Stránka 340 z 378

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 21 bře 2021, 15:39
od Calebos
Myslim Burgmana na EU5, ale vzhledem k tomu, ze v Asii se jich proda nasobne vic, nez v zaprdeny, prestarly Evrope, tak se na to asi v Suzuki vykaslou. Pritom jejich auta tady davaji vcelku smysl a kdyby sli podobnou cestou jako Honda a Yamaha a klidne podrazili, mohl by Burgman jit na odbyt. I pres veskere nevyhody je to porad, napr. remeslne, dost kvalita.

Osobne mam se Suzuki obecne zkusenosti(auta, ale podle ruznych recenzi a odezvy na Burgmana to bude bude jednostopych vehiklu to samy) a nedam na ne dopustit. Delaji velmi ergonomicka/jednoducha a extremne spolehliva auta. ale jsou mali, takze plne respektuju, ze se jim to tu nemusi vyplatit Burgose updatnout.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 21 bře 2021, 17:10
od keto
Ono i Honda měla 350 motor o rok dříve v Asii a až po roce šel pak po update na euro5 i do Evropy, ono totiž i Indie už má novou emisní normu a ta už se moc neliší od té v EU, takže pohonná jednotka pro Indii už moc úprav pro Evropu nepotřebuje. Ono je ještě potřeba udělat doplnění povinných bezpečnostních prvků, které jsou v EU povinné. Zřejmě trvá i déle celý homologační proces, víme jak je EU "rychlá" :roll: Možná Suzuki půjde stejnou cestou, jen s ročním zpožděním oproti Hondě, ono většinou by to stejně kapacitně ve výrobě nestíhali najednou udělat pro Asii i pro Evropu a tak to jde prvně pro Asii a pak další sezónu i pro Evropu, což je pro Evropu tak trochu výhoda, jelikož se tak vychytají dětské nemoci provozem v Asii :wink:

Koukal jsem nyní na ty nové modely Nmax 125 a Forzy 125 v Motoparku a mezi nimi je přes 50 000 Kč rozdíl v ceně :roll: to je docela dost :mrgreen:

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 21 bře 2021, 18:12
od forester
Obávám sa že schvalovací proces podla normy EURO 5 je tak komplikovaný a drahý že sa fi. Suzuky Europe neoplatí veľká investícia pre tak malý trh aj z prihliadnutím na konkurenciu ktorá valcuje predajné čísla v segmente skútrov 125-400cc.(Honda)

Takto pokapal nejeden model od Hondy v Segmente Cruiser a Chopper. Radšej išli cestou úplne nových modelov a predošlé sa predávali už len v USA.

Niečo podobné ako stavať dom na zelenej lúke je rentabilnejšie oproti finančne náročnejšej rekonštrukcii starého.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 21 bře 2021, 20:23
od Calebos
Keto: ale pokud porovnas XMax a Forzu, neni to tak hrozne. Jen 3K rozdil. Ale faktem je, ze Honda si umi rict slusny rany za sve stroje. :) Jenze je to spolehliva zalezitost. Kdyz to porovnam, napr. v oblasti aut s BMW, coz je tzv. luxus a sere se to jak spatne stravena cocka, tak za ty ceny mi muzou polibit pozadi. :)

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 21 bře 2021, 20:49
od moto.joker
Taky v poslední době koukám na Burgmana, ale v kubatuře 200. Měl jsem B400 rv. 1998 a svezení parádní. Malá kolečka až tak moc nebyla na závadu. Super nízké těžiště, hodně místa pod sedlem, nízké sedlo, super ochrana proti nepřízni počasí. Samé klady.

Čeho se trochu bojím, že se jich asi moc neprodává, i když prodejci, někteří, hlásí stroje skladem. Otázka pak je dostupnost dílů, nicméně Suzuki je solidní a dá se ledacos sehnat.

V poslední době jsem opět přehodnocoval a došel k závěru, že ta 200 bude stačit. Loni jsem byl na N-Maxu na velkém výletě MB-Cheb a musím říci, že to bylo fajn. Brzda provozu jsem rozhodně nebyl, moc aut mě teda nepředjelo, náklaďák žádný. Ale přeci jen jsem došel k závěru, že ta 200 bude lepší než ta 125.

