Stránka 1 z 2

Honda SH125i 2013 - chcíplý motor

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2014, 15:25
od Beleg
Zdravím, hned zkraje bych chtěl uvést na pravou míru informaci z názvu příspěvku - nejde o to, že by mi na mý zánovní Hondě definitivně odešel motor, ale včera se s nim stala věc, která mě lehce zneklidnila. Na skútru jsem přijel tak jako každej den do práce, nechal jsem ho asi 12 hodin stát před barákem, kde na něj mimochodem ustavičně lilo jako z konve, a když jsem se pak na něm vydal směr k domovu, motor po pár metrech chcípnul a dlouho se mu nechtělo znovu naskočit. Konkrétně to proběhlo tak, že jsem nejdřív normálně na první pokus bez jakýchkoliv problémů nastartoval, jenže jakmile jsem dojel k prvnímu semaforu asi 20 metrů od kanceláří a zůstal zde stát na červenou, motor začal běžet číl dál tím víc nepravidelně, jako by se dusil, až úplně chcípnul. Když jsem pak zkoušel opakovaně nastartovat, motor naskočil vždycky jenom na pár sekund a pak zase zdechnul. Až asi na dvacátej pokus mi konečně motor regulerně naběhl, já jsem protúroval pořádně plyn a vyrazil jsem opačným směrem, kde jsem nemusel delší dobu stavět. Od tý doby motor zase šlape jako hodinky.

Napadá někoho z vás, co mohlo způsobit to popisovaný - doufám že zcela výjimečný a ojedinělý :) - "zaškobrtnutí"? Pouze dodávám, že se jedná o aktuální generaci SHčka, která ma najeto necelých 10 tisíc km a je pravidelně servisovaná. Naposledy byl skútr v servisu asi před 2 týdny a údajně mu tam i dobili baterku. Předem vřelý díky za jakýkoliv rozumný vysvětlení.

Re: Honda SH125i 2013 - chcíplý motor

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2014, 16:55
od Radi5
Takto se projevuje problém s dodávkou (tlakem) paliva. Možná z neznámých příčin zazlobila palivová pumpa.

Re: Honda SH125i 2013 - chcíplý motor

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2014, 17:16
od medved.m
Jo, u 2013 (možná jen u některé série) byla na palivové čerpadlo svolávačka. Taky mi je měnili (možná... :mrgreen: )
(Kdysi se mi jedinkrát něco podobného stalo, ale už si vlastně neuvědomuji jestli před nebo po výměně. Jinak mi startuje a drží, studený/teplý, sucho/mokro, start/stop, na první štrejch, tak nad tím nepřemýšlím.)

Re: Honda SH125i 2013 - chcíplý motor

PříspěvekNapsal: 30 kvě 2014, 17:54
od radkocernohous
Palivové čerpadlo.
Občas nepravidelný chod, problém se startováním až jsem jednou zastavil a už nenastartoval.
Předpokládám, že všichni majitelé SH125i 2013 obdrželi svolávačku na výměnu palivového čerpadla.
Zajeď do servisu a požaduj výměnu.

Re: Honda SH125i 2013 - chcíplý motor

PříspěvekNapsal: 02 čer 2014, 10:59
od Beleg
Všem, kteří odpovědli, mockrát děkuju za rychlou a věcnou reakci. Takhle by to mělo vypadat na každym fóru. :wink: Jsem druhým majitelem svýho skútru, takže se nejdřív zeptám předchozího majitele, jestli mu palivový čerpadlo v souvislosti se zmiňovanou svolávačkou měnili nebo neměnili, a případně budu požadovat výměnu sám. Jenom se chci ujistit - výměnu můžu požadovat v jakymkoliv autorizovanym servisu Hondy, ne? (Skútr je samozřejmě ještě v záruce.)

Re: Honda SH125i 2013 - chcíplý motor

PříspěvekNapsal: 02 čer 2014, 11:11
od medved.m
Můžeš. Tak jak tak to asi všude budou muset objednávat.
Výměna byla podle VINu, ne podle majitele :D a neboj, udělali by to i po záruce.

Re: Honda SH125i 2013 - chcíplý motor

PříspěvekNapsal: 04 čer 2014, 10:27
od Beleg
Opět díky za odpověď. Jinak mně bylo vcelku jasný, že výměna je podle motorky a nikoliv podle majitele, jenom jsem si nebyl jistej, jestli s tím můžu do jakýhokoliv honďáckýho servisu. A propó - nemůže mi tu výměnu provést i neautorizovanej servis?

Z trochu jinýho soudku - dnes mě poněkud zaskočila svítící kontrolka "oil change" na přístrojovym štítu. Netuší někdo, čím to může být, když oleje je v motoru určitě dost a byl měněnej asi před 300 kilometry?

Re: Honda SH125i 2013 - chcíplý motor

PříspěvekNapsal: 04 čer 2014, 11:05
od medved.m
Ahoj,
nechtěl jsem tím naznačit, že bys byl hlópé :mrgreen: Jasný.
Neautorizovaný servis by nedostal to čerpadlo. Objednává se, pokud vím, na konkrétní VIN (Honda přece nebude posílat čerpadla jen tak leckomu a zadarmo, že jo?)

Kontrolkou oleje se netrap, ona si myslím dělá co chce. Při výměně oleje se má vyresetovat (to možná neudělali) a pak se zase rozsvítit po 4000 km, ale mně se po 4000 nerozsvítila, přesto si intervaly jsem schopen ohlídat i bez ní.
Zapne se zapalování, nastaví ODO (celkové km), stisknou a drží obě tlačítka aspoň 2 vteřiny -> kontrolka zhasne. Mám to od servisáka, ale někde je to i v manuálu.

Re: Honda SH125i 2013 - chcíplý motor

PříspěvekNapsal: 04 čer 2014, 12:02
od Beleg
Tomu se říká vyčerpávající reakce, díky. :wink: S tím neautorizovaným servisem jsem to myslel tak, že by Hondě prostě poslal VIN stejně, jako to dělá autorizák. A Honda už si podle VINu vždycky snadno zjistí, co přesně je to za motorku a zda byla výměna čerpadlo udělaná nebo ne, tzn. jestli ho má poslat. Faktem ale je, že řešení těhle svolávaček se bude patrně dělat přes nějaký firemní rozhraní, do kterýho maj přístup jenom autorizovaný servisy, a navíc Honda jim snadno nahradí i náklady na práci. A v neposlední řadě má Honda jistotu, že je ta výměnu udělaná v souladu s nějakými jejími standardy a ofiko postupy. Takže jo, svolávačka přes neautorizovanej servis je asi blbost. :D

EDIT: Jen pro doplnění, dneska kolem oběda jsem se stavil v Hondě MCH Praha a podle VINka mi řekli, že pumpa měněná nebyla, ačkoliv by to uděláno být určitě mělo. V sobotu jim už každopádně dorazí nová pumpa pro moji maličkost a někdy příští týden mi ji vyměněj. Rady získané tady na fóru se tímto zúročily. :wink: Docela mě v týhle souvislosti překvapuje, že výměnu neudělali a ani se o tý možnosti nezmínili předchozímu majiteli v Auto Jarov, kde byl s Hodnou několikrát na servise. :roll: Jinak kontrolka oleje je úspěšně "zhasnutá" podle rady medved.m-a a dál se o to nestarám. Na 99% to bylo způsobený tim, že při poslední výměně oleje, kterou už jsem nechával dělat já v neautorizovanym servisu, zapomněli udělat ten pravidelnej reset.

Re: Honda SH125i 2013 - chcíplý motor

PříspěvekNapsal: 04 čer 2014, 15:59
od janh2
Jen pro upřesnění, olej se ve SH 125i 2013 mění po 8000km a kontrolka se i tak rozvěcuje.

Re: Honda SH125i 2013 - chcíplý motor

PříspěvekNapsal: 04 čer 2014, 18:42
od medved.m
Aha :D
Tak proto mi svítila po 1000 a po 4000 ne! (Ale mám podezření, aspoň podle ceny - musel bych najít fakturu - že mi na 2. garančce olej i tak měnili)
Tak jsem na toho chytrýho trpaslíka s lucerničkou schovanýho uvnitř přístrojovky zvědav, jestli zasvítí po 8000. Dík.

Re: Honda SH125i 2013 - chcíplý motor

PříspěvekNapsal: 04 čer 2014, 19:30
od radkocernohous
No, ono se občas stane, že i v servisu to kontrolku výměnu oleje zapomenou vyresetovat.
Může se stát, že vyměníš olej před např. v 15500 km a po ujetí 16 tis. km se kontrolka rozsvítí.
Doporučuji proto si vždy ještě raději sám po převzetí moto kontrolku vyresetovat.

Další otázkou je, zda-li interval 8tis. km není příliš dlouhý.
Stejně se má jezdit do servisu každých 4 tis. km a jestli to tedy nespojit i s výměnou oleje.
V dnešní době ti některé automobilky radí vyměnit olej po 20 - 30 tis. km, ale dle odborníků je strop max. 15 tis km.

-- 4. 6. 2014 19:33 --

Jo, ještě jedna věc.
Po výměně si blízko servisu natankuj do plné a mrkni pod zadní kolo, zda-li ti dobře nasadili těsnění u čerpadla a neteče ti benzín (mrkni do vlákna SH125).

Re: Honda SH125i 2013 - chcíplý motor

PříspěvekNapsal: 11 čer 2014, 23:21
od Beleg
janh2 píše:Jen pro upřesnění, olej se ve SH 125i 2013 mění po 8000km a kontrolka se i tak rozvěcuje.

Teď koukám do ofiko servisního plánu k SH 125i a opravdu, olej se má měnit s výjimkou první výměny po 1000 najetých kilometrech vždy až po 8 tisících - čili v 8, 16, 24 atd., přičemž zároveň s olejem by se měla měnit i svíčka. Olej by se měl měnit každopádně aspoň jednou za rok, bez ohledu na to, zda člověk ujede oněch 8 tisíc km. Každých 16 tisíc by se pak měl měnit též vzduchový filtr a každých 24 řemen. Na servis by se sice mělo jezdit každý 4 tisíce km, ale při servisu mimo cyklus výměny oleje se má akorát vyčistit odvětrání klikový skříně ("crankcase breather") a zkontrolovat xy komponent (svíčka, vůle ventilů, brzdovka, volnoběh atd. atp.). Udělal jsem si z toho takovej závěr, že pokud člověk najede 8 tisíc kilometrů v průběhu jednoho roku, určitě nemusí výměnu oleje ani žádný jiný servisní úkony absolvovat dřív než právě po 8 tisících.

To ovšem nic nemění na tom, že stejně jako medvedovi.m i minulýmu majiteli mýho SHčka v autorizovanym servisu Auto Jarov vyměnili olej i při 4 tisících. Bodejť by ne, když si účtujou nějakých 600 korun za litr + práci... Jo a byť byl olej měněn celkem při 1, 4 a 9 tisících kilometrech, kontrolka se rozsvítila v 9500 km. Asi si fakt dělá, co chce. :shock:

radkocernohous:
Super, díky za tip, provedu. Jinak vlákno SH125 mám určitě v plánu pročíst (obávám se, že bych v něm našel odpověď na všechny svoje problémy zbytečně řešený v tomhle vlákně :oops: ), ale jeho téměř 100 stran mě poněkud odrazuje. Jako chat pro štamgasty je to určitě fajn, ale nováček aby se v tom zorientovával 2 dny.

Re: Honda SH125i 2013 - chcíplý motor

PříspěvekNapsal: 12 čer 2014, 02:42
od medved.m
Pche, "téměř 100 stran"?
A co mají říkat chudáci PeCkaři (volna-diskuze-f27/honda-pcx-125-volna-diskuze-t2843.html)? :roll:

Re: Honda SH125i 2013 - chcíplý motor

PříspěvekNapsal: 12 čer 2014, 09:49
od janh2
SH125i je tak povedený stroj, že proti ostatním tu řešíme neskutečně malé nepodstatné drobnosti :D :D :D