Stránka 3 z 4

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

PříspěvekNapsal: 14 črc 2011, 14:04
od TUNER
Ta Aprilka je hezká,ale bohužel se vzduchem chlazenym motorem. Pokud chceš jezdit tak jak je,tak asi ok (osobně bych si žádnýho skútra se vzduchovym chlazenim nekoupil,ani značkovýho) ale pokud to chceš dál upravit,tak bych se kouknul jinde. Zatim jsi nenapsal jestli chceš novýho skútra,ale podle toho co vybíráš,tak asi jo. Já bych se mrknul po 1-2 roky starym stroji,kterej bude akorát tak zajetej,vypadat jako novej a bude sloužit mnoho let. Pokud musí bejt novej,tak za 45 000,- to bohužel asi žádnej TOP stroj nebude....

http://www.motoinzerce.cz/motorky/giler ... 50-sp.html

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

PříspěvekNapsal: 14 črc 2011, 14:45
od Milo
Já bych klidně do tý Aprilky šel! Jakejkoliv tuning nemá cenu na tu padinu dělat, pokud s tim chceš jezdit do práce a nemáš v úmyslu se předvádět někde na okruhu.

Tuning bys montoval na úkor životnosti, vysoký spotřeby a za minimálně dvakrát vyšší cenu, než by tě vyšlo samotný rozšíření řidičského oprávnění, kdy bys následně mohl koupit větší stroj, kterej ve výsledku jede líp a míň žere.

Pokud chceš teda padesátku kvůli pár kilometrům do práce a ne kvůli závodění, běž klidně do tý Aprilky...

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

PříspěvekNapsal: 14 črc 2011, 15:36
od fyluta
tunit 50 ma smysl asi jen tehdy, pokud ti je min jak 18 a nemas na vyssi obsah... obsah je obsah ..

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

PříspěvekNapsal: 14 črc 2011, 17:07
od Koubes01
Zdravím, taky trochu přispěji. Vzduchem chlazenýho skútra bych se vůbec nebál. Já osobně mám Piaggio NRG Power DT a nemůžu si ho vynachválit, kupoval jsem ho nový za 48000. Minulý týden jsem s ním byl až v Polsku v Krakově, najeto celkově asi 700km, cestovní rychlost po rovince 70-75 km/h dle GPS, jen upřesním skútr byl řádně naložen a cestovali jsme s přítelkyní, takže ještě spolujezdec. Samozřejmě, že je kapalinou chlazený lepší, ale nevídím důvod zavrhovat vzducháč, který jede taky super a nemusí se řešit žádná další údržba. Co bych akorát řešil, zásadní rozdíl 2T a 4T, prostě 4T 50-ka nejede. Na svém skútru mám akorát laděný výfuk LeoVince TT.

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

PříspěvekNapsal: 17 črc 2011, 19:10
od Hasmann
Nechápu obavy o vzducháče,myslíš že neuchladí? Když uchladí v jižních státech celou sezónu po měste kde jedeš 50km/h,tak uchladí u nás i za vyšších rychlostí.Nejezdím na vzducháči žádné terény kde by byl problém s chlazením vzduchem. :wink:

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

PříspěvekNapsal: 17 črc 2011, 21:35
od TUNER
Nejde jen o to jestli se uchladí,ale i o výkon,životnost atd. Vzduchem chlazenej motor má větší výkyvy teplot což není pro motor ideální....proč se třeba nedělají dneska auta vzduchem chlazený,když by byl náklad na výrobu mnohem menší? Vzducháče jsem měl kdysi jednoho Yamaha BW a prostě jde doba kupředu,tak proč kupovat něco co je horší a dneska už překonaný?
Samozřejmě si klidně kup vzducháče,kterej určitě bude bez problemů jezdit,prezentuju jen svuj názor.

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

PříspěvekNapsal: 17 črc 2011, 22:04
od Hasmann
Proč se dodnes dělají Tatrovky vzduchem chlazené? Jakto že beetle jezdi vzducháč dodnes? U velkých motorů bych dnes pochopil vodní chlazení,což ve městě nápor vzduchu je slabý a je to nápor na teplotu motoru,ale u toho malého chrchla padesátky? Jen tak pro představu,jezdím do práce 8km,každý po městě najede krátké trasy,to se motor s vodním chlazením ani pořádně nedostane do provozní teploty,takže to vodní chlazení je ve městě k ničemu.Teda aspoň pro mě,a jelikož mi bylo líto huntování auta,proto jsem šel mimojiné do skútru vzducháče.Ale jinak samozřejmě na delší trasu a s velkým objemem a pro delší životnost a další věci chápu nutnost vodního chlazení. :wink:

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

PříspěvekNapsal: 17 črc 2011, 23:49
od fyluta
zahreje se behem 3 minut. ma to skrtici klapku a samozrejme ze ti tam hned neproudi 10litru..
pionyr byl na vzduch a po zahrati nejel... voda je lepsi- muj nazor

