsem si jich mnoho v Thajsku a v Indonésii a se stejným problémem jsem se nesetkal ani jednou, proto se tak bráním té teorii ohledně správného chodu až po zahřátí. Původní majitel mi řekl, že neví co s tím a srazil díky tomu cenu dolu. Na druhou stranu také tvrdil, že skútr servisoval celou dobu v autorizovaném servisu.

Ventily bohužel nevím, má najeto 24tis., tak předpokládám, že by nějaká kontrola v autorizovaném servisu proběhnout měla, ale jistě to bohužel říci nemohu.

Každopádně díky za postřehy.

Re: cukání za studena

PříspěvekNapsal: 06 lis 2019, 12:04
od krizik1
Hoši hoši, čichám čichám kočičinu, ale aktivitě se meze nekladou. Každopádně přeji co nejrychlejší vyřešení "problému" a ať to jezdí :wink: