Stránka 1 z 1

Než koupíte skútr bez červeného klíče

PříspěvekNapsal: 30 bře 2018, 09:29
od aldav
Myslim, ze se muze hodit, kdyz napisi co znamena koupit "priblizovadlo" z druhe ruky bez cerveneho klice, protoze taky jsem se na to ksichtil , kdyz mi to rikali, jenze ten muj vyhlednuty MAX byl tak pekny a za vyhodnou cenu a prodejce rikal, ze cerveny klic celkem k nicemu neni, ze se dnes kopiruji nahradni klice jen prilozenim na nejake zarizeni a mel tedy pravdu, jen zamlcel neco podstatneho.......
Po 5 letech se Xmax 125 odmlcel, zacal na me blikat IMMO v nejakem divnem ledkovem indianskem kodu. Verdikt servisu, kam jezdim uz 10 let, odesel asi immobilizer. Si rikam, no a co, Google to vyresi. A taky ze jo, koupil jsem na Ebay Yamaha emulator za asi 600,- a sup tam s nim a nic . Hmmm, stesti se na me ale usmalo, koupil jsem z druhe ruky celou sadu CDI, IMMO, zamek s cernym klicem , celkem za levno , posta to cestou ze Slovenska neztratila a sup s tim do skutru. Vysledek to stejne, IMMO blika uplne stejne kody, nekomunikuje s CDI jednotkou. Servis rekl, ze nevi co s tim. No tak jo, kontaktoval jsem tedy znackovy servis Yamaha a kupodivu byli velmi ochotni, dokonce mi nabidli telefonickou konzultaci s mechanikem. Jaka radost me potkala, uff, ale pouze do doby, nez mi technik vysvetlil, ze bez cerveneho klice nic neudela, ani skutr nechtel videt. Muj argument byl, ze na co red key , kdyz v puvodnim skutru byla sada spolu plne funkcni. Vysvetlil mi, ze i na nove motorce se mu obcas stane, ze kdyz odpoji baterku, plovouci kod muze nekam uplavat a tak to musi cele znovu nastavit cervenym klicem. Tak si rikam, ze kdyz na me IMMO bika stejne s puvodni i s novou pouzitou sadou, ( neuvazuji, ze by sada z druhe ruky mela stejny problem, i kdyz ...... :-) tak na tom asi neco bude, ze obe sady jsou nakonec v poradku a musi se to znovu naprogramovat, ale cim, kdyz cerveny klic nemam a tak od 8/2017 nejezdim. Takze pozor na nakup skutru bez cerveneho klice.

Proc jsem nesel rovnou do znackoveho servisu ? Protoze oni neopravuji, ale meni dily a tato na sobe zavisla sada je v nakupu myslim kolem 25.000,- ( dvacetpet ) To uz se mne vyplati koupit cely, treba polozeny skutr s cervenym klicem na soucastky, nez jen novou sadu ( to me napadlo prave ted a bude potreba tu myslenku jeste rozvinout, jestli nema nekde mezeru ).

Nicmene kdyby presto nekdo ze zkusenych borcu, nebo majitelu servisu cetl muj pribeh a znal reseni, muze me kontaktovat pres soukrome zpravy, dobre zaplatim, navic mu zulibam rucicky a snesu modre z nebe :D Je to X-max 125/2007 A vy vsichni ostatni popremyslejte, nez koupite.

