Stránka 1 z 3

PCX 150 a cestování

PříspěvekNapsal: 17 črc 2014, 10:26
od Martin Decarli
Vážení kolegové v 1 stopě,
28 let ježdění na motorkách v létě v zimě, ... loni v září v 80ti za horizontem stojící kolona a...půl riku nechození, ted se zaplat Pan Buh dostávám do formy
Levý koleno má ale minimální ohyb. Ted řeším jestli předělat něco lehčího - CBF, YBR 250.... a o
přepákovat nebo jít do skutra.
Jestli 2há možnost vychází mi nejlépe asi PCX 150.

A ted muj dotaz-jezdím denně, a moje štreky sou 20- 40km...o víkendu 100-150....Jen jednou do roka se seberu a vyrazím Istrije, Balaton a nebo ostrov Man...
A ted se mi jedná o to. Každý snad udává max a cestovní rychlost uplně jiné...Cestovní se pohybuje mezi 80-110, max mezi 100-130.
No jde mi o toto - dá se "dát" Istrije na PCX za 1 den? Ode mne cca 700km???

Moc dekuji za nováčkovi mezi skutry za vaše zkušenosti

Re: PCX 150 a cestování

PříspěvekNapsal: 17 črc 2014, 10:56
od angel2904
Podle mě je PCX nesmysl.
Na moto bych se vyprd, skútr vzhledem k indispozici je dobrá volba, ale něco silnějšího, aspoň Forzu nebo SW-T400 z druhé ruky třeba.. Prostě něco více na pohodlnější cestování jak píšeš. Je spousta dobrodruhů cestujících na malých motorech, ale jet třeba na Istrii na jeden zátah 100km/h apo., tak z toho budeš nešťastnej..

Re: PCX 150 a cestování

PříspěvekNapsal: 17 črc 2014, 11:59
od illegal
Suhlas, PCX je fajn na vylety do 200 km. Uz po 150 km citim unavu :) No a hlavne ta maximalka je na rovine, staci nejaky dlhsi kopec a rychlost klesa. U 150ky to bude urcite menej vyrazne, ale ja by som pri uvahach o 700 km denne isiel urcite do Forzy.
A dalsia vec su servisne naklady, PCX ma servisny interval 4000 km, Forza 12 000 km. Pri tvojom rocnom najazde to moze hrat podstatnu rolu ;)

Re: PCX 150 a cestování

PříspěvekNapsal: 17 črc 2014, 12:14
od Martin Decarli
Klucí jistě máte pravdu...nicméně 192kg 250tky Forza je prakticky stejných jako moje po kreši opravené CB...

Já jak píšu-necestuju x krát do roka, jde o to kolik tak - co víte dal za den na PCX 150....pro mne je to jednou do roka a tahat se kvuli tomu s 70kg více hmoty.....
to asi není to pravý ořechový
Blbej je ten hmotnostní skok např 150 vs 250tky

Re: PCX 150 a cestování

PříspěvekNapsal: 17 črc 2014, 15:15
od crhy
Vůbec nevím, proč by se jednou za rok nedalo dojet na 150 třebas na Makarskou, když už to tady na fóru plno lidí dalo a myslím, že to jde v pohodě zvládnout za 1den, máš recht, že 130 Kg je paráda, oproti nějaký obtloustlý mrše. Navíc reálná spotřeba je u PCX jak z říše snů, nebál by jsem se toho, já sám si jdu zítra pro 150 s origo plégem a kufrem 39L. Po 220Kg tlustý Majesty 400 to bude vcelku úleva. :wink: .
Nevěděl jsem, zdali dostanu povolení od manželky, ale nakonec to prošlo. Jde o to, že vyšší obsah by jsem v mojí nynější situaci nevyužil, nyní se hlavně potřebuju s co nejmenšími náklady dostat z bodu A do bodu B a toto PCX bezesporu zvládne na jedničku. Holt už nebudu stačit na proslavený Pražký MRG ( My Road Gang ), ale vyjížďky s nima by jsem po jejich přestupu na mega scooter už stejně rychlostně nedal ani na majdině :mrgreen:

Re: PCX 150 a cestování

PříspěvekNapsal: 17 črc 2014, 15:23
od Martin Decarli
Dík za povzbuzení!
Eště by mne zajímalo realnou rychlost kterou fakt mohu jet po rovinách 12...15 hodn.

Re: PCX 150 a cestování

PříspěvekNapsal: 17 črc 2014, 15:26
od crhy
Typuju to zhruba 85-95 Km/h. Už jsem jezdil na PCXku, ale jenom na 125ccm, takže na to by ti odpověděl spíše Bratko.

Re: PCX 150 a cestování

PříspěvekNapsal: 17 črc 2014, 15:36
od PBM2
Reálná rychlost?? Asi nebudu daleko od pravdy, že je to dosti individuální, protože je dost faktorů, které to mohou ovlivnit. Od technického stavu stroje přes počasí až po fyzičku řidiče. To, co zvládne za počasí lehce pod mrakem, s příjemnou teplotou, po klavitní cestě bez nějakých extrémních převýšení (i když ty píšeš po rovinách), v dobrém fyzickém i psychickém stavu, asi bude jinak zvládat v případě, kdy tyto podmínky budou zcela opačné. Dusno nebo deštivo, občasné technické problémy, třeba s mírným přehříváním, díky počasí a dlouhému sezení "zapařené pozadí" :wink: , objížďky díky letním uzavírkám z důvodu oprav cest, přes jízdu hory/doly až po to, že řidič vyjíždí po ránu lehce naštván díky zprávě z práce od "milovaného šéfa" nebo přítelkyni, která neopomene dát najevo, že s touto cestou zrovna moc nesouhlasí.... :roll: . Takže asi nejlepší něco jako zprůměrovat. Město - 50 km/hod a mimo město 90 km/hod. dálnici se hodně skůtristů, většinou s obsahem 125 i 150 ccm spíše vyhýbá, ať už proto, že je to nuda nebo proto, že oněch 130 km/hod to prostě nepojede. Takže +/- bych to viděl na 75-85 km/hod (myslím tím rychlost, která je ještě slušná a přitom nejedeš za hranicí svých sil a možností stroje). A to ještě přičti občasnou přestávku, pokud v cíli nechceš spadnout ze sedla vyčerpáním :) a aby si i stroj trochu oddechl. 8)

Re: PCX 150 a cestování

PříspěvekNapsal: 17 črc 2014, 15:54
od crhy
Jaký přehřívání ? Vždyť je to vodou chlazený. když bude mít stroj zajetý, může jet na něm klidně plný plyn a kupodivu se to nerozpadne, není to totiž yuki, nebo jiná srágora.

Re: PCX 150 a cestování

PříspěvekNapsal: 17 črc 2014, 16:07
od satanachist
700 km za den je celkem paleta, ale určitě se to dá. Jinak my jsme před deseti dny jeli reporty-f91/moravsko-slovenskej-velet-po-ceskej-republike-2014-t11106.html a druhý den 377 km bez žádného bolení prdele. Nebyl jsem ani tak unavený jako někteří na silnějších a údajně pohodlnějších strojích...:-) Záleží taky na fyzičce a jak je kdo náročný a "rozmazlený"....

Re: PCX 150 a cestování

PříspěvekNapsal: 17 črc 2014, 16:13
od PBM2
Uno momento. :!: Nikdo zde neřekl, že je to snad srágora, jen jsem reálně naznačil, co může mít vliv na to, jak by mohla probíhat cesta, potažmo jakou rychlostí je asi možné jet. Ale nemůžeme si tu nalhávat, že se to nemůže přehřát. Může to být chlazené čímkoliv, když to prostě nebude mít kam a v dostatečné míře odvádět chladící kapalinou teplo pryč, např. díky popojíždění v koloně nebo v dusném a teplém počasí, tak se prostě teplota v chladícím okruhu začne zahřívat víc, než by chtěl. Je to stejné, jako u auta, tam taky, když v parném dni budeš stát v koloně a jen tak občas popojedeš, začne se ti zvedat teplota v chlazení. A nepomůže ti ani ventilátor, ten to jen zpomalí. 8)

Re: PCX 150 a cestování

PříspěvekNapsal: 17 črc 2014, 16:23
od satanachist
Jo, ale to se může stát u každého stroje. Mj. jsem ještě od žádného PCXkáře neslyšel, že by vařil. a to na tom jezdí i do toho Chorvatska nebo do kopců v alpách s báglama....
A k rychlosti...mám tedy 125ccm, ale je to téměř to samé jako 150 ccm, průměr jsme měli i 59 km, což je velice solidní a hodně často jsem držel na slušných cestách po delší dobu rychlost na 100 km/h tacho... Optimální je těch 90-95 km/h.

Re: PCX 150 a cestování

PříspěvekNapsal: 17 črc 2014, 16:53
od Kuře
O přehřátí u PCX opravdu nemůže být řeč...před dvěma lety jsem jel v opravdu velkých vedrech Grossglockner...ve dvou a naprosto bez problému s teplotou...jedna cesta 585 km za 1.den...Minulý týden jsem se vrátil ze Slovinska cesta tam cca 790 km za 1. den...v Rakousku přes průsmyk Turracherhohe a Wurzenpas...v Julských Alpách projeto co jen šlo přes Vršič na vrchol Mangartu atd...zpáteční cesta 712 km za 1.den...cestovní rychlost něco mezi 80-95 km/h...abych nezapoměl kolega jel na Visionu 110 a taky naprosto v pohodě...další odvážlivec jel na Peugeotu Satelis 300...a prdel nás bolela asi všechny stejně :lol: ,ale za ten zážitek to rozhodně stálo!!!...tu Istrii dáš.

Re: PCX 150 a cestování

PříspěvekNapsal: 17 črc 2014, 16:58
od crhy
2 PBM: jasně, vím jak to bylo myšleno, další věc je ta, že pokud někdo ví, že bude skůtr neúměrně zatěžovat v nelidských podmínkách, lze dát do motoru olej 10W-50, který je teplotně odolnější než 40cítka. Já osobně ho dával automaticky ( castrol GP1 10W-50 ).
Jinak u dnešních moderních motorů s nízkým třením už problémy s přehříváním tak nějak opravdu nejsou.

Re: PCX 150 a cestování

PříspěvekNapsal: 17 črc 2014, 21:49
od jirka04
Ahoj, nebál bych se toho. Po vlastní zkušenosti s Madisonem 250, Kymco 500 a B 400 o PCX uvažuju taky, bo není kam chvátat, líp se zdvíhá 130 kg než 200 a 2,5/100 je naprosto skvělé. Pod sedlem místa dost a 700 km s příslušnýma zastávkama se taky dá.
Tady pro inspiraci: http://www.motorkari.cz/cestovani/cesto ... 28571.html Jirka