Stránka 1 z 2

Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

PříspěvekNapsal: 27 srp 2008, 15:27
od t.roder
Mám otázku .Budu měnit řemen ,válečky,pružinky..atd a nikde jsem nenarazil na jasnou odpověď ,jakým momentem musí být dotažena matice na variátoru a matice na spojce. Mám X9 500 i.e. r.v.02 . Starý typ krytu variátoru,ale to bude asi jedno .Na skutrech 50cm je to kolem 40 Nm,ale 500cm musí mít odhaduji utahovací moment kolem 100Nm .Nevíte to někdo přesně??

Má druhá otázka je spíš pro znalce X9. :Musí se demontovat celý zadek X9 ,abych se dostal k variátoru, nebo jde jen demontovat spodní nelakovány díl,který částečně zakrývá variátor.

Díky předem

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

PříspěvekNapsal: 28 srp 2008, 08:04
od kodajz
čau, taky mám pia 500. do variatoru jsem lezl asi 4x a i spojku jsem měl 2x dole. Vždy jsem dal lepidlo na závity a dotáhl na max, no tak nějak to v rukách jde poznat kdy je ten max. Brácha má Nexuse 500 a to samé. Zkrátka bych se dotahování bez momenťáku vůbec nebál, dělají to tak všichni a věř mi, že v itálii si nelámou hlavu ani s lepidlem na závity. Netuším ani kde ty momenty sehnat.

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

PříspěvekNapsal: 28 srp 2008, 14:26
od KYBLOS
Nejenom v itálii :cyclops: Já sem lepidlo nepoužil nikdy a žádnej momentovej klíč taky nemám. Dotáhnu to v momentu, ale to je asi tak všechno :cyclops: :D Prostě rukou, odhadnout sílu, kdy to asi tak stačí a nazdar. Jenom používám takový ty matky s tím plastem uvnitř, či gumou, bo co to je, aby se samy nepovolovaly. B) Dříve sem je ale taky neměl a ani s normální matkou se mi to nepovolilo. :)

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

PříspěvekNapsal: 28 srp 2008, 15:08
od t.roder
Tak ten moment nebude problem ,ale zatím žádná dobrá duše ,která mi poradí ,jestli celej zadek demontovat nebo to jde jednodušeji s dostat variátoru.

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

PříspěvekNapsal: 28 srp 2008, 16:23
od Daelimek
KYBLOS: Nebo-li pojistné matice... :rolleyes: ;)

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

PříspěvekNapsal: 28 srp 2008, 17:42
od KYBLOS
No mě je jedno co v tom je. Pro mě za mě to může bejt 10dkg másla a jmenovat se to může klidně svíčková s brusinkami. Prostě mi to připomíná u mých matek modrý plast a brzdí to proti povolení :cyclops: :rolleyes: Všechno ostatní je pro mě nepodstatný.

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

PříspěvekNapsal: 28 srp 2008, 19:41
od supr.tomo
nejlepší je na povolení a utažení vzduchová pistole :D tou to jde hned

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

PříspěvekNapsal: 29 srp 2008, 20:37
od t.roder
[quote=t.roder]Mám otázku .Budu měnit řemen ,válečky,pružinky..atd a nikde jsem nenarazil na jasnou odpověď ,jakým momentem musí být dotažena matice na variátoru a matice na spojce. Mám X9 500 i.e. r.v.02 . Starý typ krytu variátoru,ale to bude asi jedno .Na skutrech 50cm je to kolem 40 Nm,ale 500cm musí mít odhaduji utahovací moment kolem 100Nm .Nevíte to někdo přesně??

Má druhá otázka je spíš pro znalce X9. :Musí se demontovat celý zadek X9 ,abych se dostal k variátoru, nebo jde jen demontovat spodní nelakovány díl,který částečně zakrývá variátor.

Díky předem[/quote]
Pánové téma je jiné .Jak se dostat k variátoru u X9. Díky

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

PříspěvekNapsal: 30 srp 2008, 11:09
od Mirek X9
demontuješ pouze kryt a vzduchový filtr tak to mám já....a stím momentem bych to neřešil prostě pořádně zatáhnout ;)

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

PříspěvekNapsal: 31 srp 2008, 18:22
od t.roder
Tím myslíš nelakovaný plast těsně nad varitorem? Jak tam drží.

Teď jsem si všimnul ,že máš 200ku,ale 500ka má variátor docela velkej a je schovanej pod plasty.

26.10. edit:
Včera jsem si přivezl svojí X9 ze servisu(Moto Filipenský). Nechal jsem si vyměnit řemen,válečky(27,3g),kontrastní pružinu(Malossi barva bíla) a spojkové pružinky (Malossi,barva bílá). K tomu ještě nové gumy Pirelli. A můžu říci ,že jsem byl mile šokován, jak plynule a velmi rychle se skutr rozjíždí. Při prohlídce demontovaných dílů, bych tvrdil ,že to ještě mohlo vydržet, ale ten přenos vykonu na kolo je s použitím nových dílů opravdu úplně jinde.
Škoda jen toho počasí :mad:

Mate podobné zkušenosti ?

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

PříspěvekNapsal: 26 říj 2008, 21:34
od xanta
Cím zastavujete kliku na Piaggio Motoru 500? Abyjste povolili vario? Vzduchovou pistol doma fakt nemam :-(

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

PříspěvekNapsal: 26 říj 2008, 21:47
od Marios

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

PříspěvekNapsal: 27 říj 2008, 19:15
od t.roder
Blokovací klíč Buzetti ,který prodávají ve Scootlandu se nedá použít na variátor Piaggio 500 !!!!!!!

Pro zájemce variátor bez krytu,aby bylo jasné,že není místo, kam ten klíč nasadit.

Klíč jsem si k tomuto účelu koupil a využiju ho tak na "padesátku" .Navíc je matka velmi utažená a polořemenice má lopatky jako ventilátor z duralu.Řemenice je odvrtáváním vyvážená a ulomením jedné malé lopatky bych předpokládal velké vibrace !!!
Kopie%20-%20P9230503.JPG

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

PříspěvekNapsal: 27 říj 2008, 19:35
od xanta
Díky za radu a super fotku. Na fichlovi jsem jsem zastavoval píst "stoperem" místo svíčky. Tady asi nezbude nic jiného než pneumatická pistole?!

To tady má každý doma pneupistoli a nebo vozí i na výměnu válečku do servisu?

Rozhodně bych to nezastavoval nějkým bazmekem mezi lopatky vetráčku, ale něco by šlo možná nasadit za matku jak jsou tam ty otvory..

Re: Piaggio X9 500 - moment dotažení variátoru

PříspěvekNapsal: 27 říj 2008, 22:13
od dr.snake
pneumaticka pistol alebo si daj urobit fixator ako ja na mieru tam mas dajake dva zarezy tak neni problem