Prima Velikonoce všem

Re: Než koupíte skútr bez červeného klíče

PříspěvekNapsal: 30 bře 2018, 10:36
od crhy
Rada nad zlato!
Teď tak přemýšlím, zdali je tu někdo, kdo má červený klíč na stejný model maxe... V podstatě by ti ho mohl půjčit a ty by jsi si udělal z červeného duplikát krystalu... Zuby na klíči budou jistě rozdílné, takže ty by jsi jeho skůtrem stejně neodjel :-D

Re: Než koupíte skútr bez červeného klíče

PříspěvekNapsal: 30 bře 2018, 10:48
od stretavka
No, nemám zkušenost s MAXem, ale s Peugeotem. Lze to vyřešit výměnou CDI bez IMMO. Pravda-nebudeš mít zabezpečený skútr, ale aspoň budeš jezdit, což se teď neděje.
Mne u Peugeotu Elyseo 125 udělali ve firmě IGNITECH(tuším,že se tak jmenuje) nové cdi. Stálo to něco přes 3000,ale....
Najdi si je a poptej se.

Btw. Koupit z nějakého vraku cdi sred keyi je řešení, nicméně musíš znát dále grif, kterak ten "uplavaný" plovoucí kód opět "zkrotit". U Pažouta je to složité a každý kdo to zná, si to chrání jako oko v hlavě- já za to zaplatil v Rakousku 50€, a dostal jsem zkopírovaný text v němčině.....

Mnoho zdaru

-- 30 bře 2018, 11:04 --

crhy píše:Rada nad zlato!
Teď tak přemýšlím, zdali je tu někdo, kdo má červený klíč na stejný model maxe... V podstatě by ti ho mohl půjčit a ty by jsi si udělal z červeného duplikát krystalu... Zuby na klíči budou jistě rozdílné, takže ty by jsi jeho skůtrem stejně neodjel :-D


Crhy, s tím red key musíš otočit, nejen zasunout(to není píchání :mrgreen: ) tenhle postup nepomůže

Re: Než koupíte skútr bez červeného klíče

PříspěvekNapsal: 30 bře 2018, 11:51
od crhy
Hmm, tak určitě by šlo zasunout planžetu z jednoho černého a přiložit k immo ten červený...

[Vymazáno]

PříspěvekNapsal: 30 bře 2018, 11:51
od stretavka
PříspěvekTento příspěvek již byl smazán kým stretavka v 30 bře 2018, 12:24.
Důvod: Nevim proc je muj příspěvek 2x

Re: Než koupíte skútr bez červeného klíče

PříspěvekNapsal: 30 bře 2018, 14:54
od bajza
Také jsem řešil klíč na Nexe, mám k němu klíče dva červený je ale klasický obyčejný a k tomu jiný modrý s vyraženým 7 místným kódem. Ale zda by to fungovalo nevím. Snad nebudu potřebovat nikdy řešit. Možná budu víc opatrný při odpojování baterie a budu připojovat záložní zdroj. Nezkoušel si nějaká zahraniční fora nebo Youtube? Ale asi ano při tom co už sis prožil emulátor atd.

Re: Než koupíte skútr bez červeného klíče

PříspěvekNapsal: 30 bře 2018, 17:41
od balcin
Aldav::....Bavíme se spolu o tom to problému,už několik měsíců na SZ,protože to samý jsem zažil i já..A napíšu to i tady,at kluci ví,co mají dělat a co ten to problém vyřeší..Ty o něm víš,už jsem ti to psal..Já jsem ten problém vyřešil jen jedinou cestou a to,že jsem ho nakonec dal do yamahy,mejitel servisu mě sehnal celý set z motovrakáče,set obsahuje CTI jednotku,spínací skříńku,víčko nádrže a k tomu všechny klíče a hlavně servisní ČERVENÝ..Bez toho servisního klíčku,je to marný boj..Musí se to podle toho červenýho klíčku, všechno znovu naprogramovat,aby to ten imobilizér,CTI rozpoznal a pustil stroj nastartovat..Jo a ještě ten set musí být koupený dle typu skůtra,,Bud karburátorová verze,tady se ten set sežene snadněji a levněji,než na stříkačkovou verzi,která je o nějaký tisíc dražší,jako máme,já a ALDAV..Celá ta sranda mě s prací stála 12700kč..Ale co je důležitý,že od června 2017,už konečně jezdím..Celou sezonu 2017,jsem měl skůtra nejdříve v jednom servisu,tam byli bezmocní,až se odvezl do yamahy a tam mě ho koupi tohoto setu,co jsem tu napsal a znovu naprogramování,skutr chytl na první dobrou a to vám tu radost přeji,znovu slyšet po půl roce,zvuk skůtru..To zapomenete i na to,že máte zaplatit 13000kč,když ho slyšíte v únoru 2018 vrčet.. :D