Oproti ostatním skútrům mě skutečně láká to nízké sedlo. Teď z X-Max 250 dosáhnu oběma nohama na půl chodidla a to ni nepřijde nejlepší. To i z Horneta 900 jsem dosáhl na zem lépe.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 21 bře 2021, 21:16
od keto
Calebos: Rozdíl je nejvíc u 125 ccm tady je Honda hodně drahá vůči konkurenci, když se porovnají 300 s 350, tak jsou skoro nastejno a doprodávané Forzy 300 vyšly ještě levněji i s kufrem a 750 s 560, tak tam je je Honda taky o kus levnější.

Forester: jenže ony ty vyšší nároky se stěhují i do dalších zemí světa, takže ten vývoj nového motoru bude tak jako tak nutný, nová indická emisní norma je už hodně podobná euro5, ten vývoj prostě jde stále dál, celé to vede k větší unifikaci, jeden motor pro více různých motorek, třeba Honda 750 X,S Xadv, Forza, u 500 je to podobné, jen není skútr, protože se nedělá v automatu, ale je zase Rebel, tak se zlevňuje výzkum :wink: jeden motor na jeden model bude exkluzivita za hodně peněz, ještě je tu cesta koupení pohonné jednotky od někoho jiného a postavit na ni svůj skútr, i tuhle cestu někteří výrobci volí. V Itálii bylo před 15 lety několik výrobců, dnes už tam kraluje jen Piaggio, poslední silný evropský konkurent Asie.

moto.joker: 200 na pohodovou jízdu stačí, měl jsem Scarabeo 200 a okrsky pohoda, jen ty výpadovky a cesty dálničního typu už nebylo ono, tam to chce alespoň těch 300 a ono rozdíly v ceně jsou zanedbatelné a tak se ty 200 už přestávají vyrábět, protože jejich prodejní výsledky jsou malé. S tím došlapem to není jen o výšce sedla, ale i o šířce sedla, i šířce motorky, to dělá docela divy :wink:

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 21 bře 2021, 22:44
od Badarala
U těchto malých kubatur strašně záleží jestli má člověk 60 nebo 120 kilo a k tomu 20 kg zavazadel, případně spolujezdce - to už je pak úplně vymalováno že...

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 22 bře 2021, 18:45
od Calebos
moto.joker píše:Taky v poslední době koukám na Burgmana, ale v kubatuře 200. Měl jsem B400 rv. 1998 a svezení parádní. Malá kolečka až tak moc nebyla na závadu. Super nízké těžiště, hodně místa pod sedlem, nízké sedlo, super ochrana proti nepřízni počasí. Samé klady.

Čeho se trochu bojím, že se jich asi moc neprodává, i když prodejci, někteří, hlásí stroje skladem. Otázka pak je dostupnost dílů, nicméně Suzuki je solidní a dá se ledacos sehnat.

V poslední době jsem opět přehodnocoval a došel k závěru, že ta 200 bude stačit. Loni jsem byl na N-Maxu na velkém výletě MB-Cheb a musím říci, že to bylo fajn. Brzda provozu jsem rozhodně nebyl, moc aut mě teda nepředjelo, náklaďák žádný. Ale přeci jen jsem došel k závěru, že ta 200 bude lepší než ta 125.

Oproti ostatním skútrům mě skutečně láká to nízké sedlo. Teď z X-Max 250 dosáhnu oběma nohama na půl chodidla a to ni nepřijde nejlepší. To i z Horneta 900 jsem dosáhl na zem lépe.


Ted jsem mluvil s panem, co se stara o prodej v MotAru a rikal mi, ze radsi, nez Burgmana mam radeji poridit, vzhledem ke sve vysce 183 cm, Yamahu/Hondu, protoze on pry, pri svych 180 cm, na tom sedel jak na WC :D Opravdu je Burgos 125/200 tak kratky? Mne se zda, ze to je prehnany tvrzeni ... tehdy jsem na nem sedel a nezdalo se mi to. Ale nejel jsem, tzn. nemuzu objektivne posoudit.

-- 22 bře 2021, 17:47 --

Jeste AD EU4 a certifikace: maji u Burgosu, udajne, vyjimku na dva roky, tan. nove muzou prodavat do r.2022 vcetne.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 22 bře 2021, 18:56
od HANZTD
ses na toho BURGMANA moc až nezdravě upnul :!: , chápu že budeš investovat , ale tak ze 70% ti ho tady moc nedoporučujem , navíc prodejce ti sam řekne , di do jinyho :lol: jj je to boj :idea:

přijed do Ustí , necham tě svízt na skutříku V2 850 , 80hp 82nm at tě to blbnutí se 125 přejde a začneš se rozhlížet v normálních kubaturách :lol: :lol:

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 22 bře 2021, 19:17
od Calebos
Mam problem v tom, ze se mi libi. :D Ok. Tak ja na nej kacim a poridim asi tu Forzu, no. :) Na normalni kubaturu nemam papiry, ale treba me ta osminka presvedci ...

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 29 bře 2021, 15:16
od Calebos
Maly update: X Max 125 2021 ma jiny motor. Dostal ten z N Maxe. Tzn. plati ted oficialni specifikace na Yamaha strankach. Je to 9 kW pri 8000 rpm/ 11NM pri 6250 rpm. Je o trosku lehci, 166 kg. Vsehovsudy bych se toho nebal a oproti verzi 2020 si myslim, ze malokdo rozdily pozna(vim, vim, osminka je pro gumy a nema smysl se k tomu vubec vyjadrovat, ale ja jsem proste guma-zacatecnik :D). Co me ale malicko "vystrasilo", tak je velikost. Je to obrovskej kus skutru! Co me potesilo je sedacka. Enormne pohodlna zalezitost(byla to verze Tech Max, coz je snad jen nejaky prosivani, barvicky a podobny kraviny, za ktery bych 10K fakt nedal. Ale treba se pletu a jsou tam i jiny potahy, nebo tak nejak??? V kazdem pripade pro cloveka s problemy se zady fakt luxus, protoze to ma velmi dobre a neutralne resenou podporu zadku u ridice. Napr. oproti N Maxovi to drzi bederni pater o rad lepe).

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 29 bře 2021, 15:30
od LadaM
Jestli Ti přijde velkej, sedni před tím na T-Maxe a odjedeš na tom jak na kolobrndě. A pořád je to (spolu s forzou) jediný náklaďák mezi skůtry. Ale pokud Ti jde o záda - na burgošovi jsem nejel, ale myslím, že X-Max je celkem tvrdej a drncavej skůtr. Minimálně mých 75 ho teda rozhodně nerozhoupe. :)

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 29 bře 2021, 16:34
od HonzaR
To uváděli i ve srovnávacím testu X-max vs Forza, že Forza žehlí nerovnosti líp. Ony jsou ty Yamahy tvrdší tradičně.

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 29 bře 2021, 17:05
od Calebos
LadaM píše:Jestli Ti přijde velkej, sedni před tím na T-Maxe a odjedeš na tom jak na kolobrndě. A pořád je to (spolu s forzou) jediný náklaďák mezi skůtry. Ale pokud Ti jde o záda - na burgošovi jsem nejel, ale myslím, že X-Max je celkem tvrdej a drncavej skůtr. Minimálně mých 75 ho teda rozhodně nerozhoupe. :)


T Maxe jsem videl hned vedle a to je ultraknedlik, pravda. Ale taky je to jinde s objemem motoru, ne? To pak musi mit o rad robustnejsi konstrukci celkove. Co se tyce pohodli, tak hodnotim jen sedlo. Musim to projet nejdriv. Prodejce mi rikal, ze behem dubna by zase mely dorazit predvadecky a na tech probihaj testovaci jizdy. Obecne je X Max vic sportovne ladenej, takze asi oproti forze bude tvrdsi a lip sedet prilepenej na silnici, ale zase Forza bude lip zehlit. To urcite souhlasim. AD Burgman: tam taky zatim soudim jen z posedu a je to snad takrka stejny co X Max pocitove. Neuveritelny pohodli! Zitra jdu do K2Moto si kecnout na Forzu, tak uvidim co z toho vyleze nejlip.

V kazdem pripade, co se velikosti tyce, to vypada, ze skoncim u Forzy. Ta je, uz na prvni pohled, subtilnejsi. Burgose taky zkusim, ale bojim se u nej tech malych kol. To bude na malych vymolech delat randal ... ale fakt me sere, ze se mi z tech tri kusu libi fakt asi nejvic! :D

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

PříspěvekNapsal: 29 bře 2021, 17:25
od HANZTD
Calebos

tak aspon že už seš ve stavu fyzickýho testování :wink: :lol: