Stránka 367 z 378

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 15 zář 2022, 09:24
od Stanzki
Při prohlídce jsem si všiml, že tato nádobka je z půlky plná, na dotaz co to je, prodávající odpověděl, že ani neví, proto to řeším zde. Je to 2 roky starý pcx s nájezdem 6000 km, právě po druhé výměně oleje. Vypadá jako nový, start v pohodě, zvuk motoru taktéž, nic co by mi trhalo uši, přesto jsem opatrný a sháním informace kde se dá, nechtěl bych si naběhnout. Do motoru člověk nevidí a tak bych byl nerad, aby hned něco odešlo , jen co bych si to koupil. Takže doufám, že ta poloviční hladina v nádobce neznamená nějakou poruchu a brzkou investici.

-- 15 zář 2022, 09:34 --

Medvěd píše:Fotka nic moc, ale předpokládám, že odvětrávání klikové skříně. Alespoň my ho zhruba v těchto místech na SHčku máme. Jednou za čas (SHčko 6 tis. či dříve, podle stylu jízdy a množství deště) je nutno vypustit.

Jinak u SHčka nejde pouze o víceúčelovost, uživatelé na něj nedají dopustit z jiných důvodů. Zejména vetší kola (míň to drncá), lepší ochrana proti větru/dešti, styl posezu, a v neposlední řadě vzhled. Tudíž ty první dva důvody jsou také splněny :wink:

Jak jsem už psal výše, každý to, co se mu líbí :D


A jak se to vypustí? Nevšiml jsem si detailně, z čeho to přímo vede, jen že to tam je někde u air boxu. Majitel ani nevěděl , co to je a nač slouží.
Když byla nádobka z půlky plná a to vezměs žlutohnědé kapaliny, signalizuje to možnost nějaké závady motoru? Nechci dát za skútr dost peněz a pak na něj v garáži jen smutně koukat. Hlavně chlápek tvrdil, že je skútr jeho ženy, jezdila jen asi 20 km za rodinou a to za sucha a tepla, sem tam po městě do práce. Skútr je 2 roky starý, 6 tisíc najeto, v létě výměna oleje, již jen u prodejce a ne v autorizovaném servisu, protože již těsně po záruce.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 15 zář 2022, 09:58
od Dano
ak jazdila len za sucha a tepla,nemalo by tam byť nič-je možné,že sa tam dostala voda pri umývaní vapkou,alebo ju chytil dážď-to sa ťažko zistí ...
tú hadičku dáš jednoducho dole,je tam len obyčajná závlačka-vyleješ,vyčistiš a dáš späť-nájazd 6000 km je nič,to je akurát dobre zabehnutý motor,PCX pokial viem netrpí na spotrebu oleja,je to mimoriadne spolahlivý stroj

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 15 zář 2022, 10:41
od Stanzki
Takže měl bych se obávat nějakých příznaků závady motoru, kvůli naplnění této nádobky jakoby olejem?
Netuším, jak se to tam vezme za jízdy při suchu a teplu, ale dobře to vypadá, když to prodejce napíše, že to není jeté za mokra. Jak jsem však pochopil, paní majitelka je na skútru ďábel, toužící po velké motorce, takže otázka jestli tomu nedávala kouř.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 15 zář 2022, 13:48
od Medvěd
Nemyslím si. Moja je taky skútrová dračice. Jezdí po hlavní silnici, a kolikrát, aby držela tempo, celá 25 km trasa plný plyn, a na závěr po městě ostrý rozjezdy. Motor by měl být stejný. Skútr jsme kupovali s najetými 3.000, teď má 22.000, a žádný problém. Aneb, jak říkával jeden můj kolega, motor se musí točit :wink:

Taky je otázka, nakolik je tvrzení "nikdy nejel v dešti" relevantní. U skútru to možný je, zejména pokud se na něm denně nedojíždělo. Ale.

V návodu vysloveně zmiňují častou jízdu na plný plyn. Což není nic proti ničemu, pokud se skútr správně zajel, je plný plyn od toho, aby se využíval. A pokud skutečně ani nevědí, že se to má hlídat, což znamená, že to zatím zřejmě nevylívali, je to skutečně provozní množství. Alespoň na na našem SHčku a předtím na Maxíkovi. Ale je taky fakt, že moja jezdí od brzkého jara do hlubokého podzimu, a na déšť moc nehledí.

Samozřejmě kupuješ ojeté vozidlo, u něhož nelze zaručit nic, zejména kilometry. Dokonce se najdou vykukové, kteří je stáčejí před technickými.... Takže ani technická nic neřeší. O servisní knížce ani nemluvě. Aneb, "je to málo jetý, po starým doktorovi z Německa, který s tím jezdil jenom jednou za měsíc pět kilometrů na hřbitov" :lol: Důležitý je pocit z prodejce při osobním jednání, a celkový stav vozidla. Loni jsme takto kupovali pro děcka CBF 125, od motorkářský rodiny, všichni ji přišli vyprovodit, i slza ukápla. Najeto 6.000 km, super stav. Ale stejně nemáš jistotu.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 15 zář 2022, 17:51
od smates
Mam Yamaha X-City 125 r.v.2011-je to stejny motor jako X-Max a zadny olej nezere.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 15 zář 2022, 21:16
od Dano
X max 2011 je starý,dobrý motor-nemá nič spoločné z moderným,extrémne vymakaným motorom rady Blue Core-ktorý je tak dobrý,že má minimálne vnútorné trenie,preto má aj fajn spotrebu paliva-len škoda že to prehnali až tak,že papká olej

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 15 zář 2022, 21:54
od smates
Pokud je to vlastnost a ne nejaka zavada tak by me to netrapilo.Koupil bych 5L.oleje a dolejval.

Prosba o radu

PříspěvekNapsal: 23 lis 2022, 12:00
od Jirka S.
Ahoj,

Předem bych chtěl podotknout, že jsem úplný začátečník a skůtr jsem nikdy neměl, proto budou některé mé dotazy pravděpodobně mimo mísu.

Na jaře plánuji pořídit nový skůtr a rád bych se Vás, zeptal na pár věcí. Měřím 178 cm a vážím nějakých 63 kg. Řidičák mám jen na auto takže skůtr bude max 125ccm se všemi ostatními omezeními. Tady přichází první dotaz. Myslíte, že má na mou váhu smysl kupovat 125ccm? Původně jsem uvažoval o 50ccm od čehož mě ostatní odrazovali z důvodu malého výkonu. Bydlím na Vysočině takže okolí je dost kopcovité. Mám v plánu na skůtru jezdit hlavně do práce (ca 5 + 5 km), ale i třeba na 25 km vzdálenou chalupu a někdy i na výlet.

Je velký rozdíl mezi vzduchem a kapalinou chlazeným motorem? Zatím jsem se koukal po Hondě PCX, ale dost se mi líbí i Suzuki Avenis, který je právě vzduchem chlazený. Podle uživatelských recenzí jsem se dočetl, že na nové PCX lidi trochu nadávají, protože výrobce dává menší zadní kolo a tím utrpěl komfort. Taky neuzamykatelná schránka je menší mínus.

Zapomněl jsem uvést, že bych chtěl nějakou zavedenou značku. Rád bych se vyhnul čínským výrobkům. Rozpočet na samotný stroj mám ca 80k.

Napadá Vás ještě něco jiného.

Díky vám za případné rady a postřehy.
J.

Re: Prosba o radu

PříspěvekNapsal: 23 lis 2022, 12:13
od HonzaR
Bez ohledu na zamýšlený nájezd bych určitě šel do 125ccm, vodou chlazeným (vodník pracuje při stabilnější provozní teplotě a umožňuje to i vyšší výkon). Takový stroj se bude v případě, že tě skútr omrzí, lépe prodávat a naopak, pokud tě začne víc bavit, nebudeš tratit výměnou 50 za 125. Dál doporučím obejít motosalony, posadit se na konkrétní stroje, pokud to půjde tak se i projet.

Re: Prosba o radu

PříspěvekNapsal: 23 lis 2022, 12:23
od Jirka S.
Díky za reakci. Určitě chci nějaké motosalony obejít, ale bydlím v Jihlavě kde skoro nic není tak až budu mít dovolenou tak někam vyrazím.

Re: Prosba o radu

PříspěvekNapsal: 23 lis 2022, 14:18
od panTerek
V dnešní době nemá cenu nad 50 uvažovat. Prodává to vůbec ještě někdo kromě číňanů? 125 je schopná držet cestovní rychlost kolem 90 km, sice když dojedeš někoho, kdo jede 80, tak ho už nepředjedeš, ale nejsi brzda provozu ani mimo město. S mýma 100 kilama už PCX trochu zápasí, do velkýho kopce to spadne i na 70, ale jinak jede dobře. Maximálku to má něco málo nad kilo a chce to hoooodně místa na rozjetí a žádnej kopec. Teoreticky bude vodník líp chladit pokud se budeš probojovávat letní zácpou, ale pokud budeš kupovat "značkovej" skútr, tak bych z toho strach neměl. PCX je uskákaná koza, hlavně na výtlucích a kanálech, neřekl bych, že je to menším kolem (zase máš širší pneu než minulý generace), spíš udělali blbě pružiny... Přijde mi, že to časem trochu povolilo, ale fakt malinko, nebo jsem si zvykl. Po přechodu z velký motorky mně vždycky přijde, že to vůbec nebrzdí, ale Avenis má vzadu taky buben, to bude podobný. Holt to chce brzdit oběma rukama a ne dvěma prstama. :D Mám to do práce 8 km a když jsem zajížděl, tak jsem dělal okruhy 15-20 km jen tak pro radost. Když tě to chytne, tak si dáš 25 km na chalupu, vyložíš věci a půjdeš se ještě projet.

Jen se rozhoduj rychle, pokud chceš novýho, na PCX byly letos pořadníky a čekačky cca čtvrt roku, příští rok to má být ještě horší, tak ať ho do léta máš. :wink:

Re: Prosba o radu

PříspěvekNapsal: 23 lis 2022, 16:40
od Britt
Rozhodně bych šel do 125 ccm, vynechal bych Čínu a další noname, už kvůli náhradním dílům. Nechci lobbovat ale Honda je nejen podle mě hvězdou mezi jednostopými vozidly.

Re: Prosba o radu

PříspěvekNapsal: 23 lis 2022, 17:40
od JardaB
S ohledem na tebou plánované krátké jízdy bych nevylučoval vzduchem chlazené motory a jejich jednoduchost. (Je samozřejmě otázky přechodu na silnější stroj se ztrátou)
Kde budeš servisovat ?
Jaký požadavek máš na plexi ? Plochou podlahu nebo tunel ?
Rozhodně se musíš na stroje alespoň staticky posadit

Já jako základní stroj s nižší cenou doporučuji i Kymco Agility z Malšic u Tábora.

Re: Prosba o radu

PříspěvekNapsal: 23 lis 2022, 19:38
od Jirka S.
Servisoval bych rád v yamaze u Filipenského v Jihlavě pokud to půjde. Aspoň ze začátku. Spoustu věcí si jsem schopný dělat sám. Auto si taky servisuju. Na silnější stroj přecházet v plánu nemám. Řidičák na motorku neplánuji. Jestli tunel nebo rovnou podlahu neřeším. Plexi bych rád takové, aby mi zbytečně nefoukalo do obličeje. Časem bych rád i kufr, abych v létě mohl na dovolené po ČR a nebo SR třeba s malým stanem. Jinam se 125 s Bckem stejně nemůžu jestli se něco nezměnilo.
S tím waiting listem jste mě celkem zaskočili. Chtěl jsem to začít řešit až na jaře, ale vypadá to, že budu muset co nejdřív, abych mohl už příští rok jezdit.
Každopádně Vám, děkuji za postřehy a tipy.

Re: Prosba o radu

PříspěvekNapsal: 23 lis 2022, 21:13
od keto
Ten vyšší výkon byl zřejmě míněný mezi vzduchem chlazenou 125 a vodou chlazenou 125, což dělá několik kW. což u malých výkonů je pocitově velký rozdíl. Pokud uvažuješ i o delších výletch a s bagáží, tak bych šel rovnou po těch vyšších výkonech, protože to pak stíhá držet s auty na okrskách krok a nebude tě stále někdo předjíždět, což bývá dost nepříjemné a i mnohdy nebezpečné. Honda je samozřejmě TOP značka pak Yamaha, Piaggio, Kymco v těchto vodách vždy lovím, myslím si, že do 80 000 toho moc lepšího, než PCX nenajdeš, sice to nové má menší kolo, ale zase má vyšší výkon a pár dalších vychytávek, pokud chceš ušetřit, tak výše zmíněné Kymco Agility není špatnou volbou, ale já osobně bych vzal PCX :mrgreen: .