Re: Než koupíte skútr bez červeného klíče

PříspěvekNapsal: 30 bře 2018, 22:39
od josuk
balcin: díky za radu! :-)
aldav. a na tom slovensku jaks koupil tu sadu by ten červený klíč nenašli?? safra, co ty lidi s těma červenýma klíčema dělají.. :-O

takže jestli to chápu správně, je vždycky potřeba červený, kroužek a jednotka...jako tady co to mají za 300 €.. https://www.carmo.nl/index.php?main_pag ... anguage=fr
(jinak na forech o yamahách se opakuje "motorku bez červeného klíče bych už nikdy nekoupil...") :-(

Re: Než koupíte skútr bez červeného klíče

PříspěvekNapsal: 31 bře 2018, 00:04
od Dr.Gaga
To mi, safra, ani neřikejte... Já jsem taky bez červenýho. Černý mi v pohodě okopírovali. Hmmm. :-(

Edit: Dobrý, nějak to jde i bez výměny úplně všeho. Stačí jim poslat jednotku a spínačku s immo.
http://ecumeistro.com/

Re: Než koupíte skútr bez červeného klíče

PříspěvekNapsal: 31 bře 2018, 09:03
od forester
Fakt aj mňa to udivuje načo je komu ten červený klúč keď skútra predá a pošle na konec republiky.

Ďalšia vec je už mne známa z odpojovaniu batérie u staršieho auta kde sa v manuále písalo: pri odpojený batérie napojiť postupne na svorky 9V batériu ktorá zaručí že sa nič nevymaže z RJ a ani sa teda nevyresetuje imobilizér.

Re: Než koupíte skútr bez červeného klíče

PříspěvekNapsal: 31 bře 2018, 10:04
od aldav
Chlapi, diky za commenty, par vasich napadu vyzkousim v ramci svych moznosti, protoze nemam garaz a odpovim jen heslovite

na Ignitech jsem uz napsal

carmo.nl prave ted procitam a zjistuji podrobnosti EDIT : ( chteji sice kopii dokladu o koupi skutru a ŘP, ale kdybych vedel, ze to bude 100% fungovat kopil bych to )

ecumeistro.com taky proverim EDIT : ( tak nevim, tvari se, ze jsou z Australie :) )

s tim odpojenim baterie je to souhra nestastnych okolnosti, ja mel baterii za ty roky odpojenou snad 100 x a skutr byval celou zimu bez baterie. Ted jsem prisel rano ke skutru, nesel nastartovat, tak jsem vytahl nekolikrat klicek a nekolikrat zasunul a naskocilo to. Vecer jsem ale z prace uz neodjel.

slovak cerveny klic nema, jeste mu zkusim zavolat, mel tam fotku cele dilny s motorkama, ale jestli se tim zivi, tak by asi mel tusit, ze mi neprodava 100% reseni, vsak taky nabidl vraceni penez a ja ted nevim, jestli to poslat zpet, protoze za mesic uz by to bylo divne. Kdyz jsem se s nim domlouval, myslel jsem, ze kdyz to funguje v puvodnim skutru,bude to fungovat i v novem. Ja vlastne nemam udelanou ani poradnou diagnozu v Yamaze, jenze oni to proste bez red key nechteji a pritom to muze byt jen vadna kabelaz, kdyz obe sady, puvodni i ta koupena rikaji, ze spolu IMMO a CDI nekomunikuji, navic nepomohla ani montaz Emulatoru. V mem servisu ale tvrdil, ze kabely "prozvonil" a ja navic nemam ciste svedomi, protoze 2 dny pred tou prihodou jsem skutr mimoradne ojel wapkou :( Zkusim do Yamahy zajet osobne az vytahnu Integru a ukecat je.

Proc nejsou u bazarovek cervene klice ? Nevim, ale myslim si ze u puvodu z CR v 99% jsou a ze zahranici, tam to asi tolik neresi, pro ne je skutr levny spotrebak, protoze ho koupi obrazne za 2 vyplaty a ne za 10 jako my, kteri mame vsechny doklady, velky TP, navody, klicky v jedne obalce v zasuvce a bereme ho jako dalsi miminko v rodine.

Re: Než koupíte skútr bez červeného klíče

PříspěvekNapsal: 31 bře 2018, 11:02
od moto.joker
Když jsem vybíral svého X-Maxe, tak jsem viděl taky jeden moc hezký a cenově přijatelný. Byl tam psán původ ČR, ale bez červeného klíče. Pán mě po telefonu ujišťoval, že není klíč k ničemu potřeba. To jsem ale věděl, že není pravda a dokonce jsem si to byl ověřit přímo v Yamaze, kde řekli, že bez červeného klíče ani náhodou, ať jim to pak ani nevozím. Jo a ten původ ČR znamenalo, že to koupil tady od nějakého dovozce, který to přitáhl z Itálie. Měl tedy pocit, že on to kupoval v ČR, tak je původ ČR. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nakonec jsem koupil dovoz F se 3 klíči za velmi dobrou cenu. Teď jsem udělal servis za 15000 (válečky, řemen, kontrastka, gumy, oleje, filtry, brzdovka, destičky, kontrola chladící kapaliny, seřízení ventilů, kompletní kontrola,...) a vím, že budu mít několik let pokoj. 8)

Ale taky by mě zajímalo, co lidi s těmi klíči dělají. Poměrně často lze koupit auto nebo motorku s jedním klíčem a to i původ ČR. Já jsem měl vždy od auta i motorky dva klíče a s těmi jsem to i prodával. Prodávání auta nebo motorky s jedním klíčem je pro mě známka, že je prodávající tak trochu salámista a bordelář. To se může samozřejmě projevit i v technickém stavu vozidla. Někdy teda za to nemůže, protože to s jedním klíčem už koupil, ale stejně. Já jsem si ke svému Hornetu, B250, auta nechal jeden klíč přidělat, protože jsem byl dost nervózní z toho, že mám jen jeden a co asi budu dělat, kdybych ho náhodou ztratil, nebo zlomil, nebo tak něco. Ale možná jsem jen srab a přizdisráč, ale proč si přidělávat problémy, které nemusely nastat..

Jsem se nějak rozepsal, tak sorry... 8)

Re: Než koupíte skútr bez červeného klíče

PříspěvekNapsal: 31 bře 2018, 11:49
od forester
Ale možná jsem jen srab a přizdisráč, ale proč si přidělávat problémy, které nemusely nastat..

Určite nie si srab a ani prizdisráč :D ale prezieravý šofér ktorý vie čo sa sa všetko môže prihodiť a ako že sa to aj stáva a stalo sa to už aj mne a nie 1x.

Na PCX sa mi privereli klúče v kufri pri prezliekární na jazere a kedže som to nechcel pokaziť a násilím otvárať syn mi doniesol rezervný.
Druhý krát dokonca v Chorvátsku ešte na Š-105 keď som z bermúd čo mi šila manželka ztratil kľúč v obchoďáku. Vtedy som mal v motorovom priestore obalené izolačkou rezervný klúč a ten použil ako prvú pomoc ale nakoniec sa usmialo na mňa šťastie a našiel sa aj ten originál keď som išiel po stope a ochotná predavačka to dala vyhlásiť do reproduktorov v 4 rečiach :D