Stránka 2 z 2

Re: Slovensko - Praha

PříspěvekNapsal: 24 črc 2022, 20:40
od forester
Opäť tu musím dať link na cestu z PCX 125 do Chorvátska. A nie na Istriu ćo je naše nabližšie more 530km ale na Pulu a odtial do Dubrovníka. A Makarsku som robil v tom isom roku druhý krát. Že ma to maximálne bavilo ten kto ma pozná sa čudovať nebude. Vo vlákne Foresterove cesty sú tieto cesty rozpísané podrobne.
https://youtu.be/laMCFsTvzV8

DusanSK: máš recht fandím ti a škoda že som teraz nemal cetsu do Prahy ináč by som si to dal ako som už 2x dal Skutršňuru v Prahe (vo vlakne rozpísané) Bolo to už síce na X-Max 250 ale tiež predpisovím tempom, takže na pohodu.

Skútre 125-ky nemôžu isť v Taliansku na dialnicu, inde som sa s tým nestretol.

Re: Slovensko - Praha

PříspěvekNapsal: 24 črc 2022, 21:05
od Jimmy
forester píše:Skútre 125-ky nemôžu isť v Taliansku na dialnicu, inde som sa s tým nestretol.

Asi to bude i jinde, proto se vyrábí např. PCX 150 (aktuálně 160), protože limit pro dálnici je (minimálně v Itálii) 150 ccm.

Nicméně ani to PCX 150 není na dálnici žádná sláva. Doprovázel jsem kamaráda co má PCX 150 když po D5 jel na pravidelný servis. A když se rozhodl předjíždět kamion, tak to bylo o nervy pro všechny zůčasněné. Kamion 90, PCX max 97, no každé předjíždění trvalo dlouho, takže po prvním předjíždění hned za ním, tak jsem si u dalších počkal až ten kamion předjede, pak až odjede nashromážděný vláček aut v levém pruhu, vzal za plyn a dojel si ho. A to jsem měl jen Runner ST 200 s maximálkou 120km/h a byl to na dálnici ohromný rozdíl.

Na tom Runneru jsem několikrát jel Plzeň - Ostrava a horem přes Hradec se to dalo, i když předjíždění kamionu znamenalo že alespoň 0,5 km za mnou muselo být volno abych nikoho nebrzdil. Letos jsem jel na svém novém Zontes 310M, co má 24,5kw a maximálku reálně 140km/h a byla to úplně jiná jízda, protože když jsem chtěl, tak jsem mohl jet stejně rychle jako auta v levém pruhu.

Takže určitě se dá na PCX cestovat, ale zabere to více času a dálnice pro to opravdu nejsou vhodné.

Re: Slovensko - Praha

PříspěvekNapsal: 25 črc 2022, 09:58
od valsidalxam
ani nie že ten limit je 150, ale nad 125.

Asi ten rozdiel vo výkone tam velký nebude, isto sa nájde 125ka s vyšším výkonom, ako 150ka.Skôr sa takto poistili, aby im po obchvatoch a dialniciach nebehali na motorkách ľudia bez vodičákov skupiny A.

Re: Slovensko - Praha

PříspěvekNapsal: 25 črc 2022, 10:24
od goes
nemyslim si, ze to bude dano tim ridicakem A... to ze na Becko se muze jezdit 125 ccm neplatilo (nevim zda uz ano) vsude a neni to ani nic extra stareho. U nas je to tak 10 let... ale treba jo... ono je to jedno. Dalnici v IT sme dali i na 125 ccm a nikdo nas nezavrel no.

Re: Slovensko - Praha

PříspěvekNapsal: 25 črc 2022, 17:16
od Jimmy
Itálie - More than 149cc

Států s omezením jízdy na dálnici nad 50 ccm není moc, ale pár se jich najde :
https://en.wikipedia.org/wiki/Regulation_of_motorcycle_access_on_freeways

Re: Slovensko - Praha

PříspěvekNapsal: 25 črc 2022, 17:27
od goes
Otazkou je zda to info je ok. O cr pisou o 50 ccm ale nevim ze by takove omezeni u nas bylo.

Provoz na dálnici
§ 35
(1) Na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost2) není nižší než 80 km.h-1. V úseku dálnice procházejícím obcí je dovolen i provoz motorových vozidel a jízdních souprav pro veřejnou hromadnou dopravu, jejichž nejvyšší povolená rychlost2) není nižší než 65 km.h-1. Mimo obslužná zařízení dálnice je ostatním účastníkům provozu na pozemních komunikacích zakázán vstup na dálnici, chůze a jízda po dálnici.
(2) Řidič smí na dálnici vjíždět a z dálnice vyjíždět jen na místech k tomu určených.
(3) Zákaz provozu podle odstavců 1 a 2 neplatí pro vozidla správce komunikace oprávněně užitá při její správě a údržbě.
§ 36
(1) Řidiči je na dálnici zakázáno
a) zastavení a stání jinde než na místech označených jako parkoviště. Při nouzovém stání podle § 26 odst. 3 musí vozidlo stát na krajnici, a jen není-li to možné, na vozovce. Takové vozidlo musí řidič vždy označit jako překážku provozu na pozemních komunikacích; jde-li o motorové vozidlo povinně vybavené přenosným výstražným trojúhelníkem,2) musí řidič umístit trojúhelník podle § 26 odst. 3,
b) otáčení, couvání a vjíždění na střední dělicí pás včetně míst, kde je pás přerušen.
(2) Dojde-li během jízdy na vozidle nebo nákladu k závadě, pro kterou nelze dosáhnout na rovině rychlosti nejméně 80 km.h-1, musí řidič dálnici opustit na nejbližším výjezdu.
(3) Vlečení motorového vozidla je dovoleno jen tehdy, jestliže je to nutné k jeho odstranění z dálnice. Vozidlo smí být vlečeno jen k nejbližšímu výjezdu, kde musí dálnici opustit.
(4) Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidič jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, nesmí předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla svou výrazně nižší rychlostí jízdy.
§ 37
Není-li v tomto oddílu stanoveno jinak, platí pro provoz na dálnici ostatní ustanovení tohoto zákona.
§ 38
Ustanovení o provozu na dálnici platí i na silnici pro motorová vozidla.

Re: Slovensko - Praha

PříspěvekNapsal: 25 črc 2022, 22:54
od Jimmy
A znáte nějakou 50ku která má konstrukční rychlost větší než 80km/h ? A naopak 100-125ky které mají konstrukční rychlost menší než 80km/h? Ta tabulka je možná trochu zjednodušená, ale v zásadě asi bude platit.

Re: Slovensko - Praha

PříspěvekNapsal: 25 črc 2022, 23:10
od goes
Ta tabulka je proste spatne. Neni to dano 50 ccm ale konstrukcni rychlosti. A jen proto ze to asi vyjde nastejno to nebude ok.

Re: Slovensko - Praha

PříspěvekNapsal: 25 črc 2022, 23:33
od Jimmy
Našel jsem informaci z roku 2019, že Itálie chce snížit požadavek na dálnici ze 150 ccm na 120ccm.

In reforms expected to be approved on Tuesday, the minimum power limit for motorways and intercity highways will be lowered from 150cc to 120cc. Electric scooters over 11kW (roughly equivalent to 125cc) will also be allowed.
https://www.thelocal.it/20190514/italy-to-allow-scooters-on-motorways/

Jak to dopadlo jsem už nenašel, ale zjevně limit 150ccm minimálně existoval.

Re: Slovensko - Praha

PříspěvekNapsal: 25 črc 2022, 23:38
od goes
150 tam platilo ci plati jeste porad. To nikdo nezpochybnuje ne?

Re: Slovensko - Praha

PříspěvekNapsal: 28 črc 2022, 21:58
od dusanSK
Tak dnes som sa vrátil späť, trošku inou trasou, ale prebehlo to rovnako hladko, aj podobný čas (6:42, z toho 40 minút prestávky), hoc nižší priemer. No nemal som sa kam náhliť - počasie bolo tentokrát úplne skvelé a bez rizika dažďa. Nebola to síce moja najdlhšia cesta za deň, ale už dávno som nešiel takto ďalej. To len, aby som moju otázku uzavrel. :D A mimochodom, nikde cestou nebola nepríjemná panelová cesta, takže pohoda.

Re: Slovensko - Praha

PříspěvekNapsal: 27 srp 2022, 13:23
od Dusan14
Ano pri planovani cesty po sk a cz mozes pocitat 1km =1 min.

Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku