Stránka 1 z 1

Nová baterie - vybitá?

PříspěvekNapsal: 31 bře 2015, 17:29
od Mr.Voza
Ahoj všem, dávam do kupy "Kejvačku" po asi 10ti letým stání v garáži. Včerá jsem koupil novou baterku - Vartu 6V 11Ah - suchou s přibaleným elektrolitem. Už jsem pár suchejch baterek Varta kupoval a vždycky stačilo podle návodu zalejt elektrolitem, nechat odstát (podle návodu 2 hodiny) a měla by bejt připravená k provozu a nabitá na 80-90%. Tuhle jsem ale nalil, nechal jsem jí podle návodu odšpuntovanou stát cca 2 hodiny a pak jsem na ní naměřil jenom 5V. Je mě to divný, protože i v návodu je uvedený, že by po nalití měla bejt nabitá. Připojil jsem jí na nabíečku (Lidlovku) a zatím se nabíjí. Sice už přes 20 hodin, ale nabíjí se - napětí pomalu stoupá (podle výpočtu by se Lídlovkou při 0,8A měla nabíjet z 0% na 100% cca 19-20 hodin).

Tak se chci zeptat - oni se prodávaj i nenabitý suchý baterky, který se musej po nalití nabít? Nebo je pravděpodobný, že s ní něco bude a v budoucnu třeba nebude držet kapacitu, jak má (v důsledku třeba špatnýho skladování u prodejce)? Má cenu jí reklamovat? Nebo je to normální, protože samovybíjecí efekt působí i na ještě nenalitou baterku?

Re: Nová baterie - vybitá?

PříspěvekNapsal: 31 bře 2015, 17:43
od HonzaR
Nejspíš ti ji prodali jako "přednabitou" ale ve skutečnosti přednabitá nebyla... Normálně ji naláduj a mělo by to být v pořádku. U kejvy jde jenom o kapacitu, žádné startovací proudy.

Re: Nová baterie - vybitá?

PříspěvekNapsal: 31 bře 2015, 18:59
od Mr.Voza
Po cca 24 hodinách nabíjení se zdá bejt nabitá. Chtěl jsem jí strčit zpátky do krabice, že jí zejtra odvezu do garáže k motorce a našel jsem tam ještě jeden návod - takovej ten ohromnej poskládanej leták v 20ti jazycích. A tam je uvedený, že se má nalejt, nechat 2 hodiny odstát a pak nabít proudem 1/10 kapacity. A pak se v tom vyznej - 2 návody a každej tvrdí něco jinýho :| Tak snad to bude OK. Tyhle motorky stačej sotva napájet světla a pro dobíjení zbejvá prdlajs proud - není to stavěný na celodenní svícení. Tak doufám, že kapacita bude OK.

Re: Nová baterie - vybitá?

PříspěvekNapsal: 01 dub 2015, 09:40
od HonzaR
U Kevjy je to při stálým svícení na hranici, či spíš za hranicí možností 45W dynama. Do budoucna možná zvaž pořízení magnetky Vape (www.vape.cz) Já jí mám ve Velorexu asi 10 let, kámošovi jsem to vnutil na sajdku a je to dokonalé, žádný předstihy, odtrhy, pecky na svíčce...

Re: Nová baterie - vybitá?

PříspěvekNapsal: 01 dub 2015, 17:43
od Mr.Voza
Popravdě, já na tom budu jezdit minimálně. Kdyby teď neudělali ten novej zákon, že budu muset zajít na evidenci vozidel nahlásit co s motorkou je, jinak mě v depozitu zrušej papíry, tak by ještě další řádku let stála v garáži a čekala, až si na ní jednou v budoucnu najdu čas a finance a nechám jí zrenovovat. Když už na ten úřad budu muset zajít, tak jsem se rozhod, že jí udělám STK, rovnou vytáhnu papíry z depozitu a párkrát za sezónu se na ní projedu - že to pro ní bude lepší, než jí jenom nechat stát v garáži, aby se naní prášilo a padal na ní bordel. Takže do toho nechci cpát tolik peněz za nový zapalko, kvůli těm pár projížďkám do roka. To tu baterku radši vždycky dobiju.

Nebo mě napadlo, dát dopředu místo žárovky pro parkovačky výkonější žárovku, nebo vic svítící LED žárovku, která by stačila na denní svícení a velký světlo rozsvěcet jenom když pojedu za tmy (takže asi nikdy :lol: ) Nemáš zkušenost s LED žárovkama? Buď nějakou vysokosvítivou LED do parkovačky, nebo rovnou LED do hlavního světla?