Stránka 1 z 1

EGR

PříspěvekNapsal: 02 říj 2017, 21:12
od hlafkin
Ahoj lidi, k čemu je EGR vím, ale nejde mi do hlavy jak je to celé u mě.
Obrázek
V té spodní (hnědo-žluté) hadičce se mi hromadí takový vodnatý sajrajt, který každou chvíli vylejvám. A ta horní černá jde nejspíš do EGRu, protože můj EGR má dvě tlusté hadice a jednu slabou. Co je to přesně za hadičky?? Napadlo mě, že ta černá jde z EGR do sání a ty odpadní je jen zkondenzované spaliny.
Obrázek
A tímhle "udělátkem" je zakončená jedna silná hadice z EGRu. Když kouknu do toho úzkého konce toho válečku, tak to vypadá, jako by to bylo slepé, ale nevím to jistě, jestli je to slepé nebo nějak průchozí.

Uvažuji o zrušení toho EGR, ale nevím, kterou hadičku a jak ucpat atd.

Jinak mám 125ccm 4T. Díky

Re: EGR

PříspěvekNapsal: 02 říj 2017, 21:59
od radesed
Zdravím, v příloze je vidět nejběžnější zapojení EGR ventilu, malá hadička podtlakem od příruby karburátoru ovládá otvírání ventilu. Ta černá hadička na horním obrázku jde z hlavy co by odvětrávání a vytvořený kondenzát vody a oleje stéká do průhledné hadičky, která je potřeba čas od času vypustit.
Na druhém obrázku je přímo samotný EGR ventil, k němu by měla jít silnější hadice od hlavy motoru, kterou je přisáván vzduch viz příloha, druhá silnější hadice je vyvedena k filtru vzduchu, kde je nasáván filtrovaný vzduch.

Re: EGR

PříspěvekNapsal: 03 říj 2017, 12:06
od hlafkin
No, vylévám tu hadičku každý druhý týden. tady jsou fotky, jak to vypadá přesně u mě a pak takový celkový nákres (přesně takto je vše propojeno)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Nejde mi pořád do hlavy, k cemu je ten buřt na konci té silné hadice a spíš to vypadá, že zpět do sání (za filtr vzduchu) je zavedena jen ta slabá černá. Bude stačit vyndat tu černou hadičku, na tom napojení do sání nějak zaslepit?? Nebo bude potřeba zaslepit nějakou tu tlustou??

Re: EGR

PříspěvekNapsal: 03 říj 2017, 12:45
od josuk
motor musí mít odvětrání, někde to jde rovnou do sání, někde je odlučovač kondenzátu aby se nešpinil filtr.. já si myslím, že tohle není egr jako v autě, ten je přece napojený na výfuk

Re: EGR

PříspěvekNapsal: 03 říj 2017, 13:46
od hlafkin
Ta jedna silná hadice jde z hlavy motoru (vedle výfuku) do toho ventilu, takže to tak asi bude. a ten kondenz se dělá až za filtrem vzduchu.

Re: EGR

PříspěvekNapsal: 03 říj 2017, 21:05
od koftun
slabá hadička bere podtlak a v tom, co máš pojmenovaný EGR je ventil,co se podtlakem otevře a umožní výfuku si přisát tlustýma hadicema čerstvej vzduch pro lepší dohořívání ve výfuku.
"nějaký udělátko" je jednoduchej filtr, kterej hlavně tlumí sací hluk nasávanýho vzduchu.

kondenzát se EGR netýká, to je čistě věc odvzdušnění motoru

Edit: odvzdušnění motoru je na víku hlavy a vede taky do tělesa filtru. není v motoru příliš oleje? asi bych to vypustil z hadičky a sledoval, jak rychle to přibývá

Re: EGR

PříspěvekNapsal: 03 říj 2017, 21:22
od hlafkin
Aha, a já myslel, že to má jít obráceně, ale ta sestava mi nedávala smysl. Jezdím denně cca 18km do práce a 18km z práce a cca po dvou týdnech se naplní ta hadička do 3/4. A co by to mohlo mít vliv, když to sání zaslepím??

Re: EGR

PříspěvekNapsal: 03 říj 2017, 21:52
od JRM66
U mňa pakšamenty typu EGR išli von z autakov ako aj z Beverly 250. Je to iba ekologicka sragora made in EU ktorá škodi motoru tým že znižuje jeho životnosť. Jednoducho vyoperovať a zahodiť :idea:

Re: EGR

PříspěvekNapsal: 03 říj 2017, 22:05
od radesed
Demontáží EGR ventilu se nic nestane, taky jsem ho na Keeway časem demontoval včetně hadic, otvory jsem zaslepil, hlavně důkladně ten na tenkou hadičku od příruby karburátoru, aby nepřisával falešný vzduch. EGR je tam jen opravdu kvůli plnění EU normy.

Re: EGR

PříspěvekNapsal: 04 říj 2017, 07:12
od Dusan14
To nieje klasicke EGR res nieje napojene na vyfuk.
Cely zmysel je ten aby splodiny z klukovej skrine isli do airboxu a boli spalene. Pri pohybe piestu smerom hore sa nasava vzduch z vonku cez ventil, apri pohybe dole je vzduch natlaceny z odvetrania co je na hlave do airboxu a spaleny.
Kedze olejove pary(a voda) su horuce kondenzuju a kondenzat steka do tej hadicky.
Pri jazdeni v teplom pocasi cca 25st a vysie by ten kondenzat mal byt cca 1 az 2 cm za 200km viac menej by to mal byt olej nie biela emulzia.
Pri jazde v chladnom pocasi tam toho bude viac a bude to biela brecka prevazne voda.

Re: EGR

PříspěvekNapsal: 04 říj 2017, 18:31
od hlafkin
Tak Koftun měl pravdu, že to přisává vzduch a to "udělátko" by mělo tlumit. Když jsem to zacpal, tak motor měl tišší zvuk , jinak na jízdě to nebylo nějak moc poznat, že by to bylo třeba dynamičtější nebo tak :-)

Re: EGR

PříspěvekNapsal: 04 říj 2017, 19:47
od stretavka
Vždyť ti to radeset napsal, že celej ten bazmek je pro plnění EU norem z bruselistánu. Část spalin se znova spaluje a misto EU2 má motorka EU3. S výkonem to nemá nic společného ani do plusu, jako spíš do mínusu

Re: EGR

PříspěvekNapsal: 04 říj 2017, 21:32
od icask
No konecnie viem co je to za hadicku. ta na kondenzat. Hm zaujala ma moznost vyhodit egr. Cely system sania bude cistejsi.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku

Re: EGR

PříspěvekNapsal: 05 říj 2017, 12:04
od koftun
jj, odpojení je to nejlepší, co se s tím dá dělat :) U několika motorek mi to pomohlo i s kolísavým volnoběhem.

snad bych teď šel spíš cestou zaslepení (dát k výfukovému kanálu plnou podložku, která by zaslepila díru pod přírubou trubičky a zaslepit malou hadičku na podtlak) - díky rozšíření skútrů už leckdo z techniků STK a bohužel i policajtů tuší, k čemu mají sloužit přiruby, často viditelně umístěné a viditelně zaslepené...nikdy nevíš, kdy to někdo vyhlásí za nebezpečí roku, stejně jako se to stalo s DPF u aut....

Re: EGR

PříspěvekNapsal: 05 říj 2017, 20:29
od Dusan14
Najlepsie je ze niektore hlavy to nemaju prevrtane tak ze egr sa nekona....