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

PříspěvekNapsal: 14 zář 2011, 14:28
od Hanka82
[quote="Tomys"]Chtěl bych se zeptat když nejbližší prodejna je 50 km daleko, tak jak si mám skůtr dovést domů ? Ahojky,z vlastní zkušenosti,se bohužel na skútru rovnou z prodejny jet nemůže,protože při koupi máš sice veliký TP,a veškeré papíry,ale NEM83 značky,není přihlášený,nemá povinné ručení... Takže nám řekli,že jestli s ním z prodejny pojedeme,je to už čistě naše věc,ale když nás chytnou policajti,tak to bude pořádná pokuta.Takže jsme si sjednali Tranzita,který nám ho převezl domů,a až potom jsme šli první na povinné ručení,a potom na přihlášení.Takže rovnou z prodejny na něm nejezdi,je to "o hubu",a rači si sjednej převoz :wink:

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

PříspěvekNapsal: 14 zář 2011, 17:57
od HonzaR
Co je to za prodejce, že nenabízí sjednání povinného ručení? Pak se dá s převozní značkou odjet, anebo řada prodejců nabízí za mírný poplatek i to přihlášení - jako u aut. Teď jsem kupoval na Jarově Hondu SH a přihlášení mi nabídli zdarma - mají to taky hned za rohem...

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

PříspěvekNapsal: 14 zář 2011, 18:04
od Hasmann
Hlavně je to naprostá hloupost nabízet a prodávat něco co si nemůžeš osedlat a odjet domů... :roll:

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

PříspěvekNapsal: 14 zář 2011, 19:44
od Jimmy
Pokud skútry nejsou hlavní část sortimentu, tak asi není neobvyklé, že zákazník dostane jen velký TP. Měl jsem to tak stejně. Naštěstí jsem to měl na inspektorát jen něco přes 1 km okrajem města, tak jsem to risknul a odjel po ose. Navíc po nafasování značky jsem zjistil, že je na místě nepřidělám, protože ji musím provrtat, takže jsem hodil značku do batohu a dojel přes město domů. Člověk by asi musel narazit na hodně naštvanehé policajta aby to v takovém případě neukecal.

50 km bych ale bez značek a především bez pojištění neriskoval. To už riziko nějakých problémů je mnohem větší (přibližně 50x :wink: ).

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

PříspěvekNapsal: 14 zář 2011, 20:00
od Winterwolf
kdyz jsem koupil cinana tak jsem dostal jen typovy list a to bylo vse. Domu jsem jel po vlastni ose 150km a pak 5 km na STK pote z5 5km na dopravku a az tam mi rekli ze s tim nesmim jezdit kdyz nemam ani prevozky.... :roll:

Povinne ruceni jsem si sjednal sam online na prodejne nez mi prodejce vystavil fakturu , takze nevidim duvod proc to tak nedelaji i ostatni.... Misto SPZ jsem dal cislo ramu.

Podotykam ze jsem jel z Roudnice nad Labem pres Prahu ( jeste jsem vzal pritelkyni z Butovic do Malesic) do Benešova potkal jsem nekolik hlidek PCR i MP a nemel jsem jediny problem.

Kdyz jsem ted kupoval Versity tak jsem taky zaplatil zalohu, nechal jsem ji prepsat na sebe a v ten den co jsem si ji mel odvezt jsem si sjednal povinne ruceni i s pojistenim. I kdzy znacky mela, byla prihlasena a jestli se nepletu tak pojisteni po zruseni ze zakona trva jeste tyden, jen pro klid duse.

Ale to uz jsem kapku OT ;-)

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

PříspěvekNapsal: 29 lis 2011, 11:08
od Veselka
Podle své zkušenosti si myslím, že nějaká 50ka bez značky je každému docela šumák.
Přivezla jsem si Clubíka jen s fakturou a účtem, TP a ostatní doklady mi přišly poštou za dva týdny. Čekat se mi nechtělo, takže jsem jezdila jen s fakturou. Potkala jsem bezpočet policistů, téměř všichni se dívali co to jede, ale to je tak všechno. Jezdila jsem Prahu, včetně Jižní spojky a okolí Prahy.
Na DI jsem si dojela se 700 kilometry na tachometru, zacvakla značku a frčela domů.
Se silnějším strojem bych měla strach, ale s 50kou fakt ne.

Re: Skůtr do 50ccm, 2T nebo 4T ?

PříspěvekNapsal: 29 lis 2011, 11:21
od KYBLOS
Jak kde. Mě na malém scootu kontrolovali několikrát a koukali hlavně na značku a STK. :roll: Ale taky sem jel jednou 80km bez značky, předjížděli mě cajti a nezastavili mě, takže.... Jak kde a jak kdo. 8)