Stránka 4 z 5

Re: Guewer

PříspěvekNapsal: 25 lis 2015, 13:09
od kuzelaf
Dobrý den, prosím uživatele "crepp" jestrli by mi poslal adresu nebo firmu pro objednání bateriií do el.skutru Guewer. moc děkuji
kuzelaf
kuzelaf@seznam.cz

Re: Guewer

PříspěvekNapsal: 25 lis 2015, 14:57
od Mr.Voza
Uživatel Crepp tady má poslední návštěvu skoro před měsícem, takže sem moc nechodí. Napiš mu SZ. Jestli má profil v základním nastavení, tak mu příjde do e-mailu upozornění na novou soukromou zprávu.

Re: Guewer

PříspěvekNapsal: 24 kvě 2016, 16:42
od Bzuk
Zdravím,
jaro přechází v léto a Guewer ještě jezdí. Najeto je v současné době nějakých cca 18 000 km, přesný stav nezjistitelný.

Stav k 01.05.2016:

Uživatelky sepsaly nový rozpis a snaží se ho dodržovat.
Ale protože si zvykly na levné ježdění, poohlížely se po dalším přibližovadle a jako alternativu si pořídily Simson skútra z 88 roku. V současné době jedna vždy jede na Homerovi a druhá na Guewerovi - která na čem se řídí podle požadovaného dojezdu. Guewer dá s přehledem na jedno nabití 50 km, ale některé dny je to holt málo.

Elektropilotky začaly uvažovat (zase jednou), že by Guewřikovi koupily nové bačkory. V domácnosti se objevily prospekty firem Dunlop, Michelin, Heidenau a několika dalších. S ostatními motorkářkami uspořádaly řadu kávových dýchánků na toto téma. Zvláště pozorného přijetí se dostalo názorům šťastných majitelek motocyklů Hornet a Bandit. Jejich zkušenosti zejména s jízdou ve vyšších rychlostech připadly elektropilotkám prostě k nezaplacení - ostatně mně také, za cenu těch pneumatik by mohly koupit ještě jednoho Guewera. Ale protože originální pneu má stále vzorek, nemyslím si, že se k něčemu rozhoupají.

Závady:

Stávající:

Tachometr - nespraven, začaly používat mobilní aplikaci Speedometer, která ukazuje velkými číslicemi a jsou s tím spokojeny. Mladá má dokonce nějakou verzi, která jí říká rychlost přes bluetooth přímo do sluchátek. Tím politická vůle po opravě tachometru definitivně klesla na nulu.

Nové:

Jistič - není to žádná trvalá závada, ale skútr občas hůř jede. Elektropilotky zjistily, že když to včas zaregistrují, zastaví a zahrkají jističem, tak se skútřík vzpamatuje a jede normálně. Na můj návrh, že ten jistič koupím a vyměním než jim to celé shoří na prach mi řekly, že do toho tu tisícovku nevrazí a kromě toho to zahrkání zatím funguje a tudíž není důvod k panice. No nevím. Tak tedy tak.

10.11. edit:
... o půl roku později

K dnešku byla ukončena moto/kolo/elektroskútrová sezóna přednáškou paní choti na téma "Je zima, ještě si někde rozbijete kokosy". Asi odhalila drobnou úpravu venkovního teploměru sloužícího jako semafor při sporných teplotách. Teploměr jsme společně s mladou pod průhlednou (je potřeba ho dát blíže aby na něj bylo vidět z kuchyně - kdo by po ránu do té zimy lezl, že) výmluvou umístili co nejblíže k oknu, kde táhne ventilačkou. Takže ať je teplota jaká chce, nám to ukazuje alespoň +4 stupně Celsia, což je oficiálně nejnižší povolená teplota k vyjetí na moto/velo/skútro. Mám podezření, že v tom paní choti pomohl i fakt, že už od minulého týdne musí po ránu škrabat sklo u auta (její minimum je +10 stupňů Celsiovy stupnice pro cestu na Houmrovi).

Mladá od konce školního roku zcela opanovala elektrické pole a stala se jedinou elektroskútristkou. Jezdila každý den s vyjímkou 14 dnů o dovolené, kdy se dostalo na Perlu (125ka od fy.Keeway).

Zde se m.j. projevila zatím největší nevýhoda výrobku fy. Guewer. Ta Perla je se mnou schopna jet devadesát, s mladou 105 tacho. Ale jak je mladá zvyklá na těch Guewerových 45 v hodině, tak jsme se na té dovolené přesouvali v obci 30 a mimo obec 40 km/h. Když už mne mohl čert vzít tak mi sdělila, že jí to přijde jako fajnová rychlost a nevidí důvod se honit. No jo, ale něco jiného je když jede do školy a zpátky, a něco jiného je když má po dva týdny ujet denně 250 - 350 kiláků. Nakonec jsme to dali, ale první dva dny byly k nepřežití. (Tímto se omlouvám pokud nás někdo z Vás někde dohonil a musel se za námi ploužit.)

Podle GPS mobilního telefonu ujela dalších 6300 km - celkový nájezd Guewera je tedy plusminus 24000 km.

Stávající elektropilotka tvrdí, že když ráno jede do školy těch 25 kiláků rychlostí do 40 km/h, pak zpátky může jet buď celou cestu co to dá (s ní je to cca 55+ km/h) a nebo rychlostí do 40 km/h dalších 30 až 35 km - tolik ke kapacitě baterek.
Rychlost do 40 km/h je se zapnutým omezovačem.

Závady:
Stávající:
Mechanický tachometr už ani necvaká. Ale byl plně nahrazen aplikací speedometer+odometer. Dámy se rozhodly, že do Guewera krom pneu a baterek už nebudou investovat. A tak tedy neinvestovaly.

Jistič nevyměněn, neb se ukázalo, že problém nebyl v jističi ale originál čínském kabílku mezi baterkami. Vyrobeny znovu všechny propojky (pro jistotu použit kablík dvojnásobného průřezu), konce zalisovány do trubiček - et voilà - problém s jističem zmizel jaksi sám od sebe. Nechápu, že Číňanům těch uspořených šedesát KáČé stálo za to.

Nové:
Přestal jsem reagovat na nářky ohledně plastů karoserie, neb mladá poté, co se zmocnila definitivně vlády nad elektrostrojem prohlásila, že nechce abych to lepil či vyměňoval, neb to alespoň nikoho na parkovišti u školy neláká k nepravostem. Že je dobře, že to vypadá tak jak to vypadá, neb případný zloděj si před Guewříkem odplivne a raději si vybere nějaký jiný silostroj. A vandal? Ty fetky si prý stejně houbeles pamatují, takže mají při pohledu na její mašinu pocit, že už ho nejednou zvandalizovali.

A toť tedy prozatím vše.

Re: Guewer

PříspěvekNapsal: 10 lis 2016, 17:03
od Bostav
Přitom stačilo napsat: "slouží dobře" :mrgreen:

Re: Guewer

PříspěvekNapsal: 13 čer 2017, 15:31
od Bzuk
Slouží dobře.

Od minule ujeto 1500 km, takže stav v současnosti 25500 km.

Nastal čas k další návštěvě STK a tak se tam mladá vypravila.

Technickou dostala jen na měsíc, protože plexi nad směrovkami jsou moc žlutá a dále technik nenašel číslo motoru. Prý to odstrojil a hledal u kastlíku s baterkami a nenašel. Též za závadu bylo označeno, že se při rozsvícení hlavního světla (ať potkávacího či dálkového) vypne parkovačka.

S tou parkovačkou jsme nehli, ale do směrovek jsme s mladou koupili žárovky oranžové a číslo na motoru v zadním kole dokáže lokalizovat na první pokus, takže snad na druhý pokus bude zase pojízdná.

P.S. Nějaký nápad, co s tou parkovačkou?

Re: Guewer

PříspěvekNapsal: 13 čer 2017, 16:47
od Winterwolf
Kontaktovat výrobce jestli to není správně. Pokud ne tak napojit na jiný plus kablik.

PS ne na trvale + ale na spinane +

Re: Guewer

PříspěvekNapsal: 13 čer 2017, 17:04
od krizik1
Je zřejmé, jak asi probíhá homologační řízení :( Možná je to dle specifikace výrobce správně, ale dle českých předpisů to určitě správně není. Každopádně Witerwolf navrhnul správné "bezbolestné řešení" :D

Re: Guewer

PříspěvekNapsal: 13 čer 2017, 18:28
od Winterwolf
Vyjímek od českých předpisů je hodně :wink:
Co třeba Alfa Romeo a jejich SPZ , nebo Smart bez rezervy, heveru a klíče na kola 8)

Každopádně TADY se můžeš zeptat :wink:

Re: Guewer

PříspěvekNapsal: 14 čer 2017, 20:18
od rado668
Tá parkovačka asi tak má byť. Na čínskom jinlun jl 50 qt čo som mal niekedy dávno som sa tomu tiež čudoval tak som pozeral u predajcu a robili to všetky nové skútre... tieto jinluny sa aj vzhľadovo podobali na ten guewer...

Odoslané z SM-G800F pomocou Tapatalku

Re: Guewer

PříspěvekNapsal: 03 kvě 2018, 19:56
od chosef
Ahojte, chci se zeptat, jestli ke skútru Guewer Classic patří nějaká povinná výbava?

V technickém průkazu je: Druh vozidla: MOTOCYKL, MOPED-SKÚTR
Kateborie vozidla: LA

Tak jak to tedy je?

Našel jsem toto:

Vozidla kategorie L musí být vybaveny minimálně jednou náhradní pojistkou, pokud je v elektrické instalaci používána.

vyhláška č. 341/2002 Sb.
Podle paragrafu 32 výše zmíněné vyhlášky musí být vybaveno každé motorové vozidlo příslušným druhem lékárničky pro poskytnutí první pomoci. Tato povinnost se netýká mopedů, motokol, jednonápravových traktorů s přívěsem a motorových vozíků.

Je tam nějaká pojistka? Jaká? Musím ji mít? Jen jednu?
Je to teda moped a lékárničku mít nemusím?

Re: Guewer

PříspěvekNapsal: 03 kvě 2018, 20:52
od forester
Odfoť ten techničák sem, taká kategória/definícia ako MOPED-SKUTR sa nikdy neuvádzala v TP!

Nejaká záhada?

Kedy to bolo dané do prevádzky?

Kde ten TP bol vydaný? Mesto?

Re: Guewer

PříspěvekNapsal: 03 kvě 2018, 22:25
od PBM2
Tady je to jasně: https://www.alza.cz/jak-postupovat-po-koupi-elektroskutru 8) .

Jen tak mimochodem... Ta pojistka tam určitě bude, tipuji, že někde hned u baterie. A lékárnička se může hodit kdykoliv, tobě i u případné havárie někoho jiného. Takže to zkus brát třeba i jen selským rozumem (nemyslím to nijak zle, prostě nemusí být vše jen povinné... :wink: )... 8)

Re: Guewer

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2018, 09:37
od chosef
Tady je příslušná část z TP:

moped_skutr.jpg


První registrace je z roku 2012, MěÚ Boskovice.

A tu pojistku teda vozíte? Jaká to je? Je tam ještě nějaká kromě baterie?

Jasně, lékárničku mám, jde mi jen o to, jestli musí být neprošlá, je mi totiž jasné, že stejně mi poslouží obvaz 10 let starý, který nebude rozbalený a bude čistý, nemá se na něm přece co zkazit. Takže vozíte neexpirovanou lékárničku? Jde mi o to, jestli musí být a jestli by mě za to mohla silniční hlídka popotahovat, když zákon říká, že se povinná lékárnička netýká mopedů, ale v TP je uvedeno MOTOCYKL, MOPED-SKÚTR, tak jsem z toho trochu zmatený, co to teda je?

Re: Guewer

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2018, 12:06
od forester
Tak ja by som si ju kúpil a samozrejme aj vozil, stojí nula nula nic a máš pokoj. Teraz je to už jasné aj keď ten TP je napísaný dosť šalamúnsky.Možes si vybrať čo to vlastne je MOTOCYKEL,MOPED-SKÚTR.
Poistku si tam daj hoci akú, myslím že 15 alebo 20 splašiš aj z auta.

Re: Guewer

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2018, 12:25
od PBM2
To, kde a kolik pojistek je na tvém el. skůtru, ti nepovíme, protože zde asi není další majitel nebo bych osobně předpokládal, že ani on nebude znát každou z nich. Ale co bych ti doporučil, je zajít na fórum přímo o elektroskůtrech (třeba http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=97&start=360 ) a tady se poptat. Jejich zkušenosti budou určitě větší a rady přesnější. Tu lékárničku rozhodně měj s platnou expirací, cena je minimální a vyhneš se případným problémům při kontrole. 8)