Stránka 5 z 7

PříspěvekNapsal: 11 pro 2007, 22:13
od Marios
Romanmara no jistě

PříspěvekNapsal: 11 pro 2007, 22:21
od radektramp
Jo, já to neplánuju dělat a o ušetření benzínu nejde, spotřeba na neutrál bude vyšší než při brzdění motorem, předpokládám, že stříkačka při brzdění motorem uzavře přívod paliva, ale při jízdě s se zhasnutým motorem ho nelze bezpečně nastartovat? To je důležitá informace - pokud např. zhasne za jízdy na volnoběh, tak tedy musím zcela zastavit a pak startovat?
Dík, Radektramp.

PříspěvekNapsal: 11 pro 2007, 22:27
od roman.mara
popravdě by tvůj stroj neměl jen tak zhasnout, ale doporučoval bych zastavit

samotnému se mi to však stalo " uvolněný kontakt na baterce" a na startoval jsem za jízdy

není tohle téma o něčem jiném ?????

PříspěvekNapsal: 11 pro 2007, 22:34
od Fispe
Mám pocit že si trochu protiřečíš. Píšeš, že to rozhodně neplánuješ dělat a pak se ptáš co dělat když ti v situaci kterou neplánuješ zhasne motor. Ale kdo chce kam pomozme mu tam!!! Předpokládám že lze u tvého stroje jako u většiny startovat pouze se zmáčklou brzdou, tak tedy teoreticky stačí když ji jen lehce namáčkneš, aby se sepnul mikrospínač ovládající brzdové světlo a lze startovat. Ale já bych raději zastavil. Už také proto, abych zjistil proč my stroj zdechnul. B)

PříspěvekNapsal: 11 pro 2007, 22:45
od radektramp
Jde mi o čistě technické pochopení toho jak věci na skůtru fungují. Radektramp.

PříspěvekNapsal: 11 pro 2007, 22:47
od Fispe
Když nad tím tak přemýšlím, tak jsem vlastně napsal blbost, protože pokud tvoje rychlost neklesne pod třicet, kdy jak jsi psal ti rozepne spojka, tak máš vlastně stále zařazíno i se zhasnutým motorem a není důvod znova startovat neboť motor se stále točí (a přece se točí) :) :) :)

PříspěvekNapsal: 11 pro 2007, 23:08
od radektramp
A už jsem o kousek chytřejší. Dík, Radektramp.

PříspěvekNapsal: 12 pro 2007, 17:32
od radektramp
Ahoj, asi by to chtělo vozit s sebou startovací kabely. Nemáte nějaký typ na vhodné pro skůtr - tedy asi menší průřez drátů - lepší zbalitelnost. Dík, Radektramp.

PříspěvekNapsal: 13 pro 2007, 00:46
od Cpujky
[quote=radektramp]Ahoj, asi by to chtělo vozit s sebou startovací kabely. Nemáte nějaký typ na vhodné pro skůtr - tedy asi menší průřez drátů - lepší zbalitelnost. Dík, Radektramp.[/quote]
no ja mel 90A kabely a nestacily.Byly tenci a skladnejsi,ale nedalo se tim startovat. Mam startovaci proud 210A (coz je 2,5x vic nez treba Majesty)! Tzn zjistisi kolik Amper potrebujes a podle toho kup kabely. Na 50tkach je to dfobre,tam mas nakopavacku,ale kdyz u maxiku nenastartujes,tak bez kabelu jsi v haji :(

PříspěvekNapsal: 13 pro 2007, 02:14
od Gullwing
Cpujky: já teda nevím ale 90A kabely už je síla. Dávaj při napětí 12V víc jak kW. Kolik máš startér?
Já nastartuju auto přes dvoulinku - asi tak 2,5 mm2 mědi a délce 2 m. Musím to ale nechat tak 10min propojené aby se ta baterka v to chcíplém autě oživila.
Teď mě napadá co asi udělá 6A gelovka na motorce, když do ní pustím šťávu z nějaký 120A. Tím už se dá svářet,... Ty gelovky maj úplně jiný nabíjecí proud než olověný. Ale já to ještě nezkoušel. Je tu nějaký PrifiVoltík?

PříspěvekNapsal: 13 pro 2007, 09:43
od kraken.99
taky si myslím že na ty naše baterčičky stačí obyčejná dvojlinka proč vyhazovat za startovací kabely vždyt to není tank :D

PříspěvekNapsal: 13 pro 2007, 23:03
od Fispe
Ahojky přátelé ;)
jak už jsem psal v jednom vláknu, náhodou o tom něco vím a proto:

Čím větší průřez startovacího kabelu tím lépe, protože musíme počítat s tím že akumulátor "zdechne" úplně, nepůjde oživit a tudíž veškerý startovací proud půjde kabely. Jako vodítko by nám mohl sloužit již použitý originální kabel mezi akumulátorem a startérem na tom konkrétním scootu. Jeho průřez by měl být minimálním průřezem startovacích kabelů (raději o stupeň víš).

Propojení akumulátoru s vyžší kapacitou na akumulátor s nižší kapacitou ani jednomu z nich neublýží, pokud jsou oba v pořádku a na stejná provozní napětí (vybití jednoho z nich nevadí). Oba se pouze díky napětovému rozdílu vzájemě podělí o svou energii.
A pozóóór na polaritu, už jsem viděl startovací kabely svítit jako žárovky :D :D :D

PříspěvekNapsal: 14 pro 2007, 12:04
od roman.mara
nebo-li samotná odpornost vedení je přímo úměrná jeho délce a nepřímo úměrná jeho průřezu
pomineme-li měrnou rezistivitu samotného kabelu, nejlépe z mědi při běžné provozní teplotě

výsledný proud, při nedostatečném průřezu vodiče, mění jeho izolaci v tekutou s.....

nezapomeň te, že i při malém napětí 12 V , kdy rozsvítíme jednu 40 W žárovku, prochází tudy něco přes 3 A
a to bolí, startovací proudy jsou daleko vyšší

PříspěvekNapsal: 14 pro 2007, 12:07
od KYBLOS
To mě z vás bolí hlava :cyclops:

PříspěvekNapsal: 14 pro 2007, 12:43
od kraken.99
[quote=roman.mara]nebo-li samotná odpornost vedení je přímo úměrná jeho délce a nepřímo úměrná jeho průřezu
pomineme-li měrnou rezistivitu samotného kabelu, nejlépe z mědi při běžné provozní teplotě

výsledný proud, při nedostatečném průřezu vodiče, mění jeho izolaci v tekutou s.....

nezapomeň te, že i při malém napětí 12 V , kdy rozsvítíme jednu 40 W žárovku, prochází tudy něco přes 3 A
a to bolí, startovací proudy jsou daleko vyšší

[/quote]

nejsem elektrikář znamenají ty tvoje odbormé názvy že by ten kablík měl být silnější? :p